Sfaturi Asamblare ARF/ EDF Kyosho F-16 EDF
#1
Postat 03 February 2004 - 09:12 PM
Fiind proaspatul shi fericitul posesor (neexperimentat) al unui kit F-16 Fighting Falcon ARF/ EDF de la Kyosho, intampin urmatoarele nelamuriri. In prospect se mentioneaza necesitatea unui servomecanism pe stabilizatorul vertical, dar in acelas prospect schema electrica indica doar patru mecanisme, anume, doua pe aripa principala, respectiv doua pe stabilizatoare, deci nu e bine. Pe de alta parte in momentul cand incercam sa achizitionez sistemul recomandat de radiocomanda etc..., dintr-un magazin specializat de modelism din Budapesta omuletul a zis ca ajung trei servomecanisme din descrierea mea, anume doua pe aripa principala si unul pe stabilizatoare. Deci avem aici o dilema.
Pe de alta parte pe site-ul de unde am achizitionat kit-ul se recomanda a se folosi urmatoarele: radiocomanda tip JR F500 cu microreceptor si microservomecanisme (doua) NES371 incluse, ESC cu Bec tip Schulze Slim 40A si pachet de 7 NiCad 1700-2000 mAh.
Astept sfaturi praktice in vederea ridicarii modelului in aer. Mai mult astept si un pilot cu experientza care doreste si se angajeaza, sa ridice acest model in aer.
0728.26.93.19
#2
Postat 03 February 2004 - 09:42 PM
0728.26.93.19
#3
Postat 03 February 2004 - 10:10 PM
IlPadrino, la 3 Feb 2004, 21:42, a spus:
Cecherap:
http://www.modelairplanenews.com/reviews/k.../kyosho-f16.asp
Sau:
"While the motor was breaking in, I figured it was a good time to balance the fan. I placed the spinner on the rotor hub and placed the assembly on a prop balancer. Instead of adding weight, I rotated the spinner on the rotor hub until the unit balanced properly. I then marked the rotor and spinner so that I could reassemble it in the balanced position. With the motor broken in and the rotor balanced, I assembled the fan unit. Remember to use Loctite* on the screws to prevent the hub from loosening. "
Aceasta postare a fost editata de Valteras: 03 February 2004 - 10:11 PM
#4
Postat 03 February 2004 - 10:13 PM
..shi inca ceva, vazui ca esti activ shi conneseur pe forum, te angajezi ca sa pilotezi acest avion dupa momentul finalizarii?
Aceasta postare a fost editata de IlPadrino: 03 February 2004 - 10:19 PM
0728.26.93.19
#5
Postat 04 February 2004 - 06:03 PM
Fisiere atasate
-
cutia_vedere_sus.jpg (31.69K)
Number of downloads: 159
0728.26.93.19
#6
Postat 04 February 2004 - 06:05 PM
Fisiere atasate
-
cutie_vedere_laterala.jpg (28.44K)
Number of downloads: 119
0728.26.93.19
#7
Postat 04 February 2004 - 06:07 PM
Fisiere atasate
-
schita_ansamblu.jpg (47.82K)
Number of downloads: 120
0728.26.93.19
#8
Postat 04 February 2004 - 06:10 PM
cele doua parti nu se suprapun la marele fix, va fi nevoie de o rectificare pe smirghel de cel putin 3 - 3.5 mm in zona palniei de admisie a aerului (sub platforma acumulatorilor pe schita)
Fisiere atasate
-
pas__04.jpg (36.39K)
Number of downloads: 127
0728.26.93.19
#9
Postat 04 February 2004 - 06:14 PM
Fisiere atasate
-
pas__07.jpg (45.44K)
Number of downloads: 99
0728.26.93.19
#10
Postat 04 February 2004 - 06:17 PM
io zic, ca'i hentz, au ba?
Fisiere atasate
-
pas__08.jpg (33.44K)
Number of downloads: 113
0728.26.93.19
#11
Postat 04 February 2004 - 06:20 PM
aici de comentat, de ce sunt doar patru prezentate, cand la pasul #8 se indica instalarea unui mecanism si pe stabilizatorul vertical....
Fisiere atasate
-
pas__14.jpg (44.88K)
Number of downloads: 93
0728.26.93.19
#12
Postat 04 February 2004 - 06:27 PM
Fisiere atasate
-
pas__10.jpg (41.7K)
Number of downloads: 88
0728.26.93.19
#13
Postat 04 February 2004 - 09:56 PM
IlPadrino, la 4 Feb 2004, 18:17, a spus:
io zic, ca'i hentz, au ba?
Nene, nu e hentz!
Daca te uiti cu atentie, o sa vezi ca in schita este prezentat exact ampenajul ORIZONTAL! Nu te lasa pacalit de faptul ca ampenajul orizontal este... vertical in desen. Este prezentat asa pur si simplu din considerente de claritate a desenului.
Daca te uiti si mai atent, o sa vezi langa capetele ampenajelor orizontale (AO), niste ideograme ce in japoneza inseamna "Stanga" si "Dreapta"! Adica se identifica in mod clar AO stang si si AO drept.
...Aaaaa, uite ca scria si in engleza "Left" si "Right"!
Hai ca am facut bascalie! ...eu nu stiu engleza!
Daca te uiti cu atentie, ampenajul tau vertical (AV) are la incastrare un racordaj cu zona de fuselaj, care racordaj nu e prezent in schitza #8. Deci, poti sa fi convins ca in schita #8 se prezinta modul de cuplare a tijelor de comanda de la servouri la PROFUNDOARE (partile mobile ale AO).
Daca o sa ai o statie cu computer, care stie sa mixeze niscaiva canale intre ele, ar fi recomandabil sa bagi fiecare servo (doua ale eleroanelor si doua ale profundoarelor) in cate un canal si nu sa le cuplezi prin derivatii "Y". Desi setup-ul emitatorului va fi mai comlicat, se usureaza extrem de mult trimatul modelului pt. zbor, fara a mai umbla la reglajul mecanic al tijelor de comanda. Totodata, capabilitatile acrobatice ale modelului vor fi mult sporite avand comanda individuala pe fiecare supraf. de comanda. Dar astea sunt fineturi ulterioare.
Parerea mea despre pilotatul acestui model este ca nu e o alegere prea buna pentru inceput! Modelul e destul de pretentios si sensibil pentru un incepator. Accelereaza greu, la viteze mici se angajeaza repede si evolueaza cu viteze destul de mari, ce sunt zapacitoare pt. un incepator.
Nu ar fi rau sa te gandesti la alceva pt. debut si scoala. Un slow-flyer, ceva sau si mai bine, o aripa de polistiren, ce n-are moarte si prihana! Oricum, lucreaza la F16, dar o sa incepem cu altceva pt. scolarizare.
Poti sa slefuiesti linistit micile nepotriveli, daca crezi ca asta te deranjeaza. Incearca cu glasspapier mai mare (~80) la inceput, dupa care finisezi cu ceva mai fin (160-320). Daca te deranjeaza aspectul ce apare in urma finisarilor, poti sa dai un strat usor de aracet diluat cu apa. Sau o sa-ti dau eu o data, un alt fel de adeziv, pe baza de latex, ce devine trasparent o data ce se usuca. Dar nu exagera cu detalii de astea! Intr-o punga de un leu nu se mai vede nici o imperfectiune! Si de scapat nu scapa...
Baga mare!
Valteras
#14
Postat 04 February 2004 - 11:16 PM
http://www.top-flite...s/topq5700.html
http://www.hobby-lob...om/balancer.htm
#15
Postat 05 February 2004 - 12:00 AM
pt mine schema #8 era caz clar de hentz la producator, oricum, ma voi apuca de smirgheluit pe unde e cazul (in acest moment cele doua corpuri ale fuselajului se comporta ca un balansoar, adicatelea, daca prind varful se departeaza coada, daca prind coada se departeaza varful, din cauza surplusului de la palnia de admisie aer)
cu toate ca am recunoscut si sustzin in continuoare faptul ca nu am experientza in domeniul RC, voi merge cu acest model pana'n panzele albe si sper sa beneficiez de sprijin de partea cunoscatorilor, membrii ai acestui forum...
sunt convins ca am nevoie de scoala pe o aripa da de asta fara moarte si prihana, dar io unul am zis ca voi contribui la asamblare, iar zborul(-rile) va (vor) fi al(e) unui Zmeu cu experientza si automat vom asista la un orgasm kosmik multiplu, eu pe de o parte ca-mi vad dihania in aer iar plotu' ca-si face de cap..., zic io
una peste alta am nevoie de receptorul si servomecanismele recomandate (vezi deschidere subiect), pe care vreau sa le achizitionez cat de curand posibil; daca are cineva un pont...?
s'auzim de la excelent in sus
P.S - bah domnilor cum se semneaza un mesaj; acilea zice ca e bifat dar nu functziona? - deci cum se faciamos
0728.26.93.19
#16
Postat 05 February 2004 - 12:51 AM
IlPadrino, la 5 Feb 2004, 00:00, a spus:
Vezi ca in contul tau de user, ai pe undeva "Semnatura". Acolo poti sa bagi ce mascari vrei tu si noi ne radem dup'aia!
Cat despre pilotaj, stai linistit - daca e bine construit, il dam noi pe brazda acushica!
#17
Postat 05 February 2004 - 01:49 AM
faina scula, s-o pastrezi sanatos. Ups, deja am ajuns la problema : sa-l pastrezi ..... si nu-i ushor. Am vazut acest F 16 zburind cu motorul original si zboara foarte fein. Bine, am vazut si maniaci care au montat brushlessuri pe el si pot face concurenta turbinelor, dar numai citeva secunde.
Citeaza
Exact ! Valterash are perfecta dreptate. Construieste F16le si fi mindru de el da sa nu te impinga pacatu` sa incerci sa iesi singur la zbor ca se lasa cu surcele. Atentie la achizitonarea Statiei RC la compatibilitate Trainer - Student cu cel / cei ce te pot ajuta / scolariza.
CF4U
#18
Postat 05 February 2004 - 12:24 PM
Cum ziceam incerc sa-l conving pe Valteras (daca nu l-am si convins deja) sa ia mansele in mina dupa asamblare. Una peste alta nu ma apuc de lucru, pana nu ma vad cu toate cele trebuincioase la mine pe masa de lucru.
Tind sa cred ca ar fi o achizitzie buna un JR F500 (5 canale & computer) cu micro-receptor si doua servomecanisme sub micro incluse in kit NES 371 plus inca doua, la care sa mai vin cu un ESC cu BEC tip Schultze slim de 35-40A si un pachet de NiCad de 7 (sau 8 sa vedem) celule a 1700 ori 2000mA/h.
Asupra acumulatorilor ma voi decide dupa un bilantz energetic pe avion sa vad cum arata raportul durata zbor/ putere absorbita
Oricum te vom tzine la curent (il consider deja pe Valteras, nasul acestui model, el fiind primul care a venit in sprijinul meu) cu asamblarea, iar in momentul inaugurarii vom prezenta shi poze
s'auzim numai de bine
0728.26.93.19
#19
Postat 05 February 2004 - 09:38 PM
am purces la treba si am inceput cu inceputul, adicatelea cu rodajul motorului LeMans AP29.
iata o poza cu tensiunea de4 la borne in timpul rodajului
Fisiere atasate
-
tensiune_borne_rodaj_motor.jpg (46.97K)
Number of downloads: 83
0728.26.93.19
#20
Postat 05 February 2004 - 09:47 PM
Sper sa fie normal, desi ma asteptam la ceva mai mult de la acest motor din moment ce a fost atit de laudat prin intermediul unui alt EDF tot de la Kyosho, anume T33.
0728.26.93.19
#21
Postat 05 February 2004 - 10:26 PM
am facut aceasta asamblare preliminara pentru a vedea cum se aseaza piesele intre ele dupa prelucrare (cutzit, smirhel etc...)
pana acum pare totul in regula, deci trebuie sa pun mana cat de curind posibil pe echipamentul de control
pana atunci va tzin la curent cu evolutzia lu' F-16
Fisiere atasate
-
juma___de_fuselaj.jpg (30.78K)
Number of downloads: 100
0728.26.93.19
#22
Postat 05 February 2004 - 10:29 PM
Fisiere atasate
-
semifuselaj__2_.jpg (34.32K)
Number of downloads: 90
0728.26.93.19
#23
Postat 05 February 2004 - 10:51 PM
...deci astept intrunirea cuorumului pt deliberari
haidi pa la totzi...
0728.26.93.19
#24
Postat 06 February 2004 - 01:44 AM
Citeaza
exact !!! Eu unu nu m-as apuca de cine stie ce " echilibristica " .... Ceva vibratii va avea propulsia oricum si nu cred ca se poate echilibra turbina ochiometric.
CF4U
#25
Postat 08 February 2004 - 07:07 PM
Avem urmatorul experiment de bilantz energetic pe motorul LeMans AP29L al lui F-16 EDF de la Kyosho.
Date:
a) 2 x Ni-MH de 1400mA/h, care fara sarcina la borna dau 2.67 V;
:D sub sarcina (cu motorul si turbina-n functziune) tensiunea masurata la bornele motorului 1.55 V, iar curentul prin circuit 3.75 A
Intrebari:
a) cum va reusi sa propulseze acest motor modelul care va avea o greutate de aprox 1150 g, cand puterea absorbita conform P = U*I = 5.8 W, din care daca tinem seama de randament (60-65%) mai raman 3.48 W?
:( intrebarea io zic, ca-i legitima, din moment ce se stie ca sunt necesari aprox 110 W/ kg aeromodel
Astept opiniile voastre daca e normal sa am asa o cadere de tensiune la borne si respectiv daca acest motor alimentat sa zicem de la un pachet de 8 celule a 2000 mA/h va putea furniza energia necesara zborului
Multzam de sprijin....
S'auzim numa' de bine
0728.26.93.19
#26
Postat 09 February 2004 - 01:15 PM
Doar nu te astepti sa pui pe model doar DOI akku NiMH!! Doar ziceai ca te gandesti la un pack de 7 elemente, nu?
LeMans AP29 merge bine cu pack de 6 NiMH sau si mai bine 7 NiMH! Iti trebe 7,2-8,4V. O sa-ti suga, functie de turbina si regim, ceva pe la fo 10 poate 14 A. Nu e de lepadat nici un pack NiCd, chiar daca densitatea de energie e mai mica decat la NiMH.
Oricum, vezi ce recomandari se fac in carticica modelului, cu privire la packurile ce le poti pune pe el.
Schulze face electronici bune. Eu sunt fan... Iti trebe cel putin un controller schulze slim-20 be, daca nu cumva slim-26 be...

Ajutor


Acest topic e inchis














