Modelism - RHC Forum: FLAPSURI din ELEROANE ( flaperon ) - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

FLAPSURI din ELEROANE ( flaperon )

#1 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 01 December 2008 - 01:03 PM

Pobabil s-a mai scris , eu nu am gasit.
De ce intreb - pentru ca am un cap 232 din elapor cu anv. de 1600 mm si o Cesna 182 polistiren
si as testa pe ele sa vad ce se intampla ( daca cad se mai pot lipi de "n" ori ) incercand sa folosesc mai
tarziu la modelele care necesita viteza mare de aterizare.

Ajuta la micsorarea vitezei de aterizare utilizarea functiei "flaperon" ?
Apar probleme in plus care ar indemna la renuntarea folosirii ei ?
Cum se seteaza ? ca unghi de inclinare.
Cind, in ce moment se activeaza pe traiectoria de aterizare ? inainte de a incepe
panta de coborare, sau in capat de pista inainte de a pune rotil jos.

Ce am facut eu pana acum :

Eu am pus pe un switch cu 3 pozitii ( switch G la Futaba 9 CP )
poz. 1) nul - doar eleroane
poz. 2) 3 -5 grade flaps + eleroane
poz. 3) 8-12 grade flaps + eleroane

Am incercat pe un buton proportional dar nu il vede la functie flaperon.
Ma gandeam sa ajunga incet , gradual pe pozitie si nu brusc .
Am observat ca pe pozitia 2 nu ajung la acelasi unghi amandoua ci doar pe pozitia 3
( probabil servouri proaste care nu lucreaza egal ) si asta inseamna ca il inclina brusc pe
o parte.

Cam atit am facut si stiu. Pe simulator nu am reusit .
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#2 Useril este offline   andreirosca 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 271
  • Inregistrat: 08-December 06

Postat 01 December 2008 - 02:03 PM

din experienta personala iti recomand sa folosesti cu mare precautie functia flaperon.
reduce viteza la aterizare intradevar dar atentie trebuie controlata tendinta avionului la activarea functiei (coborare sau urcare) si compensata din profundor (fie manual in timpul zborului fie dintr-un mixer flaperon-profundor)
problema cu modurile diferite stanga dreapta de miscare o poti rezolva cu un subtrim sau din geometria actionarii
atentie ca dupa activare flaperon efectul eleron este diminuat - adica ai control mai slab al eleroanelor
in orice caz probeaza in zbor toate astea la inaltime rezonabila - de unde sa mai poti face ceva daca nu se comporta bine
succes
ps poti vedea treaba asta pe viu la luckystar-ul meu cand ajung pe chitila cu el (am toata schema asta in functiune pe el)
bafta inca o data
0

#3 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 01 December 2008 - 03:23 PM

Daca exagerezi cu flaperonul, poti ajunge in situatia in care, la scaderea vitezei, profundorul nu mai poate ridica suficient botul avionului. Seteaza treptat, seteaza si o ridicare a profundorului, pentru anularea tendintei de a pica botul.
Ceva se cunoaste, dar nu cred ca o sa reusesti sa franezi avionul, ci doar sa mai cresti portanta la viteze mici.
Modul se activeaza in capatul pantei de aterizare (cand incepi sa cobori). Nu e bine sa activezi modul in ultimul moment, mai ales ca daca servourile se misca chiar si putin diferit, poate aparea un moment de rotatie (roll).
0

#4 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 01 December 2008 - 03:37 PM

Multumesc tare mult pentru ajutor.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#5 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 December 2008 - 03:40 PM

Din manualul statiei:

"The 30% default value produces "reasonable" travel for many models, but you must try it out on your own model to be sure.
A 100% setting causes extreme travel and is not recommended.
You may want to set it to a smaller number, say 10% for starters. "

Intrebare: cum poate "gandi" statia ta in grade eleron/flaps, cand nu stie lungime brat servo, grade servo la EPA 100%, lungimi parghii de comanda, samd. ?
Sau sunt niste grade generice ?

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 01 December 2008 - 03:42 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#6 Useril este offline   andreirosca 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 271
  • Inregistrat: 08-December 06

Postat 01 December 2008 - 03:41 PM

comanda care este necesara pe profundor (adica sus sau jos) depinde de model sau mai bine zis de comportamentul sau la actionarea eleroanelor ca flapsuri. mai precis pot sa spun ca la trainer( lucky star) a fost nevoie de cca 10 grade sus iar la modele cu suprafete de comanda mari (hai sa zic 3d - ex. parkmaster) e nevoie de un 15 grade jos. asta nu cred ca o sa poti sa-ti dai seama decat pe cale experimentala - actionezi numai eleroane ca flapsuri in aer la o inaltime sigura , vezi care e tendinta, corectezi din profundor si tot asa pana ajungi la combinatia care face ca la actionarea flaperon sa nu ai nici sus nici jos. chestia cu park masterul am facut-o strict ca sa vad ce se intampla intrucat modele de genul asta nu au nevoie de asa ceva
0

#7 Useril este offline   andreirosca 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 271
  • Inregistrat: 08-December 06

Postat 01 December 2008 - 03:49 PM

apropo de cresterea portantei la viteze mici... la bomba aia zburatoare extra 330 l de la j..ara am reusit sa vin ceva mai lent la aterizare facand flaperon dar cu valoare f mica a unghiului respectiv 7-8 grade cu profundor si mai putin. o astfel de configuratie a eleroanelor nu mai le pune la treaba ca frana dinamica ci ca modificator al geometriei (razei) profilului aripii si respectiv maririi portantei
0

#8 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 01 December 2008 - 04:06 PM

Vezi postareaandreirosca1967, la Dec 1 2008, 03:49 PM, a spus:

apropo de cresterea portantei la viteze mici... la bomba aia zburatoare extra 330 l de la j..ara am reusit sa vin ceva mai lent la aterizare facand flaperon dar cu valoare f mica a unghiului respectiv 7-8 grade cu profundor si mai putin. o astfel de configuratie a eleroanelor nu mai le pune la treaba ca frana dinamica ci ca modificator al geometriei (razei) profilului aripii si respectiv maririi portantei


Subscriu la aceasta inclinare a eleroanelor pt functia flaperon in cazul acrobatelor. Valori mai mari vor dezechilibra modelul.
Ceva asemanator am folosit si eu la o Extra electrica...
Si intr-adevar, actionam flaperonul la o inaltime rezonabila pe ultima linie dreapta, astfel incat pana la contactul cu solul sa am timp sa-i observ tendinta. De asemenea recomand folosirea flaperonului doar in conditii meteo fara vant.
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#9 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 01 December 2008 - 04:17 PM

Ai dreptate ! Statia nu seteaza in grade !
Atit a rezultat in cazul meu, efectiv masurind cursa in jos a
eleroanelor ( flaps ) pe cele doua pozitii ale switch-ului G.
( asta era ca o prima varianta de setare ca sa vedem ce se intampla
in realitate - adica :
- zburam foarte sus
- reduceam acceleratia ca la o aterizare
- puneam flaps pe prima pozitie - mai putin accentuata si daca
nu avea efect mutam pe a II a si la fel vedeam atitudinea in zbor
si ce corecturi mai are nevoie - daca mai apucam
- daca nici asa nu se schimba nimic il aterizam ( la fel daca reuseam )
si setam pe miscari mai ample cele doua pozitii ( prima mai mare ca a II a
de la primul zbor a II a mai mare ca prima de acum si tot asa .

Da chiar daca nu reusesc sa franeze , prin cresterea usoara a portantei pot
reduce mai mult acceleratia ? sau limita de angajare ramane la fel ?

Daca bate vantul dar nu furtuna ai deja un ajutor la aterizare.

Mama, si sa inteleg ca Gicosu si-a luat BOMBA ( Extra 300 I Jamara ) ? - vezi kit-rewiew.

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 01 December 2008 - 04:20 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#10 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 01 December 2008 - 05:22 PM

salutare...
dau si io o parere.. am folosit sistemul la mai toate caricioplanele... sau macar l-am incercat...

daca sari peste 20 de grade, din experienta mea, nu prea mai devine rentabil... creaza rezistenta la inaintare mult prea mare ca sa te mai ajute...
dar si la 15 grade spre exemplu tre sa ai grija foarte mare... eleroanele alea desi misca cand dai de comenzi , o sa observi ca modelul raspunde mai greu la comenzi in principiu din 2 motive:1 viteza mai mica a modelului( ca de aia le vrei) si 2. te ajuta doar un eleron ... eleronul ce trebuia sa creeze portanta deja nu mai are de unde...

grija mare la angajare... o sa te bucuri ca te ajuta , pana observi ca ai fortat nota putin cam mult si sare in vrie... de acolo daca reusesti sa il scoti si tragi iar.. o sa iti sara pe cealalta parte in cazul in care nu scoti flaperonul (ala creaza inca rezistenta la inaintare)...


Dar am o intrebare... de ce vrei flaperon ? ca sa aterizezi mai scurt? mai soft? mai cum ?
de ce flaperon ?

eu am ajuns la concluzia , ca cel putin la planoare(fie panta, sau f3j) pentru scurtarea aterizari, si chiar imbunatatirea ei , e sfant sa ridici eleroanele... distrug portanta si in cazul in care nu il ai pe switch si il ai pe un proportional, controlezi panta de aterizare foarte frumos doar din ridicarea eleroanelor...
Si la cap 232 , si la un F3A de 1600mm , folosesc eleroanele tot in sus... 5 grade pe un switch... cand vad ca mi se cam lungeste aterizarea , aproprii modelul de pamant(creste viteza) ridic eleroanele si se aseaza (nu mai e cazu sa trag eu de profundor, ca au si efectul asta)...

eu unu asa folosesc
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#11 Useril este offline   andreirosca 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 271
  • Inregistrat: 08-December 06

Postat 01 December 2008 - 05:49 PM

cred ca respectiva extra de care vorbesti e de 2 m ca vad ca pune motor de 45 cmc, al meu e de 1430 cu fuselaj de fibra si e bomba zburatoare, pot sa confirme cei care l-au vazut pe chitila, are cam 3,7 kg si incarcare f mare, asa ca vrea numai in viteza. in zbor treaca mearga dar la aterizare e cam de cosmar. exemplul de angajare a fost la ultima iesire cu el cand s-a oprit motorul la decolare si a venit piatra in terra fara nici urma de planare.
0

#12 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 01 December 2008 - 05:59 PM

Vezi postareaandreirosca1967, la Dec 1 2008, 06:49 PM, a spus:

cred ca respectiva extra de care vorbesti e de 2 m ca vad ca pune motor de 45 cmc, al meu e de 1430 cu fuselaj de fibra si e bomba zburatoare, pot sa confirme cei care l-au vazut pe chitila, are cam 3,7 kg si incarcare f mare, asa ca vrea numai in viteza. in zbor treaca mearga dar la aterizare e cam de cosmar. exemplul de angajare a fost la ultima iesire cu el cand s-a oprit motorul la decolare si a venit piatra in terra fara nici urma de planare.



nu prea vad legatura cu flaperoanele...
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#13 Useril este offline   andreirosca 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 271
  • Inregistrat: 08-December 06

Postat 01 December 2008 - 06:09 PM

e unul din modelele care chiar are nevoie de asta si pe care l-am dat exemplu.
0

#14 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 01 December 2008 - 07:07 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Dec 1 2008, 01:03 PM, a spus:

Pobabil s-a mai scris , eu nu am gasit.

dar ai cautat?

ia citeste si aici ,

aici ,
despre viteza mica....
si mai gasesti
flying is my life...
0

#15 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2285
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 02 December 2008 - 07:41 PM

Am folosit flaperon doar pe Arrow (Hacker Arrow 25, cel care a pierdut o aripa in zbor) dar am dus mixajul la extrem:

Flapsurile sunt pe un canal proportional mixat cu profundorul si in acelasi timp sunt mixate si cu acceleratia (~8%) ca sa compenseze rezistenta crescuta la inaintare in asa fel incat cu ele activate sa am aceeasi viteza ca si inainte. Unghiul de deflexie este de aproximativ 20 de grade. Am in acelasi timp si un mod de zbor pe spate unde eleroanele sunt deflectate invers (adica au tot functie de flapsuri pentru ca zbor pe spate) si sunt mixate cu profundorul, dar subordonate acestuia. Asa face zborul pe spate frumos fara sa tina coada in jos. Oricum, pana sa ajunga sa functioneze mixajele asa cum am intentionat mi-a luat o zi de incercari la altitudine safe.
O sa il repar in iarna asta.

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 02 December 2008 - 07:46 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu