Modelism - RHC Forum: Trips & Ticks TWINSTAR II - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Trips & Ticks TWINSTAR II Cu si fara modificari.....

#31 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 11 February 2009 - 05:50 PM

Ehee...cum nu e cerere....am vazut ca si francezul care vine cu elicoptere pe kitila si-a luat un Twinstar.....dar se pare ca a avut probleme cu receptia cu toate ca are statia aia de o carca de bani.....si l-a cam sifonat putin....reparabil evident dar totusi.....la ce statie are ......nu avea voie....zice el ca ar fi interferat FPV-ul din 2.4ghz cu receptia lui din 41mhz.....oricum l-am convins ca sa schimbe motorizarea cu BL-uri......
Formatie facem.....ca eu il zbor acum in mod normal cu gazul la 1/3 din cursa......la maxim urca la 90 grade nolimit.... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif

Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 11 February 2009 - 05:52 PM

Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#32 Useril este offline   pistolaSHNIKOV 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 221
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Gender:Male

Postat 17 April 2009 - 02:56 PM

A incercat cineva o configuratie cu BEC-urile celor 2 ESC-uri (eventual chiar Himodel) puse in paralel ?
(ar fi tare bine pentru redundanta pe alimentarea receptiei)
Ce s-ar putea intampla rau la o asemenea configurare ?

Din ce am mai citit, exista regulatoare care chiar au in specificatii acest mod paralel BEC de functionare
(castlecreations, medusa)

Insa pe net multi sunt impotriva acestei practici
(daca regulatoarele nu sunt identice, iar tensiunile pe iesire sunt chiar si putin diferite, lucreaza unul impotriva celuilalt, se incalzesc mai tare, incalzesc si firele, si eventual se ard)

Deci, pe la noi a incercat cineva un asemenea setup ?
"Misiunea mea este sa imi omor timpul, a lui - sa ma omoare pe mine. Ne intelegem bine, ca intre asasini."
Emil Cioran

0

#33 Useril este offline   Laur73 

  • fotograf aerian
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1855
  • Inregistrat: 26-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Filmari si fotografie aeriana

Postat 17 April 2009 - 07:07 PM

pe Twin Starul meu regulatoarele sunt puse in paralel , doar ca unul din regulatoare are taiat firul rosul .Twinstarul este un avion super zboara excelent, uite un filmulet .
http://www.vimeo.com/4026105
Fotografie Aeriana
0

#34 Useril este offline   pistolaSHNIKOV 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 221
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Gender:Male

Postat 17 April 2009 - 11:08 PM

Laur, dacă e tăiat firul roşu, înseamnă că doar unul din BEC-uri este folosit la recepţie şi servo, anume cel cu firul roşu ne-tăiat.
BEC-ul cu firul roşu tăiat funcţionează şi el, dar nu e folosit în sistem, încărcarea pe el fiind zero.

Eu sunt interesat de situaţia când BEC-urile ESC-urilor funcţionează în paralel, aka ambele fire roşii sunt cuplate la receptor.
Avantajele ar fi majore: dublarea amperajului disponibil pentru recepţie şi servomecanisme,
şi cel mai important: redundanţa pe alimentarea recepţiei şi servomecanismelor...
Mai ales că avantajele acestea se află la distanţă de un fir roşu tăiat :), al doilea BEC aflându-se de fapt acolo şi dorind cu ardoare să fie folosit şi el :D

Bănuiesc că nu ai încercat cu ambele fire roşii cuplate...
De ce ?
"Misiunea mea este sa imi omor timpul, a lui - sa ma omoare pe mine. Ne intelegem bine, ca intre asasini."
Emil Cioran

0

#35 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 16 May 2009 - 08:13 PM

Vezi postareapistolaSHNIKOV, la Apr 18 2009, 12:08 AM, a spus:

Laur, dacă e tăiat firul roşu, înseamnă că doar unul din BEC-uri este folosit la recepţie şi servo, anume cel cu firul roşu ne-tăiat.
BEC-ul cu firul roşu tăiat funcţionează şi el, dar nu e folosit în sistem, încărcarea pe el fiind zero.

Eu sunt interesat de situaţia când BEC-urile ESC-urilor funcţionează în paralel, aka ambele fire roşii sunt cuplate la receptor.
Avantajele ar fi majore: dublarea amperajului disponibil pentru recepţie şi servomecanisme,
şi cel mai important: redundanţa pe alimentarea recepţiei şi servomecanismelor...
Mai ales că avantajele acestea se află la distanţă de un fir roşu tăiat :mellow:, al doilea BEC aflându-se de fapt acolo şi dorind cu ardoare să fie folosit şi el :ph34r:

Bănuiesc că nu ai încercat cu ambele fire roşii cuplate...
De ce ?

eu le am in paralel si sunt himodel si inca merg....nu am masurat sa vada daca au vre-o diferenta de tensiune intre ele.....
Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#36 Useril este offline   pistolaSHNIKOV 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 221
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Gender:Male

Postat 25 May 2009 - 05:16 PM

Mulţumesc de răspuns, prin urmare am încercat şi eu cu doua esc-uri Himodel de 25A şi se pare că merg perfect în paralel, fără să tai firul roşu de la unul din ele...
Să vedem cât :D
"Misiunea mea este sa imi omor timpul, a lui - sa ma omoare pe mine. Ne intelegem bine, ca intre asasini."
Emil Cioran

0

#37 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 May 2009 - 06:07 PM

Vezi postareapistolaSHNIKOV, la May 25 2009, 05:16 PM, a spus:

Mulţumesc de răspuns, prin urmare am încercat şi eu cu doua esc-uri Himodel de 25A şi se pare că merg perfect în paralel, fără să tai firul roşu de la unul din ele...
Să vedem cât :D


Poate sa spuna un electronist cu experienta daca punerea a doua diode pe firele rosii ar proteja esc-urile unul de celalalt ?
E ceva ce mi-ar place sa-mi fac si eu pe avion , un pic de redundanta sigur nu mi-ar strica .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#38 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 June 2009 - 07:56 PM

Vezi postareaAhernar, la May 25 2009, 06:07 PM, a spus:

Poate sa spuna un electronist cu experienta daca punerea a doua diode pe firele rosii ar proteja esc-urile unul de celalalt ?
E ceva ce mi-ar place sa-mi fac si eu pe avion , un pic de redundanta sigur nu mi-ar strica .


Am studiat putin problema , atat teoretic cat si practic si situatia arata asa - cel putin la esc-urile mele chinezesti , lineare . Puse in paralel esc-ul A cu tensiune fractional mai inalta furnizeaza tot curentul , chiar si atunci cand trag tare de el . Celalalt ramane rece . Daca il decuplez , atunci celalalt preia sarcina .Cu ampermetrul conectat nu am inregistrat nici macar o fractiune de miliamper pe linia de alimentare a lui B , in nici un sens .Prin urmare diodele nu sunt necesare .
Concluzia: daca se urmareste cresterea capacitatii de alimentare punerea in paralel este total ineficienta .In schimb redundanta se poate asigura , desi practic doar pentru situatiile ce implica contacte proaste caci daca tragi tare si prajesti esc-ul principal atunci si celalalt va suferi in curand acceasi soarta .
De acum zbor doar asa , cu ele in paralel .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#39 Useril este offline   pistolaSHNIKOV 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 221
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Gender:Male

Postat 15 June 2009 - 12:57 PM

Interesant. Poate BEC-ul B începe să lucreze abia după ce BEC-ul A ajunge la maximul suportat ?
Ai încercat să-l "încarci" pe A cu mai mult decât poate duce ?

Am să fac şi eu testul cu 2 ampermetre înseriate cu BEC-urile, să vedem ce rezultate obţin.
"Misiunea mea este sa imi omor timpul, a lui - sa ma omoare pe mine. Ne intelegem bine, ca intre asasini."
Emil Cioran

0

#40 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 June 2009 - 10:09 AM

Chiar te rog sa faci testul asta , chiar si cu doar un ampermetru , as vrea sa lamurim mitul ESC-urilor in paralel .
De incarcat ESC -ul eu fac asa : ca intr-un ground test cu statia la distanta + o sursa de bruiaj langa avion (sursa PC, emitatorul video pornit ) .La mine nu e greu de facut asta in casa ca imediat ce parasesc camera daca am antena colapsata avionul incepe sa tremure din toate . In conditiile astea avionul da din toate servo-urile singur :) iar esc-ul se incinge imediat , sigur nu il vreau asa de incins in zbor - si chiar in conditiile astea B nu pompeaza nimic .Trebuie sa monitorizez un pic voltajul , se pare ca nu scade deloc chiar cu aceasta sarcina iar mai mult nu vreau sa trag de ESC .
O alta treaba interesanta . Am raportat mai demult de comportamentul asta al avionului in fata bruiajului , dar cu statia oprita complet . Ecranarea receptorului cu staniol si feritele rezolva aceasta problema . In schimb daca statia este pornita , dar la limita receptiei fenomenul reapare , si nici nu ma mir de asta , toata lumea a auzit de tremuratul servo-urilor in PPM la limita razei de actiune .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#41 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 June 2009 - 07:42 PM

Vezi postareaAhernar, la Jun 14 2009, 07:56 PM, a spus:

.Cu ampermetrul conectat nu am inregistrat nici macar o fractiune de miliamper pe linia de alimentare a lui B , in nici un sens .Prin urmare diodele nu sunt necesare .


Ei bine am refacut testul in seara asta si mi-am dat seama de ce era 0 ... ampermetrul mi-a facut o figura
Cifrele reale sunt : 8ma inspre esc daca incarcarea este minima - doar receptorul si 60ma dinspre esc daca incarcarea este mare , atat de mare ca esc-ul A se incinge la peste 50 grade .
Avand in vedere valoarea acestor curenti concluziile initiale raman valabile , cu 60ma si 5v abia aprinzi 6 leduri , esc-ul B ramane in continuare practic inutil .

Please , mai incearca si altcineva sa faca testul asta ?
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#42 Useril este offline   nicolas 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 06-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Popesti-Leordeni

Postat 28 June 2009 - 10:00 PM

Am remotorizat avionul cu brushless(motoare identice cu ale lui ZGR),am legat in paralel cele doua regulatoare la receptor si ce nu sunt eu prea dumirit cum este cu firul rosu taiat.Dupa probele pe care le-am facut motoarele mi se pare ca functioneaza bine ,intrebarea este se taie sau nu firul rosu de la un regulator ?
Its nice to be important, but its more important to be nice ...
0

#43 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 June 2009 - 11:25 AM

Vezi postareanicolas, la Jun 28 2009, 10:00 PM, a spus:

Am remotorizat avionul cu brushless(motoare identice cu ale lui ZGR),am legat in paralel cele doua regulatoare la receptor si ce nu sunt eu prea dumirit cum este cu firul rosu taiat.Dupa probele pe care le-am facut motoarele mi se pare ca functioneaza bine ,intrebarea este se taie sau nu firul rosu de la un regulator ?


Ca sa fii sigur pune un apermetru pe rand inseriat cu cele doua fire rosii . Vezi ce curenti ai si trage singur concluzia . Eventual cupleaza-le si testeaza totul la sol , si vezi care , cum si cat se incalzeste . Eu zbor cu ele conectate ca sa am redundanta pe alimentare, dar daca vrei sa scapi de dureri de cap si teste taie un fir rosu (sau scoate-l din mufa si izoleaza-l <_< ) si gata .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#44 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 July 2009 - 07:43 AM

Intr-un final am verificat si tensiunile , acum am imaginea completa. Regulatorul A are 5v , B doar 4.89 (fara incarcare) . Ce este rau este ca tensiunea scade atunci cand exista consumatori (servo in miscare) si de-abia cand scade sub B acesta incepe sa ajute sistemul . Daca ar fi mai apropiate valoric atunci aportul lui B la sistem ar fi mai mare . In plus am aflat ca smecheria asta nu este bine sa fie facuta cu BEC -uri in comutatie (switching bec) . Pe mine aceasta scadere a tensiunii in sarcina nu tocmai mare ma incurca grozav pentru ca imi altereaza citirile RSSI (si era cat pe ce sa pierd avionul din cauza asta) .O sa trebuiasca sa-mi iau un UBEC de calitate supradimensionat .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#45 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 16 July 2009 - 01:14 PM

Sau, poate, o baterie separata pentru receptor. Receptorul singur consuma putin asa incat bateria este usoara....zic si eu.
0

#46 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 July 2009 - 01:17 PM

Vezi postareadan_mitea, la Jul 16 2009, 02:14 PM, a spus:

Sau, poate, o baterie separata pentru receptor. Receptorul singur consuma putin asa incat bateria este usoara....zic si eu.


M-am gandit la asta , dar desi elimin toate problemele de zgomot (si fiabilitate ) ramane beleaua ca RSSI -ul creste pe masura ce scade tensiunea in baterii .E ceva specific receptorului pe care-l folosesc acum (de la Thomas LRS) , cu Futaba R137 nu aveam problema asta .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#47 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 16 July 2009 - 03:01 PM

tensiunea din bateria t radical din bec-ul c perpendicular pe scoarta terestra.......amintesc ca este vorba despre TWINSTAR.....nu despre vre-o nava cosmica....si cu atat mai putin despre electronica......adica motorizare....calitati de zbor...etc....
Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#48 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 19 February 2010 - 03:36 AM

...Se pare ca nu si-a mai facut cineva vre-un Twinstar in ultima vreme sau cel putin nu a mai venit careva cu ceva nou la el...vin cu o propunere interesanta, zic eu pt. detinatorii de Twinstar. Cine se baga la o formatie de 4 Twinstar , dar cu antrenamente ca sa obtinem o formatie corecta si stransa nu imprastiata pe tot cerul... eventual cu concursul cuiva care sa ne si filmeze cu o camera de calitate si zoom optic mai mare...
Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#49 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 21 February 2010 - 07:19 PM

Pornind de la un site al unui colectionar de motoare COX, am dat peste aceasta poza care mi-a dat geniala idee a modificarii urmatoare pt. Twinstar II si cred ca cu 4 seria 400 chiar zboara impecabil ne-mai fiind nevoie de remotorizare brushless....

Fisiere atasate


Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu