Modelism - RHC Forum: Aripa cu suprafata mai mare ! - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Aripa cu suprafata mai mare ! consecinte....

#1 Useril este offline   sacalu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 185
  • Inregistrat: 25-August 04

Postat 14 January 2008 - 02:18 PM

Care ar putea fi consecintele montarii unei aripi identica ca profil dar cu suprafata mai mare cu 10-15% la un model de acrobatie tip Extra de exemplu. Aceast lucru dorinduse pentru simplu motiv ca modelul in loc de 5,3 kg cat scrie in manual a iesit de 7 kg! Iar aripa noua trebuie montata oricum, vechea fiind distrusa in urma unui crash. Nu stiu cum zbura cu aripa originala intrucat zborul a durat 5 secunde.
0

#2 Useril este offline   gun man 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 956
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 14 January 2008 - 02:34 PM

In general nu are cum sa dauneze ci dimpotriva te ajuta mai mult chiar! ca scade incarcatura alara!
0

#3 Useril este offline   sacalu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 185
  • Inregistrat: 25-August 04

Postat 15 January 2008 - 09:59 AM

Da pai asta ar fi si ideea, daca modelul e mai greu decat trebuia, si oricum ii confectionez o aripa noua, sa aiba suprafata mai mare ca sa nu fie modelul o torpila la aterizare...
0

#4 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 15 January 2008 - 10:13 AM

Ce anvergura?. Nu stiu ce anvergura are ca ti-as da ca sfat s-o maresti mai mult in anvergura decat in latime. Asta daca vrei s-o maresti. Acum vezi si ochiometric sa mai arate si bine modelul dupa operatiune.
Dar oricum ar fi bine daca ai da niste date ( fosta anvergura,suprafata aripii) ca poate nu d'asta a cazut modelul chiar daca l-ai ingreunat. La greutate nu se mai poate umbla?

Aceasta postare a fost editata de nimsoc: 15 January 2008 - 10:21 AM

0

#5 Useril este offline   sacalu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 185
  • Inregistrat: 25-August 04

Postat 15 January 2008 - 11:52 AM

Modelul a cazut din cauze care nu tin de marime, greutate, suprafata. Are 1848mm ANv, lungime 1626mm, suprafata portanta 54 dm2 . Cu greutatea data de fabricant cu motor pe metanol de 17-25 cmc- 5300g, al meu cu motor pe benzina de 43cmc, are 7 - 7 si ceva kg. la greutate s-ar putea umbla prin inlocuirea motorului cu unul de 26 cmc pe benzina de exemplu lucru ce nu vreau sa fac. deci greutatea este asemanatoare cu al unui extra de 2 m Anv. Incarcarea aripii cu greutatea data de fabricant de 5300g este de 96-98 g/dm2. La greutatea de 7,5kg vine 138g/dm2 adica foarte mult! ca sa obtin o incarcare de 93g/dm2 am nevoie de o aripa cu suprafata de 80dm2 adica o aripa similara cu a unui extra de 2 m Anv. Iar tractiunea motorului este de 10-11kg! test static(nu in zbor cand modelul are 100km/h!)
0

#6 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 15 January 2008 - 01:37 PM

Modelul tau cred ca are mai mult nu numai de la motorul ala. de la 5.3 kg la 7 si ceva .. e ceva diferenta. Incearca sa il si pui la o dieta. Lipo la receptie Lipo la aprindere , arunca papucei daca ai , capota de la motor .. incearca sa o usurezi, scoate con daca ai scoate tot ce nu e neaparat nevoie.

Io folosesc un regulator cu doua pacuri lipo de 2 celule de 2200 .. dupa o zi de zbor normala incarc cam 700 in unu si fro 400 in altul. Poti sa pui unu singur de 1500 cu regulator . La fel si la aprindere .. regulator si cu un lipo. Scazi fro 200 de grame doar din smecheria asta. Rezervorul daca il ai mai mare de 500 ml schimba-l si pe ala. Roti mai usoare .. orice poti sa schimbi cu ceva mai usor schimba. Nu te uita ca o sa castigi doar 10 g intr-un loc.. ca 10 si cu 10 si cu 10 se aduna .

Astea le schimbi usor si le gasesti in romania. Dupa asta poti sa treci la faza 2.. cantaresti elicea vezi cat scapi si pe acolo in functie de ce ai, tren de carbon daca ai tub intre cele 2 aripi pune unu de carbon.

Am vazut la Zozo cu extra leki .. dupa cura de slabire a castigat 400g din care doar la tren fro 200 si ceva.

Eu la funtana am scos de pe ea 200 g tot asa.. schimbat roti pac receptie scos con capota papucei si alte prosti de pe ea. S-a schimbat comportamentul 100%.. zbura avionul nu se mai taraia prin aer.
DT
0

#7 Useril este offline   sacalu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 185
  • Inregistrat: 25-August 04

Postat 16 January 2008 - 09:41 AM

Ai dreptate ZOD, am mai auzt astfel de "diete" atunci cand se dorea castigarea unui conscurs , adica modelul sa dea tot ce poate. Eu nu vreau acest lucru, deci ma voi baza pe ideea construirii unei aripi de 75-80dm2 in loc de originala de 54dm2. Si ca sa ma gandesc putin la "dieta" si s-o iau pe elemente, Nu as vrea sa mai investesc multi bani in model deci, Lipo cade din start, trenul de aterizare il are original din fibra care e ca betonu, nu amortizeaza absolut nimic, de aia am pus unu din aluminiu care e mai greu. Sincer cu unele schimbari care m-ar costa inca jumate din pretul modelului fara electronica as scapa de vreo 3-500g. Cel mai mult as rezolva prin montare unui motor de 26cmc de exemplu de vre-un kg cum sunt MWWS-urile, astfel as scapa de 1kg! dar nu ma atrage ideea mai ales ca motorul respectiv nu cred ca ar trage nici macar greutatea modelului. Cu stima !
0

#8 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 16 January 2008 - 10:01 AM

sacalu, la 16 Jan 2008, 09:41, a spus:

Ai dreptate ZOD, am mai auzt astfel de "diete" atunci cand se dorea castigarea unui conscurs , adica modelul sa dea tot ce poate. Eu nu vreau acest lucru, deci ma voi baza pe ideea construirii unei aripi de 75-80dm2 in loc de originala de 54dm2. Si ca sa ma gandesc putin la "dieta" si s-o iau pe elemente, Nu as vrea sa mai investesc multi bani in model deci, Lipo cade din start, trenul de aterizare il are original din fibra care e ca betonu, nu amortizeaza absolut nimic, de aia am pus unu din aluminiu care e mai greu. Sincer cu unele schimbari care m-ar costa inca jumate din pretul modelului fara electronica as scapa de vreo 3-500g. Cel mai mult as rezolva prin montare unui motor de 26cmc de exemplu de vre-un kg cum sunt MWWS-urile, astfel as scapa de 1kg! dar nu ma atrage ideea mai ales ca motorul respectiv nu cred ca ar trage nici macar greutatea modelului. Cu stima !

Permite-mi sa te contrazic un pic... dieta o faci sa zboare modelul bine sa te bucuri de el pt tine... pt concurs se ajunge la paranoia nu la schimbarea trenului..sau lipo.

Te mai contrazic odata cu altceva. UN regulator pt lipo costa in jur de 40 de ron. (cel putin ala de il folosesc eu) si un lipo de 2 celule sa zicem 1700 mah costa 85 de ron.

Evident ca solutia cea mai buna e mvvs-ul de 26 si daca imi dai un MI cu mailul tau iti dau o solutie care dupa parerea mea pare la fel de buna ca mvvs-ul , e si mai usoara si costa si mai putin B)
DT
0

#9 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 20 January 2008 - 07:51 PM

ca sa nu mai deschis un alt subiect... arunc si io o intreabre tot aici ...

luam spre exemplu un model ..motor termic 7,5 cmc ... fuselaj il luam ca si cum ar fi un paralelipiped in partea finala ....

eu vreau sa mut stabilizatorul din partea de sus in partea de jos (vezi poza) ...diferenta e de vo 4 cm ...

va afecta asta zborul modelului in vre' un fel ?
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#10 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 20 January 2008 - 07:52 PM

pardon... poza

Fisiere atasate


KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#11 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 20 January 2008 - 11:35 PM

Din ce vad eu in desen e un model cu aripa parasol. Deci nu vrei sa faci cu el harrier sau hover. Cu alte cuvinte nu te intereseaza ca jetul motorului sa fie pe profundor. La tine profundorul are actiune cand modelul se deplaseaza. Deci nu vad cu ce te-ar influenta daca l-ai muta.Bine aici e de dezvoltat un pic subiectul, in sensul ca toata lumea calculeaza CG la balansul avionului fata spate. Dar in cutit? Daca pe axa longitudinala CG-ul pica la o anumita valoare, pe axa verticala cum pica?Adica intors avionul in cutit, unele au tendinta sa se incline si trebuie sustinute cu eleroane. Daca ar avea un CG care sa le permita sa stea in pozitia asta n-ar mai trebui sustinute. Extrapoland un pic, trage o linie din acest CG vertical pana la profundor si vezi daca este peste linie sau sub. Asta influenteaza un pic actiunea profundorului dar la aeromodele si mai ales trainere aceasta influenta este nesemnificativa.
Dar intrebarea ramane: De ce vrei sa-l muti?

Asta-i alt sofism de-al meu
0

#12 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 21 January 2008 - 12:09 AM

Citeaza

Adica intors avionul in cutit, unele au tendinta sa se incline si trebuie sustinute cu eleroane

la parasolul asta , fix nix nu ma intereseaza cutitul ...acu am acroabt pentru asa ceva...

Citeaza

Dar intrebarea ramane: De ce vrei sa-l muti?


e muult mai simplu de prins.. daca il pun unde scrie in paln trebuie sa construiesc suporti desteptii tare care sa il prinda... ca acolo va fi prinsa si deriva..si trebuie intarit...asa pun direct una bucata placaj intarita cu fibra...si am terminat povestea...

daca il las unde spun ei trebuie sa fac bucata de placaj de jos, plus ca mai trebuie sa fac inca una pe care va veni profunodrul ..astea trebuiesc inarite intre ele...
si aici apare problema...
de aia prefer sa las o singura bucata fixa... mi-ar usura munca si modelu de fo 150 g ...
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu