Intrebari de incepator motoare pe benzina
#1
Postat 13 December 2008 - 06:53 PM
Cum se face rodajul la aceste motoare. Fabricantul zice 15-20 ore rodaj si primele rezervoare cu amestec de 1:25 sau chiar 1:20, dar cum turat sau relanti.
Pentru aprindere trebuie 4,8v dar ce capacitate pentru sa zicem 2-3ore de zbor in siguranta. Sint suficienti acc ni-mh sau e mai bine ubec+lipo.
Dupa rodaj cum se regleaza amestecul. Am 2 suruburi pt hi si low speed.
Ce rezervor trebuie pentru 26cmc, va fi pe un acro.
Am deja 2,5l de gaz trecuti prin el la relanti cu setarile de fabrica si 1:20 amestec. Sper sa fie bine.
#2
Postat 13 December 2008 - 09:54 PM
Rodajul fa-l cum recomanda producatorul si foloseste un amestec ulei benzina de 1/30 ,nu trebuie tinut doar la relanti ,ci in sarcina medie ,trimpul de 20 ore este durata pana cand motorul s-a rodat complet ,la zbor poti iesi cu el si mai devreme dar trebuie sa nu ceri maximum de performanta pana nu te apropii macar de jumatatea timpului de rodaj .
Spor la treaba
#3
Postat 15 December 2008 - 10:18 PM
Nu cred ca capacitatea acumulatorului de la aprindere trebuie dimensionata sa zbori 2-3 ore. Din experienta pe zi sunt putini dintre noi care dau mai mult 3-4-5 zboruri intr-o zi. fiecare zbor cam 10 minute maxim...Totul depinde totusi de cat de multa greutate iti permite modelul .. La 26 cc e cam problematic.. el e greu si nu prea stralucit ca putere si esti limitat la maxim 1.8 m anvergura.. sau poate un 2 m f.f.f.f usor cum e Funtana 140 sau Gilesul de la UltraRc parca...
La reglaj o sa incerc sa caut un document in care explica cum se face de la A la Z ..
Un rezervor de 300 ml zic eu ca ca iti ajunge pentru 10 minute . La 28 cc am de 250 si imi ajung 10 minute dar cam la limita.
#4
Postat 15 December 2008 - 10:36 PM
http://tech.flygsw.o...lbro_tuneup.htm
1:20 eu zic ca e prea mult ulei. Eu am pus maxim 1:30 si la mvvs si la DA. Daca exagerezi cu uleiul o sa ai probleme la aprindere. Am exagerat prima ungere cu ulei si mi s-a depus tot pe bujie... abia il porneam. Dupa o curatire a mers lux.
#5
Postat 16 December 2008 - 08:54 AM
Kriminel, la Dec 15 2008, 10:36 PM, a spus:
http://tech.flygsw.o...lbro_tuneup.htm
1:20 eu zic ca e prea mult ulei. Eu am pus maxim 1:30 si la mvvs si la DA. Daca exagerezi cu uleiul o sa ai probleme la aprindere. Am exagerat prima ungere cu ulei si mi s-a depus tot pe bujie... abia il porneam. Dupa o curatire a mers lux.
Si mie mi s-a parut mult dar daca asa zice producatorul... Si mie mi s-a colmatat bujia de la prea mult ulei.
PS: Exact documentul pe care l-a pus Kriminel acolo il cautam si io mai exact pasajul asta :
Set the low end & high end needles to about 1 to 1 1/2 turns each. Choke the carb or prime it, until the carb is wet. Fire up the engine and let it warm up. Let's set the top end first since it's the easier of the two. Go to full throttle. Adjust the top end needle for peak RPM. Leave it wide open for about a minute to see if it changes any. Should the engine go lean, open the low end needle slightly, if this doesn't work... you will have to adjust the needle valve inside the carb.( I will explain this later) If the top end runs OK, then slowly pull the throttle down until the engine begins to "four cycle" hold the throttle there. Adjust the low end needle until the "four cycling" stops. Now lower the throttle more until it "four cycles" again, and adjust the low end again. Keep doing this until you reach full idle. Now, from full idle begin to throttle up until the engine starts to bog or hesitate. Open up the top end needle just enough to eliminate the bog or hesitation.
When this is done right, you will be able to set the throttle in any position and it won't four cycle, plus you will be able to transition from idle to full power without any hesitation at all.
Acum experienta imi spune ca tine si de toba pe care o ai la motor. La toba pitts eu nu am reusit sa scot "four cycle " .. oracaie urat.
Aceasta postare a fost editata de ZOD: 16 December 2008 - 09:01 AM
#6
Postat 16 December 2008 - 01:23 PM
eu folosesc numai BelRay H1R sintetic.. sunt la al doilea bidon deja fara probleme.
#7
Postat 16 December 2008 - 08:11 PM
Inca o intrebare: tubul de ventilatie a rezervorului cum se face, ce lungime si iese sau nu din avion.
#8
Postat 16 December 2008 - 08:40 PM
LE: nu conteaza lungimea prea plinului. Trebuie sa iasa din avion.
Fisiere atasate
-
rezervor.PNG (5.15K)
Number of downloads: 153
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 16 December 2008 - 08:49 PM