Jurnal de zbor Braila-Galati sau Galati-Braila...
#2000
Postat 01 August 2012 - 12:33 AM
...Vad ca zboara misto modelul!!!
E de luat in calcul !
...Abia astept sa trec si eu la termice...Totul tine de bani...
ATENTIE CAND SI UNDE ZBURATI !!!
...Eu am prabusit la diferentza de o zi, intai RYAN-ul, apoi CESSNA...(sambata+duminica)
1 - RYAN - Pala de vant din senin la 6-7 m de sol (inainte de aterizare)...Rezultatul ?!?...Vrie iremediabila...Mi l-a trantit de pamant de au sarit bucati din el...Pur si simplu nu a mai ascultat nici o comanda...Nu am avut ce sa-i mai fac!!!
...Aripa sparta...Fuselaj rupt din spatele aripii si botul comprimat/crapat...LiPo gaurit intr-un surub de la motor...
M-am apucat sa-l repar...Noroc ca e din depron si il pot reconstrui si daca se rupe in bucatele... :blush:
I-am refacut aripa si acum am inceput sa repar fuselajul...Va fi gata in scurt timp...
2 - CESSNA - Dupa 3 acumulatori descarcati pe ME 109 si inca 2 pe Cessna, la ultimele ture cu Cessna, la finalul zborului, pe o intoarcere la 30-40 m de sol...din senin l-a lovit o pala puternica de vant...a urmat vrie...am reusit s-o redresez de-o parere, dar in timpul asta, vantul a dus-o f. departe...nu am mai vazut-o bine si a sfarsit intr-un lan de floarea soarelui, inalta de 2,30 m ...... :D
....A urmat o cautare disperata si deznadajduita, pana aproape de lasarea intunericului...Saream in sus cu mana ridicata ca sa ma vada amicii din sosea (sa-mi zica daca sant pe directia buna...) dar nu ma vedeau...Am incercat sa accelerez motorul ca s-o aud, dar vajaia vantul prin lan si nu auzeam mai nimic...Intr-un final am auzit ceva (trecusem de avion, dar am fost pe directie...)...m-am lasat la baza lanului si am vazut LED-urile de pe avion...
...Am iesit de acolo plin de zgarieturi si cu o iritatie pe piele, care a debutat a-2-a zi (de la tzepii de pe plante..)
...O aripa facuta tirbushon...capota motorului sparta rau...conul elicei si elicea - zob...hobane de aripi smulse...ceva lemnisoare desprinse prin fuselaj (la prnderea aripilor)...
....................
Nu mi-a venit sa cred ca mai e inca "o bucata"... Cessna de 1300 mm de la ArtTech e extrem de rezistenta/robusta!!!...Iar polistirenul e de inalta clasa...Am remediat toate curburile si infundaturile cu apa clocotita...Arata mai bine decat atunci cand am cumparat-o!!!...Pana si servo-ul rotii din fatza a scapat, pt. ca tija de comanda e din sarma moale (am gasit-o tirbushon...)...
...Capota am carpit-o deocamdata (voi cumpara alta noua...ma enerveaza sa o stiu asa...)
...Acum e gata. Am reusit s-o repar...Urmeaza sa o scot la zbor...sa vad cum zboara si daca e cazul sa-i fac ajustari...
...Ma gandeam dupa...ce tesle si ce ciocane mi-as fi tras, daca patzeam asta cu un termic mare, !!!
.....................
ATENTIE LA VREME !!! E f. inselatoare !!! Sant tot felul de turbulentze si curenti ciudati prin aer!!! Si ce e mai grav, e faptul ca apar pale puternice de vant din senin...Daca nici CESSNA care zbura excelent...extrem de stabil pe vant pt. ca are incarcare alara mare (60 gr/dmp...cat la un termic mare) a luat-o razna din senin de am zis ca a ramas fara semnal...va dati seama ce fel de pala de vant a fost !!!???
...Parca i-a dat cineva o palma uriasa si a trimis-o direct in pamant!!!
...Cu Cessna nu-mi era teama sa zbor chiar si pe vant puternic pt. ca zbura bine!!!...Nu ma asteptam la asa ceva !!!
Asa ca ATENTIE pe ce fel de vreme zburati !!! Eu unul am zis ca nu mai zbor, pana nu vad ca vremea e calma !!!
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#2001
Postat 01 August 2012 - 08:41 AM
Termicile sunt mai grele,tractiune mare,de aici stabilitatea pe vant.Incearca un termic si fa o comparatie,singura zburatoare electrica pe care o am e aripioara,nu sunt inebunit dupa ea dar,e permanent gata de zbor chiar si pe marginea drumului,pregatire de zbor zero barat.La termice se schimba calimera si satisfactia.Spor la treaba si aterizari usoare.
#2002
Postat 01 August 2012 - 12:44 PM
Vichendu' aviator, adica 10-12 August, se prevede o planoreala in zona Transalpina. Mai multe detalii pe site-ul lui Mihai (I.k.o.n.e.t).
Facem o gasca? Eu m-as cam baga...
Aceasta postare a fost editata de lipitorul: 01 August 2012 - 12:48 PM
#2003
Postat 04 August 2012 - 10:39 AM
lipitorul, la 01 August 2012 - 12:44 PM, a spus:
Vichendu' aviator, adica 10-12 August, se prevede o planoreala in zona Transalpina. Mai multe detalii pe site-ul lui Mihai (I.k.o.n.e.t).
Facem o gasca? Eu m-as cam baga...
M.as baga dar pleeeec la maaaaaaaaare
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#2005
Postat 04 August 2012 - 11:55 AM
incepatoru, la 04 August 2012 - 11:52 AM, a spus:
Pai ce sa fac la GL sa ma uit la mustata ta .... nu mai bine plec la mare si ma uit dupa cucoane .. :rofl:
Aceasta postare a fost editata de tantar: 04 August 2012 - 11:56 AM
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#2006
Postat 04 August 2012 - 02:13 PM
tantar, la 04 August 2012 - 11:55 AM, a spus:
distractie placuta la mare ,si pina te intorci poate se face vreme buna(racoare) si mai bagam un zbor la tecuci!!
insa de cele mai multe ori deciziile pe care le luam in pripa nu sunt cele mai bune!
07470130360
#2007
Postat 04 August 2012 - 08:14 PM
#2008
Postat 04 August 2012 - 08:22 PM
Ce-a facut nea Gigi?! Si-a zburat pana la urma Sbach-ul ala frumos?! E multumit de el?! (banuiesc si ... sper ca da)
Multa sanatate si aterizari line!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#2009
Postat 05 August 2012 - 07:31 AM
PaunFD, la 04 August 2012 - 08:22 PM, a spus:
Ce-a facut nea Gigi?! Si-a zburat pana la urma Sbach-ul ala frumos?! E multumit de el?! (banuiesc si ... sper ca da)
Multa sanatate si aterizari line!
Inca nu coane Paun, sunt ocupat pana peste cap, inclusiv duminica cu treburile, si nici vantul n-a stat cuminte in ultima vreme pe la noi! Bixlerul e tot timpul cu mine in masina gata de zbor, dar n-am avut ocazia sa-l mai ridic de o bucata buna de vreme! Sbachul e si el apt de zbor, dar se anunta circ mare cand il voi ridica in aer la 1,7Kgf tractiune la full throttle pe 1,0 Kg ale sale! :pardon: L-am mai temperat din statie, limitand acceleratia la 60%! Il pot ridica in aer doar la Vasile Alecsandri din motive de pista de aterizare pentru trenul lui de aterizare cu roti mici si viteza cu care evolueaza! Pista betonata sau asfaltata nu avem aici! Am gasit si instalat un Sbach pe simulator si ma mai joc acasa cu el pana voi avea ocazia sa-l lansez pe cel real.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#2010
Postat 05 August 2012 - 09:38 AM
Oricum, 1kg greutate pe 1m anvergura, il face putin vitezist (zic eu). Putin, nu mult, oricum putin mai mult peste Bixler. Nu vreau sa vorbesc prostii pentru ca nu stiu ce incarcare alara are ...
Eu spre ex zbor ultronul la 700g cu stick-ul sub jumate mai tot timpul, foarte rar trec cu el peste jumate, da' uneori, cand am mai facut pe smecherul si l-am bagat in stall la juma de metru de pamint ... cele 1,5kgf m-au ajutat sa nu fac lego cu superglue ...
De asemenea pentru primul zbor ti-as sugera si niste sfg-uri pe varfurile aripilor, pentru mai multa stabilitate la viteza mica. Stiu ca SFG-urile strica frumusetea modelului, dar te vor ajuta intr-un mare fel. Sunt ca un fel de roti ajutatoare pentru cei care invata sa mearga pe bicicleta - pentru pilot.
Multa bafta, sanatate si aterizari line!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#2011
Postat 05 August 2012 - 04:58 PM
la fata locului pretul la bilet in picioare a fost 30 roni iar pe scaun 35 parca!!!!!
La noi biletele sint mai ieftine tinind cont ca savurati momentul acasa cu o bere rece
bergenbier prietenii stiu de ce
Aceasta postare a fost editata de adi elicopter gl: 05 August 2012 - 04:59 PM
#2012
Postat 05 August 2012 - 08:48 PM
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 05 August 2012 - 08:50 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#2013
Postat 05 August 2012 - 09:24 PM
GigiGL, la 05 August 2012 - 08:48 PM, a spus:
Si acrobatul, indiferent de forma aripii, isi obtine portanta printr-o diferenta de presiune (dupa modelul Bernoulli), sau echivalent spus prin accelerarea in jos a unei mase de aer (dupa modelul Newton).
Diferenta intre diferite forme de aripi si profile este distributia exacta a presiunii (si implicit o multime de caracteristici complexe, din care, per ansamblu, se poate spune daca aripa respectiva este eficienta adica raport L/D mare, are viteza de infundare mica, etc. ) dar principiul este absolut acelasi.
Faptul ca o aripa cu profil simetric are un raport Lift/Drag mic, necesita un unghi de atac pozitiv si viteza relativ mare pentru a obtine forta portanta dorita, este alta treaba, dar tot trebuie sa creeze o diferenta de presiune.
Nu se putea sa nu intervin eu :blush:
Aceasta postare a fost editata de Zen: 05 August 2012 - 09:25 PM
#2014
Postat 05 August 2012 - 11:00 PM
Ce pot sa spun este ca si aripa ultronului este simetrica si ca ... intr-un fel zbura fara SFG-uri si in alt fel zboara cu SFG-uri. La fel si T33-ul! La ambele SFG-urile au facut ca viteza minima la care modelul este controlabil sa scada incredibil de mult. Stabilitatea ambelor modele s-a imbunatatit simtitor mai ales la T33 care ... inainte de SFG-uri era un model extrem, extrem de naravas. La ultron, stabilitatea s-a imbunatatit la viteze mici, reducand viteza la care se fac simtite tendintele de angajare la modul la care - cum am mai spus, poti sa mergi sub el intr-un pas alert si modelul nu cade!
T33-ul venea la aterizare cu cel putin 25kmh, iar acum, observatorii externi spun ca vine la aterizare mai incet ca F16-le, model pe care l-ai vazut in functiune.
M-am gandit eu ca daca i-ai pune SFG-uri la Sbach-ul tau, i-ar imbunatati considerabil stabilitatea, l-ar face mai usor controlabil pentru tine, poate ca i-ar mai lua din naravaseala si in mod clar i-ar scade viteza cu care trebuie sa vii la aterizare cu el, fiind de un real ajutor.
Faptul ca este supra-motorizat, n-are cum sa strice, sub absolut nici o forma!
N-am spus-o/scris-o cu rautate ... ci dorind doar sa ... vad frumusetea aia filmata in zbor si pe tine multumit de un model exeptional, care se comporta frumos, chiar si sub stick-urile tale!
Nici nu mi-am imaginat vre-o secunda ca Sbach-ul tau nu se va ridica la performantele suratelor lui ...
Am descoperit si eu SFG-urile astea de-o scurta bucata de timp si sunt extrem de incatat ce pot face doua bucati de ... depron/scartaitoare pe capetele aripii si cat de mare poate fi diferenta cu si fara!
Pe acest motiv eu consider aceste SFG-uri un fel de roti ajutatoare pentru cei care invata sa mearga pe bicicleta!
Multa sanatate, aterizari line si bafta la ce faceti voi acolo!
@ZEN, pe cand un avion (nu aeromodel) proiectat de tine?! - Fara nici un fel de ironie!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#2015
Postat 06 August 2012 - 07:25 AM
adi elicopter gl, la 05 August 2012 - 04:58 PM, a spus:
la fata locului pretul la bilet in picioare a fost 30 roni iar pe scaun 35 parca!!!!!
La noi biletele sint mai ieftine tinind cont ca savurati momentul acasa cu o bere rece
bergenbier prietenii stiu de ce
fain baaaa da di ci nu te-ai dus mai aproapee..??
#2016
Postat 06 August 2012 - 08:11 AM
#2018
Postat 06 August 2012 - 02:08 PM
PaunFD, la 05 August 2012 - 11:00 PM, a spus:
Haha, voiam sa zic ca am in constructie un EDF de mare viteza dar apoi am vazut ca te referi la full scale. :D Ei bine, inca n-am terminat niciun fel de studii universitare, mai vedem :drinks:
#2019
Postat 06 August 2012 - 03:04 PM
:drinks:
Multa sanatate si spor la ce faci tu acolo, inclusiv la EDF-ul pe care zici ca-l ai in proiect!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#2020
Postat 06 August 2012 - 08:14 PM
Zen, la 05 August 2012 - 09:24 PM, a spus:
Asa este, dar n-am intrat in detalii! ;)
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#2021
#2022
Postat 07 August 2012 - 08:01 PM


Lupta cu inertia si proba noii aripioare:3-0
Pe servo dreapta,apare un tremurici la sol.Am inlocuit servo,le-am si inversat.Efectul persista.Accu.erau ful.Nu-mi place, dar trebuie sa recunosc,receptoarele sunt basca.Cel in 2,4, am deja brandul incarcat :blush: amice...... :vava: unul in 35 care a zburat de proba cu top-ul,face la fel.In aer este un dezastru ce comenzi aiurite, i-si ia cu de la sine putere!Am considerat ca trei din trei e suuuper,mi-am strans jucaria preferata si, acasa,oricum incepuse sa se strambe vantul.Revizie la electrica,comanda receptori noi(nu pun baza nici pe ala de pe T60,nu face fite, dar e batran sarmanul,nu mai prezinta garantie)pe urma.... :) :db:
Viorele,spre tine,numai de bine.Cu aripioara asta te-ai intrecut pe tine.In momentele de sanatate,fara spasme,m-a uns pe suflet.Sade lipita de cer,trebuie fluierata sa vina acasa :hi: :hi:
#2024
Postat 07 August 2012 - 08:20 PM
hype, la 07 August 2012 - 08:01 PM, a spus:


Lupta cu inertia si proba noii aripioare:3-0
Pe servo dreapta,apare un tremurici la sol.Am inlocuit servo,le-am si inversat.Efectul persista.Accu.erau ful.Nu-mi place, dar trebuie sa recunosc,receptoarele sunt basca.Cel in 2,4, am deja brandul incarcat :blush: amice...... :vava: unul in 35 care a zburat de proba cu top-ul,face la fel.In aer este un dezastru ce comenzi aiurite, i-si ia cu de la sine putere!Am considerat ca trei din trei e suuuper,mi-am strans jucaria preferata si, acasa,oricum incepuse sa se strambe vantul.Revizie la electrica,comanda receptori noi(nu pun baza nici pe ala de pe T60,nu face fite, dar e batran sarmanul,nu mai prezinta garantie)pe urma.... :) :db:
Viorele,spre tine,numai de bine.Cu aripioara asta te-ai intrecut pe tine.In momentele de sanatate,fara spasme,m-a uns pe suflet.Sade lipita de cer,trebuie fluierata sa vina acasa :hi: :hi:
nenea lulu vad ca ai ajuns la aripa versiunea 3.
cind ne mai gasim sa dam un zbor pe cimp la Cernicari?
nu ne-am mai intilnit de la aripa versiunea 1.0.
insa de cele mai multe ori deciziile pe care le luam in pripa nu sunt cele mai bune!
07470130360
#2025
Postat 07 August 2012 - 08:57 PM
Ati lasat avioanele pe mana elicopteristilor .... Ia uitati ce pregatesc ... T-34 MENTOR , 1440 anv. , TT 4 tmpi
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#2026
Postat 07 August 2012 - 08:58 PM
http://youtu.be/fVdj4BQn-54
Aceasta postare a fost editata de tantar: 07 August 2012 - 09:00 PM
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#2028
Postat 08 August 2012 - 03:20 PM
luci25gold, la 08 August 2012 - 02:27 PM, a spus:
Nu prea ... maine plec din nou
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#2029
Postat 08 August 2012 - 03:29 PM
tantar, la 08 August 2012 - 03:20 PM, a spus:
distractie placuta si mult soare!!!!
insa de cele mai multe ori deciziile pe care le luam in pripa nu sunt cele mai bune!
07470130360