HELP.....Probleme Li-po Curent maxim debitat de acc
#1
Postat 30 January 2009 - 06:28 PM
Sa o iau cu inceputul...... Iesind la zbor intr-una din zilele aste, dupa ce am ridicat modelul la ceruri si am verificat bua lui functionare, am cedat mansele unui coleg mai tanar, dar cu oarece experienta in domeniu......nu mai conteaza ce a facut, important este ca la un moment dat nu a mai stabilizat modelul, pe care l-a adus in viraje largi catre mama Terra, aterizarea fiind intr-o balta.
Imediat am decuplat RC-ul si acc-ul de pe model si, ajuns acasa am continuat cu procedurile de uscare....prima data cu fhoenul si dupa aceea am pus motorul, receptia si regulatorul la caldura constanta........dupa cateva ore bune (cca 6 ore), am verificat echipamentele daca nu au urme de condens si le-am mai trecut inca odata printr-un curent se aer caldut.........la final iarasi am verificat daca nu exista condens.
Dupa ce am recuplat receptorul si pornit RC-ul, in momentul cind am cuplat acc, a iesit fum din regulator, moment in care am decuplat imediat acc.
Am montat alt regulator, am cuplat acc, am verificat functionarea servomecanismelor, dar in momentul in care am incercat sa accelerez, motorul cadea la cca jumatate din cursa mansei.
Urmatoare etapa a fost sa decuplez acc si sa montez intre acc si regulator un dispozitiv de control al consumului motorului (cu reglaj manual). Acelasi simptom. Am montat alt acc si sistemul functiona ireprosabil.
Acc este un zippy, in doua celule si 20 C. Acuma da intre 3...4C.
L-am descarcat si incarcat la curent mic......................acelasi simptom
INTREBARE....se mai poate face ceva?
Multumesc anticipat......poate unii dintre voi s-au confruntat cu asa ceva.....,
Tetea
#2
Postat 30 January 2009 - 06:31 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#3
Postat 30 January 2009 - 06:33 PM
#4
Postat 30 January 2009 - 07:05 PM
tetea, la Jan 30 2009, 07:33 PM, a spus:
Apa a actionat ca un conductor si a scurtcircuitat celulele.Pina ai ajuns acasa a avut ,banuiesc ,suficient timp sa-si faca treaba din pacate.
Nu s-au umflat?
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
#5
Postat 30 January 2009 - 07:30 PM
tetea, la Jan 30 2009, 06:33 PM, a spus:
Chargerul tau arata rezistenta interna? S-ar putea trage o concluzie de aici...
#6
Postat 30 January 2009 - 08:52 PM
.Am sa caut sa vad ce coleg de zbor are un incarcator care indica si rezistenta interna , sa verific si acest aspect......
#7
Postat 30 January 2009 - 09:06 PM
#8
Postat 30 January 2009 - 09:07 PM
tetea, la Jan 30 2009, 08:52 PM, a spus:
Acum am vazut asta... cu celalalt acumulator trage bine?
#9
Postat 30 January 2009 - 10:50 PM
Am utiat sa spun, ca am facut si probe de tractiune. motorul respectiv in echiparea pe care o folosesc trage max 12 A, ceea ce m-i se pare nesemnificativ pentru un acc de 1300 cu 20 C. Acumulatorul cu probleme si celalat au cate 4 ore de zbor fiecare, deci nu foarte mult. Au fost incarcati pe aceelsi charger, nu am tras e ei pana la epuizare adica, cred ca i-am exploatat mai mult decat onorabil.
Asa cum am mai spus......pana sa dea amicul meu cu modelul in apa (multumesc lui Dumnezeu ca am scapat numai cu un acc si un regulator) si asta cu probleme mergea impecabil.
Ceeea ce as vrea sa aflu de la voi este daca vreunul dintre voi s-a confruntatcu problema respectiva si eventual daca se mai poate face ceva sau nu cu acest acc. (de facut se pot face desigur multe lucruri, inclusiv sa-l arunc la cos) ddar cred ca paote fi folosit cu succes la receptia unui planor sau a unui termic (ceea ce inca nu am).....
Aceasta postare a fost editata de tetea: 30 January 2009 - 10:53 PM
#10
Postat 30 January 2009 - 11:13 PM
Chiar am fost tentat la vremea aceea sa lansez un topic despre minuni intamplate personal, caci tocmai se lansase unul unde se cereau poze de crash-uri.
Dar cum s-a intamplat intre sarbatori, m-am luat cu altele...
Pe scurt, a doua zi dupa Craciun, dupa ce vineri pe 26 fusese o vreme incredibila, soare cu +3-4 grade, am si facut niste filme si sunt postate aici, a doua zi iarna s-a razbunat pe noi, temperatura aceasi, dar pe minus, si un cer plumburiu pe care avionul alb s-a pierdut de tot la aparitia unei pale de ceata. Prima minune a fost ca am luat-o in fuga in ultima directie cunoscuta si am dat... in canalul colector al Craiovei... pe malul, celalalt, o masina se oprise, imi recuperasera avionul din apa si se minunau. Le-am spus cum sa scoata acumulatorul, care oricum tinuse sub tensiune un Rx Hitec, un ESC Robbe Roxxe BL Control 720 si motorul stock de Junior, cel putin 5 minute pana la deconectare; fuga inapoi la masina si ocol 5km pana la locul unde ma asteptau.
Ajuns la ei, m-am lamurit de ce atata amabilitate si rabdare, aveau un pusti de 10-12 ani cu ei care primise de la Mosul un elicopter, nu jucarie, ceva serios, recunoscut dupa poze ulterior ca fiind un Lama, la 5-600 lei cel putin. Si nu stiau de unde sa il apuce http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif Eu nici atat, dar i-am indrumat la aeroclub.
Acasa spalat si dezinfectat cu alcool tot modelul, pe bune, juniorul vazuse canalul colector, nu era de gluma...
Uscat peste noapte, si, luat la testare pe bucati, cu multa teama... totul era perfect ! Am mai avut 2 iesiri de atunci si nici o problema.
Acumulatorii mei erau 4 buc de 1000mAh 2s2p, noname vandute de ph mod sub brand propriu acum vreo 2 ani.
Nu stiu daca te-am ajutat cu ceva...
tetea, la Jan 30 2009, 10:50 PM, a spus:
#11
Postat 30 January 2009 - 11:35 PM
intr-adevar exista si minuni........la mine se pare ca defectul a aparut datorita apei intrate la regulator si probabil scurt circuitului produs acolo......cel putin asa cred.....
#12
Postat 31 January 2009 - 06:44 AM
tetea, la Jan 30 2009, 11:35 PM, a spus:
intr-adevar exista si minuni........la mine se pare ca defectul a aparut datorita apei intrate la regulator si probabil scurt circuitului produs acolo......cel putin asa cred.....
Salutare ! Am patit o si eu cu apa ; cea mai buna solutie este sa dezambalezi toate elementele si sa ai rabdare sa le usuci bine ! La regulator trebuia sa tai folia de protectie , ca sa se poata usca cum trebuie dar nu il arunca ca un electronist bun il poate repara ; La acumulator taie cu grija folia de izolare de la placuta de conexiuni si vezi ce i acolo , sau a mai ramas condens si face scurt , sau s a dezlipit o borna ( se poate lipi la loc ) Mare atentie sa nu faci scurt ca e pericol sa te arzi !!!!
Toate cele bune !
cristi - pitesti
#13
Postat 31 January 2009 - 09:14 AM
tetea, la Jan 30 2009, 10:50 PM, a spus:
Eu am doi acumulatori care nu mai duc curent mare si ii folosesc fara probleme pe emisie, dar is 3s, 2s cred ca asa cum zici si tu .. doar pe receptie cu ubec. Numa sa verifici sa dea macar 3A fara sa scada tensiunea prea tare.
P.S. si eu am avut o experienta cu aterizarea in apa, dara a scapat totul dupa ce a fost bine uscat pe calorifer.
http://www.youtube.c...h?v=21bWqnhDJec
#14
Postat 31 January 2009 - 06:53 PM
Eu nu vad nici o legatura intre aterizarea in balta si degradarea acumulatorului. Acumulatorul este inchis ermetic si nu are cum sa ajunga apa in interior. Chiar daca ajunge apa pe lamele, rezistenta apei este destul de mare si curentul tras de la pac este mic in raport cu ce poate sa traga motorul. Deci, daca nu a stat un timp indelungat in apa, timp care sa permita descarcarea sub limita minima, nu vad care ar putea fi problema. Cateva minute in apa nu conteaza. Eu cand lipesc mufa la un pac, pun tub contractil si bag mufa in apa fiarta ptr ca se strange plasticul uniform. Nu am avut niciodata probleme. As putea sa masor de curiozitate curentul tras din pac cu mufa in apa.
Referitor la turatia scazuta, as masura tensiunea pe acumulator in timp ce incerci sa turezi motorul. As masura pe celulele individuale. Presupun ca egalizarea este facuta corect. Nu mentionezi nimic despre masuratorile de tensiune pe celule. Daca uneia dintre celule ii scade tensiune mai mult decat celeilalte, probabil ca celula aia e dusa, dar eu nu vad nici o legatura cu statul in apa cateva minute.
Mai exista posibilitatea ca scurtul din ESC sa fi topit/subtiat una dintre lamelele de conexiune ale unui element. Oricum, toate verificarile le-as face pe la mufa de egalizare, fara sa desfac pacul. Abordarea mea ar fi sa masor cat mai multe inainte de a "agresa" pacul.
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#15
Postat 31 January 2009 - 07:22 PM
Avem un caz similar la Fagaras cand o baterie relativ noua foarte buna de altfel, model TERRA HOBBY dupa ce ARCUS-ul s-a impachetat in zbor (au iesit aripile de la locul lor ), la reincaracarea acumulatorului sa descoperim stupefiati ca o celula era aproapte la 0 .
DE UNDE PANA UNDE ....fara umflaturi ...fara semne de STRESS - efectiv a cazut de tot tensiunea .
Dupa diferite tentative de resusucitare nu s-a mai putut face nimic si am eliminat celula defecta ramanand doar pe 7, 4 volti .
ASA CA ....sunt anumite lucruri care nu au o ratiune logica ...
Stima
#16
Postat 31 January 2009 - 09:09 PM
Acumulatorul este Terra Hobby de 1300 mAh . Ieri am facut teste cu PC Focus sa vad cat il tine accu cu motorul la jumatate. dupa vro 10 minute de mers , regulatorul a taiat curentul cum trebuie. Cand am pus acumulatorul la incarcat incarcatorul nu vroia sa il incarce zicea ca tensiunea din egalizator e prea mica. Am masurat packul avea 9,8 V. AM mai incercat sa il incarc de cateva ori , nu a mers. Am masurat fiecare celula in parce si: 2 aveau 3,77V si una avea 2,64. Am mai stat l'am invartit pe toate partile, i'am desfacut ambalajul pt ca o celula a fost putin turtita la un picaj in bot si m'am gandit sa o scot si sa il fac pack de 2 cel. CAt am mai stat eu oleaca m'am mai invartit am masurat iar celulelesi cele 2 au ramas lafel si cealalta crescuse la 2,8 V. Vazand asta am pus acumulatorul la caldurica si incet, incet a ajuns la 3,1 V . am incarcat acumulatorul si o celula este mai mica decat celelalte cu 0.1 V. Acum cred ca daca il folosesc se descarca iar celula cu probleme sub limita normala. Stiti ceva ce as putea face inafara de a o da afara din pack si sa raman in 7,4V ?
Multumesc !
#17
Postat 31 January 2009 - 09:19 PM
#18
Postat 31 January 2009 - 10:16 PM
Se pare ca singura varianta este cu desfacutul.....
#19
Postat 31 January 2009 - 10:37 PM
#20
Postat 31 January 2009 - 10:42 PM
Nu iti da curent, dar nici nu scade tensiunea ?! Cum vine asta ?! :D
Daca tensiunea este normala, la borne, adica suma celor doua celule, atunci motorul trebuie sa isi traga cat are nevoie, la fel cum face din celalalt lipo. Daca nu poate, inseamna ca ai rezistenta interna crescuta a pack-ului "in ansamblu", care poate proveni ori de la celule, ceva intern, ori lipituri. In ambele cazuri tensiunea la borne "trebuie" sa scada in sarcina!
tetea, la Jan 31 2009, 10:16 PM, a spus:
Se pare ca singura varianta este cu desfacutul.....
... editat cateva minute mai tarziu dupa ce am schitat circuite
Ar mai fi o varianta... daca tu masori tensiunea in mufa de egalizare si acolo e tensiunea OK, e posibil sa fie ceva pe cablurile de forta de la Lipo la ESC sau lipiturile la mufa - Deans, sau ce oi avea - poate ca sub tubul termocontractil de la mufa de ESC este dezastru de coroziune si tu nu vezi asta, ca il ascunde tubul.
Daca masori tensiune chiar la "intrarea" in ESC, atunci revin la initial, la tine nu se mai aplica niste legi...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 31 January 2009 - 10:47 PM
#21
Postat 01 February 2009 - 07:17 AM
tetea, la Jan 31 2009, 10:16 PM, a spus:
Se pare ca singura varianta este cu desfacutul.....
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#22
Postat 01 February 2009 - 09:33 PM
Nu ma deranjeaza faptul ca am pietdut un acumulator,nu este foarte scump, ma intereseaza efectiv fenomenul in sine si mai ales sa nu m-i se mai intample asa ceva.....