LiFePo4 De unde, de ce?
#81
Postat 23 November 2008 - 07:55 PM
Lifepo4 are durata de viata mai mare, descarcare mult mai lenta, iar pretul a 2 pack-uri este similar cu un acumulator auto.
As insera un incarcator de lifepo4 care functioneaza si la 12 V, in felul acesta, dupa ce pornesc masina, alternatorul ar genera curent care trece prin acest incarcator cu posibilitate de egalizare.
#82
Postat 23 November 2008 - 09:36 PM
La autoturism nici nu se putea sa ai o idee mai rea. Un electromotor consuma intre 250 si 350 amperi . Poate masina nu va porni din prima. Ce se va intampla cu acc. daca lasi masina nepornita iarna la -20 grade cateva zile? Ce se va intampla daca ai nevoie sa lasi avariile aprinse zeci de minute sau ore? Ce se intampla daca vrei sa asculti la CD sau radio o ora cu motorul oprit? Ai vazut ce fire duc la acumulatorul masinii? Capacitatea acc. auto nu e degeaba de 50-60 Ah. Nu ai nevoie numai de rata de descarcare.
Aceasta postare a fost editata de liviu_vladut: 23 November 2008 - 09:37 PM
#84
Postat 24 November 2008 - 02:28 AM
#85
Postat 24 November 2008 - 09:28 AM
Desi nu inteleg de ce ai pune life (sunt si mai periculoase, si mai pretentioase) as tinde sa zic ca experimentul tau e sortit esecului (cel putin pe termen lung). Daca e din considerente de greutate (?) as zice sa dai jos din alta parte daca asta e important pentru tine :D
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 24 November 2008 - 09:32 AM
#86
Postat 24 November 2008 - 03:48 PM
Iti urez succes si sper sa iasa ce ai vrut.
Cu respect
Catalin C.
#87
Postat 24 November 2008 - 09:48 PM
Bateriile sunt dimensionate in primul rand pentru amperaj nu pentru capacitate. Adica se iau baterii de (exemplu) 40Ah pentru ca sunt capabile sa dea curenti de 400A .
400 A timp de 3 secunde inseamna o descarcare de 333 mAh, un acumulator de 1000-2000mAh are destula energie pentru a porni de cateva ori motorul, dar ii lipseste amperajul.
Supercapacitorul in paralel cu bateria are acest rol, de a prelua amperajul mare de pornire.
Vezi google "supercapacitor engine starting" sau asa ceva.
P.S. Curentul de blocare al unui motor electric poate fi de 5 sau 10 ori mai mare decat cel nominal, deci nu-s neaparat motoare cu puteri peste un kwatt.
P.S. Am intels ca LiFe in particular sunt cele mai putin periculoase, ca nu iau foc la scurt, supraincarcare sau subdescarcare. Pretentioase, probabil, e necesar si un regulator de incarcare ca sa nu le supraincarce, probabil si un circuit de protectie la subdescarcare.
Aceasta postare a fost editata de ctotth: 24 November 2008 - 09:53 PM
#88
Postat 24 November 2008 - 10:49 PM
Intr-adevar lifepo4 nu se compara cu li-ion sau lipo. Este cea mai sigura tehnologie litiu.
Masina este un Megane 1.5dci, acumulatorul original este de 60A.
#89
Postat 24 November 2008 - 11:12 PM
Acumulatorii deep cycle sunt la fel cu cei normali (auto) diferenta fiind:
Poti trage din ei 80-90% fata de cei normali care suporta doar 20-30%;
Multi producatori ii garanteaza 10-20 ani;
Dimensiuni putin mai mici dar cu rate de descarcare muuult mai mari ( de ex unu de 45Ah poate debita pt 10 sec ~1000A).
mai multe detalii aici de ex.
http://www.odysseyba...c1200series.htm

#90
Postat 25 November 2008 - 06:05 AM
#92
Postat 25 November 2008 - 11:30 PM
Am gasit una micuta de genul 12V@17A 560 Ron, urmeaza apoi de pe la 650 Ron. Stau si ma intreb daca totusi niste celule lifepo4 nu ar fi mai bune.
As face 4 pack-uri de cate 4 celule si le-as lasa asa in masina, ocazional le-as lua pe rand si le-as face o balansare in casa cu un incarcator profi.
Dar in timp ce merg cu masina, oare ce curent vor trage din alternator?
Daca as face o analogie bruta as privi problema incarcarii din alternator in 2 feluri:
1) bateria initiala are 60Ah, si daca se respecta 1/10C la incarcare inseamna 6A curent de incarcare, ceea ce nu supara celulele.
2) pack-urile in paralel produc 9.2Ah dar tehnologia A123 accepta 4C, adica 36.8A
Oare alternatorul va baga in baterie mai mult? Care este principiul general valabil referitor la curentul de incarcare alternator auto->acumulator? Am vazut atatea fire la + si la - ca nu stiu care ce face.
Multumesc.
Aceasta postare a fost editata de p990i: 25 November 2008 - 11:31 PM
#93
Postat 26 November 2008 - 02:27 AM
#94
Postat 26 November 2008 - 05:33 AM
#97
Postat 26 November 2008 - 07:16 PM
#100
Postat 26 November 2008 - 08:47 PM
Inca ceva. Nu uita ca alternatorul da curent in impulsuri. Nu se face nicaieri filtrare cu condensator. Acumulatorul face filtrarea. Daca ai schimbat acumulatorul cu ceva pe litiu, nu poti folosi un incarcator separat, ptr ca impulsurile alea il baga in dambla.
Solutia mi se pare si mie sa vezi de ce te tine asa putin si, daca e o problema de calitate, sa iei un acumulator mai bun.
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#101
Postat 26 November 2008 - 10:43 PM
http://shop.durbahn.de/shop/en/products/Ba...Manson_and_Maas
http://shop.durbahn.de/shop/en/products/Ba...LiFePower-Packs
http://www.ducati.ms...ead.php?t=51537
http://www.1000rr.ne...ead.php?t=54463
Si mai sunt.
Se pare ca unii au inceput sa-si inlocuiasca bateriile clasice, altii incep sa vanda acumulatori lifepo4 pentru auto, etc.
Voi cauta si alte date, macar ca si studiu de caz, ca pana una alta mi-am incarcat bateria deci mai am ceva timp la dispozitie.
#102
Postat 27 November 2008 - 01:32 AM
p990i, la Nov 26 2008, 02:28 PM, a spus:
Poate un mic panou solar ar fi bun... Nu e nevoie de cine stie ce, doar cat sa compenseze descarcarea de repaus. 100-200mA (2 watt) cred ca-s suficienti.
P.S. Masoara si curentii cu motorul oprit, poate sunt pierderi pe undeva. Poate o alarma proasta, poate praf cu funingine..
PS2 - vezi unde pui pack-urile alea ca cica n-au voie sa se incinga mai mult de 70 de grade... vara la 40 de grade, cu motorul pornit in soare sub capota se poate sa sara de 70. In cabina poate se apropie de 60.. nu cat sa omoare bateria dar poate sa-i scurteze viata.
Aceasta postare a fost editata de ctotth: 27 November 2008 - 01:40 AM
#103
Postat 27 November 2008 - 06:18 AM
Am avut un TV cu motor diesel polonez si va rog sa ma credeti ca bateria originala ( una de 180Ah) m-a tinut cinci ani.
PS. Cu firisoarele acelea vrei sa vehiculezi curenti de 600A?
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 27 November 2008 - 06:21 AM
#104
Postat 27 November 2008 - 11:04 PM
Voi masura consumul. Alarma e cu pager.
Ma gandeam la celule si sa pun fire mai groase. As pune si niste condensatori in paralel pentru a atenua varfurile dinspre alternator. Trebuie sa aflu ce tensiuni scoate alternatorul functie de turatii si sa ma gandesc la un limitator de curent electronic.
#105
Postat 28 November 2008 - 12:28 AM
Bafta!
Costel
#106
Postat 28 November 2008 - 05:34 AM
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 28 November 2008 - 05:35 AM
#107
Postat 10 May 2009 - 05:12 PM
Sunt curios daca am nevoie de un fel de Lifepo4 saver sau ESC-ul va oferi o protectie suficienta pentru a nu descarca pack-ul peste limita?
Multumesc.
#108
Postat 12 May 2009 - 08:52 PM
Daca esc-ul tau este proiectat cat de cat normal, va taia motorul cand va ajunge la aprox. 6-7v, poti face teste pentru ca nu ai de ce sa te ingrijorezi ca bagi acumulatorul in deep discharge. Daca se ajunge la 5v si nu a taiat inca motorul, ai un esc cam prostut... ma intreb receptorul cum il va mai alimenta in continuare...
p990i, la May 10 2009, 06:12 PM, a spus:
Sunt curios daca am nevoie de un fel de Lifepo4 saver sau ESC-ul va oferi o protectie suficienta pentru a nu descarca pack-ul peste limita?
Multumesc.
#110
Postat 12 May 2009 - 10:19 PM
Daca sunt cele originale, ar trebui sa aiba atasate benzi care se lipesc cu orice letcon.
p990i, la May 12 2009, 11:10 PM, a spus:
Momentan, furnizorul nu are pe stoc pack-uri, decat celule. Daca exista si alt furnizor roman de Lifepo4 puteti sa-mi dati pe privat o informatie?