Modelism - RHC Forum: motor bonzer - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

motor bonzer

#1 Useril este offline   mihai_100 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 11-March 08

Postat 07 May 2008 - 10:24 PM

stie careva

rotatii/min: ?
Curent: ?
Tensiune maxima: ?
0

#2 Useril este offline   Porumbeu 

  • Girls in your town for night
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 831
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Gender:Male
  • Location:New York
  • Interests:discussion

Postat 07 May 2008 - 11:00 PM

iti dau un indiciu :

motor seria 550 sau 560

cum eu am cautat pe google si am gasit, asa poti sa cauti si tu. Esta la fel ca pe orice forum ... NIMENI nu " cauta" , toata lumea pune intrebari.
0

#3 Useril este offline   OCRV 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 342
  • Inregistrat: 29-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest - Vitan

Postat 08 May 2008 - 06:39 AM

Motor Bonzer RS540 22k

Cu motorul de Bonzer este o situatie mai speciala:
Masinuta este o realizata pe baza unei copii dupa sasiul onroad Tamiya TL-01 la care s-au montat bascule/planetare/amortizoare mai lungi si roti mai mari.
Marea problema este ca angrenajele au ramasa aceleasi. Ele erau insa calculate de Tamiya pentru o masinuta cu roti mult mai mici (1/2).
Chinezii care au conceput Bonzerul au cautat o solutie cat mai simpla de rezolvare: Au creeat un motor special: Are dimensiunile de gabarit ale RS 540 insa este un pic mai lung. Motorul astel creeat are doar 16k (motorul standard).
Uzual masinuta vine cu cel mai mic pinion (parca 19T), deci nu se poate monta un pinion mai mic necesar in cazul in care motorul are mai multe RPM.
Schimband motorul stock cu un altul exista riscul ca acesta sa se distruga (in conditii offroad la viteze mici). Uzual motoarele de upgrade sunt de viteza (cu turatii mai mari) si nu de cuplu (turatii mai mici).
Mi s-a parut dificil sa gasesc intradevar un motor cu care sa pot inlocui motoarele la Bonzer.

Atentie: Exista, pe acelasi sasiu realizate trei modele: Onroad, buggy si OffRoad (Bonzer). Primele doua au un motor standard RS540, La Bonzer insa, asa cum am precizat, este diferit (mai lung si cu mai pitine rpm)!
"Eu lucrez 24 de ore pe zi ... uneori si noptile"


Tamiya F350+MFC-2 -~- Tamiya M1025 Humvee -~- Carson Dazzler 2WD Buggy -~- Traxxas Slash 2.4 GHz Spektrum
Carson xMods Evo Truckin Hummer H2 4WD -~- iWaver Mini Cooper -~- Kyosho Overland H2
0

#4 Useril este offline   marius10 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-January 06

Postat 08 May 2008 - 07:46 AM

OCRV ...! Ai perfecta dreptate .
Am si eu un HAI BOXING nou nout care de fapt este un TL 01 si motorul este asa cum ai zis tu ...doar ca merge chiar foarte bine (vezi pe YOUTUBE - Drift la Fagaras -)
Stima
0

#5 Useril este offline   elbutchos 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 398
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Budapest

Postat 08 May 2008 - 08:22 AM

Poti incerca un motor Traxxas Titan 12T.
Numai sa nu se incinga prea tare.
Cu un radiator masiv pe el nu cred ca vor fi probleme.
Alta optiune ar fi Electrifly S600 - numai sa incapa fizic in jucarie.
Aceste motoare, chit ca sunt de max 8.4V max merg si la 14 V fara nici o problema.
Turatie la 8.4V 12.300rpm.

Respecte.
HPI E-Savage, GCM reaction diffs with HPI Blitz gears, Modified driveshafts, Superglide steering, Turnigy Trackstar 150A, Turnigy XK3665-B-2300KV, External BEC, Turnigy 15Kg Servo, Rulux Halfups, HPI Aggressors.
HPI E-Savage stock.
HPI Savage Flux stock.
0

#6 Useril este offline   EZ* 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1695
  • Inregistrat: 10-November 04
  • Gender:Male
  • Interests:aero&auto r/c

Postat 08 May 2008 - 08:49 AM

12T nu merge...nu suporta ESC-ul...daca si ESC-ul e copie dupa tamiya (care de fapt e un Futaba) atunci limita pana la care poti cobora e 23T...la Tamiya am coborat si la 19 fara probleme...dar daca copia nu e reusita atunci un minim 23T cu radiator e solutia...exita pentru asta motoare ieftine si bune la noi in tara cu denumirea CLASH. Nu pot da aici numele vanzatorului...stupid thing pentru un forum de modelism unde ar trebui sa se faca sharing de informatie...dar ma rog...suntem in Romania.
0

#7 Useril este offline   mihai_100 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 11-March 08

Postat 08 May 2008 - 02:34 PM

mersi mult baieti
0

#8 Useril este offline   Barabula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 415
  • Inregistrat: 25-November 07

Postat 08 May 2008 - 03:28 PM

Da, de fapt masina in sine e o copie, nu e facuta DUPA o copie. Am povestit acu ceva timp despre asta. Se vede ca cineva a auzit. Si de fapt chinezii n-au inventat nimic (surpriza!) motoarele 550 existau de mult, si chiar de 560. Se folosesc la navomodele. Cuplu mai mare, turatie mai mica. Iacata inca o data de ce nu e bine sa cumperi de la chinezi.

Si ca sa se stie chinezii au copiat si alte sasiuri de la Tamiya, TA01 si TA02 de exemplu dar cu alea n-au ajuns nicaieri ca nu cred ca au luat legal licenta de la Tamiya, asa ca n-au avut tupeul sa iasa tare cu ele pe piata. TL01 a fost in mare masura abandonat de Tamiya care si-au dat seama ca nu e o mare reusita, d-aia le-or fi dat la chinezi (cine stie ce au primit in schimb) licenta.

Aceasta postare a fost editata de Barabula: 08 May 2008 - 03:42 PM

0

#9 Useril este offline   evil 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 60
  • Inregistrat: 04-May 08

Postat 09 May 2008 - 08:43 AM

EZ* tu te referi la motorul asta?
Electro Motor "Clash 28"
rotatii/min: 16.600
Curent: 16A
Tensiune: 7,2 V

gen asta ar merge pe bonzer cu un Radiator cu ventilator pentru motoare tip 540 ? sunt curios ca am si eu un bonzer chit ca il am de vanzare nu mie greu sa ii fac un upgrade pt motor....dar nu stiu ce motor sa aleg....cifrele alea ma baga in ceatza:P
0

#10 Useril este offline   mihai_100 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 11-March 08

Postat 09 May 2008 - 05:02 PM

ok...sunt in ceata ca si Evil....daca pun un de 20.000rpm cu radiator si ventilator ....ce pinion trebuie sa pun si unde gasesc.....
0

#11 Useril este offline   EZ* 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1695
  • Inregistrat: 10-November 04
  • Gender:Male
  • Interests:aero&auto r/c

Postat 09 May 2008 - 05:09 PM

evil, la 9 May 2008, 08:43, a spus:

EZ* tu te referi la motorul asta?
Electro Motor "Clash 28"
rotatii/min: 16.600
Curent: 16A
Tensiune: 7,2 V

gen asta ar merge pe bonzer cu un Radiator cu ventilator pentru motoare tip 540 ? sunt curios ca am si eu un bonzer chit ca il am de vanzare nu mie greu sa ii fac un upgrade pt motor....dar nu stiu ce motor sa aleg....cifrele alea ma baga in ceatza:P

Clash 28 e poate prea incet pentru ce se vrea Bonzer-ul...dar poate unul imediat peste 20...adica 21...sau 23...as recomanda 23...papa putin si e suficient de aprig...B)



PS
cu cat coboara numarul din dreptul motorului...creste turatia...
cu cat urca numarul asta...creste torq-ul...
:D :D :D
0

#12 Useril este offline   evil 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 60
  • Inregistrat: 04-May 08

Postat 09 May 2008 - 10:14 PM

sa inteleg ca asa ceva e mai indicat??:D))) eu zic ca ii sparg pinioanele... are 32 de mii de turatii si sa cred ca o sa ii pun si un radiator cu ventilator:D
dar vreau sa stiu sigur daca e bun sau nu scump nu ar fi dar sa nu il pun si sa ma trezesz ca dau 3 ture cu ea si aud cum cad pinioanele=)))

Electro Motor "Clash 15" din clasa 540

rotatii/min: 32.000
Curent: 16A
Tensiune: 7,2 V

Dimensiuni:
Diametru: 35 mm
Lungime: 53 mm
Diametru ax: 3,17 mm
0

#13 Useril este offline   OCRV 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 342
  • Inregistrat: 29-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest - Vitan

Postat 09 May 2008 - 11:29 PM

Eu am incercat diverse upgradeuri de motor la bonzer (in final m-am intors la motorul original)

Primul pas: am schimbat sistemul RC cu Futaba TX: T3PM-FM ; RX: R153F
ESC-uri am folosit Duratrax 16T (DTXM1065) si Novak XRS (Novak XRS Reversible Sport ESC ) - am doua Bonzeruri gata de start !

Dupa ce am desfacut motorul am constatat ca exista o problema cu pinionul: nu este prins de ax cu un surub ci este fixat prin presare (pentru a-l extrage a tb s-a folosesc flacara). Ulterior am achizitionat pinioane cu fixare prin surub. Bonzerul se livreaza cu pinion 19T, acceptand insa si pinioane 21 si 23 (cu cat pinionul are mai multi dinti viteza masini este mai mare iar momentul - forta transmisa la roti - mai mic)

Motoare am incercat (pe toate am montat radiatoare identice cu cele std de Bonzer, radiatoare prinse cu regleta de plastic pentru a nu cadea la socuri):
1-Carson CE-4 (11366)
2-Team Orion Formula SV2 Pro BB 17x2
3-Team Associated Power 17 RTR
4-robbe Power 600 / 24
5-AquaCraft 550 (AquaCraft 550 Motor Low rpm King's Ransom )

Ce experiente am avut:
1-Cu motorul 1 masina pleca greu de pe loc , viteza maxima era ceva mai mica decat cu motorul original. Motorul se incingea foarte tare. Deci performante mediocre !!!
2-Cu motoarele 2 si 3 masina pleca greu dar viteza maxima era sesiabil mai mare decat cu motorul standard. La turatii mici motoarele se incingeau foarte tare! Pe mine ma interesa sa am forta cat mai mare pentru catarari, iarba, etc. Dupa ce am testa un masinile am constatat ca am ramas fara un pinionul de plastic ( in opinia mea a cedat ca urmare a franei prea puternice cu aceste motoare)
3-Cu Motoarele 4 si 5 masina s-a comportat rezonabil (viteza era mai mica decat cu motorul original insa ava mai multa forta). Din pacate si cu aceste motoare s-a "barbierit acelasi pinion.

Desfacand diferentialele am constatat ca doua din cele trei axe ale satelitilor s-au rupt (la diferentialul spate). Nu stiu cu care motor s-a intamplat evenimentul.
Aceleasi axe si pinioane s-au stricat la ambele masini de test !!!

In concluzie m-am intors la motorul original (care este cel mai echilibrat) !!!
Succes

Aceasta postare a fost editata de OCRV: 10 May 2008 - 12:30 AM

"Eu lucrez 24 de ore pe zi ... uneori si noptile"


Tamiya F350+MFC-2 -~- Tamiya M1025 Humvee -~- Carson Dazzler 2WD Buggy -~- Traxxas Slash 2.4 GHz Spektrum
Carson xMods Evo Truckin Hummer H2 4WD -~- iWaver Mini Cooper -~- Kyosho Overland H2
0

#14 Useril este offline   evil 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 60
  • Inregistrat: 04-May 08

Postat 09 May 2008 - 11:45 PM

ms pt raspuns, dar eu sunt mai incapatzanat de fel si o sa incerc, sti expresia, incercarea moarte nare:D o sa vad cum e cu motorul ala si radiatorul cu ventilaor....
0

#15 Useril este offline   Barabula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 415
  • Inregistrat: 25-November 07

Postat 10 May 2008 - 05:16 AM

Incercarea moarte n-o avea, dar masina are. Un motor de 32k rpm n-o sa aduca nimica bun indiferent cite radiatoare ii pui. Ceea ce a spus amicul de mai sus e foarte simplu (si adevarat). Motoarele modificate (de turatie mare) sunt pentru viteza, si n-au cuplu la turatie mica. De aceea absorb un curent mare la turatii mici si se incing graoznic, iar de pe loc pleaca alene. Ceea ce era nevoie sa faci cu un motor de genul ala era sa ii maresti spur-ul si sa-i micsorezi pinionul motorului. Pe Bonzer fiind o crapolina ieftina am inteles ca nu se poate. TL01 avea original un set de pinioane (spur+pinionul contrarotitor din CV) "de viteza" (speed tuned) care puteau fi cumparate de la Tamiya, dar alea erau proiectate sa fie folosite tot cu motorul 540 stoc (silvercan, sau cel mult sport tuned) care are cuplu mai mare la turatii mici decit un modificat. Pentru un motor modificat ar fi fost nevoie de pinioane (spur) mai mari, nu mai mici cum erau cele din setul "speed-tuned"

http://cgi.ebay.com/Tamiya-53342-TL01-Spee...1QQcmdZViewItem

De asemenea exista diferentiale cu bile pentru TL01 si exista si un diferential one-way pentru fata care sunt mai bune decit diferentialele cu sateliti. Doua diferentiale cu bile probabil ar fi ideal daca vrei sa treci la unmotor mai puternic. Eu insa nu as merge cu mtorul mai jos de 23turns (super stock). Si asa o sa stresezi transmisia destul si probabil o sa cedeze ceva, dar ma rog, o sa mearga mult mai repede. Cred ca si asa e prea mult, oricum. Setupul ideal cred ca e cu pinioanele de viteza si motorul original stoc 540 silvercan.

Pentru cuplu mai mare exista motoare cu 35 de spire, 45, 55 samd, pina la 95! Astea sunt pentur rock crawling si probabil ca ar distrgue cu usurinta pinioanele de plastic din bonzer. Poate ca primul pas ar fi sa puneti mina pe niste pinioane originale de TL01 facute de Tamiya. Alea sunt destul de tari. Cu pinioane de viteza si un motor de 35 de spire probabil ca ai suficient cuplu ca sa traga daca 540 nu face fata multumitor.

Aceasta postare a fost editata de Barabula: 10 May 2008 - 05:20 AM

0

#16 Useril este offline   OCRV 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 342
  • Inregistrat: 29-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest - Vitan

Postat 10 May 2008 - 10:03 AM

Asa cum am spus Bonzerul este o copie modificata dupa Tamiya (rotile sunt mult mai mari decat cele de pe Tamiya TL-01B Baja King).
Montand pinioanelele originale de Tamiya pe Bonzer se vor constata niste jocuri deranjante, jocuri care duc la o uzura rapida a pinioanelor.
M-am jucat destul de mult cu acest model. Am cumparat un Bonzer apoi am luat de pe Tower toate piesele care se gaseaua pt TL-01.
Cand o piesa de Bonzer ceda o inlocuiam cu una de Tamiya (asa am constatat micile diferente).
Am cumparat apoi un kit de Baja King (si iar am constatat diferentele fata de Bonzer).
Cand au inceput sa cedeze basculele am mai cumparat 4 (PATRU) seturi de Bonzer (de data asta erau kiturile de Buggy la care singura diferenta este fata de bonzer sunt rotile mai mici , motorul mai mic - mai scurt si cu un cuplu mai mic - si caroseria).

Singurele piese care se potrivesc perfect de la Tamiya sunt setul de rulmenti si fuzetele fata cu brat la 45 grd (Absolut necesare intrucat cele originale de Bonzer sunt de TL-01 si nu de Baja si rotile ajung sa frece de capul de bara).

Poate ma insel (si sper asta) dar toate incercarile de a schimba motorul au dus la rezultate nesatisfacatoare (Chiar daca pentru moment se obtine viteza sau cuplu mai mare ceva din Bonzer va ceda in maxim 20 minute).

Daca chiar reusiti un upgrade fiabil ceva sunt si eu curios.
Succes

Aceasta postare a fost editata de OCRV: 10 May 2008 - 10:05 AM

"Eu lucrez 24 de ore pe zi ... uneori si noptile"


Tamiya F350+MFC-2 -~- Tamiya M1025 Humvee -~- Carson Dazzler 2WD Buggy -~- Traxxas Slash 2.4 GHz Spektrum
Carson xMods Evo Truckin Hummer H2 4WD -~- iWaver Mini Cooper -~- Kyosho Overland H2
0

#17 Useril este offline   Barabula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 415
  • Inregistrat: 25-November 07

Postat 10 May 2008 - 12:00 PM

Asta poate sa insemne ca pinioanele de Bonzer au ori alta dantura, ori alt numar de dinti. Le-ai numarat? Ai incercat sa vezi daca dintii au acelasi pas (pitch)? Dcaa exista diferentele astea, intr-adevar versiunea cu pinioanele de Tamiya cam cade. Nu prea as crede ca aveau motive sa modifice pinioanele, dar ma rog. Cit despre rotile mai mari, aia nu e o contributie la design-ul noului model, tot copie ramine. Sunt miriade de modelisti in lume care fac tot felul de experimente similare cu roti, pinioane, motoare, etc. Asta nu inseamna ca se schimba ceva fundamental la model. Si de altfel TL01 a aparut initial ca sasiu de masina on-road, asa ca vezi si aicea ai putea sa spui ca e o diferenta mare, eu personal insa nu o consider semnificativa.
0

#18 Useril este offline   evil 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 60
  • Inregistrat: 04-May 08

Postat 10 May 2008 - 01:14 PM

baietzi ce sa zic ms mult, ramane sa vad daca imi mai iau motorul sau nu, ideea era sa il fac sa fuga mai tare.... atat tot sunt relativ nou in automodelism deci nu ma pot pune cu voi:P oricum modelul care il am vreau sa il vand ,dar pana il vindeam mai vroiam sa ma distrez cu el:P ms inca odata:P
0

#19 Useril este offline   mihai_100 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 11-March 08

Postat 10 May 2008 - 07:53 PM

e prea compicat....mersi
0

#20 Useril este offline   Porumbeu 

  • Girls in your town for night
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 831
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Gender:Male
  • Location:New York
  • Interests:discussion

Postat 10 May 2008 - 10:03 PM

nu inteleg un lucru ... de ca va luati masini de teren daca stiti ca nu pot avea viteza mare? vrei viteza ... pui mana pe un on-road in 2trepte si asta e :) sa nu pui motorul clash15T ca distrugi toata parte de transmisie. poti incerca cu unul de 21T
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu