Planuri , schite etc peste 1000 de avioane
#31
Postat 28 April 2008 - 05:13 PM
#32
Postat 15 September 2010 - 07:44 AM
Chiar si dupa atata timp sunt de nepretuit
Tin sa multumesc si totodata sa ridic si topicul!
RESPECT @Fantomas_xp
Asigurari obligatorii de locuinte: Suma asigurara 20.000E / Prima de asigurare 20Euro
Rapido Robbe
#35
Postat 26 October 2010 - 02:53 PM
renatoa, la Oct 26 2010, 08:00 AM, a spus:
Poti reproduce toata curbura aripii de la capat ?
In nici un caz nu cred ca as fii in stare, dar fiind la inceput de drum la acest capitol...nu stiu cum altfel as reusii sa fac singur aripi , care sa aiba cat de cat caracteristicele celor originale.
Probabil as avea nevoie mai de graba de un template !?
Ar putea parea banal pentru unii mai experimentati, insa nu e important sa reproduci exact ..macar partea care se fixeaza in fuselaj si unghiul aripii ?
De matrite ce parere aveti ?
Nu s-ar putea face din polistirolul acela albastru ?
#36
Postat 26 October 2010 - 03:45 PM
Nu e vorba de nici un template,aripile de EZ* sunt injectate la o presiune si temperatura "trade secret".Chiar daca ai avea materia prima/matritele si "know-how"-ul nu ai avea utilajele necesare.
Dar poti sa te orientezi catre modele din depron care nu necesita tehnologie avansata...doar materialul ,lipici si un cutter.
#37
Postat 26 October 2010 - 04:08 PM
SILVIU66, la Oct 26 2010, 04:45 PM, a spus:
Nu e vorba de nici un template,aripile de EZ* sunt injectate la o presiune si temperatura "trade secret".Chiar daca ai avea materia prima/matritele si "know-how"-ul nu ai avea utilajele necesare.
Dar poti sa te orientezi catre modele din depron care nu necesita tehnologie avansata...doar materialul ,lipici si un cutter.
si zboara la fel de bine si in plus si ieftin!!... :rolleyes:
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#38
Postat 26 October 2010 - 04:09 PM
SILVIU66, la Oct 26 2010, 03:45 PM, a spus:
Nu e vorba de nici un template,aripile de EZ* sunt injectate la o presiune si temperatura "trade secret".Chiar daca ai avea materia prima/matritele si "know-how"-ul nu ai avea utilajele necesare.
Dar poti sa te orientezi catre modele din depron care nu necesita tehnologie avansata...doar materialul ,lipici si un cutter.
Pana aici am inteles.
Ce doresc eu sa realizez ( minimul ) este o aripa dintr-un material precum acesta Styro foam blu .
Am vazut pe net ca multi utilizeaza asa ceva pentru crearea de aripi , taiate la cald ( cu fir ).
Nu am pretins nici o clipa sa fac ceva identic, dar constat ca unii au facut aripi chiar si drepte...pe modele clone create de ei sau fuzoliera de EZ.
Ce ma intereseaza in mod special ( ca si incepator/necunoscator ) ..chiar daca pt cei experimentati e simplu si intrebarea nu isi are rost... cum fac unghiul de inclinare al aripii si partea ce intra in fuselaj sa fie aceleasi ca la Ez ?
Revenind la matrite, ca si idee.
Teoretic....daca eu am lichidele care odata turnate , formeaza acest polistirol (Styrofoam ) ..din moment ce multi alii zboara cu aripi din acest material , odata ce rezultatul final ..forma aripii scoasa din matrita e aceeasi ca la EZ si materialul in sine e folosit la zbor..chiar daca nu e la fel ca cel din care e facut EZ...odata montat nu ar trebuii sa zboare ?
Indiferent ca are sau nu aceeasi rezistenta.
#39
Postat 26 October 2010 - 04:30 PM
Artelian, la Oct 26 2010, 05:09 PM, a spus:
Teoretic....daca eu am lichidele care odata turnate , formeaza acest polistirol (Styrofoam ) ..din moment ce multi alii zboara cu aripi din acest material , odata ce rezultatul final ..forma aripii scoasa din matrita e aceeasi ca la EZ si materialul in sine e folosit la zbor..chiar daca nu e la fel ca cel din care e facut EZ...odata montat nu ar trebuii sa zboare ?
Indiferent ca are sau nu aceeasi rezistenta.
Pai tocmai, ca nu le ai pe alea originale...
Si faptul ca nu au aceasi rezistenta are o importanta ! Ca sa le conferi rezisteanta, trebuie intarite deci devin mai grele, deci nu mai zboara la fel.
De zburat va zbura, dar nu la fel.
Iar neintarit, styro obisnuit se rupe la primul zbor.
#40
Postat 26 October 2010 - 04:50 PM
Incerc sa , simplific :rolleyes: ...sa zicem ca aveti un fuselaj de EZ sau orice alt avion asemanator si vreti sa faceti o aripa care sa, se potriveasca in gaurile respectivului fuselaj.
Cum se procedeaza la crearea acelui template, ca presupun.....nu se merge la ochi cu pixul !?
Macar atat...in loc sa desene aiurea acel template, are cineva unu care sa se potriveasca ?
Am inceput mai multe tentative si vreau sa vad macar un avion facut de mana mea , care sa mai si zboare :rolleyes:
Ultimul incercat , cred ca era de fapt un fel de off road truck , pentru ca ii placea mai mult la sol :)
Am un fix in cap...si anume...a merge pe structura EZ. sau cat de cat asemanator , daca e posibil sa se si potriveasca aripile/fuselajele intre ele, pentru ca umblu mult prin munti si ar fii mai simplu.
Adica imi e mi usor sa car dupa mine componente care se potrivesc la tot ( in caz ca se rupe ceva ) ..pe munte fiind mai greu de reparat.
#41
Postat 01 December 2011 - 04:26 AM
http://zborcircular....01_archive.html
#42
Postat 27 December 2011 - 05:25 PM
Aceasta postare a fost editata de fantom: 27 December 2011 - 05:26 PM
Stirile tac, mutii vor sa ne spuna,
Ca nimeni n-aude cand orbii vad tot,
Si noi ne-ncalzim punand paie pe foc.
#43
Postat 19 September 2012 - 08:54 AM
stie cineva pe unde sa caut un plan pt un avion cu aripa parasol anvergura intre 1400-1800 mm ? Cu fuselaj din balsa, aripa la fel dar poate fi si din polistiren.
Ceva gen Taxi de la Graupner sau Charter de la Robbe. Poate ar fi bun cu profil simetric la aripa ca sa se invarta mai bine (mai acrobat )
Mersi
Sorin
#45
Postat 19 September 2012 - 10:10 AM
SORIN CAIUS, la 19 September 2012 - 08:54 AM, a spus:
stie cineva pe unde sa caut un plan pt un avion cu aripa parasol anvergura intre 1400-1800 mm ? Cu fuselaj din balsa, aripa la fel dar poate fi si din polistiren.
Ceva gen Taxi de la Graupner sau Charter de la Robbe. Poate ar fi bun cu profil simetric la aripa ca sa se invarta mai bine (mai acrobat )
Mersi
Sorin
Un Wot 4 s-ar potrivi de minune ....
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#46
Postat 19 September 2012 - 11:54 AM
Da nu e urat modelul dar vreau ceva mai mare sa nu fie asa sensibil la vant, nu m-am hotarat inca daca sa fie electric sau termic ( am vreo 2 HB 10cm3 si un Moki 10cm3 noi sau un HB 6,5 cm3 disponibile ) .
In plus as vrea sa aibe aripa trapezoidala cu eleroane flapsuri ,(cel mai bine din polistiren extrudat ranforsate cu fibra de sticla sau carbon), profil simetric cu vreo 0,5 grade calaj, motor -1 grad calaj in jos sa fuga un pic.Roata de bot orientabila.
In plus vreau sa-l construiesc eu, ma pricep putin si am vreo luna timp disponibil.
Am un Arrow (F3A Campion Mondial in 1979 Wolfgang Matt) inceput prin 1988 si la finalizare acum ,1600 anvergura cu tren escamotabil si nu as vrea s-l sparg, as construi unul un pic mai lejer de pilotat sa ma antrenez putin, ca nu am mai pilotat din astea de mult.
Daca nu gasesc un plan care sa-mi placa si sa-l mai modific putin "pe ici pe colo prin partile esentiale" o sa-l proiectez eu ca n-ar fi primul.
Mersi pt amabilitate.
Ciao Sorin
#47
Postat 19 September 2012 - 12:08 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#48
Postat 19 September 2012 - 01:38 PM
Nu are nimeni o documentatie de Taxi Charter sau ceva asemanator?
Ciao Sorin
#49
Postat 19 September 2012 - 05:05 PM
Terry am avut unul de cutie si mergea super apoi am construit eu unul de 1,5 ori mai mare cu un Os max de 6,5 parca si pe ala am invatat sa fac ceva acrobatie dar chiar a fost un model reusit.
Cred ca o sa combin astea 2 modele cu o aripa de la Arrow (trapezoidala cu profil simetric) si ampenajele,sunt convins ca o sa fie super pt antrenament si chiar mai mult .
Mersi
Ciao Sorin
#50
Postat 20 September 2012 - 03:18 PM
Fisierul de la Terry e prea mare si nu stiu sa-l micsorez nu pot sa-l postez.
Ciao Sorin
Fisiere atasate
-
Graupner Taxi.pdf (418.07K)
Number of downloads: 189
#51
Postat 24 September 2012 - 07:17 PM
Oricum 1600 anvergura, 1150 lungime,aripa trapezoidala cu profil simetric si trecere de profile,Calaj aripa 0,5 Grad, motor calaj - 1 Grade in jos, 1,5 Grade la dreapta. Unghi diedru 4 grade? sau mai bine 5-6 Grade are cineva vreo idee ?
Fuselaj balsa 5 mm, ranforsat cu placaj 1mm, aripa polistiren extrudat ranforsata cu fibra de sticla(sau carbon) motor 6,5-10 cm3, 2 timpi sau ceva echivalent electric.
Maine comand balsa de la Sierra,(placaj am sa construiesc vreo 5 avioane ultrausoare, am si balsa da grinzi de 100x 100 mm sau mai mari si nu am chef sa tai),normal intr-o saptamna ar fi gata lejer, daca nu ma mai buzareste careva cu ceva lucrare.
Orice sfat (in domeniu)este apreciat
Ciao Sorin
#52
Postat 26 September 2012 - 07:40 PM
Nu am vrut sa fac ceva care sa semene neaparat cu un clasic ci un minim necesar, mai usor de construit ,care sa poata fi folosit pt antrenament de zbor acrobatic si va face o sa vedeti.
Am vazut azi balsa la OBI si la Bricostore, dar e de 2 ori mai sumpa ca la Sierra calitativ nu era grozava, dar inca nu am luat balsa de la Sierra ca sa pot spune, dar daca e Graupner Qualitat ar trebui sa fie super buna.
Ciao Sorin