ZBOR DE NOAPTE CU EMOTII !
Duminica am iesit si eu la zbor la Martacesti, seara...N-am fost foarte hotarat (din cauza vantului...) si in final am plecat destul de tarziu...Am mai prins doar 40 de min. de lumina...
...Surpriza placuta pe campul de zbor!!!...Vantul acolo era aproape 0 (la sol)...Dar dupa 2-3 zboruri superbe, au inceput curentii ciudati prin aer...Noroc ca Cessna de ArtTech de 1300 mm zboara superb si extrem de stabil, chiar si cand sant turbulentze...Tremura un pic din aripi, dar ramane pe directie...
...Am avut cateva surprize cu ridicare de bot (din senin) la viteza constanta medie...urmate de pierderea vitezei si angajare, dar l-am zburat in limitele sigurantei...
...N-am avut de lucru si dupa o aterizare, am facut "taxi" cu el, sa vad daca ruleaza drept...A nimerit un obstacol si s-a rasucit complet roata fatza (s-a rasucit tija de comanda in interiorul avionului...150 grd)...
Am pierdut o groaza de timp cu remedierea problemei (demontat elice...capota...capac servo...tija...etc...)...abia daca am mai prins cateva raze de lumina...
...Am ridicat avionul in aer...am tras cateva ture...totul a fost OK...ocazie cu care mi-am reamintit cat de utile sant LED-urile pe avion... :rofl: ...Numai ca la un momentdat, avionul s-a ridicat violent de bot (fara sa-i dau eu comanda) s-a rasucit pe o parte si in urmatoarea sec. l-am vazut cu botul in jos indreptandu-se spre pamant de la 50...70 m de sol...In urmatoarele secunde am reusit sa-l redresez (partial) dar nu a ascultat comenzile...iar a ajuns in pozitii imposibile...dupa care, din cateva salturi am reusit sa-l redresez...
Marea problema a fost ca era destul de departe...era relativ putina lumina...si nu l-am vazut suficient de bine...Era exact deasupara campului/canalului de irigatii unde l-am prabusit si luna trecuta... :good: :rofl: ...Sigur se formeaza curenti tampiti de aer acolo, cu toate ca s-a comportat ca si cand ar fi avut probleme de RC...Exclus totusi, pt. ca aceleasi probleme le-am avut cu 3 avioane diferite, cu electronica diferita, acumulatori diferiti...iar statia este OK...Nu o pot banui de nimic...pt. ca atunci cand nu au fost turbulentze, avioanele au zburat perfect cu aceeasi statie...
...In timpul operatiunii, am auzit tzacanind carabina de la snurul de gat, pe statie...Imi batzaiau mainile de emotii...Atat de tare m-a speriat faza si atat de mult a durat !!!
...Dupa ce am reusit sa redresez avionul si l-am vazut ca vine spre mine, am zis ca-l aterizez oricum ar fi, ATUNCI !!!...N-a mai contat ca este prea sus...ca vine cu viteza si ca nu ajunge spatiul...etc...L-am pus pe coborare fortzata si la inaltime de 1,20m de sol, l-am lasat sa piarda viteza...A ras cativa boscheti uscati din spatele pistei...s-a mai ridicat o data in aer la 1 m de sol, apoi a nimerit un boschet mai tzapan in care s-a agatzat si a capotat in final... :rofl: :blink: ...Dar n-a patzit nimic...E OK!
...Totul e bine, cand se termina cu bine !!! :rofl: