Minimag (Multiplex) versus Cessna 182 Electric opinii de la cei care au zburat ambele
#1
Postat 04 January 2008 - 01:53 PM
acum vreau sa achizitionez un Minimag de la Multiplex.
ce parere aveti e mai stabil si mai usor de zburat decat Cessna?
care sunt punctele foarte si minusurile fiecaruia?
multumesc!
#2
Postat 04 January 2008 - 06:21 PM
Aceasta postare a fost editata de alexroad: 04 January 2008 - 06:22 PM
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
#3
Postat 04 January 2008 - 07:49 PM
Cessna am zburat , si sa stii ca daca ai pe cineva langa tine ,la primele zboruri , totul devine muult mai usor ;) daca nu ai , rupe unul , si la al doilea iti vei da seama act de usor era defapt...cessna e un avion cuminte, si care daca ii scoti trenul de aterizare atata timp cat te consideri incepator , nu o sa ai probleme...
eu inca prefer sa zbor fara desi am muulte ore de zbor cu el...
Aceasta postare a fost editata de RedBaron: 04 January 2008 - 07:49 PM
#4
Postat 04 January 2008 - 09:00 PM
Eu mi-am dat parerea ca unul care dupa EZ le-am incercat pe ambele (fara sa le detin personal)
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
#5
Postat 04 January 2008 - 09:12 PM
sincer, spre rusinea mea nici nu stiu daca are eleroane minimagul... dar sa stii , ca cessna cu eleroane nu e " o crima" pentru incepatori ... pana acum 7 oameni am invatat sa zboare pe ea, desi nu stiau deloc...
deci, se poate....
oricum, cessna e foarte buna pentru cineva care are rabdare sa repare la ae, sau are pe cineva experimentat langa el...
cu eleroane...
#6
Postat 04 January 2008 - 09:25 PM
Minimag are si posibilitatea sa-i activezi eleroanele , din ce spune producatorul este un avion pentru incepatori "avansati" ce vrea sa insemne asta nu stiu ca nemtii uneori sunt ciudati in exprimare ,oricum este ca dificultate in pilotaj in aceias calsa cu cessna (daca sti sa-l zbori e bine ,daca nu i-l rupi) numai ca este ceva mai mare in dimensiuni . Cind se va face vreme buna o sa-ti spun si cum este sa inveti sa zbori cu Minimag-ul ,pentru ca am primit unul cadou si nu am apucat sa-l zbor( rup) inca.
Bafta si CAVOK .... cit mai curind
#7
Postat 04 January 2008 - 09:31 PM
Are eleroane comandate fiecare de cate un servo. Poti folosi un singur canal si un cablu Y.
#8
Postat 04 January 2008 - 09:50 PM
Rontaila, la 4 Jan 2008, 21:25, a spus:
Minimag are si posibilitatea sa-i activezi eleroanele , din ce spune producatorul este un avion pentru incepatori "avansati" ce vrea sa insemne asta nu stiu ca nemtii uneori sunt ciudati in exprimare ,oricum este ca dificultate in pilotaj in aceias calsa cu cessna (daca sti sa-l zbori e bine ,daca nu i-l rupi) numai ca este ceva mai mare in dimensiuni . Cind se va face vreme buna o sa-ti spun si cum este sa inveti sa zbori cu Minimag-ul ,pentru ca am primit unul cadou si nu am apucat sa-l zbor( rup) inca.
Bafta si CAVOK .... cit mai curind
succes la primul zbor cu Minimagul! astept cu nerabdare o opinie la cald dupa ce-l incerci!
pastrezi motorul original? li-po, ceva?
#9
Postat 04 January 2008 - 10:22 PM
Minimagul e din Elapor, adica polipropilena expandata, spre deosebire de polistirenul expandat, casant si mai putin elastic, din care e facuta acea cessna.
Daca ai posibilitatea ia-ti un model din elapor, mai rezistent (la final) decat orice plastic.
Asta nu inseamna ca Minimagul (si cu atat mai putin cessna) sunt modele pentru incepatori absoluti. Poti sa-ti iei, dar....
Ca plusuri, Minimagul e usor de construit, reconstructibil (vezi apa calda!), bine facut de o firma care isi stie lectia, spre deosebire de multe alte firme chinezesti care ...iti dau un pret de cazi pe spate: si inainte si dupa.
Ca minusuri, nici Minimagu nici alte "beginners" nu te scutesc de eventuale rupturi la inceput. Doar manuta te salveaza; si multe, multe ore pe camp, la zbor.
EDIT:
sa nu credeti ca daca subiectul cessna ....... a ajuns la pagina 107 avionul ala e tare, e doar cumparat de multi harnici in ale scrisului.
-------------
Citeaza
Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 04 January 2008 - 10:26 PM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#10
Postat 04 January 2008 - 11:16 PM
intr-adevar, citind foarte mult despre cessna si vazand ca este apreciata cu toate ca eu doar am reusit s-o fac praf dupa doua zboruri, am oscilat in a alege unul din cele 2 modele.
despre minimag am citit doar pe site-urile vanzatorilor unde normal, era laudat...ca si celelalte modele.
cunosc foarte bine avantajele elaporului, EZ este singura zburatoare care mi-a facut fata si ...usor, usor am reusit sa acumulez ore bune de zbor cu el, bineinteles cu pretul unei role de scotch si a 2-3 tuburi de superglue.
sincer, cel mai mult m-a impresionat la minimag o filmare de pe site-ul fabricii, unde zboara pe un vant nesimtit rau si aterizeaza fara motor foarte frumos.
( http://www.rcgroups.com/forums/showatt.php...achmentid=69425 )
benz , multumesc foarte mult pentru detalii si pentru amabilitatea cu care mi-ai raspuns pe mesagerie!
imi poate spune cineva care ar fi avantajele folosirii eleroanelor in detrimentul carmei daca nu doresc figuri acrobatice? ajuta la stabilizarea de dupa viraj, ajuta la viraj, se folosesc concomitent cu carma....???
multumesc!
p.s. nu va suparati daca ultima intrebare este una...prosteasca, chiar nu am folosit niciodata.
#11
Postat 05 January 2008 - 04:28 PM
Folosesc ,deocamdata motorul dat in kit si am un Jamarra de 3300 mA , 7cel. In mod normal pentru viraj se folosesc combinat eleroanele si directia ( mansa si palonierul la 1/1) se poate face viraj doar din eleroane dar iese glisat sau doar din directie si ies derapate .La aeromodele chestia asta nu se vede decit cid le folosesti combinat si constati ca raspunde mult mai rapid si face viraje cu raza mica si viteza mare. Cand incep sa zbor cu "spuma" o sa va spun impresiile .
Bafta si CAVOK.
#12
Postat 06 January 2008 - 10:15 AM
Din cate imi amintesc, am montat un axi 2208, care a necesitat mici modificari la suportul motorului, dar usor de realizat cu o minifreza. axi 2208 are acelasi diametru exterior cu motorul stock (permax 400), insa e bl outrunner si a trebuit sa-i fac putin loc.
Eleroanele sunt optionale, insa din cate stiu e bine sa fie instalate servomecanismele de la inceput, si sa fie activate mai tarziu.
#13
Postat 07 January 2008 - 06:51 PM
Aceasta postare a fost editata de benz: 07 January 2008 - 07:04 PM
#14
Postat 07 January 2008 - 07:09 PM
la schimbarea de directie este bine sa se foloseasca si carma si eleroanele in acelasi timp? cum se folosesc?
care sunt avantajele folosirii eleroanelor la schimbarea directiei? se foloseste in continuare compensarea virajului cu profundorul?
pentru cei ce au mai zburat cu eleroane : Heeeeeelp!
#15
Postat 07 January 2008 - 07:12 PM
#16
Postat 07 January 2008 - 07:31 PM
benz, la 7 Jan 2008, 18:51, a spus:
adresa de mail: "vali.bard@yahoo.com"
Y.M. "vali.bard"
astept foto.
daca axul este mutat in cealalta extremitate a motorului, atunci statorul devine fix si se roteste rotorul? (cum de fapt se intampla la toate motoarele pana sa apara ciudateniile astea de B.L. outrunner)
#17
Postat 07 January 2008 - 07:50 PM
lipitorul, la 7 Jan 2008, 19:09, a spus:
la schimbarea de directie este bine sa se foloseasca si carma si eleroanele in acelasi timp? cum se folosesc?
care sunt avantajele folosirii eleroanelor la schimbarea directiei? se foloseste in continuare compensarea virajului cu profundorul?
pentru cei ce au mai zburat cu eleroane : Heeeeeelp!
iti trebuie cablu y pt eleroane.
in legatura cu virajul avem urmatoarele : sa zicem ca vrei sa faci curba la standa. dai din coada in stanga. avionul o sa se incline in stanga. atunci din eleroane dai dreapta cat sa tii avionu drept mentinand stanga din coada. o sa intoarca exact ca o mashina daca ai indemanare :rolleyes: fara pierdere de altitudine.
profondorul il lasi in pace
Aceasta postare a fost editata de hash84: 07 January 2008 - 07:56 PM
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ |
| Hash84 |______________ \______====== )-+
| | ~~~|/~~ |
\------------------------/ ()
#18
Postat 07 January 2008 - 08:15 PM
plus ca daca nu folosesti profundoru nu prea poti sa faci viraju.
viraju eu zic ca se face asa :
se incepe virajul din deriva in prima faza...cand modelu incepe sa se inscrie in viraj se tine cotra din eleroane.In tot acest timp (dupa ce incepi viraju din deriva ) se trage putin din profundor
Aceasta postare a fost editata de florin100%: 07 January 2008 - 08:42 PM
#19
Postat 07 January 2008 - 08:25 PM
da, pierderea de altitudine in momentul virajului cu coada este o chestie...jenanta de multe ori. la easy star e totusi bine ca sa autostabilizeaza daca nu stii sa-l redresezi, dar la altele se stabilizeaza cu botu-n pamant.
#20
Postat 07 January 2008 - 09:16 PM
lipitorul, la 7 Jan 2008, 19:09, a spus:
pe acest model ar trebui sa ai mixul de elevon care iti permite sa controlezi cele doua servouri fara un cablu Y. Vezi ce iti scrie in manual. Probabil vei alimenta un servo din canalul 1 si celalat ar trebui in 5 sau 6 asta in functie de cum este configurat din statie.
Nu sunt complet inutil cel putin servesc de exemplu negativ pentru altii.
#22
Postat 08 January 2008 - 02:01 AM
RedBaron, la 8 Jan 2008, 01:29, a spus:
virajul se ia asa...
eleroane incotro vrei pana ajunge modelul la o inclinatie de aprox 30 grade ...trageti de profunor pana cand ii ajunge botu unde vreti si apoi eleroane invers...
Si la aterizare cum faci intr-o locatie scurta si ingusta? :D (2007 Codlea ) aia e mai interesant de explicat :D
#23
Postat 08 January 2008 - 09:55 AM
Multzam!
#25
Postat 08 January 2008 - 10:28 AM
#26
Postat 08 January 2008 - 10:32 AM
Da' macar te scoti mai ieftin, pana inveti sa zbori frumos. Iar un manual chiar ar prinde bine - mai ales pe frigul asta...
#27
Postat 08 January 2008 - 11:48 AM
1. http://www.palosrc.c...ors/teachrc.htm
Un link destinat poate mai mult instructorilor (motiv pentru care ar putea sta mai bine la coada). Am decis totusi sa-l pun primul deoarece contine niste sfaturi foarte utile, care pot fi aplicate direct chiar si de un incepator, fara un "instructor" experimentat alaturi.
2. http://www.hobby-lobby.com/howto.htm
Nu la fel de complex / complet, dar cu siguranta un memento de sfaturi utile pentru cei care zboara prima data.
3. http://www.rc-airplane-world.com/flying-mo...-airplanes.html
4. http://www.rc-airplane-world.com/rc-airpla...ng-methods.html
Un set de pagini cu cateva tutorial-uri, zic eu la fel de utile pentru incepatori. Iar pe final...
5. http://www.geistware.com/rcmodeling/articl...les/beginner_1/
Un EXCELENT "curs introductiv" de pilotaj, cu prezentarea fenomenelor ce determina comportamentul unui avion, urmat de prezentarea elementelor ce tin de radiocomenzi, motoare si cum se folosesc acestea.
In speranta ca informatiile de mai sus sunt utile, va doresc lectura placuta - si ma gandesc cum ca acest post poate sta FOARTE BINE si la coltul incepatorului. Rog moderatorii sa imi spuna cum e mai bine sa procedez, ca sa nu fac cross-posting intre sectiuni si/sau topicuri.
Numai bine!
#28
Postat 08 January 2008 - 01:54 PM
flash4all, la 8 Jan 2008, 02:01, a spus:
in asa locatie de tot rahatu' numa incepator sa nu fii ...
#29
Postat 08 January 2008 - 06:33 PM
ave, la 8 Jan 2008, 09:55, a spus:
Multzam!
O sa fie carti speram cat de curand pe siteul Hobby Construct in sectiunea download.
#30
Postat 08 January 2008 - 06:35 PM
RedBaron, la 8 Jan 2008, 13:54, a spus:
flash4all, la 8 Jan 2008, 02:01, a spus:
in asa locatie de tot rahatu' numa incepator sa nu fii ...
Da dar se poate asta este important, numai sa fie cineva sa te ajute .....

Ajutor























