Modelism - RHC Forum: LiFePo4 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

LiFePo4 De unde, de ce?

#79 Useril este offline   p990i 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 218
  • Inregistrat: 18-November 06

Postat 23 November 2008 - 07:02 PM

Acumulatorul de la masina incepe sa dea semne de oboseala si ma intreb daca ar fi posibil sa pun acumulatori lifepo4 in locul celui traditional.
Credeti ca este o solutie?
0

#80 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 23 November 2008 - 07:28 PM

numai daca are protectie la supraincarcare/subdescarcare si daca suporta cei cativa sute de amperi necesari la pornire.

de ce sa strici LiFePO4 pe asa ceva, cand poti sa iei o baterie normala?
0

#81 Useril este offline   p990i 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 218
  • Inregistrat: 18-November 06

Postat 23 November 2008 - 07:55 PM

Ca si curent maxim de descarcare suporta 120A pentru maxim 10 sec. iar pornirea maxinii cu ajutorul electromotorului dureaza sa zicem 2 sec. Asta inseamna ca un pack de 13,2 V poate oferi aproape 1,5kW, iar daca pun 2 pack-uri in paralel (240A) aproape 3kW, sau 4,2cp. Nu stiu ce putere are electromotorul dar presupun ca s-ar incadra in parametri. Practic nu am nevoie decat sa-mi porneasca masina, ca dupa aia merge totul pe alternator.
Lifepo4 are durata de viata mai mare, descarcare mult mai lenta, iar pretul a 2 pack-uri este similar cu un acumulator auto.
As insera un incarcator de lifepo4 care functioneaza si la 12 V, in felul acesta, dupa ce pornesc masina, alternatorul ar genera curent care trece prin acest incarcator cu posibilitate de egalizare.
0

#82 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 23 November 2008 - 09:36 PM

Vrei sa pui Li-Fe la autoturism sau la automodel?
La autoturism nici nu se putea sa ai o idee mai rea. Un electromotor consuma intre 250 si 350 amperi . Poate masina nu va porni din prima. Ce se va intampla cu acc. daca lasi masina nepornita iarna la -20 grade cateva zile? Ce se va intampla daca ai nevoie sa lasi avariile aprinse zeci de minute sau ore? Ce se intampla daca vrei sa asculti la CD sau radio o ora cu motorul oprit? Ai vazut ce fire duc la acumulatorul masinii? Capacitatea acc. auto nu e degeaba de 50-60 Ah. Nu ai nevoie numai de rata de descarcare.

Aceasta postare a fost editata de liviu_vladut: 23 November 2008 - 09:37 PM

0

#83 Useril este offline   p990i 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 218
  • Inregistrat: 18-November 06

Postat 23 November 2008 - 09:51 PM

Wow, electromotorul ia aproape 4,5kW? In acest caz ar trebui 3 pack-uri. Cu temperatura pe timpul iernii nu-i problema, temperatura de functionare pleaca de la -30, iar cea de depozitare de la -50.
0

#84 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 24 November 2008 - 02:28 AM

Si de ce nu pui acumulatorul cu Pb care este facut pentru masina? De ce te complici?
0

#85 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 24 November 2008 - 09:28 AM

depinde de cilindria masinii motorului, de exemplu eu nici nu pot clinti motorul meu de 2l hdi cu un acumulator mai mic de 65A si burst de 650A. Nici nu clinteste. Am incercat recent cand mi-a murit bateria sa fac un jump start de pe un acumulator relativ vechi pus pe un renault megane (cu motorul pornit si turat la 2000). Nici o sansa.

Desi nu inteleg de ce ai pune life (sunt si mai periculoase, si mai pretentioase) as tinde sa zic ca experimentul tau e sortit esecului (cel putin pe termen lung). Daca e din considerente de greutate (?) as zice sa dai jos din alta parte daca asta e important pentru tine :D

Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 24 November 2008 - 09:32 AM



0

#86 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 24 November 2008 - 03:48 PM

Daca ar fi pentru un scuter, as zice ca rezista, mai ales cuplat cu un incarcator special. Dar la o masina burst-ul cerut de electromotor este mult prea mare, nu stiu daca ar rezista chiar carcasa acumulatorului la asa descarcare. La pus mai multe in paralel, cine stie s-ar putea sa functioneze, dar se merita oare pretul? Pentru un burst de 420 amperi (pentru motor 2 litri cu compresie buna cam atat "trage"), ar trebui 4 pachete in paralel (~120*4=~480 amperi pasibil minus rezistenta firelor/lamelor/contactelor, deci s-ar situa cam acolo) ar costa ~150 ron*4=~600 ron pe langa mai trebuie si incarcatorul (ori productie proprie -cam greu de facut - ori cumparat - cam scump).


Iti urez succes si sper sa iasa ce ai vrut.


Cu respect

Catalin C.
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#87 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 24 November 2008 - 09:48 PM

Mai citisem undeva de o varianta cu supercapacitori, capbili sa stocheze secundele de burst. Pe astia nu-i deranjeaza amperajul f. mare.
Bateriile sunt dimensionate in primul rand pentru amperaj nu pentru capacitate. Adica se iau baterii de (exemplu) 40Ah pentru ca sunt capabile sa dea curenti de 400A .
400 A timp de 3 secunde inseamna o descarcare de 333 mAh, un acumulator de 1000-2000mAh are destula energie pentru a porni de cateva ori motorul, dar ii lipseste amperajul.

Supercapacitorul in paralel cu bateria are acest rol, de a prelua amperajul mare de pornire.
Vezi google "supercapacitor engine starting" sau asa ceva.

P.S. Curentul de blocare al unui motor electric poate fi de 5 sau 10 ori mai mare decat cel nominal, deci nu-s neaparat motoare cu puteri peste un kwatt.
P.S. Am intels ca LiFe in particular sunt cele mai putin periculoase, ca nu iau foc la scurt, supraincarcare sau subdescarcare. Pretentioase, probabil, e necesar si un regulator de incarcare ca sa nu le supraincarce, probabil si un circuit de protectie la subdescarcare.

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 24 November 2008 - 09:53 PM

0

#88 Useril este offline   p990i 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 218
  • Inregistrat: 18-November 06

Postat 24 November 2008 - 10:49 PM

Uitasem de faptul ca, curentul de pornire tinde sa-l egaleze pe cel de scurt circuit. S-a predat si prin scoala, dar deh... e bine ca mai este cineva care te trage de maneca. Judecata mea cu puterea motorul era eronata.
Intr-adevar lifepo4 nu se compara cu li-ion sau lipo. Este cea mai sigura tehnologie litiu.
Masina este un Megane 1.5dci, acumulatorul original este de 60A.
0

#89 Useril este offline   WarMK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 310
  • Inregistrat: 27-February 04

Postat 24 November 2008 - 11:12 PM

Nu inteleg de ce te complici cu asa ceva cand poti sa cumperi acumulatori Deep Cycle care merg pe auto fara nici o pb.
Acumulatorii deep cycle sunt la fel cu cei normali (auto) diferenta fiind:
Poti trage din ei 80-90% fata de cei normali care suporta doar 20-30%;
Multi producatori ii garanteaza 10-20 ani;
Dimensiuni putin mai mici dar cu rate de descarcare muuult mai mari ( de ex unu de 45Ah poate debita pt 10 sec ~1000A).

mai multe detalii aici de ex.

http://www.odysseyba...c1200series.htm
0

#90 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 25 November 2008 - 06:05 AM

Eu inteleg spiritul de aventura. Dar sa ramai cu masina imobilizata noaptea pe viscol si eventual cu toata familia in ea nu-i nici o frumusete. Este clar ca nu-i o solutie mai ieftina si nici mai sigura. Parerea mea este sa iei o baterie normala...daca se poate de firma.
0

#91 Useril este offline   p990i 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 218
  • Inregistrat: 18-November 06

Postat 25 November 2008 - 10:03 PM

Buna ideea cu deep cycle.
Cat despre lifepo4 pe auto, era o idee daca pretul lor era mai mic, asa este o dambla pura...
0

#92 Useril este offline   p990i 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 218
  • Inregistrat: 18-November 06

Postat 25 November 2008 - 11:30 PM

Nu am putut edita ultimul meu post, asa ca adaug acest reply si zic wow, si ma refer la preturile deep cycle.
Am gasit una micuta de genul 12V@17A 560 Ron, urmeaza apoi de pe la 650 Ron. Stau si ma intreb daca totusi niste celule lifepo4 nu ar fi mai bune.
As face 4 pack-uri de cate 4 celule si le-as lasa asa in masina, ocazional le-as lua pe rand si le-as face o balansare in casa cu un incarcator profi.
Dar in timp ce merg cu masina, oare ce curent vor trage din alternator?
Daca as face o analogie bruta as privi problema incarcarii din alternator in 2 feluri:
1) bateria initiala are 60Ah, si daca se respecta 1/10C la incarcare inseamna 6A curent de incarcare, ceea ce nu supara celulele.
2) pack-urile in paralel produc 9.2Ah dar tehnologia A123 accepta 4C, adica 36.8A
Oare alternatorul va baga in baterie mai mult? Care este principiul general valabil referitor la curentul de incarcare alternator auto->acumulator? Am vazut atatea fire la + si la - ca nu stiu care ce face.
Multumesc.

Aceasta postare a fost editata de p990i: 25 November 2008 - 11:31 PM

0

#93 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 26 November 2008 - 02:27 AM

oricum iti trebuie regulator care sa opreasca alimentarea cand sunt pline - ala auto nu cred ca e bun. Regulatorul de incarcare (care trebuie sa-l faci sau sa-l cumperi) ar trebui sa aibe grija si de limitarea curentului, daca e cazul.
0

#94 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 26 November 2008 - 05:33 AM

Te rog sa ma scuzi dar eu nu inteleg ce are bateria originala. Daca una obisnuita te tine cinci ani , care este problema?
0

#95 Useril este offline   p990i 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 218
  • Inregistrat: 18-November 06

Postat 26 November 2008 - 02:28 PM

Am o masina personala si una de la munca. La cea personala s-a dus in 3 ani, cea de la munca are 2 ani si jumatate, ambele s-au dus. Cea personala sta mai mult in parcare iar descarcarea se face simtita.
0

#96 Useril este offline   Tempus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 220
  • Inregistrat: 27-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 November 2008 - 02:33 PM

rog un admin sa desparta in doua topicuri seprate - life rc modelism si life auto 1:1 ;)

...
0

#97 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 26 November 2008 - 07:16 PM

Daca bateria te tine doar 2-3 ani inseamna ca ceva nu este in regula. Eu as sugera sa vezi ce. In mod normal ar trebui sa tina cam 4-5 ani.
0

#98 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 26 November 2008 - 07:40 PM

mie mi-a murit dupa 5 ani. Si folosita masina normal, urban + incarcari N baterii modelism si alte tampenii. Deci nu stiu ce baterii ai tu sub capota dar par subdimensionate daca mor asa rapid. Diesel-ele cer amperaj mai mare la pornire.


0

#99 Useril este offline   scimitar 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 293
  • Inregistrat: 04-July 08

Postat 26 November 2008 - 08:02 PM

ARO avea 2 baterii. nu mai stiu daca in paralel sau in serie. eram si eu mic.

a folosit cinceva liFe pe elicoptere?
0

#100 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 26 November 2008 - 08:47 PM

Mie imi plac comentariile lui dan_mitea. Sunt ca un dus rece. Un fel de "Treziti-va la realitate!". Ceea ce spune Dan este practic si eficient. Bateria de pe masina pe care o folosesti zilinic tre' sa mearga. Nu e hobby. Poti face teste cu ceva de care nu depinzi zilnic, dar in cazul asta as avea o retinere.

Inca ceva. Nu uita ca alternatorul da curent in impulsuri. Nu se face nicaieri filtrare cu condensator. Acumulatorul face filtrarea. Daca ai schimbat acumulatorul cu ceva pe litiu, nu poti folosi un incarcator separat, ptr ca impulsurile alea il baga in dambla.

Solutia mi se pare si mie sa vezi de ce te tine asa putin si, daca e o problema de calitate, sa iei un acumulator mai bun.

Cirip
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#101 Useril este offline   p990i 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 218
  • Inregistrat: 18-November 06

Postat 26 November 2008 - 10:43 PM

Ca si surse de informare:
http://shop.durbahn.de/shop/en/products/Ba...Manson_and_Maas
http://shop.durbahn.de/shop/en/products/Ba...LiFePower-Packs
http://www.ducati.ms...ead.php?t=51537
http://www.1000rr.ne...ead.php?t=54463
Si mai sunt.
Se pare ca unii au inceput sa-si inlocuiasca bateriile clasice, altii incep sa vanda acumulatori lifepo4 pentru auto, etc.
Voi cauta si alte date, macar ca si studiu de caz, ca pana una alta mi-am incarcat bateria deci mai am ceva timp la dispozitie.
0

#102 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 27 November 2008 - 01:32 AM

Vezi postareap990i, la Nov 26 2008, 02:28 PM, a spus:

Am o masina personala si una de la munca. La cea personala s-a dus in 3 ani, cea de la munca are 2 ani si jumatate, ambele s-au dus. Cea personala sta mai mult in parcare iar descarcarea se face simtita.


Poate un mic panou solar ar fi bun... Nu e nevoie de cine stie ce, doar cat sa compenseze descarcarea de repaus. 100-200mA (2 watt) cred ca-s suficienti.
P.S. Masoara si curentii cu motorul oprit, poate sunt pierderi pe undeva. Poate o alarma proasta, poate praf cu funingine..

PS2 - vezi unde pui pack-urile alea ca cica n-au voie sa se incinga mai mult de 70 de grade... vara la 40 de grade, cu motorul pornit in soare sub capota se poate sa sara de 70. In cabina poate se apropie de 60.. nu cat sa omoare bateria dar poate sa-i scurteze viata.

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 27 November 2008 - 01:40 AM

0

#103 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 27 November 2008 - 06:18 AM

Nu prea poti sa le pui departe. Vei avea pierderi pe firul ce merge la demaror. Oricat de gros l-ai pune....cum il pozezi sa intre in cabina?....tot trebuie sa fie scurt. Daca bateria are nevoie s-o incarci este deja pe drumul final. Vezi ce nu-i in regula.
Am avut un TV cu motor diesel polonez si va rog sa ma credeti ca bateria originala ( una de 180Ah) m-a tinut cinci ani.

PS. Cu firisoarele acelea vrei sa vehiculezi curenti de 600A?

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 27 November 2008 - 06:21 AM

0

#104 Useril este offline   p990i 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 218
  • Inregistrat: 18-November 06

Postat 27 November 2008 - 11:04 PM

La panou solar m-am gandit si eu, am unul de 1,5 W, dar stau cu frica sa nu-mi sparga careva parbrizul, drept pt. care am preferat sa nu.
Voi masura consumul. Alarma e cu pager.
Ma gandeam la celule si sa pun fire mai groase. As pune si niste condensatori in paralel pentru a atenua varfurile dinspre alternator. Trebuie sa aflu ce tensiuni scoate alternatorul functie de turatii si sa ma gandesc la un limitator de curent electronic.
0

#105 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 November 2008 - 12:28 AM

ok. Super. Dar cum o sa-i incarci? Daca ne poti descrie frumos circuitul de la alternator la pack,apoi la diversii consumatori vom intelege mai mult si poate logica va triumfa. Eventual sa stim si noi niste costuri. Nu ce e la ei, ci ce ar iesi aici, cu manopera.

Bafta!
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#106 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 28 November 2008 - 05:34 AM

Eu nu pot intelege dorinta de a creea probleme acolo unde nu sunt. Ce are bateria cu plumb?

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 28 November 2008 - 05:35 AM

0

#107 Useril este offline   p990i 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 218
  • Inregistrat: 18-November 06

Postat 10 May 2009 - 05:12 PM

Vreau sa cumpar un motor Terahobby 5055, acumulatori lifepo4 si controller. Din ce am vazut ESC recunoste celule Lipo si NiCd/NiMh, dar nu spune nimic de Lifepo4.
Sunt curios daca am nevoie de un fel de Lifepo4 saver sau ESC-ul va oferi o protectie suficienta pentru a nu descarca pack-ul peste limita?
Multumesc.
0

#108 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 May 2009 - 08:52 PM

Nu exista saver pt LiFe, pt ca nu ai ce proteja, exista raportate cazuri de descarcare adanca pana aproape de zero, reincarcare si au mers perfect. Este unul din avantajele lor.
Daca esc-ul tau este proiectat cat de cat normal, va taia motorul cand va ajunge la aprox. 6-7v, poti face teste pentru ca nu ai de ce sa te ingrijorezi ca bagi acumulatorul in deep discharge. Daca se ajunge la 5v si nu a taiat inca motorul, ai un esc cam prostut... ma intreb receptorul cum il va mai alimenta in continuare...

Vezi postareap990i, la May 10 2009, 06:12 PM, a spus:

Vreau sa cumpar un motor Terahobby 5055, acumulatori lifepo4 si controller. Din ce am vazut ESC recunoste celule Lipo si NiCd/NiMh, dar nu spune nimic de Lifepo4.
Sunt curios daca am nevoie de un fel de Lifepo4 saver sau ESC-ul va oferi o protectie suficienta pentru a nu descarca pack-ul peste limita?
Multumesc.

... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu