Cessna electric ceh cum setez controlerul motorului
#1
Postat 11 December 2008 - 07:23 AM
Live to fly
Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
#2
Postat 11 December 2008 - 09:09 AM
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#4
Postat 11 December 2008 - 11:57 AM
1 ) nu lua de buna ce spun dar poti incerca
2 ) daca incerci nu vei strica nimic
3 ) nu pune elicea ca sa nu te lovesti.
4 ) unele ESC recunosc automat tipul de acumulator NiMh sau LiPo
5 ) altele ESC NU recunosc automat ci au un jumper care se muta manual
6 ) vezi daca poti sa afli de care este pana aici si daca e cu jumper pune-l unde trebuie.
7 ) Pornesti statia cu stick-ul de acceleratie la maxim ( accelerat )
8 ) Cuplezi ESC-ul in canalul 3 de la receptor.
9 ) Alimentezi ( cuplezi ) ESC -ul cu pack-ul recomandat.
10) Acum astepti ( la unele chiar 10 - 15 sec ) pana auzi primul set de semnale sonore.
de aici este mai complicat pentru ca ar trebui manualul ca sa facem ca la carte.
La unele ESC-uri se pot programa mai multe caracteristici (pornire lenta motor,frana motor, protectie acuu la
descarcare etc ) dar sa incercam asa :
11) Duci stick-ul de acceleatie la minim ( idle ) si ar trebui sa auzi alt sunet, dupa care
revii cu stick-ul la maxim. ASA ar trebui sa fie setata prima caracteristica.
Daca are mai multe se repeta manevra pt. fiecare .
Stick-ul DUS la minim sau NU pentru fiecare caracteristica este ca un DA sau NU .
Deci este posibil sa NU trebuiasca sa revii cu stick-ul la minim ci sa astepti cu el la maxim semnalul de setare.
Dar sa nu complicam - vei mai face tu teste dupa ce macar reusesti pornirea motorului.
12) Scoti alimentarea de la ESC.
13) Duci stick-ul de acceleratie la minim , cuplezi acumulatorul din nou la ESC ( piuie ) si ar trebui sa mearga - teoretic -
Daca a pornit NU IL TINE TURAT FARA ELICE .
14 ) Daca a pornit in sens gresit schimba intre ele conecsiunile de plus (+) si minus (-) dintre ESC si Motor.
Daca nu reusesti i-mi pare rau ca nu pot fi de folos . Mai scurt si mai concis nu am putut fi .
Succes.
#5
Postat 11 December 2008 - 12:19 PM
Probabil este un himodel fly. Vezi pe situl de unde l-ai luat, la oricare din ESC-urile himodel fly, ca au manualul downloadabil. In engleza.
#6
Postat 11 December 2008 - 12:21 PM
REAL DESIGN, la Dec 11 2008, 11:57 AM, a spus:
Numai futaba are pe canalul 3 motorul (fara absolut nici un sens). Deci la pasul asta as spune sa identifici canalele inainte. Graupner, JR si alte statii canalul 1 coincide cu stickul de acceleratie.
#7
Postat 11 December 2008 - 12:43 PM
pt ca modul de programare difera un pic la regulatoarele pt aceste tipuri de motoare.
apoi, daca beep-aie in momentul cuplarii Acc. inseamna ca ai stick-ul Throtle pe maxim si nu pe zero, astfel intri in meniul de programare al regulatorului. s-ar putea sa trebuiasca sa faci revers pe canalul respectiv.
regulatoarele vin presetate sin fabrica, astfel incat doar daca vrei tu altceva, atunci ii faci reprogramare, altfel, parerea mea este sa il lasi asa cum a venit.
Aceasta postare a fost editata de allen_g30: 11 December 2008 - 12:43 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#8
Postat 11 December 2008 - 12:43 PM
incearca sa-i contactezi telefonic (imposibil sa nu aiba pe cineva vorbitor de engleza) :
RCM PELIKAN in Czech Republic as follows: RCM PELIKAN Tel: 420-46-6260133 Fax: 420-46-6260132 E-mail: pelikan@rcm-pelikan.cz Web: www.rcm-pelikan.cz
#9
Postat 11 December 2008 - 12:47 PM
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 11 December 2008 - 12:49 PM
#10
Postat 11 December 2008 - 06:33 PM
Tot ii intrebam dak stiu engleza si aia tot imi ziceau "co?co?no englis... no englis ...sorry ... co ?"
=))))))))))))))))))))))Am inteles tot sa stiti =)))))))))))))))))
Hai ca mai am inca o problema cu telecomanda ... Aseara o deschisesem si am lasato asa vreo 5 min fara sa umblu la ea si ghici ce poc si numa am simtit fum (poc ul era cat o petarda si mam speriat tare de tot ) azi iara poc ca narocu ca era la vreo 2 m de min si nu mam speriat asa de tare . Se simtea in aer siliciu ars ... Am desfacuto ... nici o dioda capacitor sau altceva nu parea sa fie ars ... cristalu nu era cald ... si inca mai merge telecomanda dar nush dak sa risc sa zbor cu ea ...
Live to fly
Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
#11
Postat 11 December 2008 - 06:46 PM
BIGfoot, la Dec 11 2008, 06:33 PM, a spus:
nu risca!
#12
Postat 11 December 2008 - 07:26 PM
Daca merge zbor cu ea dak nu nu cred ...
Pe controler nu scrie nimica ... doar se vede un procesor pe spate pe care scrie "atmega8 16au"
Aceasta postare a fost editata de BIGfoot: 11 December 2008 - 07:28 PM
Live to fly
Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
#13
Postat 11 December 2008 - 07:46 PM
modelul e al tau si faci ce vrei tu cu el dar daca ar trebui sa te urci in el te-ai urca ?
#14
Postat 11 December 2008 - 10:38 PM
#15
Postat 11 December 2008 - 10:46 PM
Piuiturile de care vorbesti de la ESC, le-am mai intalnit si de obicei inseamna ca nu simte semnal de la tx.
De obicei intrarea in meniul de setup este mai alerta...nicidecum un piuit si 5-6 secunde de pauza.
Avionul ala a mers vreodata? sau e nou ? A inceput sa faca asta brusc dupa un timp ?
Servo-urile functioneaza cand esc-ul piuie ciudat? Ai umblat la fire sau asa erau bagate in receptor din fabrica ?
Daca toate servo-urile functioneaza, incearca sa pui un servo in locul escului pe receptor si esc -ul pe alt canal ca sa alimentezi receptorul.
Servo-ul pus in locul escului, functioneaza ?
Aceasta postare a fost editata de alexvid: 11 December 2008 - 10:48 PM
#16
Postat 12 December 2008 - 05:21 AM
Bafta.
#17
Postat 12 December 2008 - 12:28 PM
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 12 December 2008 - 12:34 PM
#18
Postat 12 December 2008 - 12:34 PM
ESC-ul meu de la Gemini e tot ceh, si tiuie ca un apucat cand il pornesc, chiar daca e comanda pe 0. Daca e comanda pe 100%, tiuie altfel. Chiar am o problema sa-l pornesc in casa, daca doarme cineva.
Deci nu e ceva nemaivazut sa tiuie la pornire.
Si variatorul jamara de la un brushed, pe care il folosesc la un alt avion, tiuie de mai multe ori.
Am mai vazut un ESC de la Robbe, care canta o bucata din Oda Bucuriei, pana ce porneai motorul. Destul de ciudat.
In ambele cazuri, asa trebuie sa faca. Scrie in manual.
Bine, stiu ca nu tiuie ESC-ul, tiuie motorul, dar tot aia e.
Intrebare: dupa ce a bubuit telecomanda, receptorul mai raspunde la comenzi? cum spunea cineva, e posibil sa se fi prajit finalul, din cauza ca n-a fost antena scoasa. In general n-ar trebui decat sa se incinga, dar nu asa rau sa se arda. Dar teoretic se mai intampla.
#19
Postat 12 December 2008 - 04:00 PM
Live to fly
Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
#20
Postat 15 December 2008 - 02:26 PM
daca poti explica pe scurt ar fi bine .
#21
Postat 21 December 2008 - 02:42 PM
Live to fly
Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.