Futaba FF7 trimare
#1
Postat 06 May 2008 - 11:19 PM
Se poate?, sau imi bat creierii de pomana.
#2
Postat 07 May 2008 - 07:13 AM
nimsoc, la 6 May 2008, 23:19, a spus:
Se poate?, sau imi bat creierii de pomana.
Se poate. nu ai mixat bine canalele.......si cel mai simplu, pune cablu Y pe calalul 2 si ai scapat de orice mixuri
#3
Postat 07 May 2008 - 07:28 AM
zgr_44, la 7 May 2008, 07:13, a spus:
Nu merge pe profundor sa pui un cablu Y simplu.
Servourile sunt puse in oglinda si trebuie sa se miste in acelasi sens... Iti mai trebuie un inversor la un servo.. se poate face ori cu un montaj ori schimband niste fire prin servo .. e pe forum undeva descrisa problema..
De ce dam sfaturi fara sa gandim ?
Cu privire la statia asta.. deja ar trebui deschis un subiect nou cu trimajul pe mixaje :D sunt multi care intreaba de problema asta.
#4
Postat 07 May 2008 - 08:33 AM
http://www.futabarc....aq-7c-q763.html
Solutia e sa pui un Y cu inversor sau sa schimbi firele in servo (ti-am zis pe la motorul din servo.. nu stiu exact..) sa mearga ala invers .. ori sa pui un hitech digital si il programezi sa mearga invers Asta mi se pare cea mai simpla si eleganta varianta .. mai ales ca gasesti totu in bucuresti inclusiv acces la programator gratis :D
Aceasta postare a fost editata de ZOD: 07 May 2008 - 08:43 AM
#5
Postat 07 May 2008 - 09:19 AM
Vreau sa am trimare din butonasul ala de trim nu din butonul canalului 6.
Mai am o statie Hitec 7 si la aia e aceeasi problema.
Ieri i-am facut proba avionului si era sa-l dau de pamant cu succes. Am decolat si am observat ca baga nasul in jos. Stiind ca nu pot trima cu trimul am rotit nici 1 mm potentiometrul canalului 6 dar se pare ca a fost enorm de mult pt. ca a luat-o instantaneu in jos( rotisem in directia gresita, dar asta e alta poveste). Degeaba am tras de mansa, ca-mi mancasem cursa si noroc ca am reusit sa-l insurubez 180 grade cu eleroanele a.i. profundorul impins sa actioneze ca tras si l-am scos la nici 3 metri.
Oricat ai vrea nu poti face o trimare fina din canalul 6 ca ala actioneaza ca o mansa.
Nu stiu daca m-am exprimat clar despre ceea ce vreau.
#6
Postat 07 May 2008 - 09:22 AM
#7
Postat 07 May 2008 - 09:46 AM
nimsoc, la 7 May 2008, 09:19, a spus:
Am inteles cu totii ca nu la sens e problema.. la trim e problema dar nu merge (asa zice futaba) si tre sa pui un Y dar un simplu Y nu e de ajuns.
Repet... stiu ca se face simplu cu un letcon.. desfaci servo inversezi niste fire.. printre care si alea de la motor. Servoul o sa mearga in configuratia cu Y si o sa ai trim pe ambele semiplanuri .
#8
Postat 07 May 2008 - 10:06 AM
ZOD, la 7 May 2008, 09:46, a spus:
nimsoc, la 7 May 2008, 09:19, a spus:
Am inteles cu totii ca nu la sens e problema.. la trim e problema dar nu merge (asa zice futaba) si tre sa pui un Y dar un simplu Y nu e de ajuns.
Repet... stiu ca se face simplu cu un letcon.. desfaci servo inversezi niste fire.. printre care si alea de la motor. Servoul o sa mearga in configuratia cu Y si o sa ai trim pe ambele semiplanuri .
@ZOD. Am inteles solutia propusa de voi. Cablu Y rezolva singur problema trimerului si inversarea alimentarii intr-un servo o faci doar ca sa ai aceeasi directie de deplasare.Corect dar, nu e ce trebuie. Astfel nu mai ai posibilitatea reglarii curselor servourilor din statie ca sa aibe amandoua aceeasi rata de urcare si coborare. Unul va urca mai mult, altul mai repede, s.a.m.d. In zbor stii la ce ar duce asta.
Din parghii, sa mor daca reusesti sa le faci egale.Oricat de mult te-ai stradui. Spre ex. am la urcare end point-ul la unul 86 si la altul 89. La coborare am 107 cu 100. Diferentele astea n-ai cum sa le reglezi din parghii.
#9
Postat 07 May 2008 - 06:41 PM
#10
Postat 07 May 2008 - 07:19 PM
#11
Postat 07 May 2008 - 09:21 PM
florin100%, la 7 May 2008, 18:41, a spus:
Am incercat deja asa si nu merge.
#12
Postat 07 May 2008 - 09:31 PM
CatalinB, la 7 May 2008, 19:19, a spus:
Momentan am demontat statia sa vad daca pot schimba firele trimerelor intre ele( 6 cu 2)
Totusi nu-mi aduc aminte sa aiba "eleron dual servo" in meniu. Profundor dual servo sigur n-are . Daca ar fi asa ar fi mai simplu ,ca mut profundorul in canalul eleronului ca la eleroane am cablu Y si nu-mi trebuie alt mix. E posibil precum spuneai sa fie de la seria 9 in sus.
#13
Postat 07 May 2008 - 10:20 PM
Nu inteleg totusi de ce nu ti-a iesit partea mecanica? Iti pun niste poze cu profundorul de la avionul meu.. si am facut si un film pe youtube .. cand e disponibil pun si linku.
In film e doar mixajul chior fara niciun fel de modificari la trim sau end point.. si se vede clar ca se misca impreuna perfect...Vezi ce ai gresit pe acolo...
PS : Daca modifici trimul de pe canalul 2 pe 6... la celalte avioane ce o sa faci ?
Fisiere atasate
-
ProfundorDreapta.JPG (31.29K)
Number of downloads: 49
Aceasta postare a fost editata de ZOD: 07 May 2008 - 10:25 PM
#14
Postat 07 May 2008 - 10:22 PM
Daca rezolvi problema mecanica.. foloseste un Y si modifica un servo decat sa modifici statia sau schimba statia... sau cumpara 2 digitale HITEC si le programam sa mearga fix cum trebuie cu un Y.. reglam tot la ele..
Fisiere atasate
-
ProfundorStanga.JPG (41.06K)
Number of downloads: 38
#15
Postat 07 May 2008 - 10:37 PM
Sper sa ne vedem pe camp si sa ne dam cu parerea pe viu. Oricum am nevoie de ajutor cu benzinarul.