Castigarea unui canal la GY 401
#1
Postat 02 December 2008 - 05:16 PM
#2
Postat 02 December 2008 - 06:58 PM
Eu am urmatoarele nelamuriri:
Ai raptor si GY401, si-l zbori cu o statie cu 5 canale ? De ce vrei tu neaparat sa introduci si sa aeropurtezi un generator de semnal (si de surprize)? Daca tot ai 401 (care are canal de programare dinamica) de ce vrei sa renunti la functia lui cea mai utila?
#3
Postat 02 December 2008 - 09:03 PM
vlad1, la Dec 2 2008, 06:58 PM, a spus:
Eu am urmatoarele nelamuriri:
Ai raptor si GY401, si-l zbori cu o statie cu 5 canale ? De ce vrei tu neaparat sa introduci si sa aeropurtezi un generator de semnal (si de surprize)? Daca tot ai 401 (care are canal de programare dinamica) de ce vrei sa renunti la functia lui cea mai utila?
Din trimerele de pe carcasa se regleaza altceva , respectiv ,,delay" si,,limit"!( nu e GY 240...din nici un punct de vedere) .Am un Futaba T7CHP-relativ evident,are 7 canale. 5 sant folosite la comenzile bazice de zbor,unul la co-pilot si cel de-al saptelea la governor.
#4
Postat 03 December 2008 - 01:29 AM
serby, la Dec 2 2008, 09:03 PM, a spus:
Salut
Ai co-pilot de la FMA montat pe heli? Am si eu dar inca nu l-am montat deoarece am citit in documentatia lui ca nu merge cu receptor pcm si/sau cu servo-uri digitale .La tine in ce configuratie e montat ?
#5
Postat 05 December 2008 - 08:55 AM
serby, la Dec 2 2008, 09:03 PM, a spus:
"Delay" regleaza intarzierea actiunii servo-ului (poti sa-i zici si "gain" pentru ca are acelasi efect - 401 este in full AVCS daca nu e conectata mufa de sensibilitate);
"Limit" regleaza cursa maxima a bratului servo-ului;
Poti sa lasi firul ala neconectat foarte bine dar daca tu vrei totusi sa folosesti servotesterul ala .....
#8
Postat 05 December 2008 - 04:18 PM
La Arad, m-ati vazut cu un 90. Avea GY401, cu firul in aer ,si inca mai are bine mersi...... (ale voastre cum fac ?)
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 05 December 2008 - 04:21 PM
#9
Postat 05 December 2008 - 05:43 PM
rad_gaby, la Dec 5 2008, 08:55 AM, a spus:
"Limit" regleaza cursa maxima a bratului servo-ului;
Poti sa lasi firul ala neconectat foarte bine dar daca tu vrei totusi sa folosesti servotesterul ala .....
,,Delay'' =,,Gain''??? Pentru a fi politicos: poti explica,sau o iau ca pe o gluma? Descrie-ne,te rog,experienta proprie in aceasta problema!!!
#10
Postat 05 December 2008 - 06:35 PM
cnc77hobby, la Dec 3 2008, 01:29 AM, a spus:
Ai co-pilot de la FMA montat pe heli? Am si eu dar inca nu l-am montat deoarece am citit in documentatia lui ca nu merge cu receptor pcm si/sau cu servo-uri digitale .La tine in ce configuratie e montat ?
Da,am FMA montat,dar cu receptor cu tot,de la aceeasi firma.L-am cumparat asa,tocmai pentru a evita problemele sesizate de tine.Ce pot sa spun este ca merge excelent!
#11
Postat 06 December 2008 - 12:16 PM
Nu este nici un fel de gluma. Pentru a reduce "hunting"-ul (adica miscarea rapida a cozii stanga-dreapta) poti proceda astfel:
1. Reduci sensibilitatea la gyro din statie (sa zicem ca firul nu este conectat deci nu este cazul - raman metodele 2 si 3)
2. Maresti "delay"-ul ceea ce face ca timpul de raspuns al servo-ului de coada sa creasca fata de comanda data de gyro;
3. Micsorezi distanta dintre axul servo-ului si punctul de prindere al link-ului cozii (adica muti chestia aia o gaura, doua, mai jos pe brat).
La chestiile astea poti sa le zici (din punct de vedere al efectului) - "gain"; asta am vrut sa zic. Poate m-am exprimat gresit prima data...
Oricum servotester-ul mi se pare o complicatie inutila.
#12
Postat 06 December 2008 - 12:41 PM
#13
Postat 10 December 2008 - 11:58 AM
serby, la Dec 2 2008, 05:16 PM, a spus:
Si eu sunt interesat sa eliberez un canal. Am incercat sa scot firul dar astfel pare ca functioneaza in modul "normal" si nu in "heading hold". (Daca misti elicopterul in heading hold unghiul palelor de coada ramane intr-o pozitie oarecare, pe cand in modul normal unghiul revine la zero odata cu incetarea miscarii). Cat despre "gain" reglat din potentiometrul de "delay", pare ca e asa cum ziceti doar ca reactia e mult mai lenta, ceea ce va duce probabil la miscari de coada in zbor. Nu am probat ce am zis mai sus decat cu heli oprit. Asa ca solutia cu servo testerul pare interesanta.
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#14
Postat 10 December 2008 - 04:07 PM
misumat, la Dec 10 2008, 11:58 AM, a spus:
Pentru a clarifica problema: am luat legatura cu cei de la Futaba,le-am expus problema si mi-au raspuns ca GY 401 nu poate functiona corespunzator cu un fir in aer. Le-am expus varianta cu servo testerul,si raspunsul a fost ca pare O.K.! In orice caz,la mine functioneaza foarte bine .Potentiometrul la gradatia 7 din 10 echivaliaza cu 40% gain,in modul AVCS .
#15
Postat 11 December 2008 - 11:28 PM
serby, la Dec 10 2008, 04:07 PM, a spus:
Ok. Intrebarea care ramane... de unde servo tester mai ieftin, pe net nu prea sunt (in Romania), am gasit doar la #$%&%#$$ dar costa cam 100 ron. Stii mai ieftin pe undeva?
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#17
Postat 12 December 2008 - 04:10 PM
serby, la Dec 12 2008, 01:54 PM, a spus:
Da, o schema ar fi buna, daca nu e prea mult de munca la ea. Am mail/messenger "misumat@yahoo.com". Multumesc.
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6