coroana diferential savage uzura cel putin ciudata...
#5
Postat 07 December 2008 - 01:09 PM
prisi, la Dec 7 2008, 12:34 PM, a spus:
cum se poate uza numai intr-un loc? se poate sa fi fost mai slab materialul acolo?
Hai mah dom' mecanic nu ne dam noi seama ce s-a intamplat!?!?!
Ai sarit cu el,ai bruscat diferentialul au sarit 3-4 dinti si de la functionare s-au rotunjit muchiile si acum par uzati in locul ala. :)
Da are,strici diferentialul de spate.(toata forta motorului e pe "spinarea" lui, nu mai e repartizata uniform)
#7
Postat 07 December 2008 - 02:45 PM
prisi, la Dec 7 2008, 01:53 PM, a spus:
In primul rand,daca materialul e "prost" se uzeaza peste tot nu pe bucati.
Pai nu sunt rupti,sunt stirbiti din cate vad.Bucatelele mici care s-au desprins s-au macinat.
In al doilea rand(mecanic vorbind) http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif coroanele de diferential,pinioanele au un strat la suprafata numit "cementare",odata ce l-ai stirbit pe ala,adio rezistenta in locul ala...... :) ("presupun" ca stiai chestia asta)
Bafto...delo' delo'!! :)
#8
Postat 07 December 2008 - 04:40 PM
dar totusi ma mira ca s-au macinat numai aia..ce e drepr si restu sunt ''piscati'' cate un pic
cat despre stratul de ''cimentare'' al unui metal se realizeaza prin imbogatirea cu carbon a stratului superficial prin fenomenul denumit ''calire'' la temperaturi inalte f bine calculate
aceste pinioane sunt turnate nu frezate in material brut(calitativ este cel mai bun procedeu de a face o piesa rezistenta) si nu stiu daca au acest strat de cimentare
#9
Postat 07 December 2008 - 05:31 PM
prisi, la Dec 7 2008, 04:40 PM, a spus:
dar totusi ma mira ca s-au macinat numai aia..ce e drepr si restu sunt ''piscati'' cate un pic
cat despre stratul de ''cimentare'' al unui metal se realizeaza prin imbogatirea cu carbon a stratului superficial prin fenomenul denumit ''calire'' la temperaturi inalte f bine calculate
aceste pinioane sunt turnate nu frezate in material brut(calitativ este cel mai bun procedeu de a face o piesa rezistenta) si nu stiu daca au acest strat de cimentare
In primul rand,cimentare e altceva.........i se spune "cementare".......ca o completare....A trata termochimic oÅ£elurile moi sau aliate, introducând carbon, crom, azot etc. ”n stratul lor superficial, pentru a obÅ£ine un strat dur cu mare rezistentă la uzură.
In al doilea rand.....repet...Ai sarit cu el,ai bruscat diferentialul ai stirbit 3-4 dinti si de la functionare s-au rotunjit muchiile si acum par mai uzati in locul ala.
Bafta!
Aceasta postare a fost editata de ghost rider: 07 December 2008 - 05:42 PM
#11
Postat 08 December 2008 - 02:37 AM
Exact aia e ceea ce se intimpla cind sari si aterizezi (pentru ca de fapt acolo e socul in transmisie, la aterizare) cind masina n-are slipper clutch ca sa poata sa disipeze energia pompata de motor/transmisie la roti. Pun pariu ca ai aterizat pe fata. De curiozitate insa, daca desfaci diferentialul pe spate cred ca o sa vezi ceva similar. Si o sa mai vezi si planetare strimbate/rasucite, cardan uzat la articulatii, etc.
Ia-ti un slipper clutch daca vrei sa mai faci ghidusii d-astea fara sa distrugi masina.
Aceasta postare a fost editata de Barabula: 08 December 2008 - 02:42 AM
#15
Postat 08 December 2008 - 01:14 PM
SwatKat, la Dec 8 2008, 10:27 AM, a spus:
Daca masina are slipper clutch, atunci nu functioneaza. Acceleratia nu trebuie lasata din mina in momentul aterizarii.
ionut76, la Dec 8 2008, 10:42 AM, a spus:
Asta e intr-adevar o alta posibilitate.
#16
Postat 08 December 2008 - 05:36 PM
verifica rulmentii de la diferential...aia 10x16x5...eu am strunjit carcasa diferentialului si coroana de la 10 la 8 si am pus rulmenti de 8x16x5
asa ca verifica atent si pinionul de atac...f probabil s-a dus cementarea si e doar o problema de timp pina o sa ramina stirb si el
btw, am mers 10 zile pina au venit piesele doar cu tractiune spate si nu s-a intimplat nimik...
#17
Postat 08 December 2008 - 07:38 PM
masina e luata second asa ca nu stiu ce a suportat inainte.dar oricum nu invinuiesc pe nimeni,fierul este fier si se uzeaza,mai crapa,se mai rupe.
asta este am sa cumpar o piesa noua si gata.era doar curiozitatea mea de ce s-au uzat doar dintii aia(mentionez ca nu scapa in locul acela,masina merge normal,am vazut asta cand am desfacut-o sa o ung)
#19
Postat 08 December 2008 - 11:34 PM
In orice caz, dupa achizitionarea coroanelor noi sa fii atent la shim-uri. Faci probe pana atacul pinioanelor este optim.
#20
Postat 09 December 2008 - 03:21 AM
Acuma cineva a sugerat ca s-ar putea sa fuleze coroana, ceea ce e si asta o idee corecta. Asta inseamna ca deja intram in probleme de calitate a produsului. Iar in cazul asta nici nu mai are rost sa vorbim despre ce s-a intimplat, caci la un produs de calitate dubioasa, orice e posibil. Cu atit mai mult cu cit aflam abia acuma ca masina e s/h si vine cu o istorie necunoscuta.
Succes!
Aceasta postare a fost editata de Barabula: 09 December 2008 - 03:22 AM
#21
Postat 10 December 2008 - 09:30 AM
Si eu la e-savage am un coltisor de dinte ciobit ( cam o jumate de milimetru ) si tot asa s-a rotunjit.
Am vazut conversii facute pe diferential de e-savage la modul ca s-au montat " bevel gears " de E-maxx cu diametrul exterior de 6mm, lucru care a presupus marirea gaurii din coroana si cutia diferentialului la 6mm. Putinii care au facut asta au spus ca neaparat trebuie un burghiu de calitate si racit cu ulei.
Probabil ca florin_cta care a strunjit coroana poate confirma.
Si eu ti-as recomanda sa schimbi rulmentii care sustin diferentialul si eventual sa adaugi niste saibe subtiri de tot incat sa scoti jocul stanga-dreapta a diferentialului.
Cu ocazia aceasta as dori sa intreb posesorii de Savage 4.6 daca au ceva probleme cu diferentialele.
Se rup usor satelitii sau se uzeaza repede ?
Multumesc.
HPI E-Savage stock.
HPI Savage Flux stock.
#22
Postat 11 December 2008 - 01:12 AM
ce zicea cata cu flambatu, e posibil doar sa se slabeasca 2 suruburi de la carcasa/coroana
#23
Postat 11 December 2008 - 09:09 AM
Amicul de mai sus mi-a atras atentia cind a sugerat ca in saritura trebuie sa opresti acceleratia. Asta e o greseala si inca destul de mare. Acceleratia in aer nu e lipsita de sens, caci are efectul (la o masina cutransmisie 4x4) de a corecta tinuta la aterizare.
Si iata de ce.
Cauciucurile de pe spate sunt de obicei mai mari, dar chiar daca n-ar fi si ar fi egale cu cele de pe fata, momentul aplicat rotilor de transmisie obliga masina (sasiul) sa se roteasca in sens invers (ca un elicopter care n-are rotorul anticuplu in coada), facind masina sa cabreze (sa inalte partea din fata relativ la cea din spate) ceea ce duce la o aterizare corecta, pe rotile din spate. Efectul e si mai puternic la masinile cu tractiune doar pe spate (2x4) pentru ca nu exista cuplul care se opune dat de rotile din fata. Aripile mari, si inclinate spre inainte ajuta foarte mult aicea.
Asta e o aterizare mult mai usor de suportat de masina/transmisie decit o aterizare pe putea din fata, situatie in care toata greutatea masinii vine din inertie in bot si amplifica forta caderii (atentie, forta de incarcarea puntii fata la aterizarea "in bot" poate fi de zece ori mai mare decit greutatea masinii). Puntea din spate nu sufera la aterizare asa de rau pentru ca inertia masinii nu se exercita asupra ei, iar cind masina atinge cu rotile din fata pamintul, deja o parte din forta aterizarii a fost disipata. Ginditi-va la motociclistii care sar si aduceti-va aminte cum aterizeaza ei.
O observatie foarte importanta aicea. Desprinderea e foarte importanta pentru tinuta masinii in aer. O desprindere proasta nu poate fi compensata de nimica odata ce masina e in aer. Desprinderea trebuie sa se faca cu acceleratie, niciodata cu frina, altminteri exista riscul ca masina sa pice vertical, in bot, exact ca si cum ar lovi un zid.
De asemenea, chiar daca desprinderea e buna si tinuta masinii in aer e corecta (cu rotile din fata ridicate), tot nu recomand reducerea acceleratiei, pentru ca in momentul aterizarii, o roata ce nu se invirte va fi ca o frina (se va invirti cu tot cu sasiu, in loc sa se invirta independent de el), iar cuplul dat de forta de frinare in jurul axei puntii din spate va roti sasiul (in jurul axei rotilor din spate) violent, efectiv trintind puntea din fata de pamint. Asta poate iarasi sa distruga piese in transmisie.
Recomandarea mea e sa vizati o desprindere corecta in salt (masina in acceleratie) dupa care tineti rotile in miscare cit se poate fara sa schimbati tinuta masinii in aer (dar nu le lasati in rotatie libera) dupa care reveniti in accelertie de indata ce masina s-a stabilizat dupa aterizare (ideal, imediat, dar daca terenul e dificil sau suspensia prost setata, masina o sa mai bitiie necontrolabil un timp).
#24
Postat 11 December 2008 - 08:32 PM
#26
Postat 11 December 2008 - 09:11 PM
#27
Postat 11 December 2008 - 09:35 PM
Cred ca gasesti numai set, Cover Plate.
Cred ca se refera mai mult la asta. :blink: ... http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXDLN6&P=X
Aceasta postare a fost editata de ghost rider: 11 December 2008 - 09:44 PM