Transmisie bicicleta cu motor De care, cum? CVT?
#31
Postat 01 September 2008 - 09:18 AM
bicicleta nu se numeste asa degeaba:
3. la 50 km/h daca ai accident pe bicicleta, eu iti garantez ca fie iti sare capu de pe umeri, fie macar o mana (ar trebui sa te rogi sa fie asa) sa fie rupta daca nu mai rau. majoritatii ii este frica pe o bicicleta la 50km/h decat intr-o masina la 200. impactul de la 50km/h iti indoaie cadrul in 90% din cazuri; daca tu mai ai si piese in miscare la faza asta, nus ce sa zic; pe scuter/motor treaba sta altfel fiindca nu exista riscul indoirii cadrului (ai cazut si asta e)
chinezii au inventat lacatele, germanii au inventat lacatul pe disc, francezii au facut alarma. romanii ar putea macar sa le foloseasca. (am un prieten care tine in fata blocului motor de 2000 euro si nu i l-a furat nimeni inca)
daca intr-adevar nu doresti sa renunti la idee as putea sa te pun in contact cu cineva care "fabrica" si vinde astfel de "vehicule" sub autorizatie (cred). daca vrei sa vb cu el spune-mi ca sa fac rost de un id, ceva, de la el, dar eu ti-am spus parerea mea asupra bicicletei cu motor (si nu in ultimul rand e mai sanatos sa mergi pe bicla) http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
m.
#32
Postat 01 September 2008 - 02:54 PM
bestia, la Sep 1 2008, 10:18 AM, a spus:
3. la 50 km/h daca ai accident pe bicicleta, eu iti garantez ca fie iti sare capu de pe umeri, fie macar o mana (ar trebui sa te rogi sa fie asa) sa fie rupta daca nu mai rau. majoritatii ii este frica pe o bicicleta la 50km/h decat intr-o masina la 200. impactul de la 50km/h iti indoaie cadrul in 90% din cazuri; daca tu mai ai si piese in miscare la faza asta, nus ce sa zic; pe scuter/motor treaba sta altfel fiindca nu exista riscul indoirii cadrului (ai cazut si asta e)
chinezii au inventat lacatele, germanii au inventat lacatul pe disc, francezii au facut alarma. romanii ar putea macar sa le foloseasca. (am un prieten care tine in fata blocului motor de 2000 euro si nu i l-a furat nimeni inca)
Uite, eu am lovit o masina la 35 km/h cu bicla si nu s-a indoit decat cercul din fata si furca. Eu nu am avut decat o taietura pe mana pentru ca am aterizat pe o cutie de fanta care spre ghinionul meu se afla exact unde nu trebuie.
Nu stiu cum este sa te lovesti la 50 km/h si nici nu as vrea sa aflu, imi dau seama ca o sa fie naspa, dar de aici pana la 200 km/h cu masina este cale lunga. Eu iti garantez ca, in orice masina te-ai afla, impactul frontal la peste 90 km/h in 99% din cazuri iti canta popa.
Eu sincer nu cred ca pun in pericol pe nimeni in conditiile in care lucrez mai bine decat chinezii care fac acele asa-zise "biciclete cu motor" cu motoare in 2 timpi "ling-ceai" si prinse cu sarma in interiorul cadrului, intre picioare. Acele kituri sunt omologate. Dar eu prefer mai bine sa am o bicicleta calumea, cu un motor in 4 timpi curat, cu o transmisie sigura, neomologata, decat o chinezarie omologata de mai stiu eu ce spagi.
Si daca ai mers cu bicicleta, stii foarte bine ca absolut nimic nu iti ofera libertatea pe care ti-o ofera bicicleta in trafic: poti sa mergi pe trotuar, sa treci pe la trecere, poti sa mergi teoretic pe oriunde mergi pe picioare. Nu sunt adeptul scuterelor si motocicletelor. Bicicleta o transport in masina daca vreau, o duc in apartament iarna, o iau in spinare la munte, etc...
Chiar nu inteleg de ce toata lumea este atat de reticenta cu privire la acest subiect, li se pare imposibil in a pune un motor pe bicicleta.
Eu o sa continui oricum si voi realiza ce mi-am propus, ba, mai mult, o voi face chiar hibrida: tractiune manuala, termica, si electrica, cu franare regenerativa & stuff iar greutatea nu va depasi 20 kg.
Aceasta postare a fost editata de alexandru.ast: 01 September 2008 - 02:57 PM
#33
Postat 01 September 2008 - 09:27 PM
m.
#34
Postat 01 September 2008 - 11:23 PM
As vota pentru curele cu atat mai mult cu cat vrei sa folosesti si un motor silentios.
Daca vrei sa mergi pe bicicleta cu motor facuta de tine, o sa folosesti ce materiale gasesti si improvizezi cum apuci, ca teoria e frumoasa dar e boala lunga... Mult succes, merita efortul. Poate nu strica sa iei in calcul si varianta de tractiune electrica. Stiu ca masa acumulatorului pare a fi un mare dezavantaj dar parca e o solutie cu adevarat curata si silentioasa. Poate merita facuta comparatia ca eficienta si costuri.
Spor la treaba!
Aceasta postare a fost editata de bitex: 01 September 2008 - 11:30 PM
Telefon: 0721 385365
#35
Postat 02 September 2008 - 08:30 PM
O solutie ar fi "lipirea" pe roata a unui "ghidaj" (o fulie mai mare) pentru curea si sa faci transmisie prin curea ...daca pe motor pui
o fulie din aceea cu "santuri" cu diametre diferite ...poti obtine si o transmisie "variabila". Un sistem de tensionare a curelei e destul
de usor de realizat.
Scuze de limbajul mai putin tehnic.
Aceasta postare a fost editata de sebip: 02 September 2008 - 08:31 PM
#36
Postat 02 September 2008 - 09:05 PM
Telefon: 0721 385365
#37
Postat 13 September 2008 - 11:04 PM
Ma refer la faptul ca tot te gandesti la reductoare. Pana si motorul pe care il afisezi in poza ai incercat sa-l montezi pe cadru? apoi sa alaturi pe el reductorul? si dupa toate astea sa centrezi transmisia cu pinionul spate?
Critici un motor simplu si ieftin cel Chienzesc in 2 timpi. Pai ala din fericire e redus ca dimensiuni si e calibrat pentru biciclete astfel incat sa se alinieze cu pinionul spate in acelasi plan. Si functioneaza perferc si ma refer si la viteza si la putere tot ce trebuie este sa-l getionezi cum trebuie.
Ca sa-ti vand un pont, exista si motoare specializate in 4 timpi cu cutie de viteze (evident una singura) special pentru bicicleta, iar pretul nu e chiar mare e cat motorul tau Honda fara nimic altceva )acesta include toate componentele.
Apoi discutia e pur si simplu idealista atat timp cat nu ai pus mana sa montezi si sa faci ceva as functioneze iti spune asta unul care a facut-o si caruia ii functioneaza motoarele montate pe biciclete. Asa ca daca te intereseaza uitate pe http://bicicletecumotor.biz.ly iar in leg cu motor in 4 timpi contacteaza-ma. Cu stima
#38
Postat 16 September 2008 - 01:06 AM
(scuze pentru usorul off-topic)
#39
Postat 06 May 2010 - 04:09 PM
Zambeste ! maine poate fi mai rau :)
#40
Postat 06 May 2010 - 09:54 PM
La partea cu "scrii ca sa te afli in treaba" m-ai prins.(acum)
Dar recunoaste ca si eu te-am prins. N-ai mai postat nimic pentru ca ai experimentat dificultatile pe care le presupunea proiectul tau,lipsa rezultatetelor stralucite si te-ai lasat. Cunosc senzatia, am patit-o si eu. ;)
Acum parerea mea, ori e scuter ori bicicleta(ecologica).La mijloc e o complicare inutila,care nu vine cu avantaje prea mari nici macar pe partea financiara.
Interesant ar fi mai degraba sa o faci electrica daca te tine moralul sa dai mai mult de jumatate din bani pe acumulatori si dupa o ora(sau nici atat) de mers sa pedalezi.
Mai poti incearca cu panze.La dus te duci,la intors le strangi si pedalezi.Zic si eu. Macar n-a incercat nimeni(?)
#41
Postat 07 May 2010 - 05:49 AM
http://www.youtube.c...h?v=fxuUjlTzLy0
O singura observatie: Libertatea de a merge pe trotuar cu bicicleta este o libertate arogata de biciclisti in mod abuziv. Conform legii, bicicleta este un vehicol si nu are ce cauta pe trotuar si pe trecerea pietoni, indiferent cat isi doreste biciclistul treaba asta...
Asa ca pe trotuar si pe trecere mergi te rog impingand bicicleta si nu calare pe ea. Iar daca te ia cineva pe capota pe trecere ii platesti capota si reparatia.
Succese.
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II