Modelism - RHC Forum: Tamiya CR01 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Tamiya CR01 prima iesire

#1 Useril este offline   Barabula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 415
  • Inregistrat: 25-November 07

Postat 05 May 2008 - 05:48 PM

Am iesit pentur prima oara cu Land Cruiserul de la Tamiya sa vad ce poate. Nu cine stie ce trebuie sa marturisesc.

Masina arata superb mai ales caroseria care e perfecta pentru masina, asa cum ne-am obisnuit de la Tamiya. O intreaga aventura sa o vopsesti chiar daca aparent nu are cine stie ce forme complicate. Daca insa vrei sa folosesti corect schema de vopsire recomandata de cei de la Tamiya, ai nevoie de cinci vopsele si tot atitia pasi de mascare pentru fiecare culoare.

Mecanica e cu susul in jos, desi Tamiya a luat aminte la lectiile constructorilor de rock-crawlere consacrati (Robitronic, etc). E insa interesant sa vezi cum lucreaza amortizoarele cu susul in jos care se comprima la extinderea suspensiei in loc de compresie. Pirghiile si barele de legatura arata spectaculos in functiune dar eficienta nu e pe masura spectacolului. Arcurile din kit sunt moi pe spate si medii pe fata ca sa poata sustine greutatea bateriei care e montata in fata, o idee buna pentru a da o distributie a greutatii un pic dezechilibrata dar cu intentie, pentru a usura catararea masinii. Cutia de viteze e si ea de constructie speciala, Tamiya foloseste o cutie cu pinioane satelit care are efectul ca asigura o demultiplicare masiva a turatiei motorului (la viteza maxima masina merge cam ca o jucarie chinezeasca de trei lei, dar desigur aicea viteza nu e ceea ce conteaza) astfel incit motorul Johnson 540 silvercan (cel mai ieftin) e de ajuns ca sa duca masina. Diferentialele sunt de antimoniu si se pot bloca cu un stift, iar in carcasa diferentialului exista un surub ingropat care permite accesul imediat la stiftul de blocare daca te razgindesti. Toate astea fac masina grea. Cam prea grea, de fapt. Comparat cu standardele din clasa ei, masina cred ca e cea mai grea. Cauciucurile sunt 2.2 (truck), moi, cu insertii de burete, foarte impresionante si cu aderenta buna, crampoane plate, ovale in trei rinduri.

Surprinzator este insa ca cursa suspensiei este doar de vreo trei centimetri limitata fiind de tija amortizorului, cu o maxima diferenta de deflexie intre puntea fata si spate (intre cea mai ridicata roata si cea mai de jos) cu toate rotile pe pamint de vreo 10 centimetri. Asta poate sa para impresionant, si cred ca e cam in zona corecta pentru rock crawling, dar arcurile moi leagana caroseria ca pe o barca si pentru ca masina e grea (sasiul are doua sine principale de aluminiu) se rastoarna usor. Daca gaseau o modalitate de a pune bateria mai jos, poate ca era mai bine.

Masina are destul cuplu ca sa urce aproape orice. Suspensia insa mai are nevoie de munca. Pirghiile de transfer ale suspensiei au o bara de torsiune care e menita sa orizontalizeze sasiul, dar jocul e atit de mare incit ansamblul nu functioneaza la deflexii mici, si cind intra in functiune (brusc) destabilizeaza si mai rau masina. La ceilalti constructori nu am vazut asa ceva si cred ca e mai bine fara. Usurinta cu care urca si se misca pe teren accidentat este mai degraba efectul rotilor mari si diferentialelor blocate (ca sa usureze masina ma gindesc ca ar fi putut sa urmeze si ei ideea de a nu mai folosi diferentiale de loc si sa le inlocuiasca cu un simplu ax cu o coroana conica pentru transmisie asa cum au facut mjoritatea celorlalti). Axele cardanice sunt alunecatoare, cu tub si insertie, din plastic, si articulatiile la fel. Doar crucile cardanice sunt de otel. Aicea iarasi cred ca se putea folosi ceva mai solid (kitul vine cu doua seturi complete de piese pentru axele cardanice, mai putin crucile, probabil ca stiu ei ceva).

Servoul directiei (maisina permite instalarea unui sistem independent de directie pe patru roti) trebuie sa aiba cuplu zdravan, doar uitati-va la rotile alea si amintiti-va cit cintareste masina, ca sa nu mai zic ca bateria e pe fata. Un servo obisnuit o sa va dea numai jumate de cursa in cel mai bun caz. In situatii dificile si mai putin (roti prinse in crevase, crapaturi, pe pereti verticali, etc).

Concluzia este ca e o masina de joaca si poti sa te distrezi la nesfirsit cu ea, chiar daca nu faci decit sa o maninci din ochi, asa de frumos arata. Nu va asteptati insa la performanta gen Axial sau echivalente. Poate doar daca munciti serios si intrati adinc in modificari (o ruta obisnuita pentru cei care vor sa extraga performanta din ceva facut de Tamiya). Ar fi frumos insa daca Tamiya ar lua lucrurile in serios (piata de rock crawling apartine in mare masura producatorilor americani pentru moment) si ar dezvolta sasiul mai departe asa cum a facut-o cu TA05 sau cu X501 in clasele de on, respectiv off-road. Are toate ideile unde trebuie, acuma un pic de efort investit in rafinarea sasiului ar putea produce o surpriza cu adevarat placuta (nu numai ochiului ci si miinii strins inclestate pe comenzi).

Aceasta postare a fost editata de Barabula: 06 May 2008 - 04:46 AM

0

#2 Useril este offline   EZ* 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1695
  • Inregistrat: 10-November 04
  • Gender:Male
  • Interests:aero&auto r/c

Postat 05 May 2008 - 06:45 PM

uau...un alt pasionat de Tamiya...cred asta dupa ce am citit review-ul...de unde esti?...si eu urmaresc aceast model...dar pretul lui inca imi da un recul...wait some time before buy that one...:D:D:D

I just see where are you from...:D

Aceasta postare a fost editata de EZ*: 05 May 2008 - 06:46 PM

0

#3 Useril este offline   EZ* 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1695
  • Inregistrat: 10-November 04
  • Gender:Male
  • Interests:aero&auto r/c

Postat 08 May 2008 - 08:52 AM

pune si neste poze...sau un link cu poze, ca aici trebuie sa le micsorezi muuuuult...
0

#4 Useril este offline   Barabula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 415
  • Inregistrat: 25-November 07

Postat 08 May 2008 - 04:55 PM

http://www.tamiyausa.com/product/item.php?...roduct-id=58405

Nu ma obosesc sa bag poze aicea ca e o drama intreaga. poate bag un filmulet pe youtube daca reusesc sa-l fac (am nevoie de un voluntar sa filmeze si de obicei nu gasesc)
0

#5 Useril este offline   EZ* 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1695
  • Inregistrat: 10-November 04
  • Gender:Male
  • Interests:aero&auto r/c

Postat 08 May 2008 - 06:07 PM

stiu masina...ma gandesc si eu la ea...dar acum stau la panda dupa un cc/xc chassis ...CR-01 o sa fie inca multa vreme up for sale...voiam sa vad varianta ta...ai dreptate cu pozele...poate pe un host gratuit...:)
0

#6 Useril este offline   Barabula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 415
  • Inregistrat: 25-November 07

Postat 08 May 2008 - 06:33 PM

CC/XC este un sasiu destul de neperformant dar daca vrei sa te distrezi, bineinteles ca e la fel ca toate celelalte. Eu am un Touareg (cred ca inca il gasesti prin HK pe ebay) si m-am distrat destul cu el. L-am cumparat din interes pentru suspensia pe spate sa vad daca poate fi adaptata la alte modele dar nu e asa usor si n-am avut chef sa ma apuc sa fac toate modificarile necesare sa mearga. Capacitatea lui offroad e mediocra, nu cu mult mai buna decit sasiurilor TA01-02 (care e drept a fost un sasiu foarte bun). Se rastoarna prea repede si cursa suspensiei nu e destul de mare (mai ales pe spate) drept pentru care e usor sa te trezesti cu o roata suspendata si sa pierzi tractiunea. Diferentialul pe spate trebuie blocat ceea ce se face greu pentru ca trebuie sa desfaci toata carcasa puntii spate si diferentialul si sa introduci piesa care blocheaza angrenajul dupa care pui toate alea la loc. Pe fata nu se poate bloca. Macar atita au invatat de la sasiul ala, ca trebuie sa faci blocarea diferentialelor usoara si rapida. Rotile mari mai compenseaza un pic din lacunele sasiului, dar asta nu e un remediu bun pentru un sasiu slab. In plus sasiul s-a trezit un fel de a cincea roata caci n-a avut nici o destinatie clara (in afara de joaca). Competitii n-au existat, deci n-a urmat nici o dezvoltare ulterioara cu imbunatatiri, etc.

Concluzia e ca daca il vrei pentru distractie e perfect, daca vrei ca sa faci ceva mai serios cu el, lasa-te pagubas. Asa cum am spus, il gasesti pe ebay, si nu e scump, transportul te sleieste un pic pina in Ro:

http://cgi.ebay.com/58324-TAMIYA-1-10-RC-V...1QQcmdZViewItem

Aceasta postare a fost editata de Barabula: 08 May 2008 - 06:38 PM

0

#7 Useril este offline   EZ* 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1695
  • Inregistrat: 10-November 04
  • Gender:Male
  • Interests:aero&auto r/c

Postat 08 May 2008 - 08:00 PM

ai dreptate...dar pare un sasiu destul de bun pentru scale looking...mai ales in varianta re-released cu Pajero...personal imi place mai mult Pajero Sport Rally, caroserie care a existat scoasa doar pentru varianta XB...am vazut cateva variante imbunatatite pe RCU...cu suspensie 4 link...si parca transmisia spate cu cardan...e soooper faina...tot personal imi place acest look (fat tires on Pajero sport...):
http://www.rcuniverse.com/forum/m_5850811/.../tm.htm#6865388
0

#8 Useril este offline   Barabula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 415
  • Inregistrat: 25-November 07

Postat 09 May 2008 - 03:18 AM

Aia e suspensia si transmisia standard, nu e nici o imbunatatire acolo. I-a schimbat link-urile cu bare metalice cu pivoti, ele original sunt de plastic. Dar n-au nici o problema, durabilitatea nu lasa de dorit. Sunt doar mai flexibile ceea ce cred ca da masinii un pic mai multa maleabilitate pe teren accidentat. Ca rezistenta nu e nici o problema, ca nu sunt expuse la nici un fel de efort.

Caroseria de care vorbesti e de plastic, nu lexan/polycarbonat asa ca ai toate sansele sa o paradesti irecuperabil rapid daca folosesti masina din greu. Mai ales nu stiu cum suporta rasturnarile. Touareg-ul meu a luat in freza salturi, copaci si rostogoliri barosane si pe iarba si pe asfalt, pietris, samd. fara probleme, bineinteles ca e zgiriata caroseria si din cind in cind trebuie sa mai reatasez fusta din spate dar aia e nimica toata. Mie personal nu-mi plac caroseriile de plastic absolut de loc, si la Fordul F350 i-am gasit un inlocuitor de lexan imediat dupa citeva rasturnari. Si de fapt de la bun inceput nu i-am pus la caroserie toate detaliile care ar fi fost victime sigure la prima rasturnare (proiectoare, oglinzi retrovizoare, etc).

Nu stiu exact care e situatia cu kitul de care vorbesti tu, dar parca unele din XB erau pe 9,6V si motoare din seria de 400 parca? (mai mici). Asa ca din partea mea se duc mai degraba in categoria de jucarii pentru copii, ca le-am examinat si nu sunt serioase, au prea multe simplificari si sucrtaturi (in constructie), plus nu sunt reparabile, sunt mai mult ca chinezariile. E drept, recent XB au inceput sa fie chiar kit-uri asamblate de Tamiya, dar cred ca tot in China, asa ca eu l-as demonta bucati un asemenea kit si l-as reface doar ca sa fiu sigur ca n-au uitat ceva. Cum sa zic eu? A cumpara un kit XB e ca si cum ai vrea sa-ti iei Mercedes dar sa fie asamblat in China. As fi foarte nelinistit daca n-as putea sa examinez masina inainte de a o cumpara, ca cines tie ce au facut aia acolo, daca au strins un surub prea tare si a crapat ceva, aia e, esti f****d!

Aceasta postare a fost editata de Barabula: 09 May 2008 - 03:48 AM

0

#9 Useril este offline   EZ* 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1695
  • Inregistrat: 10-November 04
  • Gender:Male
  • Interests:aero&auto r/c

Postat 09 May 2008 - 09:19 PM

de ce nu nituiesti fusta la Touareg?...am vazut la unii si functioneaza perfect...
Ma tenteaza un CR01...dar inca sunt pe ganduri...am pus order pentru un cc/xc chassis...

XB sunt asamblate din kit-uri si vin RTR...ce spui tu, toy-ish sunt cele QD (quick drive) from tamiya...
0

#10 Useril este offline   Barabula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 415
  • Inregistrat: 25-November 07

Postat 10 May 2008 - 04:52 AM

Nu vreau sa nituiesc fusta cu pricina pentru ca dupa aia in caz de accident se rupe de la nituri sau rupe caroseria. Prefer sa o las asa cum au proiectat-o ei, cu double sided tape, ca nu-i niic o drama sa inlocuiesc banda adeziva o data pe an sau poate si mai rar cind mai ia vreo creanga la roti si o impinge in spate peste fusta.

Da, asa, cred ca ai dreptate cu diferenta dintre QD si XB. Tot as demonta masina la piele, asa ca nu mai e nici un avantaj sa o iau XB. In plus mie imi place sa-mi vopsesc singur caroseriile si de obicei imi aleg singur culorile, asa ca n-as fi multumit cu treaba facuta de fabrica.
0

#11 Useril este offline   EZ* 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1695
  • Inregistrat: 10-November 04
  • Gender:Male
  • Interests:aero&auto r/c

Postat 10 May 2008 - 12:59 PM

si mie mi-ar place sa le vopsesc singur...dar aici tu esti in avantaj...culori/spray-uri relativ ieftine si la indemana, in multe hobby shops...dar la noi in tara doar cateva locuri sunt de unde-ti poti cumpara vopsea speciala pentru policarbonat/lexan...si asta nu la cel mai mic pret pentru ca fiind putine costa si transportul...de afara nu poti aduce la can deoarece nu le trimite nimeni...
am mai observat ca body-urile vopsite de ei, rezsista impecabil oricaror lovituri

da...ai dreptate cu fusta aia....eu ma gandeam chiar la un velcro tape...am pus un order de Touareg :)...cred ca CR-01 o sa-l las pentru cadoul de craciun...:D:D:D
0

#12 Useril este offline   gigelm5m3 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 03-June 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 August 2008 - 09:53 PM

sunt intru-totul deacord cu barabula in ceea ce priveste vw toureg de la tamiya cc-01, f rezistenta masina si instabila pt ca e destul de inalta si relativ ingusta. transmisia rezista fara probleme si la motoare mai puternice 17x2t dar nu ajuta la nimik din motive de instabilitate. O am deja de 2 ani isi in ciuda nr mare de rasturnari caroseria arata bine (e zgariata normal dar intreaga ca forma)

cat despre xb sunt mai mult decat ok, eu am un suzuki swift mo3m si e asamblat impecabil
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu