Lungime coturi benzinare
#1
Postat 07 December 2008 - 03:17 PM
Logic, mail la producatori (motorului si tobelor) si astept raspunsuri.
Dupa ceva vreme vin raspunsurile si stupoare: nu numai ca nu coincid dar se si contrazic.
Acuma sint si mai confuz. Si nici n-am chef si timp de teste, plus ca motorul e nou... si trebuie rodat... etc.
Raspunsurile producatorilor.
Tobe KS:
"the european competion pilots (Alex Mettel, Manuel Mettel, Stefan Buch, Wolfgang Krahofer, Boris Beiglböck, Daniel Hrachovec, Nicolas Detry ...) use the DA_ with KS muffler and neutral header-lenght from 190-220 mm. On my competion-model I have also headers with 200 mm (look on the pictures (we have done a lot of test with tis engine).
If you use headers with 280 mm you will lost 200-300 rpms and the throttle response isn´t so good, please believ it."
Motor DA:
"We recommend the header to be as close to 11" (280mm) if at all possible. You don't want to go much below 10" (254mm) because your mid range will become very peaky."
Ce dreaq sa fac??
Are cineva experienta cu lungimea header-elor? Se pare ca influienteaza atat turatia maxima cat si raspunsul la acceleratie. Elicile au si ele ceva de zis in legatura cu aceasta lungime.
#2
Postat 07 December 2008 - 10:24 PM
Acum depinde ce vrei de la el, ca ambele sunt solutii bune.
Aceasta postare a fost editata de protheus: 07 December 2008 - 10:27 PM
#3
Postat 08 December 2008 - 09:35 AM
#4
Postat 08 December 2008 - 09:47 AM
http://www.prestwich...pipetheory2.htm
spicuiri:
Citeaza
Why. Simply put, it's because the two-stroke exhaust system, commonly referred to as an 'expansion chamber' uses pressure waves emanating from the combustion chamber to effectively supercharge your engine.
si cum ziceam si eu:
Citeaza
si un grafic:
http://www.prestwich.ndirect.co.uk/images/tunedpipetheory1.gif
#5
Postat 08 December 2008 - 09:51 AM
Numai bine,
Calin
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 08 December 2008 - 09:51 AM
#6
Postat 08 December 2008 - 09:56 AM
http://www.bukupower...ateCorrect.html
#7
Postat 08 December 2008 - 12:06 PM
Parerea mea e ca sunt cam 3 situatii intalnite, legate oarecum de subiectul discutiei.
Prima situatie ar fi cand se doreste doar schimbarea directiei/locului de evacuare a gazelor arse eventual indepartarea lor de model. Aici orice cot cu sectiune mare e suficient.
A doua situatie e cand se doreste folosirea unui atenuator de zgomot care are chiar functia asta, de atenuare a zgomotului si e cazul majoritatii tobelor clasice. Indiferent de constructie, nu ajuta la supraalimentare, realizeaza si ce am zis mai sus, dar incurca la evacuarea gazelor (in toate cazurile pe care le-am vazut, orificiul de evacuare al tobei e mai mic ca cel de pe carter). Cred ca se regleaza si se mentine usor orice turatie, posibil ca se pierde o mica parte din puterea motorului.
Si a treia e cea pentru care am vazut inceputa discutia aici. Eu le stiam cu denumirea de rezonator. Se zice ca ajuta la alimentare daca sunt calculate corect, efectul este maxim (sau poate existent doar) pentru o anumita turatie a motorului cand se intra in acea rezonanta. Cred ca se calculeaza de regula pentru turatiile maxime ale motoarelor cand se si urmareste obtinerea unor astfel de turatii. N-am auzit ca un motor sa se tureze mai mult decat i-ar permite acest ansamblu motor-rezonator. CRED ca un rezonator calculat incorect (sau pentru o turatie prea mica decat ce poate motorul) va tine motorul in acea turatie si-l va impiedica sa creasca in turatie. La fel, cred ca trecerea in orice sens peste acea turatie este dificila si nu este continua sau nu este proportionala cu deschiderea carburatorului.
Din cauza asta as zice ca folosirea unui rezonator pentru motoare care necesita variatii mari de turatie (adica orice nu este pentru proba de viteza) este neproductiva. Intai ca e o componenta mare ca gabarit, nu totdeauna estetica si nu ajuta la supraalimentare decat pentru o anumita turatie. Sunt pareri personale, nedocumentate suficient. Spun doar din auzite, cu urechea pe motoare. Asa ca imi cer scuze anticipat pentru eventualele lucruri inexacte si luati cu rezerva (sau deloc) in considerare.
Spor la treaba.
PS. Poate cei de la navo viteza pot spune mai multe ca ei au pe barca asa ceva si stiu cum raspunde un motor cu rezonator la comenzi. Sper ca multe dintre ele intra in rezonanta desi am ceva dubii.
Si o alta parere ar fi ca un rezonator calculat incorect este cam ca un atenuator normal, poate doar ceva mai nociv ca el, pentru evacuarea gazelor. Zic si eu...
Aceasta postare a fost editata de bitex: 08 December 2008 - 12:22 PM
Telefon: 0721 385365
#8
Postat 08 December 2008 - 12:30 PM
Vorbim de niste tobe gen teava care nu sunt rezonatoare dar nici doar simple atenuatoare de zgomot. Sunt undeva intre cele 2.
Cat despre turatia castigata cu un rezonator, pot confirma. Am obtinut pana la 800 rpm in plus cu un rezonator pt un mvvs26cc dar pana l-am acordat mi-a mancat nevii.
Aceste tobe de care vorbim aici nu se pot monta direct pe port ce printr-un racord (teava) care poate fi indoita in toate felurile. Discutam aici despre lungimea acelei tevi http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Uite niste poze de la DA50-ul meu si alte tobe similare.
http://www.krumscheid-metallwaren.de/neu/s...=EN&anr=533
http://www.krumscheid-metallwaren.de/neu/s...p;anr=95+VS-4+R
Nu calculati dupa poze, teava nu era taiata inca, era proaspat sudata si montata provizoriu acolo.
Numai bine,
Calin
Fisiere atasate
-
IMAGE_063.jpg (244.48K)
Number of downloads: 329 -
IMAGE_064.jpg (171.66K)
Number of downloads: 330 -
raven_fun46.jpg (14.78K)
Number of downloads: 313 -
raven_fun59.jpg (48.09K)
Number of downloads: 318
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 08 December 2008 - 12:40 PM
#9
Postat 08 December 2008 - 12:53 PM
Kriminel, la Dec 8 2008, 12:30 PM, a spus:
Dar ce tractiune in plus a insemnat aceste 800 RPM in plus? Nu cumva mai putina decat greutatea suplimentara fata de o toba normala? Mi se pare un castig mai mult negativ aceste combinatii, dar fiecare cu "piticii" lui.
#10
Postat 08 December 2008 - 12:58 PM
#11
Postat 08 December 2008 - 01:00 PM
Ma gandeam ca daca e toba simpla nu merit complicatia cu calculul si daca e rezonator e optim pentru o anumita turatie. Ceva intre ele nu stiam sa fie. De aceea mai intervin in discutii ca musca, sa mai aflu.... Pe alea le consideram atenuatoare "ceva mai bune" (ca sunt unele care au optimizata evacuarea gazelor, prin forma). Ma gandeam ca se pune problema de calcul acolo unde apar: frecventa ansamblului si turatia motorului. Ala din poza pare totusi rezonator si cred ca modelul pozat e un model de viteza.
Daca ar fi dupa mine, pentru o simpla toba nu merita calculata lungimea acelui cot si un rezonator nu merita pus la un aero (care nu-i de viteza). Cred ca Red Sky a mentionat bine ca " influienteaza atat turatia maxima cat si raspunsul la acceleratie". Dar n-a mentionat clar ce are in cutie, daca tobe clasice sau ceva calculat, pentru viteza. Daca e rezonator trage turatia in cea calculata, cand esti pe langa ea, si care cred ca ramane si cea maxima si raspunde mai greu la comenzi (cred ca se decelereaza mai greu).
Doar ca observatie fara legatura cu subiectul, se vede in poza ca sectiunea tevii de evacuare este mult mai mica decat a celei de intrare in "toba". Din cauza asta tot ziceam ca un rezonator construit rau e o rezistenta serioasa pentru evacuare si mai bine nu-i pus acolo. Am stat pe langa rezonatoare montate doar pe modele de viteza, fara carburatoare RC de aceea nu insist... Da-mi place sa mai "storc" ceva informatie ca stiu ca exista :rolleyes: . Scuze daca am deranjat, nu mai intervin fara rost.
Telefon: 0721 385365
#12
Postat 08 December 2008 - 02:12 PM
bitex, la Dec 8 2008, 01:00 PM, a spus:
...Doar ca observatie fara legatura cu subiectul, se vede in poza ca sectiunea tevii de evacuare este mult mai mica decat a celei de intrare in "toba".
Bitex, nu deranjezi, chiar deloc.
Sint tobe normale (mufflers) si modelul nu e pt viteza. Din contra, e 3D.
Diferenta de diametru vine de la grosimile diferite ale peretilor. Cotul e din otel 0,5 iar toba are teava din aluminiu de 2mm. Sectiunea interioara e identica.
#14
Postat 08 December 2008 - 11:34 PM
Sa vedeti ce idee traznita mi-a venit. I-am pus "fata in fata" pe cei doi, trimitindu-le fiecaruia mailurile celuilalt :ph34r:
Sa vad ce zic.
Iata ce zic ei.
Raspuns DA:
"You can listen to whoever you choose to listen to. We measure the header following the centerline of the tube. That follows curves and drops to get you at 11". Believe me if you cut it shorter than 10" based on this measurement that you will have a peaky midrange."
Raspuns KS:
"I use the Mezjlik 29x12 N 3 blade prop (6100 U/min), Mettels (3D pilots) use the 30x12 Mezjlik 2 blade prop (~ 6100 rpms) .
Stefan Buch started with header-lenght from 280 mm (Müller 28x14 3 blade prop 5700 rpms) and he has shorted the headers more and more and he got the best results with 200 mm (5850-5900 rpms and very good mid range of throttle response)."
In timp ce citeam reply-urile celor doi aveam senzatia ca ma uit la o dezbatere electorala :ph34r: :D :D Incredibil!
Ar fi o mica posibilitate ca ansamblul sa functioneze multumitor in ambele cazuri, dar ei "nu, nu-i bine".
Cred ca o sa-mi fac un stand si sa testez singur... cu riscul de a taia prea mult si sa ajung sa cumpar headere noi.