INFO TEHNIC Referitor la 1/10 on-road electric
#31
Postat 24 October 2008 - 02:49 PM
Exista totusi un raport greutate/capacitate pentru condensator .... ca altfel poti sa pui unul mai mare decat masina. 4300 e suficient. Secretul este sa fie un condensator cu viteza de incarcare/descarcare mare. Nu capacitatea este importanta.
#32
Postat 04 November 2008 - 10:15 PM
#34
Postat 06 November 2008 - 11:36 PM
#35
Postat 09 November 2008 - 07:34 PM
Nu stiu exact ce inseamna fiecare parametru, pentru ca nu am lucrat M8. Dar ar trebui sa poti seta lungimea impulsului frecventa de oscilatie. Poti regla initial vizual - servo-ul de acceleratie, cand actionezi frana, trebuie sa faca o miscare dute-vino cu o anumita frecventa. Probabil ca poti seta si pozitia in care sa faca miscarea (ca sa poti regla la punctul unde prinde frana pe discuri).
Tine cont ca nu trebuie sa folosesti astfel de setari la electrice unde variatorul se ocupa de frana. ABS-ul este utilizabil la termice unde ai servo de acc/frana.
Spor in continuare,
Cristi
#36
Postat 10 November 2008 - 02:20 AM
cat despre motorul Orion Revolution 2x6T ai avut dreptate, suge curent rau de tot. a descarcat un pack de 4500 in aprox. 10 minute. viteza si acceperatie foarte mari, de necontrolat in sala, pe suprafata cu tractiune foarte mica. la final fierbeau toate, si bateria, si motorul si esc-ul, din care se prelingea o picatura de clei (rasina?). cred totusi ca trebuie sa schimb motorul cu unul de touring, ceva mai domestic. care sunt motoarele acceptate in curse oficiale in Romania la electric 1/10 onroad?
rotile cu insertii de burete se comporta foarte bine pentru moment. nu s-au dezechilibrat, nici la viteza maxima, care e foarte mare - din pacate nu am cum s-o masor. combinatia spur/pinion e 84/20. iar FDR=7,14. ROLLOUT=28,59 milimetri. din pacate nu stiu ce turatie are motorul asta 2x6T, ca as fi putut calcula viteza teoretica. daca aveam un pinion un pic mai mare era si mai infernala masina.
am schimbat si condensatorul cu unul de 4700 la 16v. atat am gasit pentru moment.
pacat ca nu am cu cine sa fac curse in constanta. ar fi fost interesant si as fi invatat mai rapid. de fapt, nici piste nu sunt...
#37
Postat 10 November 2008 - 09:47 AM
BECOS, la Nov 10 2008, 02:20 AM, a spus:
cat despre motorul Orion Revolution 2x6T ai avut dreptate, suge curent rau de tot. a descarcat un pack de 4500 in aprox. 10 minute. viteza si acceperatie foarte mari, de necontrolat in sala, pe suprafata cu tractiune foarte mica. la final fierbeau toate, si bateria, si motorul si esc-ul, din care se prelingea o picatura de clei (rasina?). cred totusi ca trebuie sa schimb motorul cu unul de touring, ceva mai domestic. care sunt motoarele acceptate in curse oficiale in Romania la electric 1/10 onroad?
rotile cu insertii de burete se comporta foarte bine pentru moment. nu s-au dezechilibrat, nici la viteza maxima, care e foarte mare - din pacate nu am cum s-o masor. combinatia spur/pinion e 84/20. iar FDR=7,14. ROLLOUT=28,59 milimetri. din pacate nu stiu ce turatie are motorul asta 2x6T, ca as fi putut calcula viteza teoretica. daca aveam un pinion un pic mai mare era si mai infernala masina.
am schimbat si condensatorul cu unul de 4700 la 16v. atat am gasit pentru moment.
pacat ca nu am cu cine sa fac curse in constanta. ar fi fost interesant si as fi invatat mai rapid. de fapt, nici piste nu sunt...
In Romania sunt doua clase:
Stock - motor brushed - 17T
Modified - alte motoare dimensiune 540
#38
Postat 11 November 2008 - 02:47 PM
crsitake a zis foarte bine 17T pentru stock fara timing variabil iar pentru modified cam ce vrei tu brushless brushead orice combinatie...motorul tau mi se pare ca are un pic cam putine ture pentru orice pista de la noi..dar nu se stie niciodata cand iti va trebui si ala.......de obicei la demon's se folosteste orice intre 9-12 ture....
la ce material competitional ai strans sper ca iti faci timp sa vi in decembrie pentru concursul de la demon's ar fi pacat sa ratezi evenimentul....
#39
Postat 11 November 2008 - 08:43 PM
BECOS, la Nov 10 2008, 02:20 AM, a spus:
..................
Nu poti folosi ABS/ALB la electrice, deoarece variatorul nu se comporta ca un servo!
#40
#42
Postat 12 November 2008 - 10:11 AM
ce competitii sunt mai frecvente? cele stock sau modificate?
as vrea sa vin la daemon. acolo suprafata este din carpeta, parca, deci trebuie puse roti din spuma, corect? toti participantii vor avea echipare foam? sau se accepta si cauciuc?
referitor la ALB, daca il foloseste cineva, imi poate explica strategia lui?
#43
Postat 12 November 2008 - 10:25 AM
ce pot remarca totusi este ca frana de pe masina mea (si cu ALB si fara ALB activat) nu "ingheata" rotile. dar e posibil ca treaba asta sa o faca setarile QC2: Punch Control=3 (pentru masini touring), Initial Brake=2 (default), Automatic Brake=0 (default). Din radio am folosit frana liniara, ca sa imi dau seama mai intai ce se intampla din celelalte componente.
daca mai foloseste cineva genul asta de setari in controlere LRP ce au aceleasi functii, m-as bucura sa inteleg ce strategie foloseste.
#44
Postat 12 November 2008 - 11:11 AM
BECOS, la Nov 12 2008, 10:11 AM, a spus:
ce competitii sunt mai frecvente? cele stock sau modificate?
as vrea sa vin la daemon. acolo suprafata este din carpeta, parca, deci trebuie puse roti din spuma, corect? toti participantii vor avea echipare foam? sau se accepta si cauciuc?
referitor la ALB, daca il foloseste cineva, imi poate explica strategia lui?
Motorul se incinge datorita faptului ca nu ajunge la turatie maxima (unde curentul consumat este minim). Daca montezi un pinion de 13 cresc sansele ca el sa ajunga in turatie mult mai repede deci sa se incalzeasca mai putin. Oricum acel motor (cum a zis si FLO234) nu este pentru touring.
La Demon's se alearga mai mult modified dar exista si masini stock. NU se accepta foam pt ca uzeaza mocheta.
#45
Postat 12 November 2008 - 12:15 PM
cristake, la Nov 12 2008, 11:11 AM, a spus:
din ce am citit eu pana acum, pe mocheta se alerga numai cu foam... pentru asta ar fi mocheta, nu e asa? am inteles ca e o mocheta speciala pentru piste auto indoor. dar, fiecare loc cu regulile sale. ma intreb numai daca raspund corect cauciucurile pe mocheta. cine a mai fost pe acolo ce cauciucuri a folosit? moi? tari? cu striatii? slick?
o sa caut niste pinioane pentru xray, de 13...14...15...
#46
Postat 12 November 2008 - 12:42 PM
din ce am citit eu pana acum, pe mocheta se alerga numai cu foam... pentru asta ar fi mocheta, nu e asa? am inteles ca e o mocheta speciala pentru piste auto indoor. dar, fiecare loc cu regulile sale. ma intreb numai daca raspund corect cauciucurile pe mocheta. cine a mai fost pe acolo ce cauciucuri a folosit? moi? tari? cu striatii? slick?
o sa caut niste pinioane pentru xray, de 13...14...15...
[/quote
La Demon's se utilizeaza roti V-Tec 24R si 27R. Gasesti de vanzare...
#48
Postat 12 November 2008 - 01:00 PM
daca vrei sa concurezi la demons...slickrui de 24r 27r cum a zis si cristake si motorul de 6 ture zic eu ca o sa meraga de data asta() pe viitor cevam mai multe ture...iar pinionul vezi la sala care ti se potriveste...eu ti-am mai zis testezi masori temperatura vezi cum se comporta masina si dupa modifici pinionul..asta in functie de traseu
#49
Postat 12 November 2008 - 03:29 PM
cristake, la Nov 12 2008, 12:48 PM, a spus:
Pinioane de xray gasesti la shaks
unde la shacks? trebuie sa iau cateva pinioane, dar si motor. Imi plac astea de la orion. o sa caut unul cu 17T.
voi ce masini folositi la demon's? cu ce setari? ce motoare? combinatii de pinioane/spur?... ce?... ce?... ce? vreau sa stiu catmai multe! ar fi prima mea cursa.
#50
Postat 12 November 2008 - 03:38 PM
CristiM, la Nov 12 2008, 10:11 AM, a spus:
Eventual niste rezultate comparative....
folosesc abs-ul pe un variator Velineon VXL pe un rustler care este 2wd diferenta este ca fuge mai putin de spate cand este activat abs-ul, eu zic ca merge pe orice variator
#52
Postat 12 November 2008 - 05:17 PM
BECOS, la Nov 12 2008, 03:50 PM, a spus:
Are perii in V, cred ca timining-ul este variabil, poti sa te dai cu el la Modified dar nu cred ca merita.
Un motor stock bun este acesta: http://www.lrp.cc/en/products/electric-mot...-motor/details/
si roti: http://www.lrp.cc/en...yre/110-onroad/
#53
Postat 12 November 2008 - 05:28 PM
BECOS, la Nov 12 2008, 03:29 PM, a spus:
voi ce masini folositi la demon's? cu ce setari? ce motoare? combinatii de pinioane/spur?... ce?... ce?... ce? vreau sa stiu catmai multe! ar fi prima mea cursa.
Shaks: http://www.rhc.ro/fo...p?showuser=4004
Masini folosite la Demon's: Serpent S400, Xray T2...
Motoare: Stock LRP 17T (cel de mai sus)
Modified: Brushless Novak Velocity, LRP Vector X11
Brushed: orion, lrp...
#54
Postat 12 November 2008 - 06:33 PM
cristake, la Nov 12 2008, 05:17 PM, a spus:
tocmai asta imi placea la el... nu e voie cu astfel de perii (V) in competitii la noi? pentru sectiunea modificate ma gandesc la un motor de genul asta. Iarasi, V, probabil o sa iau 12T-14T.
am o atractie inexplicabila pentru motoarele de la orion...
#55
Postat 12 November 2008 - 06:46 PM
BECOS, la Nov 12 2008, 06:33 PM, a spus:
am o atractie inexplicabila pentru motoarele de la orion...
Foarte buna alegere!
#56
Postat 13 November 2008 - 03:19 PM
cristake, la Nov 12 2008, 05:17 PM, a spus:
Un motor stock bun este acesta: http://www.lrp.cc/en/products/electric-mot...-motor/details/
si roti: http://www.lrp.cc/en...yre/110-onroad/
cam scump motorul asta. merita banii? nu prea am gasit multe motoare 17T nemodificate, ori duble, etc.
#57
Postat 13 November 2008 - 04:13 PM
6. MOTOARE
MOTOARE CU PERII
6.1. Definiţia generală a unui Motor Modificat si STOCK :
Stator :
Diametrul statorului este de maxim 36.02mm. Lungimea maximă 53mm, măsurată de la faţa de montare până la extremitatea sa, fără a considera firele sau conectorii.
Magneţi :
Doar magneţi ceramici (nu este permisă folosirea de magneţi din cobalt sau din pământuri rare). Curentul va trece la rotor prin 2 perii.
Rotor :
6.2. Diametrul axului : 3.175mm (0.125 inch). Sunt admise toleranţele de producţie. Rotorul va avea 3 poli, cu înfăşurări. Lungimea minimă a unui pol de înfăşurare este de 21mm, cea maximă de 22.8mm (fără epoxy). Nu sunt permise rotoare „tăiate†(cu decupări). Tolele unui pol trebuie să fie una după alta, fără loc între ele. Grosimea unei tole este de 0.35 +/- 0.05mm, iar numărul maxim de tole dintr-o laminare este de 63. Pentru înfăşurări se va folosi doar sârmă de cupru.
6.3. Un minim de XX înfăşurări continue / pol este permis (va fi verificat printr-un test de inductanţă). Numărul de înfăşurări pentru fiecare clasă este definit în tabelul de mai jos :
XX pentru 1/12 = 1
XX pentru 1/10 PRO si Touring Modified= 1
XX pentru 1/10 Touring STOCK = 17
Rotorul trebuie să prezinte în permanenţă marcajul aplicat de producător, care indică numărul de înfăşurări şi numele producătorului. Motoarele fără aceste marcaje vor fi declarate ilegale. Marca de pe rotor trebuie să fie aceeaşi cu marca de pe carcasa motorului.