cerere sfaturi pentru zbor cu un RC termic sfaturi
#1
Postat 18 March 2004 - 04:07 AM
Zilele acestea sunt fericitul "proprietar" al unui model termic Extra 300. Dupa terminarea lipelilor de rigoare, centrajului etc intentionez desigur sa-l si zbor. Puteti sa-mi dati sfaturi pentru un asemenea zbor? Ce greseli se fac mai des? Ce e bine de stiut?
Am mai zburat RC dar cu planoare... si asta acum vreo 2-3 ani de zile.. am construit oareshce aeromodele (planoare seria A...) ceva modele cu motor de cauciuc. Asta probabil ma va ajuta la ansamblarea diavolului.
Ah si am zburat cat de cat acasa un model electric...
astept cu nerabdare sfaturile,
MIG-29
#2
Postat 18 March 2004 - 04:10 AM
MIG-29
#3
Postat 18 March 2004 - 08:11 AM
Sfatul medicului: cauta un trainer si baga cu el pana la loc comanda, inainte sa faci scobitori un extra; daca tot te roade in freza sa-l zbori cauta un modelist experiemntat sa ii faca primul zbor, centrajul dinamic, etc. si daca tot nu te-am convins si vrei tu musai sa-l zbori... da comenzi mici, nu-l brusca, fi atent la viteza etc. Extra cel mare, 1:1 are o specialitate : pleaca in nishte figuri declansate de nu-ti vine sa crezi si uneori nici nu esti sigur pe ce face! asta se intampla atunci cand tragi de el ceva mai mult. Poate ca si modelul o fi mostenit ceva din comportamentul aluia mare.
Nu-l zburaaaa singuuuuuuurrrrrrr!!!
big
#4
Postat 18 March 2004 - 08:34 AM
Si plusez: daca tot vrei sa-l dezvirginezi de unul singur (egoistule mic ce esti!), ceea ce e TOTAL CONTRAINDICAAAAAAT!!!, fa-i CG un piculetz mai inspre in fatza, seteaza-i Dual Rate suficient a.i. sa ai curse la suprafetele de comanda mai mici decat in manual. Incepe cu rulaje si "topaieli" cu reducere de gaz, ca sa nu te ia pe nepregatite. Evident, terenul tre sa fie fara denivelari.
Dar cel mai bun sfat este "get an instructor!"
Sporuri si tine-ne la curent!
#5
Postat 18 March 2004 - 08:47 AM
Pentru a-ti usura decizia de a o zbura cu un pilot mai experimentat, treci si tu cateva litere acolo la pozitia "locatie" sa stim si noi de pe unde esti, poate se gaseste cineva din zona sa te ajute macar cu sfaturi si sa te bata pe umar indiferent daca reusesti sau gresesti.
#6
Postat 18 March 2004 - 10:47 AM
Apropo sa`i asculti pe baietii de aici ca ei mereu au stiut ce vorbesc :)
Aceasta postare a fost editata de RealAlex: 18 March 2004 - 10:48 AM
Cu respect, Alexandru B.
#7
Postat 18 March 2004 - 01:20 PM
ma bucur ca am primit raspunsuri. Am mai zburat termic cand eram ghiaur mai mic- gimnaziu, liceu... Nici unul insa nu era acrobatie...
In nici un caz nu voi incerca acrobatii cu acest model... si bineinteles ca ii fac poze inainte sa-l zbor... asta ca sa am ce poza:)
Acum serios voi lua in considerare cele spuse vizavi de centraj si suprafete de comanda si cel mai probabil voi lua un trainer sa imi intru in mana.
Acum sunt in Baton Rouge, Louisiana deci mai greu sa vina cineva pana aici... promit insa ca atunci cand ajung in romania vin cu model termic sa va arat cate am invatzat in arta pilotajului :huh:
pe vremea cand eram copchil se zburau trainere cu fuselaj dintr-o singura placa... acum ce trainere mai sunt la moda?
MIG-29
#8
Postat 18 March 2004 - 02:33 PM
MIG-29, la 18 Mar 2004, 13:20, a spus:
Nici o problema! Ne urcam pe aeromodel si viiiijjjj suntem la tine! Pai in aceasta situatie ne este mai greu sa te indrumam la vre-un pilot experimentat si nici despre conditiile de zbor din zona nu avem detalii. Nu demult era cineva pe-aici care ne-a trimis poze de la un zbor pe fundul unui lac secat. Pe la voi cum e? Trimite-ne o vedere sa stim ce "greu" o duci :huh: .
Ah! Si era sa uit! Pai fa bine si vino la Rapa Rosie editia 2004 sa te cunoastem!
#9
Postat 18 March 2004 - 02:33 PM
eu sunt fericit posesor de extra300. e nervos rau dar tare frumos. si inca ceva la ce au zis baietii:
atentie la vant din lateral ca e cam instabil la viteze mici. si la aterizare trebuie sa vi un pic in forta daca nu este calm afara
eu am reusit sa ating o aripa la o aterizare mai nefericirta cu vant din lateral.
in rest sal stapanesti sanatos. si ai grija la comenzi. este sensibil tare rau din profundor. la dual rates pe eleroane nu am simtit mare diferenta in schimb la profundor...
red guy
#10
Postat 19 March 2004 - 01:07 AM
astazi am cumparat combustibil si un starter pentru motor sa nu raman fara pretioasele degete... De asemeni tot fiind prin zona am achizitionat un motor 0.46 in doi timpi... o superbitate si care a costat foarte putin- in comparatie cu alte motoare- in jur de 45 de dolari. In romania cred ca s-ar putea gasi si mai ieftine... poate chiar gratis pe la cluburi de aeromodelism? doar intreb necunoscand situatia actuala a cluburilor decat din declaratii... si din intuitie... nu cred sa fie lucrurile prea roze...
Oricum pe langa cele achizitionate mai sus am pus mana si pe un trainer- tot kit si am sa incerc sa-l zbor primul... e mai rezistent si pot da cu incredere cu el de pamant (doamne fereste!... tot surcele se face.. numai ca niste surcele mai mari).
Pentru trainer aveti ceva recomandari? e cu aripa parasol destul de maricel. Am sa incerc sa gasesc o poza dar cred ca este un trainer normal, obisnuit.
Multumesc de raspunsuri... ma duc la montaj acum :lol:
MIG-29
P.S.: as veni cu cea mai mare placere la Rapa Rosie 2004 dar din pacate eu pana prin Decembrie nu cred sa ajung pe plaiurile natale... oricum promit sa fac poze si sa trimit... sper sa nu aveti crash-uri memorabile de vazut ;)

Ajutor


















