Rachetomodele
#1
Postat 13 December 2003 - 11:10 AM
Eu am auzit niste vorbe pe la noi la clubul de aeromodele ca in loc de amorse originale cu praf de pusca ar merde si un bec spart cu filamentul intreg. Asa stiu si eu cum face un filament in aer liber... dar am incercat si eu si se itrerupe imediat si nici nu provoaca destula caldura ca sa aprinda motorul!!!!!!!!!!!!!
A doua zi cand am fost la aero le-am spus ca nu a mers si ei mi-au spus ca le-a mers si ca au putut lansa rachetele...
Imi explica si mie cineva fenomenul???????? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif :) B) B)
Born 2 fly... B) B) B)
A doua zi cand am fost la aero le-am spus ca nu a mers si ei mi-au spus ca le-a mers si ca au putut lansa rachetele...
Imi explica si mie cineva fenomenul???????? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif :) B) B)
Born 2 fly... B) B) B)
Born to fly... & Born to crash...
#8
Postat 10 February 2004 - 03:56 PM
Daca folosesti un bec spart aprinzi doar u motor cu rl si o iei de la capat cu munca dar daca faci un "filament" din nichelina il folosesti de mai multe ori.
Daca caut mai bine pe forum eu parca am facut si un desem nu de calitate dar este bun cat sa intelegi ce treuie sa aci.
Sirma de nichelina nu are atita forta cat sa aprinda motorul sau il aprinde destul de greu asa ca trebuie sa folosesti un praf care se aprinde mai repede si care la rindul lui sa aprinda motorul.
De exemplu iei o bucata de tub varnisi care sa incapa in ajutajul motorului in car bagi sirma de nichelina si pe linga ea poti sa indesi catran de chibrit care se aprinde destul de repede si degaje destula caldura cat sa aprinda motorul.
Iei o bucata de sirma de nichelina nu conteaza lungimea. Iei sursa de energie care este un acumulator, o baterie sau doua sau zece. Legi o borna a bateriei la un capat al nichelinei iar cu un fir de la cealalta borna te plimbi pe sirma de nichelina. Cu cat se scurteaza sirma (adica apropi sirma de la o borna de cealalta) se incinge mai tare sirma si se inroseste. Cand sirma sa incins cat vrei tai sirma de nichelina de unde este firul liber care il plimbi pe ea si aia este lunginea. Daca sirma este prea scurta adica vrei o sirma mai lunga si nu se incinge suficient mai inseriezi o baterie si atunci cat se incingea sirma aia mica acum se incinge la fel de tere o bucata mai lunga.
Daca lungimea sirmei este prea mare si cand ai scurtat-o se incinge prea tare mai scori o baterie.
ATENTIE: SA NU TI CU MINA SIRMA DE NICHELINA CAND O ALIMENTEZI CA RAMINE FORMA PE DEGETE :wub:
Daca caut mai bine pe forum eu parca am facut si un desem nu de calitate dar este bun cat sa intelegi ce treuie sa aci.
Sirma de nichelina nu are atita forta cat sa aprinda motorul sau il aprinde destul de greu asa ca trebuie sa folosesti un praf care se aprinde mai repede si care la rindul lui sa aprinda motorul.
De exemplu iei o bucata de tub varnisi care sa incapa in ajutajul motorului in car bagi sirma de nichelina si pe linga ea poti sa indesi catran de chibrit care se aprinde destul de repede si degaje destula caldura cat sa aprinda motorul.
Iei o bucata de sirma de nichelina nu conteaza lungimea. Iei sursa de energie care este un acumulator, o baterie sau doua sau zece. Legi o borna a bateriei la un capat al nichelinei iar cu un fir de la cealalta borna te plimbi pe sirma de nichelina. Cu cat se scurteaza sirma (adica apropi sirma de la o borna de cealalta) se incinge mai tare sirma si se inroseste. Cand sirma sa incins cat vrei tai sirma de nichelina de unde este firul liber care il plimbi pe ea si aia este lunginea. Daca sirma este prea scurta adica vrei o sirma mai lunga si nu se incinge suficient mai inseriezi o baterie si atunci cat se incingea sirma aia mica acum se incinge la fel de tere o bucata mai lunga.
Daca lungimea sirmei este prea mare si cand ai scurtat-o se incinge prea tare mai scori o baterie.
ATENTIE: SA NU TI CU MINA SIRMA DE NICHELINA CAND O ALIMENTEZI CA RAMINE FORMA PE DEGETE :wub:
#10
Postat 11 February 2004 - 09:30 AM
GIGI, la 10 Feb 2004, 15:56, a spus:
De exemplu iei o bucata de tub varnisi care sa incapa in ajutajul motorului in car bagi sirma de nichelina si pe linga ea poti sa indesi catran de chibrit care se aprinde destul de repede si degaje destula caldura cat sa aprinda motorul.
Nu este nevoie ca tubul varnish sa incapa in ajutaj!!!...Este deajuns ca acesta sa se conecteze de motor pe ajutaj iar jetul de flacara arunca direct in motor!!!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
Cu rabdare si ciocan.
#12
Postat 16 February 2004 - 02:00 PM
Pai nu avem cum sa ne intilnim ca iti dade-am eu o sacose de sirma de nichelina.
Cauti un aparat defect care face caldura (fier de calcat, resou, aeroterma, prajitor de paine, etc.) si scote rezistenta din el.
Mai gasesti nichelina in rezistente mai mari 7w 10w etc folosite in aparatele electronice (tv vechi).
Sau daca chiar nu gasesti te duci la orice magazin de electrice (de unde cumperi becuri si prize) si acolo gasesti rezistente de 500, 1000, 2000 wati si daca iei o rezistenta deasta de orice fel ai 1-2 metri de sirma si cred ca are un pret de cateva zeci de mii lei.
Orice aparat de orice tip care face caldura are o rezistenta care este din nichelina.
Nichelina are o rezistenta mica la incovoiere deci se rupe repede si nu merge fitaita prea mult.
Nichelina nu se cositoreste (si chiar daca reusrsti sa prinzi umpic de fludor pe ea cand se incinge se deslipeste singura) deci cand o legi de conductor trebuie ori sa rasucesti firul bine de capatul nichelinei ori folosesti doua bucati mici de teava subtire si dupa ce bagi sirma de nichelina si conductorul prin acea bucata de teava o turtesti bune cu un patent si in felul asta ai conectat conductorul cu nichelina.
Cauti un aparat defect care face caldura (fier de calcat, resou, aeroterma, prajitor de paine, etc.) si scote rezistenta din el.
Mai gasesti nichelina in rezistente mai mari 7w 10w etc folosite in aparatele electronice (tv vechi).
Sau daca chiar nu gasesti te duci la orice magazin de electrice (de unde cumperi becuri si prize) si acolo gasesti rezistente de 500, 1000, 2000 wati si daca iei o rezistenta deasta de orice fel ai 1-2 metri de sirma si cred ca are un pret de cateva zeci de mii lei.
Orice aparat de orice tip care face caldura are o rezistenta care este din nichelina.
Nichelina are o rezistenta mica la incovoiere deci se rupe repede si nu merge fitaita prea mult.
Nichelina nu se cositoreste (si chiar daca reusrsti sa prinzi umpic de fludor pe ea cand se incinge se deslipeste singura) deci cand o legi de conductor trebuie ori sa rasucesti firul bine de capatul nichelinei ori folosesti doua bucati mici de teava subtire si dupa ce bagi sirma de nichelina si conductorul prin acea bucata de teava o turtesti bune cu un patent si in felul asta ai conectat conductorul cu nichelina.
#16
Postat 07 April 2004 - 08:23 AM
Acuma am ajuns la alta problema . Amestecul de pulbere neagra cu nitroceluloza nu prea se lipeste de nichelina. Oricum acum cateva zile am pus prea multa pulbere neagra in prea putina nitroceluloza si nu pot s-o fol. la igniter dar au iesit niste artificii super.
P.S. E adevarat ca pot cumpara Permanganat de potasiu de la farmacie sau de unde?
P.S. E adevarat ca pot cumpara Permanganat de potasiu de la farmacie sau de unde?
Monkey Island Rulz
#25
Postat 12 April 2004 - 08:39 AM
Pana acum nu mi-a venit nici un motor comandat si am lucrat cu de-astea home-made care, sincer, habar n-am ce putere au dar m-am chinuit f. mult si chiar am avut o serie de esecuri din cauza aprinderii.
Inca mai caut un igniter sau fitil care sa fie destul de simplu ca sa functioneze si la motoare home-made.
De fapt singurele probleme care nu le-am rezolvat la rachetele mele cu motoare home-made sunt igniterul si sistemul de declansare a parasutei.
Inca mai caut un igniter sau fitil care sa fie destul de simplu ca sa functioneze si la motoare home-made.
De fapt singurele probleme care nu le-am rezolvat la rachetele mele cu motoare home-made sunt igniterul si sistemul de declansare a parasutei.
Monkey Island Rulz
#27
Postat 12 April 2004 - 11:11 PM
Tuburile de sprei sint cam mari in diametru mai bine faci motoare din cartuse de vinatoare !
Pentru initiator poti folosi foarte bine o bucata de sfoara subtire trecuta printr-o solutie de combustibil de motor cu un adeziv alchidic . Nu uita sa masori viteza de ardere a fitilului inainte de folosire :-) .
Pentru sistemul de declansare al parasutei foloseste tot combustibilul de motor dar nepresat sau putina pulbere neagra ( 0.5 g ) dintr-un cartus de vinatoare .
Dar parca spunea cineva ca foloseste KMnO4 si Al pentru initiator ?
Pentru initiator poti folosi foarte bine o bucata de sfoara subtire trecuta printr-o solutie de combustibil de motor cu un adeziv alchidic . Nu uita sa masori viteza de ardere a fitilului inainte de folosire :-) .
Pentru sistemul de declansare al parasutei foloseste tot combustibilul de motor dar nepresat sau putina pulbere neagra ( 0.5 g ) dintr-un cartus de vinatoare .
Dar parca spunea cineva ca foloseste KMnO4 si Al pentru initiator ?
#29
Postat 13 April 2004 - 06:01 AM
sau grezi ca se fol prea mult combustibil?
Eu am in prostie!
NaNO3 se poate face dupa cum stie toata lumea din (NH4NO3+NaOH)
zahar la magazin
iar KClO3 nu cred ca are toata lumea!
dar o alternativa ar fi sa fol. un motor mai mare si numai NaNO3 + zahar! Daca are cineva Mg e super!
Eu am in prostie!
NaNO3 se poate face dupa cum stie toata lumea din (NH4NO3+NaOH)
zahar la magazin
iar KClO3 nu cred ca are toata lumea!
dar o alternativa ar fi sa fol. un motor mai mare si numai NaNO3 + zahar! Daca are cineva Mg e super!
RESPECT
--------------------
--------------------
#30
Postat 13 April 2004 - 08:17 AM
Am incercat tot felul de fitile dar n-am fost multumit de aceea acum ma orientez mai mult spre sisteme de aprindere electrice
La declansarea parasutei stiu ca se poate fol. pulbere neagra dar la motorul meu B200 (planul de pe site-ul lui Nakka) imi trebuie tot felul de sisteme unele mai complexe decat altele pt. aprinderea pulberii negre.
Problema e ca n-am reusit sa fac nici unul din aceste sisteme.
Ilie, tu de unde ai KClO3
La declansarea parasutei stiu ca se poate fol. pulbere neagra dar la motorul meu B200 (planul de pe site-ul lui Nakka) imi trebuie tot felul de sisteme unele mai complexe decat altele pt. aprinderea pulberii negre.
Problema e ca n-am reusit sa fac nici unul din aceste sisteme.
Ilie, tu de unde ai KClO3
Monkey Island Rulz