Pagina 1 din 1
Surub cu cap imbus stricat
#1
Postat 08 July 2008 - 10:41 PM
Am doua suruburi de prindere a suportului de motor de sasiu (M2.5) cu cap imbus al caror socket imbus pt cheie este stricat. Patineaza cheia imbus specifica. Sasiul si piesele adiacente de prindere sunt de metal. Ce variante ar fi sa scot un asemenea surub? De asemenea, capul surubului este "ingropat". Eventuala forta bruta cu o bormasina pare sa fie exclusa...
Multam
Multam
HK Rattler 1/8
e-Revo 1/16 VXL
e-Revo 1/16 VXL
#5
Postat 09 July 2008 - 05:26 AM
Da, si eu cred ca ai avut noroc ca a iesit asa. Scula de extractie a suruburilor astora e asemanatoare cu un burgiu dar are "filetul" cam ca un holzsurub (adica pas mare, si e conic, cu o conicitate mare) si e pe stinga:
http://homerepair.about.com/od/interiorhom...w_extractor.htm
Cea mai mica scula d-asta insa pe care am gasit-o vreodata e pentru suruburi de 3mm insa. Poate ca ar merge, dar daca nu, continua sa citesti.
Daca ai un dremel cu un disc subtire, poti taia un sant pentru o surubelnita plata si il scoti asa. Altminteri, fa rost de o scula inbus buna, preferabil nou-nouta, adica fara nici un fel de uzura si infige-o bine in surub. S-ar putea sa ai noroc si sa prinda. Sculele de la Hudy m-au scos pe mine din rahaturi d-astea de multe ori excat asa. Daca nu, ramine solutia destructiva. Va trebui sa gauresti capetele suruburilor cu un burghiu de diametrul capului pina cind capul e macinat complet si scoti motorul dupa care extragi resturile suruburilor din suport sau motor, ma rog, cum poti (patent, visegrips, etc). Asta e cel mai riscant ca de obicei sfirsesti prin a distruge si alte chestii, ca burghiul deviaza (surubul e de otel, suportul e de aluminiu). Incearca sa gauresti din aproape in aproape cu burghie din ce in ce mai mari, cite putin (din 0,5mm in 0,5mm), cel mai bine cu un pin-vise care il invirti usor cu mina, ca sa nu deviezi. O sa iti ia o eternitate dar e cel mai sigur ca sa eviti dezastre.
http://homerepair.about.com/od/interiorhom...w_extractor.htm
Cea mai mica scula d-asta insa pe care am gasit-o vreodata e pentru suruburi de 3mm insa. Poate ca ar merge, dar daca nu, continua sa citesti.
Daca ai un dremel cu un disc subtire, poti taia un sant pentru o surubelnita plata si il scoti asa. Altminteri, fa rost de o scula inbus buna, preferabil nou-nouta, adica fara nici un fel de uzura si infige-o bine in surub. S-ar putea sa ai noroc si sa prinda. Sculele de la Hudy m-au scos pe mine din rahaturi d-astea de multe ori excat asa. Daca nu, ramine solutia destructiva. Va trebui sa gauresti capetele suruburilor cu un burghiu de diametrul capului pina cind capul e macinat complet si scoti motorul dupa care extragi resturile suruburilor din suport sau motor, ma rog, cum poti (patent, visegrips, etc). Asta e cel mai riscant ca de obicei sfirsesti prin a distruge si alte chestii, ca burghiul deviaza (surubul e de otel, suportul e de aluminiu). Incearca sa gauresti din aproape in aproape cu burghie din ce in ce mai mari, cite putin (din 0,5mm in 0,5mm), cel mai bine cu un pin-vise care il invirti usor cu mina, ca sa nu deviezi. O sa iti ia o eternitate dar e cel mai sigur ca sa eviti dezastre.
Aceasta postare a fost editata de Barabula: 09 July 2008 - 05:32 AM
#6
Postat 09 July 2008 - 08:37 AM
Salut. In revista Moto Life a a aparut odata un tutorial pt scoaterea suruburilor rupte. Da o gaura in surub, cativa mm cat s aintre un imbus mai mic fix apoi ciocanesti cheia imbus pana intra si desurubezi deci cheia imbus hexagonala intra in gaura spiralului. Poti incerca cu degripant WD(XX) ca s aiasa usor. Daca nu ai inteles, scrie aici si revin cu explicatii. Poti incerca metoda cu gaura si sa desfacu cu patratul tarodului pt ca e otel rapid sau uite aici:
http://www.motorcycle.com/how-to/how-to-ex...screws-3440.htm
http://www.motorcycle.com/how-to/how-to-ex...screws-3440.htm
#7
Postat 09 July 2008 - 09:01 AM
Cel mai simplu: faci un sant pe capul surubului cu dremel-ul (freza) si folosesti o surubelnita dreapta. La mine functioneaza http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ic_13.gif
edit: acum am vazut ca si barabula a dat acelasi sfat
edit: acum am vazut ca si barabula a dat acelasi sfat
Aceasta postare a fost editata de NIZ: 09 July 2008 - 09:02 AM
#9
Postat 09 July 2008 - 01:10 PM
Daca hexagonul este ras complet , cauta o cheie imbus cu un nr. mai mare , tesete-i un pic muchiile de intrare si ciocanesti in ea sa intre fortat. Exact cum a scris Nato , doar ca nu mai dai alta gaura . Sau poti sa faci tu , la polizor , un virf gen imbus pe masura gaurii, dintr-un material tare.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1