Postat 11 December 2011 - 10:40 PM
Am iesit si noi la zbor (eu si amicul Dan2)...si sambata si astazi...El n-a avut tupeu sa zboare, pt. ca a batut destul de tare vantul sambata...Iar azi nu a mai luat avionul la el...A vrut doar sa asiste...Ne-am pornit la zbor cam tarziu...
Sambata am fost la Martacesti, iar astazi in poligonul auto...
Eu am ajuns la concluzia ca avionul meu (Fun-Cub) zboara mai bine cu mai multa viteza (mai ales pe vant...) asa ca i-am dat maxim...:-)....Sambata...cu tot vantul...treburile au fost OK...Am zburat pana s-a intunecat complet...Dar astazi, in ciuda unei vremi linistite si a unui zbor frumos...cursiv...la ultima aterizare, a intrat pe pista unde am aterizat, exact in acel moment o masina cu 2 cocalari, care nu stiu ce faceau pe acolo (se tot invarteau fara sa lase impresia ca ar vrea sa invetze soferie...)...Apucasem sa cobor avionul la 1 m de sol si nici viteza nu prea mai avea...Iar motorizarea slaba, nu-mi permite decolari violente...Am reusit sa corectez traiectoria avionului in ultimul moment si am evitat la 1 m (max) impactul cu masina respectiva, dar melteanul de la volan a trecut cu o roata spate peste o aripa a avionului meu... :angry: =@ ...
...Noroc ca e din EPO...Urmeaza sa-i fac un "tratament" cu apa fierbinte, pt. ca s-au impregnat pietrele din asfalt pe dosul aripii...Iar pe extrados are urma de cauciuc de iarna... B)
...Daca eram la zbor cu un avion din balsa, imi faceam rost de scobitori pt. un an...
............................................
...Mi-a placut locul acela, pt. ca acolo pot exersa aterizari pe pista cu asfalt...dar nu cred ca mai fac imprudentza sa merg in week-end pe poligon la zbor!!! E stresant sa simti ca daca se descarca acumulatorul, nu stii daca o sa ai unde sa aterizezi sau nu...In plus, nu stii la ce sa fii atent mai intai...La avionul ridicat in aer, sau la meltenii care se fatzaie pe acolo cu masinile...Ba mai mult...Culmea nesimtirii !!! O blonda care venise sa exerseze pe acolo, impreuna cu "frend-ul" ei, a oprit masina exact in dreptul nostru pe pista...ca sa fumeze...Ii trebuiau ceva mai mult de 1 neuron sa poata sa-si dea seama ca incurca daca stationeaza acolo...Am fost nevoit sa aterizez avionul mult mai departe din cauza lor...Si ca sa incurce si mai mult, a exersat si o pornire din rampa...exact locul unde ne-am asezat noi, ca sa fim mai feriti...Asta cat timp eram cu avionul in aer...
.............................
Zilele astea am exersat si cateva decolari cu flapsurile deschise...E nebunie !!! :yahoo: Avionul decoleaza cu acceleratia la jumatate...3 sferturi...in 2-3 m....si incepe sa pluteasca in aer cu viteza redusa pe langa sol...Problema e ca deocamdata nu am o motorizare rezonabila si daca nu am grija...ori sa inchid flapsurile imediat dupa decolare...ori sa tin profundorul usor pe coborare, avionul pierde viteza si are tendintza sa se angajeze...Asta pt. faptul ca motorul nu are puterea sa sustina urcarea pe o panta mai pronuntata...Dar urmeaza sa soseasca zilele astea ESC-ul de 45A si voi monta motorul nou (3542)...Abia astept sa-l vad cum zboara....pt. ca vad ca acum, cand ii pun pe el acumulatorul greu de 5000 mAh are tendinta sa se stabilizeze si sa zboare mai corect...Cu motorul mic (BL2825) si acumulator de "doar" 2200 mAh mai mult planeaza...Nu-l mai aduc la sol... B) ...si e si foarte sensibil la curentii de aer...
.............................
Probabil pe miercuri vom iesi iar la zbor la Martacesti...tot la 15:30...Sper ca pana atunci s-o rezolv cu motorizarea...
Messersmitt ME 109 G - Parkzone - 1100mm
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz