Modelism - RHC Forum: coroana diferential savage - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

coroana diferential savage uzura cel putin ciudata...

#1 Useril este offline   prisi 

  • scale addicted
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1299
  • Inregistrat: 03-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Neamt
  • Interests:Automodelism,motociclism,parapantism,caiac,ciclism

Postat 07 December 2008 - 12:34 PM

din intamplare la revizia de ieri am observat ca la coroana diferentialului fata o uzura numai de 3-4 dinti,nu sariti,rupti ci doar uzati
cum se poate uza numai intr-un loc? se poate sa fi fost mai slab materialul acolo?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC01448.JPG

If it is to be it is up to me
0

#2 Useril este offline   prisi 

  • scale addicted
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1299
  • Inregistrat: 03-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Neamt
  • Interests:Automodelism,motociclism,parapantism,caiac,ciclism

Postat 07 December 2008 - 12:35 PM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC01446.JPG

If it is to be it is up to me
0

#3 Useril este offline   prisi 

  • scale addicted
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1299
  • Inregistrat: 03-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Neamt
  • Interests:Automodelism,motociclism,parapantism,caiac,ciclism

Postat 07 December 2008 - 12:38 PM

am lasat numai tractiune spate...mentionez ca e mult mai ''fun'' si presupun ca nici cutia nu mai este asa fortata daca nu mai trage si fata..
oare are ceva daca merg numai cu tractiune spate pana fac rost de coroana?
If it is to be it is up to me
0

#4 Useril este offline   Prepe 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 169
  • Inregistrat: 17-November 08
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 07 December 2008 - 01:04 PM

Depinde cum e distribuita puterea .... e probabil sa se uzeze diferit partea din fata cu partea spate ...
Hpi Savage X 4.6 RTR

0

#5 Useril este offline   ghost rider 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 362
  • Inregistrat: 25-February 08

Postat 07 December 2008 - 01:09 PM

Vezi postareaprisi, la Dec 7 2008, 12:34 PM, a spus:

din intamplare la revizia de ieri am observat ca la coroana diferentialului fata o uzura numai de 3-4 dinti,nu sariti,rupti ci doar uzati
cum se poate uza numai intr-un loc? se poate sa fi fost mai slab materialul acolo?


Hai mah dom' mecanic nu ne dam noi seama ce s-a intamplat!?!?!

Ai sarit cu el,ai bruscat diferentialul au sarit 3-4 dinti si de la functionare s-au rotunjit muchiile si acum par uzati in locul ala. :)

Da are,strici diferentialul de spate.(toata forta motorului e pe "spinarea" lui, nu mai e repartizata uniform)
nevoia te invata...:)
0

#6 Useril este offline   prisi 

  • scale addicted
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1299
  • Inregistrat: 03-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Neamt
  • Interests:Automodelism,motociclism,parapantism,caiac,ciclism

Postat 07 December 2008 - 01:53 PM

si daca dintii s-au rupt unde au disparut bucatile?
If it is to be it is up to me
0

#7 Useril este offline   ghost rider 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 362
  • Inregistrat: 25-February 08

Postat 07 December 2008 - 02:45 PM

Vezi postareaprisi, la Dec 7 2008, 01:53 PM, a spus:

si daca dintii s-au rupt unde au disparut bucatile?


In primul rand,daca materialul e "prost" se uzeaza peste tot nu pe bucati.

Pai nu sunt rupti,sunt stirbiti din cate vad.Bucatelele mici care s-au desprins s-au macinat.
In al doilea rand(mecanic vorbind) http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif coroanele de diferential,pinioanele au un strat la suprafata numit "cementare",odata ce l-ai stirbit pe ala,adio rezistenta in locul ala...... :) ("presupun" ca stiai chestia asta)

Bafto...delo' delo'!! :)
nevoia te invata...:)
0

#8 Useril este offline   prisi 

  • scale addicted
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1299
  • Inregistrat: 03-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Neamt
  • Interests:Automodelism,motociclism,parapantism,caiac,ciclism

Postat 07 December 2008 - 04:40 PM

pai asta voiam sa spun ca s-au macinat(uzat) nu ca s-au rupt,acolo unde se rupe un dinte bucata rupta mai rupe si vreo 2 pe langa
dar totusi ma mira ca s-au macinat numai aia..ce e drepr si restu sunt ''piscati'' cate un pic
cat despre stratul de ''cimentare'' al unui metal se realizeaza prin imbogatirea cu carbon a stratului superficial prin fenomenul denumit ''calire'' la temperaturi inalte f bine calculate
aceste pinioane sunt turnate nu frezate in material brut(calitativ este cel mai bun procedeu de a face o piesa rezistenta) si nu stiu daca au acest strat de cimentare
If it is to be it is up to me
0

#9 Useril este offline   ghost rider 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 362
  • Inregistrat: 25-February 08

Postat 07 December 2008 - 05:31 PM

Vezi postareaprisi, la Dec 7 2008, 04:40 PM, a spus:

pai asta voiam sa spun ca s-au macinat(uzat) nu ca s-au rupt,acolo unde se rupe un dinte bucata rupta mai rupe si vreo 2 pe langa
dar totusi ma mira ca s-au macinat numai aia..ce e drepr si restu sunt ''piscati'' cate un pic
cat despre stratul de ''cimentare'' al unui metal se realizeaza prin imbogatirea cu carbon a stratului superficial prin fenomenul denumit ''calire'' la temperaturi inalte f bine calculate
aceste pinioane sunt turnate nu frezate in material brut(calitativ este cel mai bun procedeu de a face o piesa rezistenta) si nu stiu daca au acest strat de cimentare


In primul rand,cimentare e altceva.........i se spune "cementare".......ca o completare....A trata termochimic oÅ£elurile moi sau aliate, introducând carbon, crom, azot etc. ”n stratul lor superficial, pentru a obÅ£ine un strat dur cu mare rezistentă la uzură.

In al doilea rand.....repet...Ai sarit cu el,ai bruscat diferentialul ai stirbit 3-4 dinti si de la functionare s-au rotunjit muchiile si acum par mai uzati in locul ala.

Bafta!

Aceasta postare a fost editata de ghost rider: 07 December 2008 - 05:42 PM

nevoia te invata...:)
0

#10 Useril este offline   costinbv 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 345
  • Inregistrat: 27-September 06

Postat 07 December 2008 - 10:41 PM

ba dar nu e nevoie sa va bateti aici pe forum:))
0

#11 Useril este offline   Barabula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 415
  • Inregistrat: 25-November 07

Postat 08 December 2008 - 02:37 AM

Banuiesc ca masina n-are slipper clutch?
Exact aia e ceea ce se intimpla cind sari si aterizezi (pentru ca de fapt acolo e socul in transmisie, la aterizare) cind masina n-are slipper clutch ca sa poata sa disipeze energia pompata de motor/transmisie la roti. Pun pariu ca ai aterizat pe fata. De curiozitate insa, daca desfaci diferentialul pe spate cred ca o sa vezi ceva similar. Si o sa mai vezi si planetare strimbate/rasucite, cardan uzat la articulatii, etc.

Ia-ti un slipper clutch daca vrei sa mai faci ghidusii d-astea fara sa distrugi masina.

Aceasta postare a fost editata de Barabula: 08 December 2008 - 02:42 AM

0

#12 Useril este offline   ionut76 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1240
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/6
  • Interests:http://www.catia.ro

Postat 08 December 2008 - 08:39 AM

Ideea este ca trebuie schimbata piesa. Te mai poti da cu ea putin pina vine piesa noua, dar cu grija si fara socuri.
Cursuri si carti CATIA v5 aici
0

#13 Useril este offline   SwatKat 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 28-April 08

Postat 08 December 2008 - 09:27 AM

Din cate stiu, Savage-ul are slipper. Si socuri de astea apar daca nu lasi libera acceleratia cant atinge solul masina...
0

#14 Useril este offline   ionut76 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1240
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/6
  • Interests:http://www.catia.ro

Postat 08 December 2008 - 09:42 AM

E modelul cu marsarier ? Este posibil sa fi dat inapoi inainte ca masina sa se fi oprit din mersul inainte.
Cursuri si carti CATIA v5 aici
0

#15 Useril este offline   Barabula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 415
  • Inregistrat: 25-November 07

Postat 08 December 2008 - 01:14 PM

Vezi postareaSwatKat, la Dec 8 2008, 10:27 AM, a spus:

Din cate stiu, Savage-ul are slipper. Si socuri de astea apar daca nu lasi libera acceleratia cant atinge solul masina...



Daca masina are slipper clutch, atunci nu functioneaza. Acceleratia nu trebuie lasata din mina in momentul aterizarii.

Vezi postareaionut76, la Dec 8 2008, 10:42 AM, a spus:

E modelul cu marsarier ? Este posibil sa fi dat inapoi inainte ca masina sa se fi oprit din mersul inainte.



Asta e intr-adevar o alta posibilitate.
0

#16 Useril este offline   florin_cta 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 40
  • Inregistrat: 02-January 08

Postat 08 December 2008 - 05:36 PM

am patit si eu ceva asemanator...numai ca la pinionul de atac, nu la coroana
verifica rulmentii de la diferential...aia 10x16x5...eu am strunjit carcasa diferentialului si coroana de la 10 la 8 si am pus rulmenti de 8x16x5
asa ca verifica atent si pinionul de atac...f probabil s-a dus cementarea si e doar o problema de timp pina o sa ramina stirb si el

btw, am mers 10 zile pina au venit piesele doar cu tractiune spate si nu s-a intimplat nimik...
0

#17 Useril este offline   prisi 

  • scale addicted
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1299
  • Inregistrat: 03-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Neamt
  • Interests:Automodelism,motociclism,parapantism,caiac,ciclism

Postat 08 December 2008 - 07:38 PM

mentionez ca masina nu a facut nici o saritura sau soc puternic de la care sa se fi rupt dintii.m-am dat numai pe teren plat cu iarba.
masina e luata second asa ca nu stiu ce a suportat inainte.dar oricum nu invinuiesc pe nimeni,fierul este fier si se uzeaza,mai crapa,se mai rupe.
asta este am sa cumpar o piesa noua si gata.era doar curiozitatea mea de ce s-au uzat doar dintii aia(mentionez ca nu scapa in locul acela,masina merge normal,am vazut asta cand am desfacut-o sa o ung)
If it is to be it is up to me
0

#18 Useril este offline   prisi 

  • scale addicted
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1299
  • Inregistrat: 03-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Neamt
  • Interests:Automodelism,motociclism,parapantism,caiac,ciclism

Postat 08 December 2008 - 11:16 PM

tocmai am desfacut si uns si diferentialul spate si are uzura max 15% e in stare f buna
cred ca numai ala pe fata a ceat la un soc candva,dar bine si asa :ph34r:
If it is to be it is up to me
0

#19 Useril este offline   cataWRC 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1486
  • Inregistrat: 27-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 December 2008 - 11:34 PM

Mai poate fi si varianta in care coroana nu e perfect lipita de carcasa satelitilor si sa fuleze. In felul asta apar zone unde atacul pinioanelor e mai lejer si zone unde e mai strans. In acest caz, diametral opus celor stirbiti, dintii ar trebui sa fie mai subtiati. Evident asta ar presupune si ceva joc in rulmentul ce se fixeaza pe coroana.

In orice caz, dupa achizitionarea coroanelor noi sa fii atent la shim-uri. Faci probe pana atacul pinioanelor este optim.
0

#20 Useril este offline   Barabula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 415
  • Inregistrat: 25-November 07

Postat 09 December 2008 - 03:21 AM

Tare as fi curios daca coroana aia e intr-adevar otel, ca dupa uzura dintilor nu pare. Eu banuiesc ca e anitmoniu sau aluminiu, asa ca nu se pune problema de cimentari si alte alea. Daca ala era otel (si mai ales de calitate), se spargeau dintii nu se bonteau asa ca in poza. Ma rog.

Acuma cineva a sugerat ca s-ar putea sa fuleze coroana, ceea ce e si asta o idee corecta. Asta inseamna ca deja intram in probleme de calitate a produsului. Iar in cazul asta nici nu mai are rost sa vorbim despre ce s-a intimplat, caci la un produs de calitate dubioasa, orice e posibil. Cu atit mai mult cu cit aflam abia acuma ca masina e s/h si vine cu o istorie necunoscuta.

Succes!

Aceasta postare a fost editata de Barabula: 09 December 2008 - 03:22 AM

0

#21 Useril este offline   elbutchos 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 398
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Budapest

  Postat 10 December 2008 - 09:30 AM

Nu este aluminiu sau antimoniu. Este otel turnat.
Si eu la e-savage am un coltisor de dinte ciobit ( cam o jumate de milimetru ) si tot asa s-a rotunjit.

Am vazut conversii facute pe diferential de e-savage la modul ca s-au montat " bevel gears " de E-maxx cu diametrul exterior de 6mm, lucru care a presupus marirea gaurii din coroana si cutia diferentialului la 6mm. Putinii care au facut asta au spus ca neaparat trebuie un burghiu de calitate si racit cu ulei.
Probabil ca florin_cta care a strunjit coroana poate confirma.

Si eu ti-as recomanda sa schimbi rulmentii care sustin diferentialul si eventual sa adaugi niste saibe subtiri de tot incat sa scoti jocul stanga-dreapta a diferentialului.

Cu ocazia aceasta as dori sa intreb posesorii de Savage 4.6 daca au ceva probleme cu diferentialele.
Se rup usor satelitii sau se uzeaza repede ?

Multumesc.
HPI E-Savage, GCM reaction diffs with HPI Blitz gears, Modified driveshafts, Superglide steering, Turnigy Trackstar 150A, Turnigy XK3665-B-2300KV, External BEC, Turnigy 15Kg Servo, Rulux Halfups, HPI Aggressors.
HPI E-Savage stock.
HPI Savage Flux stock.
0

#22 Useril este offline   florin_cta 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 40
  • Inregistrat: 02-January 08

Postat 11 December 2008 - 01:12 AM

al meu are cam 20l consumati, sint la al 2-lea motor deja (la F4.6 crankcase gaurit)...exploatat normal pt un savage, am schimbat multe la el dar pinioanele din diferential aratau ca noi cind am desfacut
ce zicea cata cu flambatu, e posibil doar sa se slabeasca 2 suruburi de la carcasa/coroana
0

#23 Useril este offline   Barabula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 415
  • Inregistrat: 25-November 07

Postat 11 December 2008 - 09:09 AM

M-am mai gindit la tot ce s-a pus aicea si inclin sa cred din ce in ce mai mult ca problema a aparut la o aterizare (sau mai multe) pe puntea din fata, posibil la viteza mare (asta eliminind cazul ca cineva a dat cu masina in copac la viteza maxima sau situatii similare). Comparatia nu e lipsita de sens, caci efectul e acelasi (asupra transmisiei).

Amicul de mai sus mi-a atras atentia cind a sugerat ca in saritura trebuie sa opresti acceleratia. Asta e o greseala si inca destul de mare. Acceleratia in aer nu e lipsita de sens, caci are efectul (la o masina cutransmisie 4x4) de a corecta tinuta la aterizare.

Si iata de ce.
Cauciucurile de pe spate sunt de obicei mai mari, dar chiar daca n-ar fi si ar fi egale cu cele de pe fata, momentul aplicat rotilor de transmisie obliga masina (sasiul) sa se roteasca in sens invers (ca un elicopter care n-are rotorul anticuplu in coada), facind masina sa cabreze (sa inalte partea din fata relativ la cea din spate) ceea ce duce la o aterizare corecta, pe rotile din spate. Efectul e si mai puternic la masinile cu tractiune doar pe spate (2x4) pentru ca nu exista cuplul care se opune dat de rotile din fata. Aripile mari, si inclinate spre inainte ajuta foarte mult aicea.

Asta e o aterizare mult mai usor de suportat de masina/transmisie decit o aterizare pe putea din fata, situatie in care toata greutatea masinii vine din inertie in bot si amplifica forta caderii (atentie, forta de incarcarea puntii fata la aterizarea "in bot" poate fi de zece ori mai mare decit greutatea masinii). Puntea din spate nu sufera la aterizare asa de rau pentru ca inertia masinii nu se exercita asupra ei, iar cind masina atinge cu rotile din fata pamintul, deja o parte din forta aterizarii a fost disipata. Ginditi-va la motociclistii care sar si aduceti-va aminte cum aterizeaza ei.

O observatie foarte importanta aicea. Desprinderea e foarte importanta pentru tinuta masinii in aer. O desprindere proasta nu poate fi compensata de nimica odata ce masina e in aer. Desprinderea trebuie sa se faca cu acceleratie, niciodata cu frina, altminteri exista riscul ca masina sa pice vertical, in bot, exact ca si cum ar lovi un zid.

De asemenea, chiar daca desprinderea e buna si tinuta masinii in aer e corecta (cu rotile din fata ridicate), tot nu recomand reducerea acceleratiei, pentru ca in momentul aterizarii, o roata ce nu se invirte va fi ca o frina (se va invirti cu tot cu sasiu, in loc sa se invirta independent de el), iar cuplul dat de forta de frinare in jurul axei puntii din spate va roti sasiul (in jurul axei rotilor din spate) violent, efectiv trintind puntea din fata de pamint. Asta poate iarasi sa distruga piese in transmisie.

Recomandarea mea e sa vizati o desprindere corecta in salt (masina in acceleratie) dupa care tineti rotile in miscare cit se poate fara sa schimbati tinuta masinii in aer (dar nu le lasati in rotatie libera) dupa care reveniti in accelertie de indata ce masina s-a stabilizat dupa aterizare (ideal, imediat, dar daca terenul e dificil sau suspensia prost setata, masina o sa mai bitiie necontrolabil un timp).
0

#24 Useril este offline   ione 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 10-August 06

Postat 11 December 2008 - 08:32 PM

sper ca nu deranjez pe nimeni cu intrebarea mea. am vazut ca sunt aici multi cunoscatori de savage,intrebarea mea este ,cum se numeste piesa din imagine si unde as putea gasii. in ea se fixeaza rulmentul unisens daca nu se intelege din imagini

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_0682.jpg
  • Imagine atasata: IMG_0681.jpg

0

#25 Useril este offline   X-tra 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 533
  • Inregistrat: 27-February 07

Postat 11 December 2008 - 09:06 PM

Asta E ??


Look left =========================================================================---> LEFT u moron !
HoBao Hyper 8.5 Pro > RB WS7
HoBao Hyper ST Pro > OS V-Spec
0

#26 Useril este offline   cornel-b 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 276
  • Inregistrat: 04-June 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 December 2008 - 09:11 PM

@ ione.....ce model de savage ai ?
0

#27 Useril este offline   ghost rider 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 362
  • Inregistrat: 25-February 08

Postat 11 December 2008 - 09:35 PM

Are Savage 25...

Cred ca gasesti numai set, Cover Plate.

Cred ca se refera mai mult la asta. :blink: ... http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXDLN6&P=X

Aceasta postare a fost editata de ghost rider: 11 December 2008 - 09:44 PM

nevoia te invata...:)
0

#28 Useril este offline   prisi 

  • scale addicted
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1299
  • Inregistrat: 03-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Neamt
  • Interests:Automodelism,motociclism,parapantism,caiac,ciclism

Postat 11 December 2008 - 10:07 PM

daca nu gasesti piesa in timp util ti-o pot face eu daca mi-o trimiti ca model,pana faci rost de una originala(dar nu-ti v-a trebui ca o sa iasa la fel ca duritate)
dar recomand originala
If it is to be it is up to me
0

#29 Useril este offline   prisi 

  • scale addicted
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1299
  • Inregistrat: 03-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Neamt
  • Interests:Automodelism,motociclism,parapantism,caiac,ciclism

Postat 12 December 2008 - 05:48 PM

am primit si piesa cu pricina.merge ca nou.cu toate ca am vazut ca au adus la multi set de coroana si pinion atac de otel,care in mod evident sunt mai bune
dar la salarul viitor.... :D
If it is to be it is up to me
0

#30 Useril este offline   Barabula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 415
  • Inregistrat: 25-November 07

Postat 14 December 2008 - 04:13 PM

Sa inteleg ca coroana originala nu e totusi otel?
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu