FLAPSURI din ELEROANE ( flaperon )
#1
Postat 01 December 2008 - 01:03 PM
De ce intreb - pentru ca am un cap 232 din elapor cu anv. de 1600 mm si o Cesna 182 polistiren
si as testa pe ele sa vad ce se intampla ( daca cad se mai pot lipi de "n" ori ) incercand sa folosesc mai
tarziu la modelele care necesita viteza mare de aterizare.
Ajuta la micsorarea vitezei de aterizare utilizarea functiei "flaperon" ?
Apar probleme in plus care ar indemna la renuntarea folosirii ei ?
Cum se seteaza ? ca unghi de inclinare.
Cind, in ce moment se activeaza pe traiectoria de aterizare ? inainte de a incepe
panta de coborare, sau in capat de pista inainte de a pune rotil jos.
Ce am facut eu pana acum :
Eu am pus pe un switch cu 3 pozitii ( switch G la Futaba 9 CP )
poz. 1) nul - doar eleroane
poz. 2) 3 -5 grade flaps + eleroane
poz. 3) 8-12 grade flaps + eleroane
Am incercat pe un buton proportional dar nu il vede la functie flaperon.
Ma gandeam sa ajunga incet , gradual pe pozitie si nu brusc .
Am observat ca pe pozitia 2 nu ajung la acelasi unghi amandoua ci doar pe pozitia 3
( probabil servouri proaste care nu lucreaza egal ) si asta inseamna ca il inclina brusc pe
o parte.
Cam atit am facut si stiu. Pe simulator nu am reusit .
#2
Postat 01 December 2008 - 02:03 PM
reduce viteza la aterizare intradevar dar atentie trebuie controlata tendinta avionului la activarea functiei (coborare sau urcare) si compensata din profundor (fie manual in timpul zborului fie dintr-un mixer flaperon-profundor)
problema cu modurile diferite stanga dreapta de miscare o poti rezolva cu un subtrim sau din geometria actionarii
atentie ca dupa activare flaperon efectul eleron este diminuat - adica ai control mai slab al eleroanelor
in orice caz probeaza in zbor toate astea la inaltime rezonabila - de unde sa mai poti face ceva daca nu se comporta bine
succes
ps poti vedea treaba asta pe viu la luckystar-ul meu cand ajung pe chitila cu el (am toata schema asta in functiune pe el)
bafta inca o data
#3
Postat 01 December 2008 - 03:23 PM
Ceva se cunoaste, dar nu cred ca o sa reusesti sa franezi avionul, ci doar sa mai cresti portanta la viteze mici.
Modul se activeaza in capatul pantei de aterizare (cand incepi sa cobori). Nu e bine sa activezi modul in ultimul moment, mai ales ca daca servourile se misca chiar si putin diferit, poate aparea un moment de rotatie (roll).
#4
Postat 01 December 2008 - 03:37 PM
#5
Postat 01 December 2008 - 03:40 PM
"The 30% default value produces "reasonable" travel for many models, but you must try it out on your own model to be sure.
A 100% setting causes extreme travel and is not recommended.
You may want to set it to a smaller number, say 10% for starters. "
Intrebare: cum poate "gandi" statia ta in grade eleron/flaps, cand nu stie lungime brat servo, grade servo la EPA 100%, lungimi parghii de comanda, samd. ?
Sau sunt niste grade generice ?
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 01 December 2008 - 03:42 PM
#6
Postat 01 December 2008 - 03:41 PM
#7
Postat 01 December 2008 - 03:49 PM
#8
Postat 01 December 2008 - 04:06 PM
andreirosca1967, la Dec 1 2008, 03:49 PM, a spus:
Subscriu la aceasta inclinare a eleroanelor pt functia flaperon in cazul acrobatelor. Valori mai mari vor dezechilibra modelul.
Ceva asemanator am folosit si eu la o Extra electrica...
Si intr-adevar, actionam flaperonul la o inaltime rezonabila pe ultima linie dreapta, astfel incat pana la contactul cu solul sa am timp sa-i observ tendinta. De asemenea recomand folosirea flaperonului doar in conditii meteo fara vant.
#9
Postat 01 December 2008 - 04:17 PM
Atit a rezultat in cazul meu, efectiv masurind cursa in jos a
eleroanelor ( flaps ) pe cele doua pozitii ale switch-ului G.
( asta era ca o prima varianta de setare ca sa vedem ce se intampla
in realitate - adica :
- zburam foarte sus
- reduceam acceleratia ca la o aterizare
- puneam flaps pe prima pozitie - mai putin accentuata si daca
nu avea efect mutam pe a II a si la fel vedeam atitudinea in zbor
si ce corecturi mai are nevoie - daca mai apucam
- daca nici asa nu se schimba nimic il aterizam ( la fel daca reuseam )
si setam pe miscari mai ample cele doua pozitii ( prima mai mare ca a II a
de la primul zbor a II a mai mare ca prima de acum si tot asa .
Da chiar daca nu reusesc sa franeze , prin cresterea usoara a portantei pot
reduce mai mult acceleratia ? sau limita de angajare ramane la fel ?
Daca bate vantul dar nu furtuna ai deja un ajutor la aterizare.
Mama, si sa inteleg ca Gicosu si-a luat BOMBA ( Extra 300 I Jamara ) ? - vezi kit-rewiew.
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 01 December 2008 - 04:20 PM
#10
Postat 01 December 2008 - 05:22 PM
dau si io o parere.. am folosit sistemul la mai toate caricioplanele... sau macar l-am incercat...
daca sari peste 20 de grade, din experienta mea, nu prea mai devine rentabil... creaza rezistenta la inaintare mult prea mare ca sa te mai ajute...
dar si la 15 grade spre exemplu tre sa ai grija foarte mare... eleroanele alea desi misca cand dai de comenzi , o sa observi ca modelul raspunde mai greu la comenzi in principiu din 2 motive:1 viteza mai mica a modelului( ca de aia le vrei) si 2. te ajuta doar un eleron ... eleronul ce trebuia sa creeze portanta deja nu mai are de unde...
grija mare la angajare... o sa te bucuri ca te ajuta , pana observi ca ai fortat nota putin cam mult si sare in vrie... de acolo daca reusesti sa il scoti si tragi iar.. o sa iti sara pe cealalta parte in cazul in care nu scoti flaperonul (ala creaza inca rezistenta la inaintare)...
Dar am o intrebare... de ce vrei flaperon ? ca sa aterizezi mai scurt? mai soft? mai cum ?
de ce flaperon ?
eu am ajuns la concluzia , ca cel putin la planoare(fie panta, sau f3j) pentru scurtarea aterizari, si chiar imbunatatirea ei , e sfant sa ridici eleroanele... distrug portanta si in cazul in care nu il ai pe switch si il ai pe un proportional, controlezi panta de aterizare foarte frumos doar din ridicarea eleroanelor...
Si la cap 232 , si la un F3A de 1600mm , folosesc eleroanele tot in sus... 5 grade pe un switch... cand vad ca mi se cam lungeste aterizarea , aproprii modelul de pamant(creste viteza) ridic eleroanele si se aseaza (nu mai e cazu sa trag eu de profundor, ca au si efectul asta)...
eu unu asa folosesc
#11
Postat 01 December 2008 - 05:49 PM
#12
Postat 01 December 2008 - 05:59 PM
andreirosca1967, la Dec 1 2008, 06:49 PM, a spus:
nu prea vad legatura cu flaperoanele...
#13
Postat 01 December 2008 - 06:09 PM
#14
Postat 01 December 2008 - 07:07 PM
REAL DESIGN, la Dec 1 2008, 01:03 PM, a spus:
dar ai cautat?
ia citeste si aici ,
aici ,
despre viteza mica....
si mai gasesti
#15
Postat 02 December 2008 - 07:41 PM
Flapsurile sunt pe un canal proportional mixat cu profundorul si in acelasi timp sunt mixate si cu acceleratia (~8%) ca sa compenseze rezistenta crescuta la inaintare in asa fel incat cu ele activate sa am aceeasi viteza ca si inainte. Unghiul de deflexie este de aproximativ 20 de grade. Am in acelasi timp si un mod de zbor pe spate unde eleroanele sunt deflectate invers (adica au tot functie de flapsuri pentru ca zbor pe spate) si sunt mixate cu profundorul, dar subordonate acestuia. Asa face zborul pe spate frumos fara sa tina coada in jos. Oricum, pana sa ajunga sa functioneze mixajele asa cum am intentionat mi-a luat o zi de incercari la altitudine safe.
O sa il repar in iarna asta.
Aceasta postare a fost editata de ERASER: 02 December 2008 - 07:46 PM
TEL. 0726.191.725