mari intrebari pilotat
#1
Postat 12 January 2004 - 10:23 PM
mai baieti si fete am o intrebare mare...de fapt sunt mai multe ele....am primit de ziua mea un avion super dragutz si shochet. piper J-3 CUB-180..cu niste acumulatori de 300mAh la 6 V
si eu ca un copil mic ce sunt am fost sa ma joc cu el....super incantat de el....acum vi intrebarile
suprafetele de control le-am reglat cat de bine am putut (am mai strambat firele de la servouri)
am mai reglat din telecomanda...totul bine si frumos pana cand m-am duc pe camp sa ma joc cu el.la primele 2 zboruri (se ridica de la sol fiind lansat cu mana) dar dupa 30 de secunde de zbor pica.la al 3 si restu de zboruri nu se mai ridica si bateriile dadeau semne ca sunt terminate.servourile raspundeau foarte prompt
dar motorul nu mai avea chiar asa de mare viteza si cred ca de aia pica saracutu de avion.
m-am mai gandit la temp de afara.erau cam 0 grade.sa afecteze acumulatorii chiar asa de mult?ce sfaturi imi puteti da?ce sa fac ce sa nu fac cum sa fac!
saru'mana
#2
Postat 12 January 2004 - 10:28 PM
Telefon: 0721 385365
#3
Postat 12 January 2004 - 10:34 PM
in cartulie se spunea ca 2 ore tre sa stea la incarcat
i-am lasat aprox de fiecare data 2 ore fara vreo 10 min
mai este o chestie
incarcatorul este facut pt 110v si 60Hz
eu am cumparat un traf care din 220 imi face 110 dar cred ca ii la 50Hz.am intrebat un prof de electronica daca are o probleme sa nu mearga (de la 50 la 60 de Hz) si spunea sa fiu linistit ca n-o sa fie bai
#4
Postat 12 January 2004 - 10:56 PM
300mAh este foarte putin daca e un motor care consuma mult. Daca acumulatorii erau noi nu stiu cum i-ai incarcat prima oara. Deseori conteaza ce faci la inceput. Cred ca problema este legata de motor-acumulatori. Vezi ce faci privind componentele astea.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 13 January 2004 - 12:21 AM
Telefon: 0721 385365
#5
Postat 12 January 2004 - 11:47 PM
Oricum se recomanda sa descarci complet acumulatorul inainte de incarcare (adica neconectat la nimic, acumulatorul sa indice mai putin decat 6V exemplu 5.5 V...)
Ai variator sau switch ?
#6
Postat 12 January 2004 - 11:47 PM
Daca este vorba de acel model atunci am avut ocazia sa tin in mina una si sa o trimez dar din pacate pina ce am reusit sa o reglez nu mai avea zeama in baterie....Pune si tu o poza daca poti sa o vedem si noi sau macar da si tu un producator sa o cautam pe net.
Succes in continuare!
#8
Postat 13 January 2004 - 10:52 AM
#9
Postat 13 January 2004 - 11:06 AM
hat shat, la 13 Jan 2004, 10:52, a spus:
Poftim? adica? ce?
Da! este adevarat...partial! Citeste si tu litera cu litera articolul din Vademecum poate te mai luminezi un pic!
Shi ce daca e frig? Crezi ca nu se zboara? Crezi ca acumulatorii nu dau randament? Incearca macar odata si vino si tu cu o poza reala sa te vedem ca ai zburat! :D
Cauta si vei vedea ca mai e lume prin tara asta care zboara si la ger de -11 sau mai mult atit cu electro cit si cu termice!
#10
Postat 13 January 2004 - 11:17 AM
#11
Postat 13 January 2004 - 11:49 AM
hat shat, la 13 Jan 2004, 11:17, a spus:
Un sincer BRAVO! Fara bascalie! Si nu te uita la noi ca te-am prins la inghesuiala! Nu o facem cu rautate!
Baga mare!
Si baga poze! (prietenii stiu de ce!)
#13
Postat 13 January 2004 - 10:46 PM
"pilot" nu cred mult pt ca nu pot sa dau mult.nu stiu sa pilotez prea bine avione de genul
asta....de fapt ii primul meu avion cu telecomanda.pana acum faceam planoare,care zburau 20
-25 de m lansate din mana.
acumulatori sunt Ni-CD.(CD ii cadmiu sau altceva.ca in tabelu lu mendeleev ii Cd.)indicatiile
din cartulie le-am citit.sa nu incarca acumul pana nu sunt calzi si sa-i consum total inainte
de o nou incarcare.asa am si facut.puneam un motoras si lasam sa se consume.motorasul
ii de la cd-rom cel care deschide usita.si mergea destul de mult juma de ora.
prima data i-am consumat cu servourile din avion(mai aveau ceva curent in ei)dupa care am urmat
ciclul de incarcare:2 ore lasati la incarcat.simplu si fara batai de cap.
motorul este un speed 180 care angreneaza direct elicea.
faza cu ampermetru n-am incercat-o mai greu cum fac legaturile inauntru. :D adica sa ajung sa
fac legaturile.atunci...cu niste acumulatori mai puternici ar merge mai bine?
cat am zburat cu el am descris un arc de cerc cam de 180 de grade la o inlatime de 8-10m.
dupa care am vazut ca pica....i-am oprit motorul si am incercat sa-i fac aterizarea
mai usoara! :D
CataWRC
"Oricum se recomanda sa descarci complet acumulatorul inainte de incarcare
(adica neconectat la nimic, acumulatorul sa indice mai putin decat 6V exemplu 5.5 V...)"
pai chestia asta cum vine?in carte acumul trebuie sa fie descarcati complet.asta
nu inseamna ca sa mai aiba 1 max 2V?
0 grade nu mi se pare chiar asa ceva nemaivazut....
Fisiere atasate
-
piper.jpg (5.32K)
Number of downloads: 76
#14
Postat 13 January 2004 - 11:09 PM
Da cunosc si eu jucaria si vreau sa-ti spun ca e mult mai jucausa la pilotat decit pare. Nu te intrista ci mai bine consulta-te cu un pilot mai vechi inainte sa o faci praf de tot. Si eu am inceput la fel asa ca vorbeste experienta din mine. Faptul ca incerci sa pilotezi R/C direct cu motor este....sa zic prea mult curaj...mai bine ar fi sa cumperi un planoras de polistiren la care sa-i poti adapta servourile din dotarea Piper-ului si sa te obisnuiesti cu pilotajul. Nu uita ca pot fi doua greseli esentiale in prabusirea modelului: prima este faptul ca in momentul in care ea se intoarce spre tine vei avea comenzile pe dos si a doua, daca ai cursa mare la suprafetele de comanda poate sa capoteze avionul cit ai clipi! Ambele situatii impreuna pot provoca o catastrofa...!
Dupa descrierea ta cu acel arc de cerc de 180 grade numai bine te-ai potrivi la prima problema. Faptul ca bateria nu te tine sa nu te miri....cam atita poate, este o jucarie....mai scumpa.
Iti recomand sa iei legatura cu proful Big si fiinca este aproape de tine, poate va intilniti putin si el te va ajuta sigur!
Succese in continuare si capul sus!
Aceasta postare a fost editata de zozo: 13 January 2004 - 11:10 PM
#15
Postat 13 January 2004 - 11:17 PM
#16
Postat 14 January 2004 - 12:08 AM
In ce priveste aparatele de zbor electrice , acestea au un timp de zbor foarte redus. Eu am elicopter electric si zboara numai 4 minute si asta cu conditia ca accu. sa fie incarcati proaspat.
#17
Postat 14 January 2004 - 03:52 PM
In viitor sper sa ajung si eu la un avion cu motor termic dar daca as putea as prefera unul electric....dar nu ca si cel din discutie! Am vazut "live" de ce este in stare un astfel de acrobat electric supramotorizat cu ceva care nu mi s-a spus dar am vazut ca mai transporta si un accupack de 2400 mA cu....20 de celule!
#18
Postat 15 January 2004 - 04:39 PM
o zi buna
Ovidiu
#19
Postat 15 January 2004 - 04:51 PM
am un model electric pe care am incercat sa il decolez de pe sol. Problema pe care o intampin este peste puterea mea de intelegere si sa va explic de ce. Se pare ca in momentul in care avionul atinge o viteza suficient de mare astfel incat coada sa se ridice de pe sol modelul isi schimba directia in mod aleator fie in dreapta fie in stanga fara ca eu sa ating radiocomanda. Orice incercare de a-l mentine pe cursul ales au fost zadarnica. Aveti idee ce ar trebui sa verific sau care ar putea fi cauzele care pot duce la un asemenea comportament?
O zi buna
Ovidiu
#20
Postat 15 January 2004 - 08:42 PM
Pai la prima intrebare pot sa spun ca nu! Adica nu mai poti incarca acest tip de aeromodel cu baterii de capacitate mai mare ( si evident greutate mai mare ) cind esti limitat de performantele unui motor din seria speed 180....!!!! Sarmanului motoras ii revine si asa destul de mult la urmatoarele caracteristici:
anvergura: 700 mm
lungimea: 520 mm
suprafatza portanta: 7dm patrati
greutatea: 240 g
La acestea mai adauga un pic de vint si cam poti sa uiti de performante....
La a doua intrebare pot sa-ti raspund ca am si eu un mini Piper dar cu motor speed 400 care deja are performante semnifivative fata de modelul prietenului nostru Rares. Acest model deasemenea pe suprafata dreapta si neteda ar fi in stare sa atinga viteza pentru decolare dar este imposibila datorita fenomenului prezentat de tine. Trenul acestor modele nu este pregatita pentru astfel de decolari! Jocul rotilor pe axe, unghiu de fuga aiurea au un cuvint de spus in acest fenomen iar profundorul nu poate compensa acestea la o viteza atit de mica. Poti observa ca majoritatea modelelor sunt echipate cu jamba de bot orientabile tocmai pentru a putea vira modelul incit sa se mentina pe linie dreapta. Modelele care totusi au bechie fi sigur ca sunt echipate cu motoare serioase care ridica modelul rapid de pe sol fara sa mai simti aceste abateri de la traiectorie.
#21
Postat 15 January 2004 - 10:08 PM
dar se pare ca nu poate face uploadul
#22
Postat 15 January 2004 - 10:30 PM
lung 70cm
lat 16 cm
din bot pana in spate 25 cm
si latura din spate are 30 de cm
Fisiere atasate
-
P10100_2.jpg (75.61K)
Number of downloads: 80
#23
Postat 15 January 2004 - 11:25 PM
#24
Postat 16 January 2004 - 08:31 AM
#25
Postat 16 January 2004 - 09:04 AM
Cu rabdare si ciocan.
#26
Postat 16 January 2004 - 10:19 AM
Citeaza
Cauze:
1) Jocul rotilor, asa cum a zis Zozo
2) Trenul este usor deformabil si de aceea nu ai unghiuri corespunzatoare la roti. Ca sa vezi ce sunt alea, vezi in Vademecum, unde Chifrica a pus un articol interesant.
#27
Postat 16 January 2004 - 10:03 PM
#28
Postat 16 January 2004 - 10:15 PM
montot niste servouri pe aripi nu o sa fie chiar asa mare bai...mai greu pana construiesc suprafetele de control.pai chestia aia....o lansam cam din dreptul capului si zbura cam 20-25 m cateodata si mai mult cum prindea ceva vant.si eu am 1.80.
dar...merita sa-l modific sau sa iau un plan ca de ex zagi sau un planor ceva tot in V ca la cele clasice nu stiu daca ma descurc?
saru'mana

Ajutor





















