Jurnal de zbor Braila-Galati sau Galati-Braila...
#1819
Postat 12 June 2012 - 07:00 AM
dan1972, la 12 June 2012 - 03:22 AM, a spus:
Prin fiecare canal aveai spirele de 'dus' ale unei bobine si 'intors' ale alteia. Numarai firele dintr-un canal dupa ce ardeai smocul de fire respectiv cu bricheta sai la aragaz (legate cu o sarma mai groasa sa nu te arzi la degete sau sa le pierzi), imparteai la doi sa afli cate fire avea una din bobine si la numarul de fire cu care era bobinat motorul (se vedeau la capetele terminale) si aflai astfel numarul de spire - undeva intre 15-25 uzual. Bobineaza cu acelasi numar de spire si aceeasi sarma, sau cu mai multe fire mai subtiri cu sectiune totala echivalenta. Trebuia retinut si tipul conexiunii dintre bobine: stea daca aveai o legatura suplimentara la bobine fara terminal conectat, sau triunghi daca lipsea aceasta.Daca era stea, numarul de fire care le gaseai la terminal era chiar numarul de fire bobinate in paralel pe o bobina. Daca era triunghi, imparteai la doi numarul de fire de la terminal ca sa afli cate fire paralel avea o bobina. Sper ca nu ai aruncat tot, ca sa mai poti face o reconstituire.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1820
Postat 12 June 2012 - 08:06 AM
dan1972, la 12 June 2012 - 03:22 AM, a spus:
Daca e 2834/08 si codarea e ca la AXY cred ca sunt 8 spire.
E foarte posibil sa fie 6 x 0,15 (am comparat cu sectiunea totala de la un motor asemanator). Asa se explica si de ce te-ai chinuit la desfacut.
#1821
Postat 12 June 2012 - 08:48 AM
#1823
Postat 12 June 2012 - 11:59 AM
hype, la 12 June 2012 - 11:46 AM, a spus:
Pasarea lui Viorel este pe biroul meu,trag sfori pentru a ajunge la fericitul posesor.
Multumiri. :hi: :hi: Sa ai toate cele bune si spor.
baaa si nu spui nika :hi: las"ca te prind io cu MIG-ul si ti-l proptesc in cel doare mai tare pe MIDJETUL tau.. :hi: hi hi hi
#1824
Postat 12 June 2012 - 01:30 PM
incepatoru, la 12 June 2012 - 11:59 AM, a spus:
In atare situatie ma vad nevoit sa tai raul de la radacina,deci puiul tau de mig,suporta un accident cu deces cat se poate de mortal :hi: :hi: Uiti cumva ca mositul e la mintea si mana mea?? 8) 8)
#1825
Postat 12 June 2012 - 01:32 PM
hype, la 12 June 2012 - 11:46 AM, a spus:
Pasarea lui Viorel este pe biroul meu,trag sfori pentru a ajunge la fericitul posesor.
Multumiri. :hi: :hi: Sa ai toate cele bune si spor.
Salut Lulu! Ma bucur ca a ajuns si-ti multumesc pentru disponibilitate!Sper ca Viorel sa-l monteze asa cum l-as monta eu si o sa fie multumit de cum zboara! O bere o ai de la mine pentru serviciul facut! Sa fii sanatos si poate o punem de un camp de zbor la marginea Tecuciului(macar sa taiem buruienile si sa sa mai desfiintam niste damburi!).Sa ne-auzim sanatosi!
#1826
Postat 12 June 2012 - 01:50 PM
incepatoru, la 12 June 2012 - 11:59 AM, a spus:
Salut! Nu lipi nimic la model! Coada:incastreaza cele doua parti(deriva si plan orizontal-nu pune servo pe deriva!) apoi incastreaza usor in fuzelaj si fixeazale cu doua bucatele de scotch(sus si jos,o sa vezi tu).Servo de elevator si cel pt eleroane preseazale in locasele lor si atat.Aripa:lipeste cele doua jumatati cu ce vrei-eu le unesc cu biadeziv apoi cu scotch fibrat.Aripa fixeaz-o cu elastice de birou si intareste cu scotch fibrat sau placaj subtire(0,4-0,6mm)partile unde apasa elasticele pe aripa(partea di spate ca in fata nu este nevoie daca pui scotch pe bordul de atac).Pune o fasie de scotch pe intradosul aripii(pe lungul ei),la fel si pe fuzelaj si,in plus,intareste bine botul(laterale,deasupra.dedesubt)tot cu scotch caci este cam subtirel! Ok! Nu ti-am spus toate astea pentru ca n-ai sti ci pentru ca asa am facut eu:cat mai simplu!Tu fa cum crezi ce e mai bine sau cum i-ti place,bineinteles!Sanatate si tine-ma la curent!
#1827
Postat 12 June 2012 - 02:57 PM
myross67, la 12 June 2012 - 01:32 PM, a spus:
Placerea a fost de partea mea.Oricand,pentru oricine, cu aceeasi placere.Trag niste sfori si sper sa ajunga in seara asta la Viorel,daca nu,am maine treaba la BR.si il duc eu.Mor de curiozitate cum arata,las insa placerea proprietarulu sa fie primul ce il pipaie.La cimp o sa-l pipai cu o 13x4 antrenata de un mvvs.
Ai zis ceva Viorele???
Sa-l stapanesti sanatos si aterizari usoare :hi:
#1828
Postat 13 June 2012 - 12:12 AM
incepatoru, la 12 June 2012 - 05:59 AM, a spus:
...............
1 - Si turcoaicele dansatoare erau tot la capitolul jurnal de zbor ?!? :rolleyes: :rofl: ...Poate ma insel eu... :rolleyes:...Daaa! Poate se fac elice... :rofl:
2 - Cum spunea @ HYPE ( :drinks: )...Macar problema cu motorul acesta, tzine de pregatirea de zbor...
3 - Si voi ati pus poze cu faze intermediare din constructia/reparatia unor avioane...
4 - Acum lasand gluma...Sant de acord ca fiind un topic destinat zborului, astfel de discutii nu ar avea ce sa caute in el...Dar am scris si am intrebat aici, pt. ca a scris cineva ca vrea sa rebobineze un motor BL si am vrut sa aflu mai multe detalii...Daca as fi scris in alta parte, cu sigurantza cel in cauza nu ar fi citit
...Am scris aici pt. ca v-am considerat mai apropiati fiind de aici din zona si stiind cate ceva despre voi...Chiar daca inca nu ne-am vazut la ochi, in felul acesta ne putem face o idee despre ce mestereste fiecare...Si pana la urma despre priceperea fiecaruia...Si fazele astea...cu constructii/modificari consider ca tin de ce urmeaza sa scoatem fiecare la zbor...Macar eu mai mesteresc cate ceva, spre deosebire de multi altii care doar cumpara de-a gata...Consider ca aceste discutii, dau si ele culoare acestui topic...
...Daca s-ar discuta numai de zbor, am vedea numai filmari aeriene, din aceleasi vesnice locuri (ANL si V.Alecsandri)...Si asa nu se zboara f. des...
...Pana la urma este topicul nostru...al celor din Galati-Braila-Tecuci...Unde sa discutam noi intre noi, daca nu aici?!?
...Am problema cu motorul acesta...V-am cerut un sfat...Scuze daca am deranjat asa de tare !!!
La urma urmei, cine nu vrea poate sa nu citeasca postarile mele, daca nu-l intereseaza ce scriu eu...
...Cand voi vedea ca nu-mi mai raspunde nimeni la ce scriu, voi trage concluzia ca nu sant bine-venit si ma voi retrage singur... :pardon:
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#1829
Postat 13 June 2012 - 12:21 AM
pe3scu, la 12 June 2012 - 08:06 AM, a spus:
E foarte posibil sa fie 6 x 0,15 (am comparat cu sectiunea totala de la un motor asemanator). Asa se explica si de ce te-ai chinuit la desfacut.
Da! Acela e motorul! 6 x 0,15 are bobinajul...Problema e ca nu stiu cate spre au fost pe fiecare bobina...Am incercat in toate modurile sa salvez macar o bobina intreaga, dar nu am reusit...Este f. inghesuit avand D=28 mm si avand 12 poli...Cele cu 9 poli sant mult mai aerisite...
Cum as putea determina nr. de spire pe care trebuie sa-l bobinez ?!?
http://www.sierra.ro...-08-p2052p.html
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#1830
Postat 13 June 2012 - 12:42 AM
GigiGL, la 12 June 2012 - 07:00 AM, a spus:
Nu m-am gandit la varianta de a le arde lacul cu flacara...Totusi in varianta asta cred ca as fi distrus si stratul acela izolant verde...si nu e OK...
Tot bobinajul vechi este in galeata de gunoi... :D ...Le pot recupera...Problema e ca nici o bobina nu a fost extrasa intreaga (nici macar spirele de pe o parte)...Au fost atat de bine lipite in lac, incat s-au scamosat...s-au rupt cand am incercat sa le extrag...In orice caz nu au iesit toate spirele de pe o bobina o data...Miezul e f. inghesuit, iar spatiul dintre poli e de max. 2 mm...Pana si dupa ce am zis ca e curat miezul, tot am mai gasit cate 2-3 sarme lipite pe fundul unui canal...
...Exista varianta de a despica in doua spirele unei bobine la un capat si sa numar cate sarme au fost pe o parte a bobinei...Dar ideea asta mi-a venit acum...citind ce ati scris voi...Acum nu mai e valabila...
................
Motorul a avut turnata rasina peste conexiuni si nu am putut vedea nici macar cum au fost legate bobinele intre ele...Inteleg totusi din ce scrii tu, ca motorul a fost bobinat in triunghi...pt. ca avea 3 conexiuni cu izolatie pe ele, intre bobinele fara terminale...Mai mult... Cele 3 terminale aveau exact nr. de sarme cu care s-a bobinat (adica 6)...pt. ca am reusit sa desfac initial 1...2 spire...din 2 bobine...
................
Din cate inteleg eu, cred ca as putea sa rebobinez acest motor si in alt fel...nu neaparat cum a fost original...Adica cu 3 sarme mai groase in paralel (in loc de 6 subtiri in paralel)...sau in stea in loc de triunghi...Ar trebui sa functioneze...Problema e ca nu va mai avea aceleasi performantze cu cel original...iar eu exact asta as vrea!!!...Chiar am mare nevoie de un motor cu caracteristicile astea!!!...1100 kv...1300 gr.tractiune...20 Amp....70 gr greutate
................
Cu cate spire crezi ca merita sa incerc sa bobinez motorul asta???
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#1831
Postat 13 June 2012 - 06:46 AM
dan1972, la 13 June 2012 - 12:42 AM, a spus:
Cred ca 8 spire (am vazut ceva pe un site in germana) cu 2x0,3 (din calcul iese 2x0,26) in triunghi (in stea se foloseste pentru tensiuni mari, nu e cazul).
Sunt curios cum iese. Oricum face efortul la cat costa unul nou.
incepatoru, la 12 June 2012 - 05:59 AM, a spus:
Eu zic ca omul trebuie ajutat.
Nu se compara cu "ajutorul" pe care-l dau turcoaicele. :rolleyes:
#1832
Postat 13 June 2012 - 07:06 AM
dan1972, la 13 June 2012 - 12:12 AM, a spus:
1 - Si turcoaicele dansatoare erau tot la capitolul jurnal de zbor ?!? :D :rofl: ...Poate ma insel eu... :rolleyes:...Daaa! Poate se fac elice... :rofl:
2 - Cum spunea @ HYPE ( :pardon: )...Macar problema cu motorul acesta, tzine de pregatirea de zbor...
3 - Si voi ati pus poze cu faze intermediare din constructia/reparatia unor avioane...
4 - Acum lasand gluma...Sant de acord ca fiind un topic destinat zborului, astfel de discutii nu ar avea ce sa caute in el...Dar am scris si am intrebat aici, pt. ca a scris cineva ca vrea sa rebobineze un motor BL si am vrut sa aflu mai multe detalii...Daca as fi scris in alta parte, cu sigurantza cel in cauza nu ar fi citit
...Am scris aici pt. ca v-am considerat mai apropiati fiind de aici din zona si stiind cate ceva despre voi...Chiar daca inca nu ne-am vazut la ochi, in felul acesta ne putem face o idee despre ce mestereste fiecare...Si pana la urma despre priceperea fiecaruia...Si fazele astea...cu constructii/modificari consider ca tin de ce urmeaza sa scoatem fiecare la zbor...Macar eu mai mesteresc cate ceva, spre deosebire de multi altii care doar cumpara de-a gata...Consider ca aceste discutii, dau si ele culoare acestui topic...
...Daca s-ar discuta numai de zbor, am vedea numai filmari aeriene, din aceleasi vesnice locuri (ANL si V.Alecsandri)...Si asa nu se zboara f. des...
...Pana la urma este topicul nostru...al celor din Galati-Braila-Tecuci...Unde sa discutam noi intre noi, daca nu aici?!?
...Am problema cu motorul acesta...V-am cerut un sfat...Scuze daca am deranjat asa de tare !!!
La urma urmei, cine nu vrea poate sa nu citeasca postarile mele, daca nu-l intereseaza ce scriu eu...
...Cand voi vedea ca nu-mi mai raspunde nimeni la ce scriu, voi trage concluzia ca nu sant bine-venit si ma voi retrage singur... :rolleyes:
:drinks: :rofl:
#1833
Postat 14 June 2012 - 12:10 AM
@pe3escu - Din ce ai scris tu, inteleg ca ar trebui sa bobinez 8 spire cu 2 sarme in paralel, cu sarma de 0,30 mm...Totusi motorul a fost bobinat cu 6 sarme in paralel !?!
.................
Am reusit sa recuperez cateva smocuri din bobinajul original (cele mai groase pe care le-am gasit)...Cel mai gros avea 27...28 sarme...deci porobabil 30 (trebuie sa fie multiplu de 6...)...Asta inseamna 5 spire cu 6 sarme in paralel (de 0,15)...
Credeti ca ar putea fi viabil?!?
................
Sa vad unde gasesc sa cumpar niste sarma de bobinaj...si ma apuc de treaba...Am avut niste transformatoare de TV, dar le-am aruncat cu ceva timp in urma, din lipsa de spatiu...Am zis ca daca voi avea nevoie, voi cumpara...Nu-mi puneam problema banilor atunci...
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#1834
Postat 14 June 2012 - 07:28 AM
dan1972, la 14 June 2012 - 12:10 AM, a spus:
Ideea e sa aiba aceeasi sectiune. Adica n1*pi*D1^2/4=n2*pi*D2^2/4. Simplificat n1*D1^2=n2*D2^2.
Din cate am inteles ai avut 6sp*0,15.
Am zis 2*0,3 ca e mai usor de bobinat (daca incape). Tot atat de bine e 3*0,22, 4*0,18, 6*0,15. Daca incape putin mai groasa nu-i grav .
Numarul de spire e important (de aici iese Kv-ul adica rpm/V). Cum am mai zis, presupun ca 8 din codul motorului e numarul de spire.
Aceasta postare a fost editata de pe3scu: 14 June 2012 - 07:29 AM
#1838
Postat 15 June 2012 - 12:51 AM
incepatoru, la 14 June 2012 - 11:07 PM, a spus:
......................
Cred ca pt. modelul asta, telecomanda adecvata sant biscuitii "Five Star"...dar va trebui s-o alimentezi repetat ca sa nu piarda semnalul... :D :( :rofl:
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#1839
Postat 15 June 2012 - 01:15 AM
pe3scu, la 14 June 2012 - 07:28 AM, a spus:
Din cate am inteles ai avut 6sp*0,15.
Am zis 2*0,3 ca e mai usor de bobinat (daca incape). Tot atat de bine e 3*0,22, 4*0,18, 6*0,15. Daca incape putin mai groasa nu-i grav .
Numarul de spire e important (de aici iese Kv-ul adica rpm/V). Cum am mai zis, presupun ca 8 din codul motorului e numarul de spire.
...............................
Da! Motorul a fost bobinat cu 6 sarme in paralel...de 0,15 mm...
OK! Am inteles! Sa vad cum reusesc sa fac rost de niste sarma de bobinaj de buna calitate...Probabil voi incerca sa-l bobinez cu 3 x 0,22mm...
...Am inteles si schema de bobinaj (felul in care se bobineaza si sensul de bobinaj)
Imi este totusi teama sa fac treaba asta, pt. ca daca bobinajul nu iese OK si arde iar ESC-uri, va fi mai scump un ESC ars, decat sa cumpar un motor Turnigy nou (12 usd) care e comparabil calitativ cu acesta...Asta ma tine in loc...
...Asta ca sa nu mai vorbim de rabdarea necesara si de faptul ca si sarma probabil va costa 20...30 RON....(aproape cat un motor nou...)
...E aiurea faptul ca nu poti verifica un motor, decat alimentandu-l printr-un ESC...Nu-i poti verifica bobinajele cu un aparat de masura obisnuit...etc...Iar daca nu e OK, ESC-ul "crapa" instantaneu...
O sa ma mai gandesc la asta...Chiar nu stiu ce e mai bine sa fac...
Multumesc mult pt. sfaturi!!!
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#1843
Postat 15 June 2012 - 09:28 PM
hype, la 15 June 2012 - 01:16 PM, a spus:
Lulu , ce zici , te bagi maine dim. la voi la TECUCI eu pe la 9.3 a.m. ma vad cu Adi
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#1844
Postat 15 June 2012 - 11:43 PM
hype, la 15 June 2012 - 07:51 AM, a spus:
.................................
...Daaa!...Pai exact la asta ma gandeam...M-am blocat pe rebobinarea acestui motor in conditiile in care nu stiu ce iese si in conditiile in care un motor Turnigy cu aceleasi caracteristici, costa 12 usd (42 RON)...Cu cat dau pe sarma de babinaj si cu munca, ies tot acolo...La asta se mai adauga si riscul ca bobinajul sa nu iasa OK si sa ard si un ESC...de 11 usd...
...M-am bagat sa-l desfac, pt. ca il am acasa si nu trebuie sa mai astept 3 saptamani (cat dureaza o comanda...)...
Probabil ca e mai bine sa iau unul nou...O sa vad...Deocamdata ramane in stand-by.
Multumesc!
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#1845
Postat 16 June 2012 - 12:01 AM
incepatoru, la 15 June 2012 - 07:57 AM, a spus:
.........................................
Arata interesant jucaria! Slefuieste-i muchiile fuselajului si pune-i ceva culori pe el...(folie sau vopsea...)
...Vezi ca am vazut pe RC Groups ceva planuri pt. ME 109...Mustang si Spitfire, cu fuselajul facut din 6-7 straturi de depron de 6 mm, decupate in asa fel incat raman alveole in interior pt. acumulator...ESC...RX, care se astupa apoi cu niste capace din depron...In felul asta nu ramane nimic la vedere...
Spor!
.........................................
@HYPE - Motorizarea cred ca ar trebui sa fie ceva cu 6-700 gr. tractiune...Probabil BL-2825 cu 1500...2000 kv...Elice GWS 8x4 ...ESC de 20...30A si LiPo de 7,4 V (2s)-800...1300 mAh...Pui un motor cu kv-ul mare, ca sa poti folosi LiPo 2s, care e mai usor...Merge si cu 3s, dar e mai greu...
...Cu 3s se poate incerca cu o elice mai mica (in fct. de kv-ul motorului...) pt. viteza mai mare...
Pt. comparatie, puteti sa va uitati pe HK la gama de modele "Funfighter" (pt. combat)...cum sant motorizate...
Priviti aici:
http://www.hobbyking...Warehouse_.html
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#1847
Postat 16 June 2012 - 07:20 AM