UN SONDAJ INTERESANT CONCURS OFICIAL sau FUN-FLY
#2
Postat 20 September 2006 - 10:00 PM
Aceasta postare a fost editata de RedBaron: 20 September 2006 - 10:01 PM
#4
Postat 21 September 2006 - 04:33 PM
bafta si minuni!
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#5
Postat 21 September 2006 - 05:34 PM
Bafta concurentilor si sper sa aveti vreme frumoasa
#6
Postat 24 September 2006 - 07:47 AM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#8
Postat 26 September 2006 - 06:01 AM
Ramane procentul mic care sa intereseaza totusi sa se compare cu alti pe plan national. Nu neaparat si pe plan international. O cifra, zic eu, destul de realista care probabil asa de mica sau mai mica este si in locuri unde sint mult mai multi modelisti activi.
Ciudat mi sa pare doar, ca si in subiectul F3A nu sa poate accepta ca nivelul inca este unul mediocru si inca nu exista baza destul de mare a omenilor cu vointa si putere de a concura in sensul adevarat.
In loc sa fi acceptat ca de 150 de modelisti activi nu e pozibil sa ating un numar mai mare de pozibili campioni, sa pierde discutia atacuri personale.
In loc sa va mandriti cu faptul ca totusi exista cinvea care vrea sa participa sau face eforturi, faceti misto de ei, care nu stiu sa faca macar o parte de program. Nu am fost in fata locului, dar sunt convins ca cei care au participat si au ajuns chiar doar pe ultimul loc, nu au venit sa faca misto de cei pe primele locuri. In schimb cei care au participat si pe ultimile locuri au dat legitimare celor mai bun.
De altfel, daca vreti sa reduceti concursuri doar la cei care au adeverata sansa sa gastiga, ramanea un circ cu rezultate previzibile.
Cei care nu au concurat, idea mea, nu au drept sa trage in jos cu comantari si comparatii nici cel mai mic efort celor de pe ultimile locuri.
Pentru a evita discutiile si jigniri, omeni buni, inscrieti i va la intelniri genul cum la am vazut anul aceasta, de prietenie...in 2007.
Probabil aici nu era loc potrivit in subiectul aceasta, dar sunt sigur ca va fi citit de unde trebuie.
rhc@born.ro
#9
Postat 26 September 2007 - 07:37 PM
Prima data am participat la un campionat national in 1968. Aveam 14 ani, era primul meu concurs national, cu doua zile inainte de concurs intrasera rusii in Cehoslovacia, si parintii mi-au dat totusi voie sa plec de la Campulung la Bacau. Poate mai bine nu ma lasau (sau cine stie...).
Era un campionat de zbor liber. Dupa trei lansari stateam destul de bine in clasament - pe atunci se afisa dupa fiecare lansare. Si vine momentul decolarii cursei Bacau - Bucuresti, un IL14. Domnii (scuze, tovarasii) arbitri vin la mine si imi spun sa lansez ca se apropie ora de final de start. Chiar imi dau si un ajutor care sa imi tina modelul (categoria A2 la vremea aceea). Rezultatul: 22secunde (cu doua mai mult decat ratarea) si am cazut pe locul 16. S-a profitat de un copil. Cu ce scop?
Ca instructorul a vrut sa ma bata e alta chestie. M-a consolat domnul Mircea Radu si cu inca un domn , din pacate nu i-am retinut numele, de la Bacau (si au fost niste DOMNI) si domnul GeorgeCraioveanu care mi-a facut niste poze si chiar un filmulet cu o lansare. Eu oricum, in cele din urma, m-am simtit foarte bine - eram in atentia generala si am primit si o cupa din partea organizatorilor - "Cel mai tanar participant" (campionatul era pentru seniori).
La campionatele urmatoare, am avut parte de "mici neatentii": ba un concurent imi calca pe stabilizator, ba altul care studia modelul imi modifica bracarea directiei (vrea sa vada cursa).
In cele din urma "am urcat" pe podium cu echipa Dacia Pitesti, tot la Bacau, probabil in `72.
Perseverenta ajuta? Poate, dar nu mai am rabdarea de atunci.
Acum, in domeniul RC, sunt novice. Zbor ocazional, prin diverse locuri, pur si simplu pentru placerea mea. Deocamdata cu un "ventilator cu scartaitore" (ce se bucura Marinarul) care se numeste Cessna si in cateva saptamani sper ca voi termina de construit un termic.
Ma tenteaza machetele, acea categorie aparta numita "Warbirds". Din pacate se pare ca asa cum remarca si Silviu, machetistii sunt pe cale de disparitie. In afara de Mugurel si de Jimmi, care din pacate nu mai sunt activi pe forum, nu mai stiu pe altii. Si sigur mai sunt...
Fac documentarea de aproape doi ani (atunci m-am decis sa ma reapuc de modelism). Probabil vor mai dura doi ani pana voi termina modelul. Ce va fi la primul zbor, vom vedea. Dar se poate intampla orice si atunci o iei de la capat. Pasiunea exista.
Silviu a pornit candva o "ancheta": Cati pornesc cu RTF, cati cu ARF, cati cu kit-uri si cati de la 0.
Ma bucur ca vad multi membri activi pe forum care isi construiesc "deproane". Vom avea probabil multi piloti buni. O parte din ei vor persevera si vor trece la "lucruri serioase". Dar cati?
Sa poti participa la un concurs national trebuie sa te pregatesti extrem de serios. Instructorul meu de pe vremuri, domnul Pritulescu, mi-a bagat in cap ca in modelism, ca si in viata, "merge si asa" nu este o varianta posibila.
Regulile la un concurs sunt lege pentru orice participant. Toti se supun aceluisi regulament.
Ori eu vad ca dupa fiecare concurs dunt discutii interminabile pe acelasi subiect: "RESPECTAREA REGULAMENTULUI".
Orice regulament trebuie sa fie pus in practica de arbitri. Avem asa ceva? Si mai ales avem arbitri competenti?
Eu cred ca nu. Si asta pentru ca se nasc discutii dupa fiecare concurs. Daca s-ar aplica principiul "unde`i lege nu`i tocmeala" cred ca toata lumea ar fi multumita. Sau ma insel?
Acum 100 de ani, daca planorul era mai usor de 412g sau daca motorul de cauciuc avea 41 g in loc de 40, nici prin gand nu-mi trecea sa ma prezint la concurs. Nici macar la cele de nivelul judetean.
Acum de ce nu mai e asa?
RC-ul presupune multi bani si mai ales mult timp. De unde luam timpul asta? De la indatoririle zilnice, din timpul familiei? Cate sotii accepta sa le spui: Stii draga, acum trebuie sa finisez fuselajul, du-te singura la cumparaturi! sau " nu-ti dau acum bani pentru ... ca mi-am comandat un motor nou!
Eu cred ca pentru a participa la un concurs trebuie ca in primul rand sa-ti respecti adversarii. Daca nu-i respecti si incerci sa trisezi nu te respecti pe tine. Si il citez (aproximativ) din nou pe Silviu, dintr-un post mai vechi: Eu daca nu pot sa fac complet intregul program de acrobatie nu am ce cauta la concurs.
Modelismul de performanta presupune in primul rand rigoare. Rigoare din partea tuturor. Si in primul rand din partea celor pusi sa aplice regulamentul.
Sper ca nu v-am plictisit prea mult cu lungul meu mesaj.
Adrian
#10
Postat 26 September 2007 - 08:54 PM
De fapt, e cu amendamentul "daca ma incadrez cu respectiva jucarie in vreo categorie" - bunavointa sa merg la concurs am, timp, mai putin.
De cand am reluat sportul asta, din 2005, am tras pe barba mea la S8E/P anul asta, de doua ori, dar am avut si anul trecut o tentativa, dar nu a depins numai de mine.....
Am mai incercat la o categorie, da' mi-e rusine sa spui, anul trecut. Oricum, nu cred ca am deranjat pe cineva cu prezenta mea acolo.
Am fost si la indoor electrice anul asta - nu are legatura cu FRMd - unde m-am facut fata de mine de cacao, ca nu ma cunostea aproape nimeni :huh: ......
Am mai bifat niste concursuri de F1M - tot de sala - la FRMd, dar nu am avut decat contributia utilizarii modelului cuiva....
Nu am argumentat nimic pana acuma, doar am evocat.
Nu cred ca o sa fac vreodata performanta (serioasa) in vreo categorie (aero RC), merg de placere, chiar daca nici cu placere nu se lasa mereu..... Din punctul meu de vedere, se merita sa merg cu federatia (alternativa nu prea exista). Nereguli sunt, ca asa e la noi, dar cata vreme nu prea am rezultate, nu ma plang. Cand ma voi simti furat voit sau nu, de la locul I la locul II, o sa fac scandal, pana atunci, ma joc la Politehnica :rolleyes: si pe unde se poate, merg la concursurile la care am scula potrivita....
Daca cineva mai face vreun concurs ca acela privat din ianuarie si am cu ce, vin si acolo cat pot de repede.
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#11
Postat 27 September 2007 - 12:09 AM
excelent si definitoriu pragmatismul lui DMC, dar mai ales punctarile din evocarile lui atro; si cite ar mai fi de spus...
bafta si minuni!
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#12
Postat 27 September 2007 - 12:09 AM
#13
Postat 27 September 2007 - 07:25 AM
INCAS, la 26 Sep 2007, 21:54, a spus:
acusica vine editia a doua indoor deci pregatiti deproanele.aceeasi locatie,probabil.o sa anuntam pe forum.
#14
Postat 27 September 2007 - 11:17 AM
1) Am participat ca si chibitz la 2 campionate nationale de F3A si F4C (machete) si am ramas profund impresionat de amatorismul federatiei. Nu ca as fi eu pilotul lui peste si ma tem sa nu ma fure arbitrii, dar daca tot fac un efort sa investesc intr-un model mai scump, sa fac antrenament si sa bat drumul pana la locul faptei, am pretentia sa fiu tratat cu respect si fara arogante iar atmosfera sa fie una relaxata, nu care pe care.
2) Lipsa de timp. De fapt asta se reduce la punctul 1 pentru ca daca as sti ca merita sa merg la un concurs si sa ma simt bine acolo, atunci cu siguranta mi-as face timp si pentru antrenament.
#15
Postat 27 September 2007 - 05:20 PM
1) nu am banii necesari pt un model pricopsit http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif ;
2)nu cred ca eu as putea sa fac performanta cu un cap 232 :D .DAca as avea bani mai multi sau fo sponsorizare ceva as incerca dar asa nu am cum sa ma antrenez ca sa obtin performanta necesara
#16
Postat 27 September 2007 - 07:52 PM
#18
Postat 30 September 2007 - 11:00 AM
TEL. 0726.191.725