Modelism - RHC Forum: piper j3 46 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

piper j3 46

#61 Useril este offline   drace 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 06-September 07

Postat 16 January 2008 - 10:28 PM

In sfirsit am reusit sa finalizez ''proiectul'' PIPER CUB J3, inclusiv micile detalii si bineinteles inmatricularea.
Pina la urma am montat rezervorul in pozitia normala, definita de constructor, l-am imbracat in burete subtire de vreo 6mm si l-am fixat de suport cu un colier de plastic (am taiat suruburile de prindere a batiului astfel incit sa nu ajunga in rezervor!!! si am pus 10mm de burete intre acesta si panoul de foc). Receptorul a fost fixat cu banda dubluadeziva de acumulator si impachetate in burete le-am montat cam in centrul de greutate cu o brida de aluminiu. Astfel am obtinut centrajul la 85mm de bordul de atac (cu rezervorul gol).
Dupa finalizare am facut si proba la ''cald''si am observat urmatoarele:
-furtunul de presiune de la toba trebuie dirijat peste batiul motorului astfel incit sa depaseasca inaltimea rezervorului (Prima data dupa ce am umplut rezervorul combustibilul a inceput sa curga prin toba)
-pornirea in pozitie normala este imposibila (se ineaca foarte repede dupa care incepe sa curga gazul prin toba)
-inversat pozitia rezervorului devine perfecta si a pornit fara probleme. Dupa ce s-a incalzit motorul 1-2min l-am intors si a functionat perfect pina la golirea rezervorului.
Deci Alifly spor la treaba!
Cam asta a iesit...

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-28-1200515323.jpg

Aceasta postare a fost editata de drace: 16 January 2008 - 11:12 PM

0

#62 Useril este offline   drace 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 06-September 07

Postat 16 January 2008 - 10:34 PM

Detaliu capota.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-28-1200515645.jpg

0

#63 Useril este offline   drace 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 06-September 07

Postat 16 January 2008 - 10:36 PM

Deja in pozitie de zbor (in casa)

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-28-1200515761.jpg

0

#64 Useril este offline   drace 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 06-September 07

Postat 16 January 2008 - 10:39 PM

Totusi nu am reusit sa rezolv cu oprirea motorului. Ma poate ajuta cineva cu o lamurire?
0

#65 Useril este offline   alifly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 274
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 16 January 2008 - 10:54 PM

Draguta treaba!-eu merg ceva mai greu, am schimbat trenul de aterizare(dural),si l-am mutat un pic mai in fata cu consolidarea aferenta, am luat roti pneumatice, am luat tuburi bowden., am mai intarit lipiturile pe unde am putut, oricum nu ma grabesc, repet merg ceva mai greu.Am rugamintea daca ai timp si chef sa pui ceva poze fara capota (frontal si lateral). si fara aripa sa vad cum a iesit la linterior.(recep.,rezervor si elem. de comanda)

vreme buna si zboruri reusite !:Alifly http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ic_03.gif
Hitec Aurora 2.4
------------------------------
F3A Ikarus shock flyer
Top Stick termic 1.7 ccm
Motoplanor Multiplex Alpha 21
0

#66 Useril este offline   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 16 January 2008 - 11:18 PM

Citeaza

Totusi nu am reusit sa rezolv cu oprirea motorului


Daca nu se opreste pe pozitie complet inchis inseamna ca trage aer fals pe undeva.
Verifica O-ringul de la carburator si prinderea carburatorului. Cel mai probabil de acolo este.

Bafta!
Adrian
0

#67 Useril este offline   drace 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 06-September 07

Postat 17 January 2008 - 10:28 PM

Revin cu citeva detalii pentru motor si interior:
- 4mm trebuie sa ramina intrecapota si elice

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-28-1200601708.jpg

0

#68 Useril este offline   drace 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 06-September 07

Postat 17 January 2008 - 10:31 PM

La interior am incercat sa protejez cit mai bine bateria, receptorul si rezervorul cu burete si sa fixez firele

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-28-1200601865.jpg

0

#69 Useril este offline   drace 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 06-September 07

Postat 17 January 2008 - 10:33 PM

Lateral:
- am indoit tija de comanda a gazului datorita batiului

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-28-1200602026.jpg

0

#70 Useril este offline   drace 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 06-September 07

Postat 17 January 2008 - 10:37 PM

Motorul l-am montat fara inclinatie laterala astfel incit toba sa fie cit mai aproape de fuselaj si pentru ca reglajul carburatorului sa fie accesibil prin capota.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-28-1200602239.jpg

0

#71 Useril este offline   drace 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 06-September 07

Postat 17 January 2008 - 10:45 PM

Pentru gaurirea capotei am lipit pe fuselaj mici fisii de carton si fara aceasta montata am trasat pozitia tobei, cilindrului, admisiei carburatorului si valvei de reglaj. Apoi am montat capota si am copiat pozitiile de pe cartoane. Gaurile sint executate cu o freza de mina prim mai multe incercari.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-28-1200602701.jpg

0

#72 Useril este offline   drace 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 06-September 07

Postat 17 January 2008 - 10:47 PM

Pentru pornirea receptorului si incarcarea acumulatorului am montat un comutator si o mufa de incarcare intre rotile trenului de aterizare fata.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-28-1200602865.jpg

0

#73 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 18 January 2008 - 05:39 AM

drace, la 17 Jan 2008, 23:47, a spus:

Pentru pornirea receptorului si incarcarea acumulatorului am montat un comutator si o mufa de incarcare intre rotile trenului de aterizare fata.

cum ai reusit nene sa-l montezi tocmai pe burta??
total neinspirata alegerea ta....ai mai vazut undeva asa ceva?
1.tot ce iese pe esapament o sa se scurga fix acolo....
2.risti sa-ti opreasca receptia orice "pai " sau iarba mai inalta in decolare sau aterizare...


muta-l de acolo undeva pe lateralul fuselajului pe partea opusa tobei.si "on" sa fie spre spatele modelului.
flying is my life...
0

#74 Useril este offline   drace 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 06-September 07

Postat 18 January 2008 - 11:21 AM

SILVIU66, la 18 Jan 2008, 05:39, a spus:

1.tot ce iese pe esapament o sa se scurga fix acolo....
2.risti sa-ti opreasca receptia orice "pai " sau iarba mai inalta

Nu e chiar neinspirata alegerea, asa e cit mai putin vizibil si:
1. esapamentul e in lateral, nu are cum sa ajunga ulei in comutator
2. comutatorul e scurt si il actionez cu unghia, altfel nu merge
Totusi voi evita sa decolez din lanuri de porumb :lol:
0

#75 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 18 January 2008 - 12:37 PM

drace, la 18 Jan 2008, 12:21, a spus:

1. esapamentul e in lateral, nu are cum sa ajunga ulei in comutator

o sa ai o surpriza dupa primul zbor.....o sa ai ulei si pe intrados si pe extrados si pe fuselaj si sub fuselaj...chiar si pe ampenaje....
mai ales la inceput cand motorul e nou si mergi cu el mai inecat.
flying is my life...
0

#76 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 18 January 2008 - 01:23 PM

@alifly respecta in totalitate specificatiile manualului, si citeste si specificatiile motorului. Un motor odata pornit nu se mai ineaca in zbor decat daca e prea gras, ori asta nu are nici o legatura cu pozitia cilindrului ce cu jiglorul. Tot in manualul modeulului ai si schematica rezervorului, respect-o si o sa stii ca nu trebuie sa-l intorci 180 de grade dupa motor.
@Drage: nefericita alegere cu switchul jos. Ce zice Silviu zice bine si la fel zic si eu (am un piper robbe original si-l zbor in draci)
1. Toata partea dorsala inclusiv jumate din aripa si jumatatea fuselajului unde este toba, profundorul (mai mult cel stang dar si cel drept) sunt mizerabile de ulei. Fara exceptie. Studiaza principiul de atasare a unui fluid la un solid - Coanda. Aerul cu uleiul si gazele se vor atasa pe toata lungimea fuselajului in zbor.
2. Chiar daca optezi sa nu decolezi din lanuri de porumb, iarba poate fi totusi mare, sau doar o nenorocita de buruiana. Iei viteza sa decolezi si fix in momentul in care tragi de profundor pierzi receptia... stii ce se va intampla? Avionasul tau va face o roata a tiganului in cel mai bun caz, sau va continua fara control ascensiunea catre ceruri.

Modeul si ca constructie si ca zbor este pentru incepatori. Nu exagerati cu lipitirule excesive, este facut calumea (daca e ca cel de la robbe - ceea ce cred ca e adevarat). pentru a nu il ingreuna excesiv (prietenii stiu ce zic).

pentru a va motiva si argumenta cele zise mai sus, iata un zbor de-al meu cu piperu in cauza
http://www.youtube.c...h?v=cKeYRc8iTcI

Va salut si spor

Calin


0

#77 Useril este offline   alifly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 274
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 18 January 2008 - 02:23 PM

modelul este produs de sz model (china )-de aici o serie intreaga de nelamuriri (documentatia de asamblare a venit dupa modelul de la Robbe,), iar eu :incepator.!

Alifly :D

LE_orice sfat ,idee sau parere sunt binevenite

Multumesc tuturor !!!

Aceasta postare a fost editata de alifly: 18 January 2008 - 02:25 PM

Hitec Aurora 2.4
------------------------------
F3A Ikarus shock flyer
Top Stick termic 1.7 ccm
Motoplanor Multiplex Alpha 21
0

#78 Useril este offline   drace 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 06-September 07

Postat 18 January 2008 - 07:25 PM

Eu zic sa fim putin mai optimisti si sa nu mai asteptam sa cada drobul de sare...
Intradevar dupa vreo 2-3 rezervoare Piper-ul meu facuse o baie buna pe lateral, aripa, profundor si directie dar in locul cu pricina (comutatorul) a ramas uscat si fericit. Si pentru ca tot n-am ce face pina se mai incalzeste afara voi incerca sa pun un tub siliconic de la toba pina in spatele avionului, fixat bineinteles, sa vad daca nu rezolv problema uleiului.
0

#79 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 18 January 2008 - 07:32 PM

drace, la 18 Jan 2008, 20:25, a spus:

Si pentru ca tot n-am ce face pina se mai incalzeste afara voi incerca sa pun un tub siliconic de la toba pina in spatele avionului, fixat bineinteles, sa vad daca nu rezolv problema uleiului.

drace nu mai inventa apa calda.....cum sa faci asa ceva??

ti-a traznit prin cap cumva ca schimbi total comportamentul motorului?? o sa se incinga rau de tot,o sa-i scada puterea....sau nu o sa mai mearga deloc.

Citeaza

Intradevar dupa vreo 2-3 rezervoare Piper-ul meu facuse o baie buna pe lateral, aripa, profundor si directie


pe loc.....sa vezi cum e in zbor!!
flying is my life...
0

#80 Useril este offline   drace 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 06-September 07

Postat 18 January 2008 - 08:05 PM

SILVIU66, la 18 Jan 2008, 19:32, a spus:

o sa se incinga rau de tot,o sa-i scada puterea....sau nu o sa mai mearga deloc.

...sau poate va sari totul in aer!!! :D
Hai ca nu-i chiar atit de negru dracu' , sa ne gindim ca la autovehicule si la motociclete toba nu e lipita de cilindri. Ai incercat si zici din experienta sau macar ai vazut undeva si nu mergea? Trebuie incercat!
Incercarea moarte n-are! (numa' cine-ncearca moare) :D
0

#81 Useril este offline   ACS 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 275
  • Inregistrat: 01-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Campina

Postat 18 January 2008 - 08:06 PM

@drace Cred ca e nevoie sa ti cont de sfaturile lui SILVIU66, de switch ca de switch ca poate faci 3-4 zboruri cu modelul asta, cu mult noroc insa, da chestia cu tubul siliconic dus pana in coada modelului omoara totul instantaneu. Crezi ca daca mergea nu o foloseau si altii? Eu zic sa tineti cont de sfaturile celor ca SILVIU66, ZOD, etc, care au experienta.Bafta multa pentru ca ai nevoie.

Aceasta postare a fost editata de ACS: 18 January 2008 - 08:07 PM

Optimisti construiesc avioane,pesimisti cumpara parasute.
0

#82 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 18 January 2008 - 08:30 PM

drace, la 18 Jan 2008, 21:05, a spus:

...sau poate va sari totul in aer!!! :D
Hai ca nu-i chiar atit de negru dracu' , sa ne gindim ca la autovehicule si la motociclete toba nu e lipita de cilindri. Ai incercat si zici din experienta sau macar ai vazut undeva si nu mergea? Trebuie incercat!
Incercarea moarte n-are! (numa' cine-ncearca moare)  :D

din experienta.si nu din vazute....nu folosesc motoare termice de 3 zile....



Citeaza

...sau poate va sari totul in aer!!!  
Hai ca nu-i chiar atit de negru dracu' ,

e mult mai negru decat iti inchipui.....

Citeaza

sa ne gindim ca la autovehicule si la motociclete toba nu e lipita de cilindri

nu stau sa discut ca acolo exista pompe de combustibil,alte capacitati cilindrice,alte sisteme de aspirare ,etc.

poti sa incerci ce vrei tu.....iti propun sa muti stutul de suprapresiune de pe toba de la locul lui in alta parte.oricum cei care au proiectat motorul l-au pus la plesneala acolo....si nu sta prea bine unde sta...arata aiurea!!
dupa aceea rezolvi si cu tubul de silicon pana la ampenaje in spate,si esti ok.

am o singura rugaminte.posteaza aici rezultatele experimentelor.

Succes!
flying is my life...
0

#83 Useril este offline   drace 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 06-September 07

Postat 18 January 2008 - 09:12 PM

Fara suparare Silviule dar nu cred ca ultimul post al tau ajuta pe cineva incepator ca mine. Oricum in aceasta pasiune a mea voi incerca (cel putin) sa fac si ceva nou, nu doar ceea ce au facut si altii cu succes! Gindeste-te cum aratau motoarele termice acum 20 de ani...
0

#84 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 18 January 2008 - 09:27 PM

eu sunt convins ca tu ai impresia ca ai toate argumentele logice.ca poti reinventa si incerca tot ce iti trece prin cap.e problema ta.
posturile mele in general ajuta incepatorii.inclusiv "greii" din iasi tot cu mine au cam inceput....daca nu crezi intreaba-i!!!
dar daca incepatorul zice: nu nene ,nu e dracul asa de negru,io-s mai destept si fac si inventez si incerc ,atunci da posturile mele nu ajuta.nu esti primul caz.cauta un pic pe forum.
cat despre cum aratau motoarele acum 20 de ani.....am doua expuse in fata ochilor la computer ca sa-mi aduc aminte.si au mai mult de 20 de ani.

singurul lucru inteligent pe care puteai sa-l faci ,cand vedeai ca cineva te contrazice ,era sa cauti informatie in alta parte.de la tubul de silicon pana la switch....ai facut chestia asta? sau ti-a fost rusine sa intrebi pe alte forumuri?sau ti-a fost frica ca poate doamne fereste am dreptate.....si mare nenorocire trebuie sa muti un switch....tot spre binele tau....

p.s. nici nu iti inchipui cati citesc subiectul asta.....
flying is my life...
0

#85 Useril este offline   drace 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 06-September 07

Postat 19 January 2008 - 12:44 AM

Uite ca am ascultat sfatul lui Silviu si am cautat si pe alte site-uri.
http://www.flyquiet....html#30-46quiet
Se pare ca ei au avut aceasta idee pentru a micsora nivelul sonor si se pare ca functioneaza
http://www.flyquiet.com/tests.html#40
http://www.rc-engine.../tunedpipes.htm

Aceasta postare a fost editata de drace: 19 January 2008 - 01:17 AM

0

#86 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 19 January 2008 - 08:07 PM

zodele unde-i fatza aia care se da cu capu de perete?
drace aia e TUNED PIPE...adica rezonator, adica e mai mult decat un furtun siliconic..e calculata precis si vorba lu silviu...costa peste suta de euro...
e chiar asa greu sa muti switch-u ala faching bulsitu masii...
e greu sa-l pui ca restu modelistilor din lumea asta pe o parte a avionului?
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#87 Useril este offline   ACS 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 275
  • Inregistrat: 01-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Campina

Postat 19 January 2008 - 08:19 PM

MAI BAIETI BINELE NU SE FACE CU FORTA, IAR PRAGUL DE JOS NU SE VEDE PANA NU DAI CU CAPUL DE SUS :huh: :D :lol: :lol: ! ATFAB( asa merg lucrurile aici)
Optimisti construiesc avioane,pesimisti cumpara parasute.
0

#88 Useril este offline   drace 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 06-September 07

Postat 19 January 2008 - 10:00 PM

Ori nu stiti engleza ori nu aveti rabdare sa cititi pina la capat...
http://www.flyquiet.....html#tailpipes
si idee asta cu ''tailpipes'' e pentru a scapa de curatatul avionului dupa fiecare zbor
si cu 100euroi poti lua 14 nu una
3/4 inch .40-.45 30 inches 2 1/2 ounces $9.95 + $1.95 S&H
0

#89 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 19 January 2008 - 10:14 PM

drace ori nu stii tu engleza ori habar nu ai despre ce poti debita aici. Uita-te cu atentie la toate tuburile alea si o sa vezi clar ca toate au o camera de rezonanta. Ce vrei tu este o porcarie, iti spun din experienta, am vazut la un coleg aici la fel un tub de vre-o 30 cm pana langa roti iar motorul mergea ca porcul ba chiar murea aiurea in aer, se incingea si implicit viata i-a fost scurtata.
Termina cu porcariile din auzite si asculta de aia care chiar iti dau un argument pertinent. Toba nu are numai scop de diminuare a zgomotului are si scopul de a intoarce in camera de ardere o parte din gaze sub anumita presiune, cele mai performante se numesc TUNED PIPES si nu e doar o banala tzava. Acea unda ajuta la cresterea presiunii si a arderii mai violente => putere mai mare a motorului.
Am folosit tuned pipes la benzinare iar alt coleg de aici si la metanoale. Este criminal sa reglezi un tuned pipe sa-ti obtii performantele optime din motor fara opriri nedorite si incingeri excesive.
In plus, probabil ca te vei izbi de aceeasi problema ca mine, care crezand ca pot fixa o toba de DA-50cc cu tub siliconic. Mi s-a topit (DA TOPIT) si a curs pe toba. Deci tu ai nevoie de tub de telfon daca chiar vrei sa faci chestia asta. Ori tubul de teflon are o anumita greutate, as zice (doar o parere) cam 200-300g la lungimea ta. Chiar vrei sa adaugi 20% din greutatea modelului tau ca bagaj suplimentar doar pentru a evita schimbarea pozitiei unui switch (sa ne demonstrezi noua ca stii ce faci) si curatirea unui model dupa zbor? Curatirea se face foarte usor cu niste lavete de hartie si putin detergent (atentie nu orice detergent ca poate ataca folia si se decoloreaza). Obtii performante optime cu toba stoc pentru modelul tau, nu ai greutate aiurea in plus si nu mai pari ca un gica contra pe acest forum!

Numai bine,
Calin


0

#90 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 19 January 2008 - 10:19 PM

ca o completare, uita-te la toti factorii ce implica proiectarea unui tuned pipe performant:
http://members.bellatlantic.net/~vze2p5sj/...gines/tpipe.gif

ia-i in calcul la stabilirea lungimii tzevii tale si zi-ne si noua rezultatul. Ca noi nu stim engleza :lol:

Uite te ajut cu niste constante valabile in cazul motorului tau:
C = .0075 liters
N = 20,000
K = .65

D = 0.65 x SQRT(.0075 x 20000)
= 0.65 x SQRT(150)
= 0.65 x 12.247
= 7.96 mm
= 0.3134 in.
If we use K = 0.9 then D = 0.433

Si ca un ultim edit, m-am pus si am masurat toba motorului meu de 7.5... iar surprinzator rezultatele sunt asemanatoare... repet. la toba stoc

Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 19 January 2008 - 10:23 PM



0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu