Modelism - RHC Forum: Aeromodel electric RC pentru un novice - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Aeromodel electric RC pentru un novice Cum pot sa construiesc un model zburator

#1 Guest_Coanda_*

  • Grup: Guests

  Postat 10 March 2004 - 04:58 PM

Dupa cum scrie si mai sus, sunt un incepator in a zbura cu aeromodele RC.
Dar trebuie inceput cumva, asa ca m-am gandit sa construiesc unul. Singurele conditii pe care ar trebui sa le indeplineasca ar fi sa fie cat mai stabil si sa coste cat mai putin pentru ca, sigur, va face cateva picaje la altitudine ZERO.
Am un motor electric Permax 400 de 7.2V, o elice Pico 125x110 ,acumulatori si incarator.

Va reamintesc, costul ar trebui sa fie minimal.As prefera o solutie cu un model la scara, dar vorba 'ceea voi decideti.
Ce imi recomandati?
Mi-ar prinde bine ceva desene daca binevoieste cineva.
Ma pricep foarte bine la construit si stiu cum zboara avioanele dar pare dificil sa faci calcule pentru rapoarte tractiune/greutate, portanta/suprafata, si altele.

Concluzia:
-nu am mai nimic.
-ma bazez pe voi, care dupa cum vad, sunteti destul de activi in acest FORUM.

Astept pareri,
Eu.
0

#2 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 10 March 2004 - 05:49 PM

Salut Coanda!

Bine-ai venit printre noi! Ne bucuram sa avem un nou fan al aeromodelelor RC!

Nu ai amintit nimic despre statie. Daca pot sa te sfatuiesc, ti-as recomanda sa incerci ceva de-a gata pentru ca este groaznic sa construiesti ceva cu mult efort si sa o vezi pulbere in doua secunde! Cel mai apropiat de buzunarul unui incepator ar fi poate o aripa de polistiren mai ales ca motorizarea o ai deja. Cauta subiectul "Aripi" si acolo vei afla mai multe.
Daca vrei mai multe informatii, mobilizeaza-te la RR 2004 si acolo vei avea ocazia sa vezi multe! Sper totusi ca pana atunci sa ai si tu ceva material zburabil.

Succes in continuare!
0

#3 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 March 2004 - 08:07 PM

Am tot ezitat sa raspund la acest subiect, in ideea ca va pica unul de fraier si va raspunde in locul meu, ca imi era lene sa scriu...

Uite ca Zozo a fost destul de fraier incat sa raspunda in locul meu...

Adica ceea ce a scris Zozo este exact ceea ce as fi raspuns si eu!

Multam Zozo.

Coanda, ceea ce a zis Zozo este absolut OK. Asta e raspunsul la (cateva din) nelamuririle tale.

Chipintaci!
Sii iu la RR!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#4 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 10 March 2004 - 09:12 PM

Subscriu la cele zise de antevorbitorii mei. Mai mult urmareste ce si cum ne mai intalnim si vino sa vezi cu ochiu tau.
DT
0

#5 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 10 March 2004 - 11:47 PM

coanda,

vreau sa iti dau 2 sfaturi din toata inima ca eu leam invatat pe pielea (buzunarul) meu

nu te lacomi la scale ca nu sti inca sa zbori si il distrugi TOTAL, sau daca ai noroc sa fie reparabil atunci nu mai ai curaj sa il zbori si tre sa iei altceva.

eu am inceput cu un extra300 termic si dupa ce am atins o aripa (reparabil) lam pus in dulap si nu lam mai zburat de atunci. este prea frumos sa il dau de pamant. si am trecut pe plastice cas rezistente si mai eftine

si vorbind de pret. modelismul e foarte scump. nu e eftin. e scump si tare scump. scale se incadreaza la tare scump

sunt de acord cu ce au spus mesterii dinaintea mea. eu nu am zburat cu aripa sa stiu cum zboara. ce poti incerca este un trainer de polistiren. cred ca este mai stabil decat o aripa. daca nu am dreptate sa ma contrazica cineva sa nu ii dau sfaturi proaste omului

si inca o chestie:
dupa ce incerci sa il zbori prima data iti dai seama ca treaba e serioasa. nui barca sau auto sa il poti opri, bei o bere si continui. aici cand iai dat drumul tre sa il si aduci la sol intreg. numai atunci poate veni si berea (si ce buna este dupa ce ai dat o tura cu avionul)

nu vreau sa te descurajez de nici un fel. sa nu ma intelegi gresit. chiar daca este mai nasol cu bugetul, CREDEMA CA MERITA TOTI BANII CAREI INVESTESTI. O DATA CE TEA PRINS NUL MAI LASI :rolleyes:

si inca o chestie. nu te agita ca la un moment din viata la toti ne pica modelul. unii mai batrani au calcat in ceva cand erau mici si deaia lea picat mai tarziu :D

ReD GUY
come to the dark side. we have cookies!
0

#6 Useril este offline   Men 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 05-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 March 2004 - 01:49 AM

Bine ai venit, Coanda! (Nickname care obliga, atentie!)
Uite ca am apucat si ziua sa dau sfaturi unora si mai incepatori decat mine (asta e chestie personala, scuze)

Ca unul care se afla inca la inceput si nu a uitat cum e cand tii prima oara statia in mana pot sa-ti spun ca as fi inclinat sa-i dau dreptate lui ReD. Un trainer de polistiren, mai bine zis un slow-flyer parca e mai pe intelesul nostru de incepatori. E destul de stabil, zboara la viteza mica si iarta greselile (nu pe cele grosolane) inerente inceputului.

Aripa, hmmm, am zburat destul de multe, de toate felurile. Pot sa-ti spun ca exista aripi destinate zborului in regim de slow-fly si care ar fi bune pt inceput dupa cum exista aripi demente cu motorizare "dura", multimotor, motor brushless etc. Astea din urma sigur nu sunt ceea ce cauti acum. daca stii (sau poti fii sfatuit competent) poti sa incerci si o aripa, dar neaparat una pentru incepatori. Celelalte sunt "otravite", le vine si lor vremea dar putintica rabdare, mon cher!

Pana la urma putem noi scrie ce vrem, decizia iti apartine, in functie de gust si preferinte.

Daca te mai pot / putem ajuta cu sfaturi, zii! O vom face cu placere

Stima si consideratia
Men
0

#7 Useril este offline   mizzone 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2182
  • Inregistrat: 07-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 March 2004 - 08:07 AM

nene coanda, daca esti din floresti, de linga ploiesti, de-aci, sa stii ca eu vin foarte des la filipesti, asa ca ne putem foarte usor intilni "live", si eu de-abia acum trec pe electrice, dar am stat foarte mult timp si am "citit " ce fac meseriasii pe la clinceni si calugareni, cei cu mai multa experienta in ale "electrifly"-ului.acum cred ca stiu cam ce anume trebuie pentru inceput la electrifly, abia astept sa-mi vina statia si motorul, ca un polistiren am primit cadou de la nenea cu minicateauatechiel (Valterasu' , sa traiasca!).
baga un tel(0740252661), si hai sa ne vedem.
bafta si minuni! :rolleyes:

"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI

"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery

"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze

"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII

NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
0

#8 Useril este offline   Herr 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 277
  • Inregistrat: 17-July 03

Postat 11 March 2004 - 08:51 AM

@ Mizzzone: Pai zi si ce trebuie la inceput pentru electrifly ! Ca eu era sa ma fac cu-un P51 Mustang (marea mea feblete), noroc ca nu-l au in stoc,
ca aveam dupa ce plange.
1001 00 0011 0010 1011 10 0100 11 1001
0

#9 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 11 March 2004 - 06:24 PM

Bine baietzi sfaturile sunt OK si binevenite, dar COANDA unde e?
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#10 Guest_Coanda_*

  • Grup: Guests

Postat 11 March 2004 - 07:47 PM

Apare si Coanda intr-un tarziu dom*PROFESOR.

V-am zis ca stau rau cu timpul dar sa nu-mi acceptati a doua oara aceeasi scuza.
Nu ma asteptam sa primesc atatea mesaje.Se vede treaba ca sunteti foarte activi.

Zozo n-am amintit nimic de statie pentru ca e normal ca daca e RC sa aiba statie.Dar nu o am.Lumea
zice ca trebuie cu cel putin 4 canale(i-ati vazut pretul?).

ZOD si mizzone, din pacate este Floresti de Cluj. Asa ca varianta "Vino sa vezi cu ochii tai" se realizeaza mai greu. Astia de la Cluj oare cum stau?

Men - am ales acest nick pentru ca domnul Coanda a facut ceva la viata lui.Si imi place tare mult "1910". Vezi "Efectul Coanda" si dupa ce afli si ca i-a determinat modelul matematic iti vine sa te
pui in genunchi in fata lui.

Mi-ati zis tot felul de lucruri utile de care o sa tin seama.Si merci mult.

Pana la urma v-ati invartit intre aripa sau trainer asa ca o sa aleg un trainer.
Uite ce m-am gandit eu:
- unul electric dar sa aiba si stabilizatoare (parca da mai multa siguranta).
- preferabil cu aripa V ca sa fie autostabilizat.
- "picioare" inalte sa nu dau cu elicea de pamant la prima incercare.
- un motor 400
- o statie cu 3 sau 4 canale.Nu ajung 3?


Si ca sa fie treaba completa va spun cate ceva din ce am:
- acasa un atelier de tamplarie unde se poate mesterii orice.
- un atelier ambulant de electronica (s-au facut acolo chestii faine - va povestesc eu odata).
- am facut planoare de zburat pe terenul de fotbal (nu performanta).
- am un Raduga 7 dar mi-e teama sa incep cu el.
- am colectia Modelism de la primul numar, si un numar Tehnium in care era pagina Modelism (stiati?) dar astea sunt de prin '79.Lipsesc cateva bucati care se pot numara pe degete.

Eu ma gandeam ca o sa primesc niste planuri si o sa ma apuc sa-l construiesc .Se vede treaba ca toata
lumea prefera de-a gata.

Herr are dreptate.Numeni n-a zis ce sa iau.Cei care au zis au zis ce sa NU iau.

Ce avion aleg baieti? Ma duc pe mana voastra.
M-ar interesa o telecomanda second-hand pana ma dau de cateva ori de pamant.

Zozo
Valteras
ZOD
ReD
Men
mizzone
Herr
Dom*Profesor

Multumesc.
0

#11 Useril este offline   Bibanu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 189
  • Inregistrat: 10-October 03

Postat 11 March 2004 - 08:40 PM

Daca ar fi sa o iau de la inceput as incepe cu un motoplanor. De fapt primul meu model a fost un motoplanor cu motor de 2,5 cmc. Este de preferat o motorizare electrica (seria 400) cu elice plianta.
Multi se plang ca modelismul este un hobby scump. Daca prin modelism se intelege achizitionarea si nu construirea in regie proprie a modelelor, atunci este normal ca acest tip de modelism sa fie scump.
Eu daca nu simt mirosul de lac si nu dau la glaspapier pana la luciu, nu am nici o placere.
Pentru constructia unui motoplanor, investitia in materiale este minima.
In ceea ce priveste echipamentul RC, aici este o alta poveste. Achizitia unei statii se face in functie de posibilitati. Recomand o statie de buna calitate, cu suficiente canale. Emitatorul este cel care conteaza cel mai mult, pentru ca la acesta se pot folosi, in general, orice tip de receptoare si respectiv nr. necesar de servo-uri. Mai devreme sau mai tarziu vei avea nevoie de inca un canal.. si de inca unul ... si tot asa.
Motoplanoarele sunt usor de pilotat, iti ofera timpi de zbor mari si daca sunt bine echilibrate, ofera o mare maleabilitate la greselile de pilotaj.
Daca va cadea, va fi un semn ca a zburat si contrar a ceea ce spunea cineva mai sus (ca fiind scump l-a inchis in dulap) trebuie doar reparat si trimis sus din nou, si tot asa pana nu va mai cadea.
Am si eu acele pagini cu planuri (erau la mijloc) ale revistei Tehnium (de fapt am toata colectia Tehnium si Modelism, iar la Modelism am si numarul 0 ca sa zic asa (a fost prima aparitie de testare) de care sunt foarte mandru.

Iti doresc mult succes!
0

#12 Useril este offline   Enigma 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 142
  • Inregistrat: 05-February 04

Postat 11 March 2004 - 09:08 PM

Ai dreptate,singurul avantaj pe care il ai cand cumperi modelul este ca ai garantia ca va zbura(asta in cazul in care nu lipesti motorul de ampenaj s.a.m.d)Daca e s-o luam dupa mandrie,bineinteles ca esti mult mai mandru de modelul pe care l-ai facut tu.Oricum eu sustin faptul ca si cu mana se pot face modele cu capacitati foarte mari de zbor.
Over the hills and far away,
he swears he will return one day.
Far from the mountains and the seas,
back in her arms again he'll be.
Over the hills and far away.
0

#13 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 11 March 2004 - 11:47 PM

coanda,

daca nu ai observat la locatie, dar eu sunt din cluj si stau chiar in manastur asa ca ne putem intalni usor

nr meu de telefon este 0741.137637 dami un telefon maine 12 martie si poate sambata vrei sa vi cu mine si mihai (daca poate sa vine, a zis ca nu promite) sambata la zbor sa vezi ce si cum

eu miam facut modelul cu care zbor acum. ca incepator til recomand si tie. este eftin si suporta cu brio crashurile. are motor termic de 4.5cmc (e facut din plastic si aluminiu :) )

telecomanda iti recomand sa iti iei noua, cu computer si cu 4-5 canale
aia o iei o data si dupa aia no mai schimbi multa vreme. si dupa ce incepi sa zbori simti lipsa la ceva mixaje, dual rates, exponential, etc. de aceea isi merita investitia. un hitec flash 5x este ideala. flash 4x nu ca e mai nasoala la soft.

de asemenea cand alegi termic sau electric trebuie sa te gandesti si cati bani aloci ca sa zbori ca metanolul este scump. desigur pentru mine nu exista electric (imi place la nebunie sunetul unui motor termic), dar fiecare cum ii place sau poate

Red GUY
come to the dark side. we have cookies!
0

#14 Useril este offline   old-boy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 13-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 12 March 2004 - 05:23 AM

Coanda daca esti de langa Cluj cauta-ne la Palatul Copiilor sau suna la 0745264046 Dorel ( luni-vineri 10-17), poti primi si planuri, poti vedea si modele iar daca vremea este buna poti veni si la zbor. :)
Tot mai bine pe picioare cand te sprijini pe pamant
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu