Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 02 January 2009 - 09:25 PM
pentru profesionisti cu termice
#32
Postat 03 January 2009 - 08:36 AM
Nu dati cu pietre.....
#35
Postat 03 January 2009 - 06:57 PM
iony, la Jan 3 2009, 08:47 AM, a spus:
De exemplu:
http://www.towerhobbies.com/products/os_en...s/osmg1611.html
sau mai multe:
http://www.towerhobb...ines/index.html
Fiecare motor este facut pentru ceva anume. Este adevarat ca cele de auto sunt mai apropiate. Dar cat dai pe motor, pe modificari, etc, tot acolo ajungi....parerea mea.
#36
Postat 03 January 2009 - 07:08 PM
nu zic ca nu miar place unul de navo un cmb45 ceva :D
#37
Postat 03 January 2009 - 10:37 PM
Eu mi-as pune intrebarea de ce motoarele marine facute de OS sunt mai putin puternice decat cele auto facute tot de OS. Or fi ele apropiate dar...poate....
Daca scazi si banii pe modificari...pui si racire?....diferenta nu ar mai fi de 50$. Ci mai mica. Daca merge macar aproximativ la fel este o economie. Dar daca va merge mai rau? Poti fi sigur?
Scuze da insistenta.
#38
Postat 03 January 2009 - 11:27 PM
nu zic ca un mot de auto este f bun pt navo sau invers dar deocamdata asta este alegerea daca aveam bani dadeam 350dolari pe un cmb45 dedicat acestor feluri de barci (riggere) cu asa ceva se dau cei din state si gata treaba aveam si motor dar este cam de ajuns- vrei sa ma dea afara nevasta din casa :rolleyes:
acum ramane de vazut ce o sa fac deocamdata raman la aceasta alegere
mai astept ceva pareri si de la cei care se dau cu fsr termic dar vad ca nu prea se inghesuie nimeni cu ceva sfaturi poate si din cauza ca la noi nu a ajuns asa ceva inca,aceste riggere termice cu unul sau doua motoare
#39
Postat 03 January 2009 - 11:42 PM
O idee - de ce nu pui si pe cat unul ca e mai ieftin decit Lipo oricum ... :rolleyes:
Si daca te hotaresti cumva la un fsr in loc de rigger cred ca as fi si eu interesat
#40
Postat 03 January 2009 - 11:47 PM
#41
Postat 04 January 2009 - 12:06 AM
dan_mitea, la Jan 3 2009, 08:36 AM, a spus:
Nu dati cu pietre.....
Este foarte corect ce spui. Motorul de navo e dedicat, nu-i mai trebuie nimic... Dar dat fiind faptul ca Iony a mai mesterit cate ceva si are experienta, am intuit repede ce vrea sa faca: sa ia un mot nou cat mai ``suparat si cat mai ieftin. Solutia pt el este sa ia unu de auto, avand in vedere ca o racire si un adaptor nu ii vor pune probleme lui. Daca ai cumpara de la acelasi magazin un mot auto si unul navo, la aceeiasi parametri, cred ca diferenta in bani ar fi de 150-200 ron minim, daca nu chiar mai bine. Pt ce? pt o amarata de racire si o piesa pe strung? (pornire are)
Deasemenea, daca intreba altcineva, fara experienta i-as fi recomandat ca si tine de navo.
Evident, el hotaraste, noi doar spunem cum credem ca am fi facut in locul lui.... Oricum, indiferent ce faci, sa nu fi ``zgarcit`` cu volantul, cred ca putin supradimensionat ti-ar prinde mai bine.
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 04 January 2009 - 12:11 AM
#42
Postat 04 January 2009 - 11:18 AM
ok sunt de acord cu tine dar te rog sa te loghezi aici si sa citesti pe acolo despre riggere termice si sa vezi cam cu ce fel de motoare si cu cati cai se dau baeti astia in varsta de vreo 40-50 ani care poate ca sunt plictisiti de meserie si poate sau apucat de amatorism
inca odata am spus ca de termice nu am habar dar ma informez in continuare pana la urma nimeni nu s-a nascut invatat nu ?
:)
#43
Postat 04 January 2009 - 11:54 AM
OldMann, la Jan 4 2009, 11:10 AM, a spus:
Cati au montat pe o barca un motor electric de 1Kw sa vada cam ce implica cuplajele pana ajungi la elice, sa le faci sa reziste si sa fie fiabile?
Avea dreptate nevasta-mea. Amatorii au pasiuni si profesionistii meserii. Abia mai tarziu am inteles ca diferta dintre pasiune si meserie e ca: in pasiune bagi bani iar din meserie scoti bani.
Asa este, dar trebuie precizat un lucru fff. important, daca nu chiar de baza: modelismul NU ESTE O MESERIE!!! Aici doar bagi bani, si iti ``hranesti`` sufletul.
In ceea ce priveste excesul de putere, hai sa luam un exemplu: un auto mediu are 1500Kg si o putere de 75CP ( da, sunt si mai slabe si mai puternice, dar ca exemplu) asta inseamna 1CP pentru fiecare 20KG. Un automodel are pana la 4...5CP si cantareste pana in 3Kg, deci ca sa pastram proportiile, tot pentru 20Kg ar veni 33.3CP. De aprox 30 de ori mai mult. De ce, de fraieri? Ar putea avea doar 0.15CP. Dar orice model este net superior in ceea ce priveste raportul putere/greutate decat omologul sau real.
Deasemenea, mai ales la navo nu trebuie sa te zgarcesti la putere, ca ajungi campion la inot sau la aruncarea cu lanseta. :)
Ii dai repriza brusc, motorul e slabut si se opreste la fel de brusc si iar la apa.....
Iar in legatura cu ``marele cuplaj fiabil`` ce mare smecherie este? Face la strung/freza un volant cu ``intrare`` centrat si strans pe axul motor iar in partea opusa cu iesire pt flexibil. Fixeaza sup mot cu rasina pe coca, cat mai aliniat. Nu are ce sa-i sara in cap.
#44
Postat 04 January 2009 - 12:53 PM
Imagini atasate
#46
Postat 04 January 2009 - 02:36 PM
da este interesant mai ales pt rigere termice dar nu numai
daca vrei intra cu adresa mea
tio dau pe mess
si da barca se opreste doar daca opresti motorul
turatia la ralanti este mica ceva de genul la 2500ture deci nu va pleca prea departe barca
la turatia asta
la aceste barci cred ca trebe ceva de genul switch kill pt motor
Aceasta postare a fost editata de iony: 04 January 2009 - 02:40 PM
#47
Postat 04 January 2009 - 02:51 PM
iony, la Jan 4 2009, 02:36 PM, a spus:
da este interesant mai ales pt rigere termice dar nu numai
daca vrei intra cu adresa mea
tio dau pe mess
Iti trebuie, dar nu mai e necesar canalul pt curea.
Volantul inmagazineaza energia cinetica in timpul cursei utile (dupa explozie) si o reda in timpii rezistenti (pe revenire, cand mot nu-ti da nimic). Deasemenea datorita masei acestuia, uniformizeazi si viteza de rotatie a arborelui. Zic unii ca ``netezesti`` sinusoida vitezei vilebrequin.
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 04 January 2009 - 02:52 PM
#49
Postat 04 January 2009 - 04:15 PM