Surse de magneziu
#1
Postat 15 September 2003 - 01:24 PM
...Observ ca tot mai multi iau in considerare motoarele cu azotat de amoniu si magneziu. Este si normal, intrucat de regula cine cauta azotat de potasiu pt. pulbere neagra gaseste azotat de amoniu (care se afla pe toate gardurile la noi), isi aminteste eventual (sau afla ulterior) ca se poate folosi la rachete, insa constata cu tristete ca magneziul este inmposibil de gasit in Romania.
Imposibil pentru cel ce nu stie sa caute :)
O simpla cautare cu Google setat in ro afiseaza idiotenii de genul Magne B6, sulfat de Mg si alte inutilitati.
Intrebarea este: la ce este utilizat magneziul ? Ei bine, desi pare un metal exotic despre care toata lumea stie ca arde spectaculos in aer cu o flacara orbitoare (experienta de la chimie), are in mod surprinzator multe aplicatii. Deoarece noi suntem interesati pe cat posibil de metalul pur, raman doua proprietati care-l fac concurent al aluminiului: densitatea si reactivitatea.
Densitatea magneziului este 1,73, iar a aluminiului 2,7. Inseamna deci ca magneziul este cu 36 % mai usor decat aluminiul. De aceea este folosit la fabricarea unor componente la automobile (jenti, piese), pentru cadre de bicicleta, carcase de drujbe, etc.
Pe de alta parte este de dorit o reactivitate cat mai mica la utilizarea magneziului ca materie prima la turnarea unor piese; vestea buna este ca pentru a nu-i mari densitatea, se folosesc cantitati mici de "inhibitori", astel incat aliajul final va avea un continut de cel putin 93 % Mg. Si da, si acest aliaj arde precum magneziul.
Reactivitatea il recomanda pe post de anozi de sacrificiu. Pentru a proteja o piesa de coroziune una dintre solutii ar fi sa acoperi piesa respectiva cu un strat protector, care o va izola de oxigen/umezeala (vopsea, vaselina, etc). Ce te faci insa cu o conducta de pilda, care pe langa ca va transporta apa, va fi plasata intr-un mediu coroziv (umezeala) ?
1. O lasi sa rugineasca pana se sparge, si te plangi ca infrastructura "invechita" este de vina cand apar cazuri de toxiinfectii/inundatii/pierderi de apa
2. O protejezi galvanic. Adica formezi un contact electric intre conducta si o bucata de magneziu. Ati prins ideea ? Magneziul se va coroda, iar conducta va ramane intacta (pana se consuma magneziul, care trebuie schimbat periodic.)
Anozii de sacrificiu au in prezent numeroase aplicatii, cele mai multe fiind insa industriale, deci inaccesibile modelistului de rand. O aplicatie mai "casnica" ar fi in boilerele electrice. Acestea utilizeaza anozi de magneziu si se chiar specifica acest fapt (de parca ar avea vreo importanta). Cautati cu google "Boilere magneziu" si vedeti la ce ma refer. In paranteza fie spus, uneori de foloseste si zinc in loc de magneziu.
Hai ca deja m-am plictisit de atata scris; contribui si eu cu o fotografie a unui asemenea anod, extras dintr-un boiler defect. Anodul este dupa cum se vede foarte corodat (si-a facut treaba nu gluma). Este o bara de aprox 40 cm lungime si 2,5 cm diametru. In interior are o tija de otel de 8 mm. Cred ca contine vreo 200 g magneziu.
Pentru deosebi magneziul de aluminiu, o cale foarte sigura este reactia cu otetul. Magneziul produce efervescenta in contact cu otetul alimentar, iar aluminiul nu da aceasta reactie.
#3
Postat 01 October 2003 - 04:08 PM
Nu se poate obtine din altceva?
De exemplu am gasit la Laborex / reactivi clorura de magneziu, azotat de magneziu si carbonat de magneziu.
Toate astea nu sunt bune la nimic?
Daca amestecam cu altceva cu care sa reactioneze si sa ramina magneziu pur nu merge?
Eu am cautat magneziu si se gaseste diar in alimente.
#6
Postat 03 October 2003 - 03:50 PM
In cazul in care un autoturism se aprinde, jentile de Mg ard ultimele, dovada temperatura inalta care este necesara pt. aprindere.
#9
Postat 04 October 2003 - 02:22 PM
Mg poate predomina in proportii intre 50-70% deci oricum nu e Mg pur si in afara de asta voi aveti nevoie
de pilitura cu granulatie mica de ordinul zecimilor de mm pt a se putea produce o amestecare cit mai
intima a componentelor.Daca chiar vreti sa va ardeti la degete va pot aduce Mg pur la granulatie mica.
1 Kg MAGNEZIU PUR GRANULATIE FINA = 25 €
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#10
Postat 04 October 2003 - 02:23 PM
"Pentru deosebi magneziul de aluminiu, o cale foarte sigura este reactia cu otetul. Magneziul produce efervescenta in contact cu otetul alimentar, iar aluminiul nu da aceasta reactie. "
#11
Postat 04 October 2003 - 09:04 PM
concursurile de formula unu sau cele stil Le Mans 24 de ore in care fiecare kg in plus la o masina are insemnatate capitala.Deci la masinile obisnuite de strada nu veti gasi numai jenti din duraluminiu care au
aproape aceeasi greutate ca si cele din tabla de otel.Asta o spun ca unul care a lucrat intr-o fabrica de
genti de duraluminiu.Jentile de duralumuniu au numai valoare de "dichis" dupa cum spunea si un maistru
de la aceeasi fabrica la intrebarea care i-am pus-o in legatura cu diferenta intre cele doua tipuri.Deci subliniez
inca o data jenti de Mg eventual numai la formula I pe cite un Ferrari de 200.000€ sau ar putea fi si la
avioanele de vinatoare Mig poate ne spun cei care cunosc mai amanuntit problema.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#12
Postat 04 October 2003 - 09:13 PM
si erau vazute numai la cite o etapa de raliu international cind binevoia cite un "capitalist" sa ne viziteze cu
cite o masina "dichisita" ultimul racnet de ramineam toti cu gura cascata.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#13
Postat 05 October 2003 - 11:45 AM
Daca am avea o janta dinaia am pute sa incercam sa separam Mg de Al prin topire. Doar au temperaturi de topire diferite.
Cred ca cel mai bine ne aduce Skyspy. Cand vi in tara sa stim cat mai avem de asteptat.
Dar de ce atitea complicatii. Eu cred ca revin la azotatul de potasiu ca sunt mai usor de procurat restul ingredientelor. Zahar gasesti in camara si cred ca este mai usor de procurat azotatu de potasiu decat magneziu.
PS: nu pot sa fac motoare cu praf de pusca?
PS2: scuse ca am deviat umpic de la subiect.
Aceasta postare a fost editata de GIGI: 05 October 2003 - 11:46 AM
#14
Postat 06 October 2003 - 07:24 AM
Skyspy, la 4 Oct 2003, 21:04, a spus:
avioanele de vinatoare Mig poate ne spun cei care cunosc mai amanuntit problema.
exact...jentile de magneziu se produceau pentru avioanele Mig si IAR (93,99) la fabrica Metav din Baneasa...productia a fost stopata inainte ca fabrica sa intre in declin deoarece s-a constatat ca magneziul este cancerigen...dar concluzia este ca jentile de la avioanele de vinatoare sunt din aliaje de magneziu...aviz amatorilor!!!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 06 October 2003 - 07:26 AM
Cu rabdare si ciocan.
#15
Postat 31 October 2003 - 07:30 PM
Ei bine , ati gresit!!!!
Mg pur se poate reduce din oxidul lui cu carbon :
MgO + C -------> CO2 + Mg
Alte posibilitati de reducere a unor metale din oxizii lor :
prin aluminiotermie :
Al + Fe2O3 -------> Al2O3 + Fe
reducerea cu H2 , prin trecerea unui curent de h2 peste oxidul metalului :
Fe2O3 + H2 -------> H2O + Fe
OK ???
#16
Postat 31 October 2003 - 07:41 PM
sec. al XIX-lea dar a lipsit baza materiala de fabricare a lor.Tu daca reusesti sa faci o reducere cu C in
apartament esti cineva.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#18
Postat 05 November 2003 - 03:41 PM
Ei bine, oxidul de magneziu este refractar; este folosit la fabricarea caramizilor refractare. Asta inseamna ca are un punct de topire foarte ridicat. Pt. a-l reduce ar fi nevoie de peste 2500 grade C; pe de alta parte la aceasta temperatura magneziul se afla in stare de vapori, deci este necesara condensarea lui.
Cat despre reducerea cu hidrogen, daca nu vrei sa ajungi in luna, nu incerca. Electrolizarea clorurii de Mg care se topeste relativ usor este o solutie mai eleganta (este si cea industriala de fapt). Nu insa in Romania (a se citi energie electrica scumpa, salarii prea mici sau cum vreti dv).
In alta ordine de idei, am mai gasit o sursa de Mg: ascutitori pt. creioane ! Da, ascutitori cu corpul integral metalic. Nu toate sunt din Mg evident, majoritatea sunt din Al sau un aliaj cu preponderenta Al, dar unele (cele vechi) sunt din Mg 98 %. Detalii (si poze) zilele urmatoare.
#19
Postat 05 November 2003 - 04:22 PM
Din cate am vazut eu la librarie o ascutitoare mai de calitate costa cam 50-60k lei. Deci fa socoteala cate ascutitori iti trebuie pentru un maitir mai indraznet si cat te costa. Cred ca este mai rentabil sa cumperi magneziu de afara de exemplu de la Skyspy.
#20
Postat 05 November 2003 - 07:38 PM
Magneziul este un element necesar vietii.
Ascutitorile pe care le am SUNT din magneziu, o sa vezi poze in curand. Intr-adevar, nu este o versiune prea economica, dar ca titlu de curiozitate eu am considerat ca merita mentionat.
#21
Postat 05 November 2003 - 07:52 PM
Este buna idea cu ascutitoarea ca iei o ascutitoare pentru teste si daca merge cumperi mai mult magneziu asa sa dai cateva zeci de eueo pe un kg si sa nu mearga nu este convenabil.
#24
Postat 15 December 2003 - 06:29 PM
13ml Fuming Red Nitric Acid (98% pure)
36ml Fuming Sulfic Acid (99% pure:H2SO4)
Bicarbonate of Soda (Sodium Bicarbonate)
Mi-a zis ca le are, ca mi le da, dar dupa ce ne intoarcem de la d-na directoare http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
Asa ca nu dati iama prin laboratoare...