Incarcare pack Tx NiMh 9,6V probleme...
#1
Postat 31 August 2008 - 07:24 PM
Am intampinat urmatoarea problema cu un pack nou pentru statia mea.
Am zis sa iau un pack de 2500mAh JR pentru ca cel original nu avea decat 1500mAh.
Zis si facut, am incarcat prima data fara delta peak cum zice la instructiuni. A durat incarcarea cam 2 ore, cu un curent de 0,8A, cam putin dar am zis ca o fi venit incarcat...
Numai ca s-a descarcat foarte repede, dupa numai o zi, ceea ce m-a ingrijorat.
Am pus a doua oara la incarcare, pe automat, curent maxim de 1,2, si un delta peak de 10mA.
A pus in el cam 600mAh, dupa care imi apare "Flat check" si se termina incarcarea.
Mai departe am nevoie de sfaturi.... :unsure:
Multumesc anticipat!
Primus
#2
Postat 01 September 2008 - 09:28 AM
Primus, la Aug 31 2008, 08:24 PM, a spus:
Numai ca s-a descarcat foarte repede, dupa numai o zi, ceea ce m-a ingrijorat.
Am pus a doua oara la incarcare, pe automat, curent maxim de 1,2, si un delta peak de 10mA.
Incarcarea fara deltapeak se face doar la curenti mici (1/10C).
Cum adica "a durat 2 ore" ? L-ai oprit tu dupa 2 ore sau s-a oprit el. Incarcarile lente dureaza 14-24 ore...
Vrei sa spui 10mV? Valoarea deltapeak-ului o stabilesti in functie de acumulatori, incarcator, curent si temperatura packului la finalul incarcarii. Daca e /celula, pare mult.
Oricum, incarcarile automate eu nu le recomand.
#3
Postat 01 September 2008 - 10:05 AM
Primus, la Aug 31 2008, 08:24 PM, a spus:
Am intampinat urmatoarea problema cu un pack nou pentru statia mea.
Am zis sa iau un pack de 2500mAh JR pentru ca cel original nu avea decat 1500mAh.
Zis si facut, am incarcat prima data fara delta peak cum zice la instructiuni. A durat incarcarea cam 2 ore, cu un curent de 0,8A, cam putin dar am zis ca o fi venit incarcat...
Numai ca s-a descarcat foarte repede, dupa numai o zi, ceea ce m-a ingrijorat.
Am pus a doua oara la incarcare, pe automat, curent maxim de 1,2, si un delta peak de 10mA.
A pus in el cam 600mAh, dupa care imi apare "Flat check" si se termina incarcarea.
Mai departe am nevoie de sfaturi.... :)
Multumesc anticipat!
Primus
Mai faci figurile de mai sus inca de 2-3 ori si o "sa-si dea drumul" pana la urma. La inceput se intampla fenomene "ciudate" cu acumulatorii pana "se rodeaza"...si producatorul ti-a zis (cred) ca trebuie sa faci 2-3-4 cicluri complete pana cand poti cere de la ei tot ce stiu.
Succes http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
#4
Postat 01 September 2008 - 01:36 PM
Citeaza
S-a oprit el Luci, desi avea delta peak zero, nu a durat incarcarea decat vreo doua ore. E drept insa ca in specificatiile producatorului nu scria de curentul de incarcare la prima incarcare, ci doar ca nu trebuie incarcat cu peak. L-am incarcat la 0,8A, am zis sa fie cam 0,3*C.
Citeaza
La a doua incarcare am setat de fapt 1mV/celula, deci 8mV.
O sa folosesc si Trickle ca are si optiunea asta... daca o mai incarc rapid.
Am mai cautat in meniu, si "Flat check" inseamna ca chargerul opreste incarcarea, daca pentru o perioada de timp, tensiunea ramane aceeasi.
Manualul mentioneaza ca acest mesaj poate aparea si in cazul incarcarii pack-urilor de capacitate mare, incarcate cu curenti mici, de exemplu 0,1A.
Aceasta optiune se poate dezactiva.
Diseara il pun 2 cicluri de incarcare-descarcare, la 3mV/celula cum zice la manual, si un curent de 250mA.
Limita de descarcare am inteles ca e 1,1v/celula. Cu ce curent sa setez descarcarea?
Mersi
#5
Postat 01 September 2008 - 02:24 PM
Nu cunosc chargerul tau, dar mie delta 0 imi suna a nonsens, ca si cum ar porni incarcarea si s-ar opri imediat.
Eu as face o decarcare pana la 0,9V si apoi o incarcare cu 1/10C timp de 12 ore.
#6
Postat 01 September 2008 - 03:14 PM
1mV/celula e extrem de putin. Incearca cu 5 si vezi cat se incalzesc. 40 de grade e ok.
Cu 1/10C trebuie sa-i lasi la incarcare 14-16 ore.
Dupa 3 cicluri poti sa-i incarci si rapid cu 0.5-1C.
#7
Postat 01 September 2008 - 05:07 PM
Citeaza
1mV/celula e extrem de putin. Incearca cu 5 si vezi cat se incalzesc. 40 de grade e ok.
Cu 1/10C trebuie sa-i lasi la incarcare 14-16 ore.
Dupa 3 cicluri poti sa-i incarci si rapid cu 0.5-1C.
Va salut din nou si va multumesc de raspunsuri.
Chargerul este unul profesional, de la dealerul din BN.
Am inceput un ciclu de 2 incarcari/descari, curent 0,2A, peak de 3mV/celula asa cum zice la carte pentru inceput, descarcare pana la 1.1V/celula, cum scrie tot la carte. Am pus si senzorul de temperatura, sa vad evolutia.
Citeaza
Mai vreau sa stiu ce valori ale rezistentei interne sunt normale pentru NiMh si LiPo?
Mersi
#8
Postat 01 September 2008 - 06:19 PM
De acord cu ei, dar a asocia valoarea zero milivolti a lui delta peak cu eliminarea detectiei de sfarsit a incarcarii prin metoda -dv/dt mi se pare foarte nefericit aleasa.
Sa iti zic de ce... e logica pe dos, cu cat valoarea este mai mica, cu atat sansele de terminare prematura a incarcarii sunt mai mari, cu cat valoarea este mai mare, cu atat sansele ca incarcarea sa nu se mai termine niciodata sunt mai mari. In primul caz acumulatorul nu e incarcat complet, in al doilea caz se va arde daca nu are alte sisteme de protectie (temperatura, timeout).
Deci, fara detectie de delta, adica decizie manuala de oprire a incarcarii ar fi cazul al doilea, nu primul. Parerea mea...
#9
Postat 02 September 2008 - 12:05 PM
renatoa, la Sep 1 2008, 07:19 PM, a spus:
De acord cu ei, dar a asocia valoarea zero milivolti a lui delta peak cu eliminarea detectiei de sfarsit a incarcarii prin metoda -dv/dt mi se pare foarte nefericit aleasa.
Sa iti zic de ce... e logica pe dos, cu cat valoarea este mai mica, cu atat sansele de terminare prematura a incarcarii sunt mai mari, cu cat valoarea este mai mare, cu atat sansele ca incarcarea sa nu se mai termine niciodata sunt mai mari. In primul caz acumulatorul nu e incarcat complet, in al doilea caz se va arde daca nu are alte sisteme de protectie (temperatura, timeout).
Deci, fara detectie de delta, adica decizie manuala de oprire a incarcarii ar fi cazul al doilea, nu primul. Parerea mea...
"ZERO DELTA PEAK" se foloseste la NiCd...nu este ceva fara sens in nici un caz. Se stie clar ca tensiunea pe pack creste incet pe toata durata incarcarii. Se intampla ca la un moment dat sa nu mai creasca. PANTA devine ZERO. Din acest moment incepe o crestere rapida a temperaturii pack-ului. Mai bine zis PANTA de crestere a temperaturii se schimba devenind mai abrupta. Nemaiexistand ce elemente chimice sa se combine inauntru (ca in timpul incarcarii) cam toata energia pe care o bagi in pack o transformi in caldura si de asta se incalzeste mai tare dupa ce s-a terminat incarcarea decat pe timpul incarcarii.
#14
Postat 30 May 2009 - 03:23 PM
Accucel ala, ca si oricare alt charger nu va simti bine terminarea pe baza de delta peak, decat daca l-ai fi incarcat in maxim 5 ore, adica la 300mA.
Eu l-as scoate dupa 15 ore la 100mA.
#16
Postat 30 May 2009 - 04:21 PM
liviu_vladut, la May 30 2009, 05:02 PM, a spus:
bun data viitoare asa o sa fac.
dar acuma sa-l mai las la 100mA , se incarca cam de 15-16 ore si a ajuns la 11.93V. Sa il las pana ajunge la 12,6V? El este cam la al 2, 3 lea ciclu incarcare si as vrea sa il formatez bine
#17
Postat 30 May 2009 - 09:06 PM
liviu_vladut, la May 30 2009, 05:02 PM, a spus:
Cam la limita de sus...
"The charging voltage is in the range of 1.4–1.6 V/cell..."
http://en.wikipedia.org/wiki/Nickel_metal_...attery#Charging
Eu nu as merge peste 1.5V
#18
Postat 30 May 2009 - 10:38 PM
Pe viitor insa, incarca-l la 0.5C sau mai mult, daca acumulatorul permite.
Daca tot e vorba de acumulator de statie, in manualul de la royal evo scrie ca pot sa incarc bateria cu 1400 mA (capacitatea e de 1700 mAh), insa doar daca o scot din statie (se intampla lucruri nasoale cu electronica din statie daca incerc sa incarc cu un incarcator cu detectia numarului de celule).
Pe batteryuniversity.com am citit undeva ca bateriile cu NiMH sunt avantajate de incarcarea rapida.
#19
Postat 31 May 2009 - 08:33 AM
- In emitatoare se pune de catre producator o dioda de sens pe mufa de incarcare. Pe de o parte sa nu poata fi scurt-circuitata statia din exterior, pe de alta parte deliberat, SA NU POATA FI INCARCATI acumulatorii in regim AUTOMAT, montati in interior.
#20
Postat 31 May 2009 - 06:47 PM