after run oil
#1
Postat 07 January 2004 - 06:04 PM
prin tarile mai civilizate in care am umblat am gasit ceva numit after run oil. pe la noi nu se gaseste si cineva (nu conteaza cine :D ) mia spus ca pot pune ulei auto in motor ca sa nu rugineasca de la nitro cai coroziv.
cat este de adevarata chestia asta caci cu siguranta este foarte eftina. oricum de la uleiul auto ce este cam gros nu se imbaxeste motorul prea tare?
salutare. ReD GUY
#2
Postat 07 January 2004 - 07:18 PM
After Run Oil.... cum era vorba aia cu chelu si cu tichia de margaritar ? Intradevar se intimpla ca motoarele sa prinda rugina pe dinauntru. Dupa cum stim methanolul ( ca orice alc ) trage apa, cauza ruginii.
Se poate folosi si ulei de arma. Este la fel de bun si mult mai ieftin decit AR Oil sau AeroSynth ....
CF4U
#3
Postat 07 January 2004 - 07:33 PM
Citeaza
oricum, nu apa strica motorul ci nitrometanul care dupa cum stim este coroziv. asta daca nu zbori o perioada mai indelungata.
oricum, mi-am facut o parere despre problema.
cu stima,
red guy
#4
Postat 08 January 2004 - 07:55 AM
Uleiul de arma este bun deoarece curata si calamina. Uleiul sintetic este deasemenea bun deoarece nu sicativeaza de-a lungul timpului ca cele vegetale (ricin). Uleiul mineral nu strica niciodata in motor, dar are o problema majora: se spala foarte greu, dupa stocare, deoarece nu este solubil in metanol!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 08 January 2004 - 07:57 AM
Cu rabdare si ciocan.
#5
Postat 08 January 2004 - 04:22 PM
Eu folosesc "afer run oil" si nu s-a intimplat absolut nimic cu motoarele, cel putin in perioada de iarna care dureaza citeva luni bune (motoare nefolosite) se recomanda folosirea unui ulei (citeva picaturi).
In cea mai mare parte este compus din ulei de transmisie pentru cutiile de viteze automate pentru autoturisme.
Daca mai multi cumpara un bidon de ulei le ajunge pentru ani buni......
Aceasta postare a fost editata de leo: 08 January 2004 - 04:26 PM
#6
Postat 08 January 2004 - 05:29 PM
Citeaza
Eu am after-run oil, dar in sticla mica. L-am cumparat mai demult de dincolo, si cica se recomanda sa pui in motor de fiecare data dupa ce inchei zborul. Si inca o chestie: inainte de "impachetatul" motorulul e bine sa se puna curent pe bujie si sa se incerce sa i se dea drumul pana cand se termina combustibilul ramas inauntru.
#7
Postat 08 January 2004 - 10:39 PM
s-ar putea ca leo sa aiba dreptate. nu stiu exact, DAR stiu ca ceva este coroziv pe acolo ca in combustibilul ala de se cumpara de la magazin se pun mai multe chestii in afara de metanol si ricin: anti foaming agent (ca sa nu faca spume de la vibratii) si anticoroziv. da partea proasta cu asta este ca daca motoru sta mult nelucrat atunci nu este bine.
si ulei de arma de unde se poate cumpara pe la noi? nu sunt vanator si nici nu am asemenea pasiuni B)
salut
#8
Postat 09 January 2004 - 07:59 AM
leo, la 8 Jan 2004, 16:22, a spus:
Ahaa, ma pandeai la cotitura!!!...pai hai sa vedem, cu putina chimie pe care mi-o mai amintesc! Scriem reactia "redox" pentru nitrometan:
2CH3-NO2+2O2=2CO2+3H2O+N2O3 (imi cer scuze daca ecuatia nu este egalata corect), deci, ca produse principale de ardere a nitrometanului avem dioxid de carbon, apa si oxid de azot...Acum sigur, daca vom considera apa element coroziv, Leo are dreptate, dar daca cineva se astepta ca prin produsele de ardere sa existe ceva acizi organici sau baze puternice, (ori alte substante violente), atunci nu, nitrometanul nu este coroziv!!!!...mult mai multa apa gasim in urma arderii metanolului (procentual vorbind), decat a nitrometanului!
Pentru antifoaming (impiedicarea aparitiei spumei in rezervor), se foloseste de catre firmele producatoare de combustibil, uleiul siliconic (deci necoroziv)...cam unu la mie (se ia recipientul de combustibil, se pun cateva picaturi de ulei siliconic si se agita...daca face spuma, mai adaugi o picatura doua...asta pana nu mai face....uleiul creeaza astfel o tensiune superficiala mai mare la suprafata combustibilului)
Ulei de arma se gaseste la magazinele de vanatori si pescari...nu cred sa fie nevoie de permis pentru portarma ca sa poti cumpara ulei!...dar daca trebuie, gasesti tu vre-un vanator prin magazin pe care sa-l rogi!!! B)
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 09 January 2004 - 08:06 AM
Cu rabdare si ciocan.
#9
Postat 09 January 2004 - 09:33 AM
CH3OH + O2 =HCOOH+H2O
HCOOH=acid formic (de furnica?!!!!:D)....cat de coroziv o fi?
Deasemenea uleiul de ricin este acid gras nesaturat (ca toate uleiurile vegetale!)
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 09 January 2004 - 10:07 AM
Cu rabdare si ciocan.
#10
Postat 09 January 2004 - 10:09 AM
CH3-NO2 ?
N cu 5 valente ?
#11
Postat 09 January 2004 - 11:38 AM
Aceasta postare a fost editata de Freeman: 09 January 2004 - 11:41 AM
#12
Postat 09 January 2004 - 11:44 AM
Ca de nitrometan scris CH3-NO3 n-am auzit. Gresesc?
Telefon: 0721 385365
#13
Postat 09 January 2004 - 11:55 AM
#14
Postat 09 January 2004 - 12:03 PM
Corsair4FU, la 9 Jan 2004, 10:09, a spus:
CH3-NO2 ?
N cu 5 valente ?
adica eu mi-am cerut scuze daca nu e egalata corect si tu totusi repede, sari la gat?....
Cu rabdare si ciocan.
#15
Postat 09 January 2004 - 03:30 PM
ca i-ti sta bine cu Dobermann la git ... :D :D :D
#16
Postat 09 January 2004 - 06:32 PM
Hai, mutarea!
Ca io nici nu mai tin minte bine cum se calculeaza numaru' reinoldz si ce este acela un avriataj, dapoi ce e ala cehashtreice o o hash?
Lasati-ne neuronu' in pace domle! Ushkeala!
BIG protoxid de azototat de ampicilina
#17
Postat 09 January 2004 - 08:12 PM
:D :D :D

Ajutor



















