Modelism - RHC Forum: intrebari tehnica pilotaj - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

intrebari tehnica pilotaj intrebari

#1 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 22 March 2004 - 06:19 AM

Buna ziua!
As avea cateva intrebari referitoare la pilotajul aeromodelelor cu combustibil. Pentru cele electrice virajele le luam doar din inclinare stanga dreapta din eleroane... se face la fel si pentru cele cu combustibil? sunt tehnici mmai pretentioase de pilotaj?

In ce conditii sunt folosite "palonierele" pe modelele cu combustibil? La cele electrice (lente) chiar nu era nevoie de palonier...

MIG-29
0

#2 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 22 March 2004 - 06:20 AM

daca ar putea sintetiza aici cineva cele mai bune tehnici de viraje pentru aeromodele cu gaz as fi deosebit de incantat. si poate si cateva sfaturi suplimentare... incep sa regret ca nu am modelul electric cu mine sa exersez un pic :D ...

MIG-29
0

#3 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 22 March 2004 - 08:42 AM

Bine ai venit pe forum! Gasesti in vademecum niste informatii utile. Cred ca nu se pune problema de motor electric sau termic ci de complexitate sau utilitate. Uneori nu-i cazul sa ai toate comenzile ca ori sunt inutile ori modelul e prea complex din punct de vedere constructiv. Esti acolo la studii? La locatie vad gol si presupun ca mergeau doar 3 litere. Am ghicit?
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#4 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 22 March 2004 - 09:13 AM

ia simulatorul fms si leaga telecomanda la pc si exerseaza. modelele sunt destul de bine simulate. iti faci o idee despre cum se piloteaza un termic. incepe cu piper cub si apoi treci la altele mai sprintene

ca tehnici cum a zis bitex. depinde de complexitatea modelului

mai adaug si eu ceva:
depinde de marime. modelele mici pot fi pilotate numai din eleroane sau numai din directie (+ profundor bineinteles)

la cele mari merge si numai din eleroane dar la curbe se foloseste si directia pentru a seputea inscrie mai bine pe traiectorie, altfel arcul descris de model eate imens. daca ai mixaj in statie pentru eleron-directie este super. (eu am :D )

si mai sunt si conditiile de zbor. pe vreme calma merge sal pilotezi numai din directie, dar pe cant puternic eleroanele fac treaba

si mai este si pilotul. depinde de preferintele lui. de ex eu am modele cu 4 comenzi dar folosesc numai 3. directia nu o folosesc. nu am nevoie. cel putin la cat stiu acum nu ma complic sa o folosesc.

cu respect,
red guy
come to the dark side. we have cookies!
0

#5 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 22 March 2004 - 10:28 AM

salutari!
ma bucur ca am primit raspunsuri asa de repede. ma interesa in special tehnica virajelor pentru cele cu gaz. la modelele electrice foloseamk doar eleroanele... inclinam pe partea dorita si modelul se inscria pe o curba ... larga ce e drept ... apoi un pic in sus de profundor ca sa nu pice si cam asta era.. la termice cum se face? de ex. cum se face un viraj ca la carte?
as fi recunoscator daca se gaseste cineva sa explice aici. n-as vrea sa fac o prostie din prima :D

pe vademecum nu am reusit sa gasesc detalii despre pilotaj...


MIG-29

P.S.: se poate incerca zbor in cutit si tras in sus de mansa numai ca modelul fiind inclinat la 90 de grade iese un viraj d toata frumusetea...avand insa in vedere ca va fi primul meu zbor pe termic n0-as incerca un asemenea viraj pretentios.
0

#6 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 22 March 2004 - 10:31 AM

am linux pe calculator... stie careva vreun simulator bun sub linux?
daca nu exista si nu exista puteti sa-mi dati info despre sim sub windows?un link de unde sa se poata downloada si preferabil free :D

MIG-29
0

#7 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 22 March 2004 - 10:34 AM

despre statie: am mixaj V-tail-elevon :) deci directie-eleron... poti sa-mi dai cateva detalii despre mixaj? cum cat etc...

poate e mai simplu (sa nu aglomeram forumul) daca poti trimite email: mig-29@taifas.ro

multumesc
MIG-29
0

#8 Useril este offline   Andyatf 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 21-October 03

Postat 22 March 2004 - 11:59 AM

MIG-29, la 22 Mar 2004, 10:31, a spus:

daca nu exista si nu exista puteti sa-mi dati info despre sim sub windows?un link de unde sa se poata downloada si preferabil free :)

MIG-29

Here ya' go http://simulator.home.pages.de/
Distractie placuta :D
Crash is my midlle name
0

#9 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 22 March 2004 - 12:13 PM

Un viraj corect, se face cu toate 3 comenzile disponibile: adica se incepe cu inclinarea (eleron), se da palonier(directie), se scoate apoi mansa (eleroanele) catre neutru, se scoate cam jumate din palonier si se sustine usor cu profundorul. Asta este intratea si mentinerea intr-un viraj corect. In modelism atunci cand viram fara directie, de regula o facem derapat iar cand o facem fara eleron o facem glisat. Insa sustinerea virajului cu profundorul, este cam musai si ea corecyteaza o parte din neajunsurile virajului doar cu eleronul sau doar cu directia. Iesirea din virajul corect, se face invers, adica se incepe cu eleroanele, concomitent cu directia, in sens invers virajului, si se corecteaza traiectoria (viteza) cu profundorul.l In cazul planoarelor momentul negativ al eleroanelor este accentuat si de aceea este cam obligatoriu sa folosim si directia, altfel vom vira cu pierderi de inaltime uneori considerabile. La aparatele cu motor, anvergura mica, efectul stabilizator al tractiunii, efectul giroscopic, toate ajuta la obtinerea unui viraj relativ corect si cu cantitate minima de palonier, sau chiar deloc.

Se mai practica mixajul eleron-directie la statiile care pot mixaj care bine dozat te ajuta mult in mentinerea unui viraj corect.

Big.
FROGS CAN FLY!
0

#10 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 22 March 2004 - 12:22 PM

Sarumana Big-ule pentru tutorial! Din pacate telecomenzile nu au "pedale" si e cam nasol sa lucrezi si cu directia si cu eleroanele in acelasi timp, asa ca prefer sa folosesc doar eleroanele si profundorul....
0

#11 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 22 March 2004 - 12:27 PM

Hai ca nu e greu! Incearca! Desi la motor merge si numai cu eleroanele+profundorul. Sau pune un mixaj.

big
FROGS CAN FLY!
0

#12 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 22 March 2004 - 12:58 PM

salutari!
incep sa sintetizez :)

cat cum si ce mmixaj recomandati?

am statie radio Hitech Laser cu 4 canale.

MIG-29
0

#13 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 22 March 2004 - 03:48 PM

Laser 4 este o statie faina. Insa are mixer doar pt ampenaj V si aripa delta. Asa ca va trebui sa zbori fara sa mixezi, cu eleroanele+ profundorul pe dreapta si directia + gazul pe stanga, sau invers, ca am vazut si oameni care piloteaza pe invers. Dar nu iti face griji ca merge treaba, poate chiar mai bine decat te astepti! Vei vedea!

Big.

Aceasta postare a fost editata de Big: 22 March 2004 - 04:12 PM

FROGS CAN FLY!
0

#14 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 22 March 2004 - 10:54 PM

baga fara mixaje ca merge fara probleme. incearca si ai sa vezi

la mixaj ail-rudder (hitec flash 5x) eu am setat din burta un 30% nu imi dau seama daca ma ajuta sau nu, sau daca este mult sau putin. am spus ca rau nu poate face si imi place cum vireaza modelul.

dar la inceput zburam fara mixaj si nu foloseam directia. si mergea si asa

incearca si spor la munca

red guy
come to the dark side. we have cookies!
0

#15 Useril este offline   Assasino 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 09-December 03

Postat 23 March 2004 - 12:05 AM

salutare
spuneti-mi si mie motorul de la http://www.rhc.ro/produse.php?cPath=3_91&p...products_id=932 e bun de ceva? pt un elicopter mic fara telecomanda? :)
bla bla bla
0

#16 Useril este offline   Assasino 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 09-December 03

Postat 23 March 2004 - 12:07 AM

sau e un motoras de masinutza deaia mica la 10 mii ? lol
bla bla bla
0

#17 Useril este offline   droopy 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 131
  • Inregistrat: 06-May 03

Postat 27 March 2004 - 07:57 AM

Dat click pe link
Rezultat
"Nu am gasit produsul"
Daca te referi insa la un speed 180/280,etc nu sunt motoare de kkt
Chiar au ceva vana in ele


Parerea mea
Bafta...
Un nebun lanseaza un aeromodel,
si 10 modelisti nu-l pot ateriza.....
0

#18 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 28 March 2004 - 09:11 PM

salut !:D
astazi am zburat avionul :( trainer MK40... merge superb!:( cu mici exceptii hihihi trebuie sa ajustez un pic trenul de aterizare... sa fixez antena mai bine si nu in ultimul rand sa gasesc o solutie sa prind profundorul mai bine... elevator-ul asa cum e numit cu placere de catre americanii nu prea a stat la locul lui zborul acesta si a avut o mica tendinta sa iasa afara... noroc ca nu a iesit de tot ca ramaneam fara control sus-jos... oricum avionu per total s-a comportat bine in zbor (exceptie aterizarea care a fost cu transpiratie din cauza controlului mai deficitar- cred ca desprinderea a avut loc chiar cand veneam la atrerizare deoarece pana atunci nu s-a simtit nimic in comportamentul avionului). Aveti ceva sugestii pentru reparatie?

La inceput avionul era un pic mai greu de coada dar cu ceva greutate in bot pentru elice s-a rezolvat problema inainte de primul zbor... lucru foarte pretios... altfel ar fi fost pierdut total controlul cu problema cu profundorul...

Se piloteaza foarte frumos doar din eleroane si profundor... nu e nevoie de directie deloc... motorul merge frumos si e suficient pentru zbor in jurul pistei doar la jumatate din putere... bineinteles am incercat si mici ruperi de ritm si se pare ca ideea de a pune in loc de motor de 0.,40 un motor de 0.46 a fost foarte buna... se pare ca motorul de 0.46 e chiar mai potrivit pentru avionul acesta.

Sper sa prind si ceva poze saptamana viitoare.... oricum e frumos si sper sa ma tina cat mai mult... poate ne vedem candva prin bucuresti la vreun zbor la palat cand o sa am si eu curaj sa zbor de pe beton :D

MIG-29
0

#19 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 28 March 2004 - 09:13 PM

apropois... nu e greu absolut deloc... poate am impresia asta deoarece am si apelat la ajutorul unui instructor... dar e frumos si e un hobby ce merita facut cu toata atentia... daca nu vrei sa-ti vezi banii aruncati pe geam fara sens :) parerea mea... :)

MIG-29
0

#20 Useril este offline   Padre 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 521
  • Inregistrat: 07-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Stefanesti-Arges

Postat 31 March 2004 - 11:20 AM

Poate ma abat de la subiect insa aici s-a vosbit si despre simulatoare. Unde gasesc un cablu pentru a conecta statia la PC?
0

#21 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 31 March 2004 - 03:08 PM

Padre, la 31 Mar 2004, 11:20, a spus:

Poate ma abat de la subiect insa aici s-a vosbit si despre simulatoare. Unde gasesc un cablu pentru a conecta statia la PC?

Depinde de care statie ai. Da si tu ceva detalii sa vedem care te poate ajuta. Eu am pentru Graupner in rest nu stiu.
0

#22 Useril este offline   Enigma 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 142
  • Inregistrat: 05-February 04

Postat 31 March 2004 - 04:05 PM

Cablu pentru JR,Futaba,Hitec se gaseste in Romania.acum a aparut si e 14.9€+transport.
Over the hills and far away,
he swears he will return one day.
Far from the mountains and the seas,
back in her arms again he'll be.
Over the hills and far away.
0

#23 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 01 April 2004 - 09:00 AM

Citeaza

Cablu pentru JR,Futaba,Hitec se gaseste in Romania.acum a aparut si e 14.9€+transport.

E ok, dar cand poti sa-ti cumperi piesele cu 1 Eur si sa stai vreo 2 ore sa le lipesti cred ca iesi mai bine. Uite aici o schema pentru futaba. Pentru FX14 si FX18 merge sigur: http://home.t-online...ch/fx18sim.html
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu