Postat 29 January 2012 - 06:07 AM
@victorio - Aaaa! N-am stiut ca exista mai multe...Stiam de la Marian ca mai este unul in lucru, dar nu stiam ca l-ati terminat...Acum vad ca mai exista unul...Super-tare faza!!! Bravo baieti !!!
@incepatoru - Bravo domnule !!!...Si nu spui nimic... B) ... Incep sa iasa la lumina zburatoarele !!! Imi place mult modelul asta !!! :good:...Cand il scoti la zbor ??? ...Mai trebuie si ele aerisite, ca altfel intra mucegaiul in ele...
@hype - :rofl: :rofl: :rofl: ...Ma recunosc invins !!!...Nu m-a dus imaginatia asa de departe... :rofl:
...Daaa...Stiu ca sistemele de securitate au evoluat f. mult...E excelenta treaba aia cu parasuta pt. avion!!!...
Adevarat...jos palaria pt. aterizarea/decolarea fara o roata !!!! :hi: :hi: ....Ciar trebuie sa fii meserias ca sa nu rupi avionul in doua la o faza de genul asta...
...Cred ca asta e visul vietii mele...Sa reusesc sa-mi cumpar un avion ultra-usor si sa pot zbura acolo unde vreau...Ar fi o varianta mult mai ieftina cu moto-deltaplanul, dar o vad ca o varianta mult mai primitiva si mai necomfortabila...Ma gandesc ca e tare stranie ideea de a nu avea nimic in jur, cand esti la 2-300 m in aer.....Dar nu e de neluat in calcul...
Ma gandesc ca e mult mai nestresant sa fii inchis intr-o cabina si sa poti fi mai relaxat pt. observatie si manevrele de pilotaj...Asta face posibil si zborul pe timp de iarna...lucru care mi se pare imposibil cu deltaplanul...
Repet...pana acum nu am avut curaj sa zbor cu un avion real (ca pasager...mi-e frica de mor) dar cred ca o sa ma mobilizez cat de curand...Si probabil ca daca as ajunge sa pilotez eu, ar fi altfel...Probabil ca tentatia ar fi atat de mare, incat as uita de frica...
...Deja pt. mine masina si motocicleta nu mai prezinta prea mare interes, de cand cu virusul cu zburatoarele... :drinks:
@adioperator - Daaa! Ma gandeam sa il scot si eu la zapada pe al meu...Mai ales ca i-am pregatit si schiuri...Dar parca e prea frig...Cred ca o sa mi se lipeasca mainile pe telecomanda pe gerul asta...
.......................
FunCub-ul meu face o chestie ciudata...Daca il reglez din trim-urile telecomenzii sa zboare drept, virajele pe o parte le ia prea violent (ca si cand l-as ajuta din deriva...vireaza imediat si pune botul in pamant de la jumatatea virajului)...iar pe partea cealalta, aproape refuza sa ia virajele...le ia cu coada atarnand si cu botul oblic in sus (un soi de zbor cutit...)...Tot in faza asta, daca incerc sa fac un looping, il face incomplet...Pleaca pe o directie ciudata intr-un fel de spirala...
...Daca trimez deriva (carma) in asa fel incat sa ia virajele identic pe ambele parti, in linie dreapta zboara cu coada intr-o parte si am remarcat ca in felul asta nici nu mai prinde aceeasi viteza (e logic...zborul cu coada intr-o parte e un mod de a reduce viteza unui avion...)...
Am masurat cursa eleroanelor...e identica la ambele eleroane...Am verificat unghiul parghiilor servo-urilor pt. eleroane si sant simetrice...Deci nu e de aici problema...
............................
Treaba asta m-a dus cu gandul la faptul ca are ceva stramb...e stramb de undeva...Pana acum nu am acordat prea mare atentie simetriei, pt. ca e un model din spuma...e mai elastic decat un balsa si ca zboara oricum...Se pare ca nu e asa !!!
...In plus, in permanentza am tot schimbat cate ceva pe el si n-am reusit sa-mi dau seama pana acum cum ar trebui sa zboare unul nou...Ba am schimbat motoru...ba i-am facut eleroane...ba i-am redus diedrul aripilor (la origini a fost EasyCub...)...apoi i-am facut flapsuri...am inceput sa zbor cu acumulatori mai mari/grei...si nici o data nu a fost de 2 ori la fel...
...M-am apucat sa fac masuratori...cu sfoara...cu ruleta...etc...Am gasit coada plecata intr-o parte aprox 20 mm...si ampenajul vertical lipit stramb cateva grade in aceeasi parte...
Probabil fuselajul a fost lipit gresit si apoi s-a incercat compensarea acestui fapt prin pozitionarea stramba a ampenajului vertical...
Acum am sectionat fuselajul pe lungime si l-am relipit drept...Acum e drept...
Am taiat si ampenajele si le-am relipit aprox. drept, dar nu am mai reusit sa ies cu el la zbor...sa vad cum zboara...Sper sa se fi remediat problema asta...
...........................
O alta faza aiurea...Nu reusesc sa-mi dau seama care e unghiul corect al motorului...A avut o perioada in care daca acceleram la maxim, incepea sa urce pe o panta abrupta...Asta se pare ca am rezolvat-o...Am inclinat motorul in jos (cum scrie in manualul lui...)...In schimb nu-mi dau seama daca inclinarea laterala (spre dreapta e corecta, pt. ca avionul a luat cateva crash-uri urate...)...Pare sa fie OK...O sa incerc sa-i fac reglajul fin, in functie de felul in care zboara...
...........................
O alta faza aiurea...Nu reusesc sa-mi dau seama unde sa montez acumulatorul...Asta si pt. faptul ca zbor cu mai multe tipuri de acumulatori diferiti (2200 si 5000 mAh)...El zboara, dar nu reusesc sa-mi dau seama daca nu cumva nu coboara prea abrupt la aterizare...daca nu cumva ridicarea botului cand prinde viteza (cu acceleratia la max.) nu e cumva din cauza faptului ca e prea greu de bot, incerc sa compensez asta trimand profundorul mai mult pe ridicare si asta sa genereze urcare, cand prinde viteza (cand viteza aerului pe profundor creste...
Am aceasta dilema, pt. ca sant f. multe moduri de a-l regla ca sa zboare, dar rezultatele sant diferite...
...........................
O alta faza aiurea...cu care m-a cam dezamagit...e faptul ca i-am pus un motor puternic (3542-920kv) cu elice 12x6 si zboara f. lent...Prin filmele pe care le-am vazut pe You-Tube, am vazut FunCub care zboara extrem de repede cu motor 3536...3542...
Tractiune ar avea...pt. ca aproape ca urca la verticala, chiar si cu acumulator de 5000...decoleaza in 2-3 m....etc...Dar nu prinde viteza...Asta ma duce cu gandul la o aerodinamica proasta (zboara cu coada intr-o parte...sau cu coada in jos ca sa compenseze un CG prea in fatza...chiar nu stiu...)...
...Oricum...nu prinde viteza mai de isprava decat daca il bag in picaj...
..........................
Ramane sa-l vad cum zboara dupa taieturile / corectiile pe care i le-am facut la coada...Dar sincer am rezerve ca va zbura cum trebuie...cu toate ca acum pare drept...Chiar mi-e frica oarecum sa-l ridic prima data in aer...pt. ca stiu ca va fi cu surprize... :rofl:
Ce recomandari poti sa imi dai referitor la echilibrare...la pozitia CG-ului...+ alte chestii utile pe care le-ai observat tu la al tau....?!?
.........................
Tu cu ce il decolezi pe al tau din zapada ?!? Cu rotile alea mari, sau ai flotoare ??? Eu i-am facut schiuri doar in fatza...Am vazut pe You-Tube ca se comporta excelent cu schiuri...Poate chiar mai bine decat pe roti...
Am pus cateva poze ceva mai sus...in paginile anterioare...
Messersmitt ME 109 G - Parkzone - 1100mm
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz