Modelism - RHC Forum: BRS sau nu ? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

BRS sau nu ?

#1 Useril este offline   Daktari 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 23-December 03

Postat 30 January 2004 - 09:52 PM

Sunteti de acord cu instalarea de rutina a unui BRS pe ultralight ?

Aceasta postare a fost editata de Daktari: 30 January 2004 - 10:07 PM

Doctoru de oase, voi sa nu le rupeti, chiar daca el le coase !
0

#2 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 30 January 2004 - 09:59 PM

Eu sint dar va creste si pretul avionului cu vreo 2000€.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#3 Useril este offline   wabo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 01-April 02

Postat 31 January 2004 - 08:41 AM

Nici nu zburam fara rezerva....
Salutare
Walter Born
0

#4 Useril este offline   Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 15-March 02

Postat 31 January 2004 - 08:55 AM

2400 Euro sa fim mai precisi. In Zephyr este locul deja pregatit, sper sa apara si obiectul saptamina viitoare.
Andrei
-- Nu mor caii cind vor cainii --
0

#5 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 31 January 2004 - 01:12 PM

Este o problema pe care mi-am pus-o deseori... Ok siguranta in aviatie costa, dar nu asta este problema cea mai mare! Eu ma tot gandesc daca nu cumva este doar o pacaleala... daca zbori cu parasuta normala, de spate sau de sezut, este clar, peste 100m inaltime sari si ai cam scapat. Poate cu o glezna sucita sau un os troznit, dar ai scapat(viteza de coborare este cca 4-5 m/s, uneori ceva mai putin). Dar la BRS-uri am vazut cateva chestii care nu imi plac. si anume:
- punctul de acrosare a parasutei uneori aiurea. am vazut la un motodelta ca era agatat de master dar nu in partea superioara. Asta inseamna ca la o eventuala aterizare cu parasuta, triciclul vine inclinat la 90 de grade lateral! Nu imi place!
- viteza mare de coborare, care nu sunt sigur ca o amortizeaza aparatul la aterizare in asa fel incat sa nu iti busesti coloana. Una este o glezna sau un picior si altceva coloana vertebrala...

Am avut ocazia sa experimentez aterizarea cu parasuta BRS folosita ca parasuta de franare la aterizari fortate. Ei, aici se schimba radical situatia, ca este foarte eficienta! Am facut acest experiment intr-o fabrica franceza de motodeltaplane, in cadrul unui curs. De fapt este simplu, in filaj lansezi parasuta. Pana se deschide complet tu ai luat contact cu solul normal. Apoi ea te franeaza si rulajul se scurteaza foarte mult. Binenteles ca este o tehnica de urgenta, dar se poate folosi si asa.

Big.
FROGS CAN FLY!
0

#6 Useril este offline   Daktari 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 23-December 03

Postat 31 January 2004 - 06:41 PM

Big_hermano…

Cu fracturile de coloana ai ajuns pe teritoriul meu… spune-mi tu numai ce viteza de coborare aproximativa ai cu un BRS si iti spun eu daca patesti ceva la coloana… In plus, conteaza si cum cazi, ca sa-ti rupi coloana… Cele mai multe traumatisme de coloana au ca mecanism incarcarea axiala ( in pozitie verticala si decelerare in axul coloanei) care exagereaza curburile fiziologice ale acesteia si taseaza corpurile vertebrale… Dar cele mai multe NU se soldeaza cu leziuni ale maduvei spinarii, de aceea nu sunt foarte grave… ai sa te miri cand iti voi spune ca o fractura de coloana se vindeca mult mai repede decat o fractura de gamba, femur sau glezna, cu atat mai mult cu cat pot fi fracturi deschise…
Situatia se schimba si mai mult in bine daca decelerarea se produce la un anumit unghi fata de axul coloanei, sa zicem 45 de grade sau chiar perpendicular pe axul acesteia… Atunci ea suporta decelerari mult mai mari… in acest caz, cea mai vulnerabila parte a coloanei este gatul, dar care se fractureaza nu la impact, (cand se produce miscarea capului in fata –flexie, cand miscarea este limitata de barbie) ci imediat dupa impact, cand musculatura cefei (foarte puternica) se contracta in mod reflex, propulsand capul spre inapoi, ca o miscare de “bici”. Daca nu exista tetiere care sa opreasca aceasta miscare de hiperextensie, umerii fiind fixati la spatarul scaunului, se produce o fractura foarte grava la nivelul coloanei cervicale, care poate fi insotita de sectiunea maduvei spinarii si paralizie.
Dupa cum am vazut prin fotografiile de reclama pentru BRS-uri, pozitia avionului dupa deschiderea BRS, este inclinata spre fata, si nu paralel cu pamantul… In cazul acesta, si daca viteza de cadere este de 10 m/s, ar echivala cu impactul frontal cu un zid al unei masini care merge cu 36 km/h …Deceleratiile nu sunt foarte mari, oricum, insuficiente sa produca o fractura de coloana. Ori, jamba de fata, apoi fuzelajul anterior mai atenueaza din soc, deformandu-se… Pe de alta parte, impactul cu solul poate fi anticipat, ceea ce pregateste corpul pentru impact…Daca aceleasi deceleratii s-ar face strict in axul coloanei atunci da, exista ceva sanse sa se produca o fractura. Un calcul simplu arata ca deceleratia la caderea cu 10 m/s in ax vertical ar fi echivalenta cu caderea direct pe fund, de la inaltimea de aproximativ 1 m !!! Poti aproxima asta cu alunecarea pe gheata si caderea exact pe poponeatza… Exista totusi ceva sanse de fractura mai ales la burtoshi ca noi doi… Oricum, cred ca viteza de cadere cu un BRS este mai mica de 10 m/s si este oricum atenuata de elasticitatea trenului de aterizare… De aceea, cred ca impactul cu solul intr-un avion agatat de BRS confera foarte putine sanse de fractura de coloana, mai ales la persoane tinere.
Pe langa toata chestia asta, se adauga si avantajul pe care l-ai amintit tu, cel al franarii in aterizarea fortata.
Concluzie: PENTRU BRS ! confera o sansa in plus, cel putin teoretica, mai ales la survolarea unor zone accidentate sau acoperite de padure. Mai bine dau 2500 E pentru un BRS decat 8-9000 E (diferenta intre un 582 si 912 pentru 15 CP in plus si cam acelasi grad de siguranta). Parasutele de salvare personale pentru doua persoane costa tot cam atat.

Mentiune: Cer scuze colegilor mei ortopezi-traumatologi care citesc acest mesaj pentru unii termeni medicali neacademici sau explicatii simpliste ale mecanismelor complexe implicate in etiologia fracturilor de coloana.
Doctoru de oase, voi sa nu le rupeti, chiar daca el le coase !
0

#7 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 31 January 2004 - 07:20 PM

Domnu' sudor de oase, cam ai dreptate... Si cu diferenta dintre pretul la motoare/siguranta si cu restu'. Acum nu am BRS la motodelta, dar nu as refuza unul. Poate ca urmatorul va avea si BRS.

Big
FROGS CAN FLY!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu