My first bait boat sau proiectul X Barcuta de nadit
#1
Postat 04 November 2007 - 01:36 PM
1. Va fi construit din Komatex
2. Va fi model catamaran (mai jos voi pune poze cu modelele care m-au inspirat)
3. Cuvele de nadire vor fi cu basculare laterala si incastrate in coca barcii
4. Motorizare: un motor 700/13T (sper sa fie suficient)
5. Alimentare acumulator Pb Acid 12V10Ah minim
6. Dimensiuni exterioare 77 * 47.6 * 18 cm
7. Timp de executie aprox. 3 sapt-1 luna
Bucuresti/Rahova
#2
Postat 04 November 2007 - 01:39 PM
Bucuresti/Rahova
#3
Postat 04 November 2007 - 01:41 PM
Fisiere atasate
-
catamaran_united_states_navy_usn_joint_venture_hsv_x1.jpg (28.32K)
Number of downloads: 1337
Bucuresti/Rahova
#4
Postat 04 November 2007 - 01:42 PM
Fisiere atasate
-
web_procat_baitboat.jpg (28.29K)
Number of downloads: 1223
Bucuresti/Rahova
#5
Postat 04 November 2007 - 03:35 PM
sa vedem poze cu constructia
suportul pentru intins navodul unde il pui?:D)
si electrozii pentru curent sunt foarte inportanti unde sunt amplasati.....;))
#6
Postat 04 November 2007 - 04:34 PM
Desi coastele si cele doua chile sunt confectionate deja...nu pot posta pozele din motive obiective, decat peste 2-3 zile.
Bucuresti/Rahova
#7
Postat 04 November 2007 - 05:37 PM
De ce sa mergi cu un singur motor la un catamaran?!! Pierzi avantajul latimii, ai putea propulsa si vira din cele doua motoare amplasate pe fiecare coca, si nu mai ai si o carma care sa se incurce in fire sau iarba! Mi se pare esential ca elicele sa fie "mascate" oarecum de corpul navei, astfel poti trece lejer peste firele proprii sau ale altora, si nu se intampla nimica cand pui vaporasul direct pe pamant. De ce sa mai cari si un suport separat, care sa protejeze elicile si carma? Nu uita ca pe balta mai sunt si accidente...copii, alcool in exces, noapte, alergatura la bete, etc, iar barca trebuie sa fie tare robusta... :D
Aceasta postare a fost editata de teacher64: 04 November 2007 - 05:44 PM
#8
Postat 07 November 2007 - 11:45 PM
Va avea 2 carme actionate de acelasi servo si atat elicea cat si carmele vor fi incastrate in corpul navei.
Cu toate astea coca e prevazuta cu spatiu pentru 2 motoare daca nu sunt multumit de viteza.
2 motoare, cel putin acum mi se pare oarecum complicatie fara rost....pentru 2 motoare iti trebuiesc 2 regulatoare ceea ce inseamna dublarea costurilor si risc mai mare sa pice una din componente....
Mai tarziu voi detalia, ba chiar voi cere sfatul celor mai experimentati referitor la 1 motor si 2 carme ..... idee pe care o am in cap si o voi implementa experimental ! sper sa si mearga
Bucuresti/Rahova
#9
Postat 08 November 2007 - 02:01 AM
Bucuresti/Rahova
#10
Postat 08 November 2007 - 02:02 AM
Fisiere atasate
-
vedere_de_sus.jpg (72.32K)
Number of downloads: 1122
Bucuresti/Rahova
#11
Postat 08 November 2007 - 02:04 AM
Fisiere atasate
-
vedere_semiprofil_3.jpg (65.02K)
Number of downloads: 732
Bucuresti/Rahova
#12
Postat 08 November 2007 - 08:50 AM
hai ca vine primavara......http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/smile.gif)
si apropo laaa multiii aniii
#16
Postat 11 November 2007 - 02:49 AM
1. Emitator Graupner X408 35 MHz cu acumulatorii dedicati (fara incarcator deocamdata )
2. Receptor R600 light 35 MHz
3. Regulator Regulator Robbe Rookie 35 12V/35A
4. Un servo Graupner C577
5. Si o coca in constructie :)
Astept sfaturi si recomandari ....Saptamana viitoare comand si restul componentelor....
De exemplu :
Axul port elice merita sa fie pe rulmenti? sau unul standard pe lagare?
Motorul 700/13T e ok? ajunge unul singur sau pun doua motoare?
Ce elice recomandati?
Aceasta postare a fost editata de nch: 11 November 2007 - 02:55 AM
Bucuresti/Rahova
#17
Postat 11 November 2007 - 03:23 PM
#18
Postat 11 November 2007 - 03:53 PM
#20
Postat 11 November 2007 - 05:16 PM
paulp, la 11 Nov 2007, 15:23, a spus:
Intr-adevar consuma ceva mai mult 700/13 dar prefer viteza ceva mai mare .
Faptul ce m-a determinat sa aleg 700/13 in detrimentul lui 755/40 este ca am vazut cum lucreaza acel motor pe barcuta lui mariandmd (Dulapul 1 ) si mi s-a parut cam lent pentru pretentiile mele, dar foarte bun la autonomie !!!
Deci prefer sa am 2-3 acumulatori pe balta ceva gen 12V10Ah pana la 12V/ 15Ah in functie de buget decat sa ma rog de barcuta sa se intoarca de la 200 de metri http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Racirea nu e o problema ca este deja programata atat la motor cu spira, cat si la regulator cu un ventilator de placa video.
Cum am mai spus, coca e construita in asa fel incat sa pot monta unul sau doua motoare dispuse central .
Voi incerca in prima faza cu un motor 700/13T fac o partida de pescuit si daca sunt multimit ramane asa , daca nu voi face modificarea si voi monta si cel de al doilea motor fie pe acelasi regulator racit fie trec la un regulator mai mare.
In fond ce vreau eu sa obtin ? Sa-mi duca nada si firele a doua lansete cu viteza maxima care o permite desfasurarea firului de pe tambur in conditii optime . Iar intoarcerea sa sa o fac la viteza maxima ! In felul asta pierd din autonomie dar castig zeci de minute pretioase pe care le pot acorda berii si gratarului :wub: timp pretios de altfel.... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif
Va multumesc tuturor pentru raspunsuri si sfaturi ![B]
Aceasta postare a fost editata de nch: 11 November 2007 - 05:17 PM
Bucuresti/Rahova
#21
Postat 11 November 2007 - 05:23 PM
pab, la 11 Nov 2007, 15:53, a spus:
Ti l-as trimite cu cea mai mare placere daca l-as avea http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif
Tot ce am, sunt cele doua poze cu barci care m-au inspirat si care le-am pus in primele posturi si dimensiunile exterioare.
Construiesc coca piesa cu piesa asemenea unui prototip folosindu-ma de sectiunea de aur (1.618) pe care am respectat-o in proportie de 95%
Numai bine si spor la lucru!
Aceasta postare a fost editata de nch: 16 November 2007 - 03:20 PM
Bucuresti/Rahova
#22
Postat 11 November 2007 - 11:26 PM
#24
Postat 12 November 2007 - 12:05 AM
Kaboom, la 11 Nov 2007, 23:26, a spus:
Lasati omul in pace, poate cauta aur :D !
Fara gluma acum, am ramas de-a dreptul socat cand am aflat cat de raspandita e in tehnica si arta, dar mai ales in natura, kestia asta :D
#25
Postat 12 November 2007 - 01:02 AM
Pentru cei care nu stiu va pun un link cu primul rezultat din tata google, referitor la sectiunea de aur :
http://www.referat.ro/referate/Sectiunea-d...de-aur_6560.htm
altul : http://www.librarie.net/carti/43664/Sectiu...mar-Mario-Livio
Aceasta postare a fost editata de nch: 12 November 2007 - 01:05 AM
Bucuresti/Rahova
#26
Postat 12 November 2007 - 01:19 AM
#27
Postat 12 November 2007 - 01:53 AM
77/1,618 = 47.6 (rotunjit)
47,6/1,618= 29,419035846724351050679851668727 (rotunjit 29,4)
29,4/1,618= 18,182346011572528461483221056073 (rotunjit 18,2) de unde am luat si inaltimea !
18,2/1,618= 11,237543888487347627616329453692 (rotunjit 11,2)
11,2/1,618= 6,9453299681627612037183741988207 (rotunjit 7,00)
7/ 1,618= 4,2925401533762430183673511735604 (rotunjit 4,3 cm)
.....si asa mai departe......
daca nici acum nu ati inteles ce dracu ma fac? :D
daca vii cu sublerul si-mi masori barca vei descoperi una din dimensiunile de mai sus (desi eu nu am continuat cu socotelile) in orice ai masura!......filosofia e banal de simpla ...pornesti de la un numar (77cm) si il imparti la 1,618 pana la dimensiunea grosimii materialului......apoi folosesti acele masuri si nu prea ai cum sa gresesti .....
Aceasta postare a fost editata de nch: 16 November 2007 - 03:00 PM
Bucuresti/Rahova
#28
Postat 12 November 2007 - 02:03 AM
Kaboom, la 12 Nov 2007, 01:19, a spus:
Dimensiunile exterioare ale corpului barcutei sunt 77cm X 47,6cm X 18cm.........restul sunt subdiviziuni ale dimensiunilor exterioare impartite la acelasi numar 1,618
Numai bine!
Aceasta postare a fost editata de nch: 16 November 2007 - 02:59 PM
Bucuresti/Rahova
#29
Postat 16 November 2007 - 03:19 PM
Cum am mai spus, as vrea sa construiesc navomodelul punand accent pe rapiditatea procedurii de plantare, evident cu un raport viteza autonomie cat mai bun posibil!
Am doua variante:
1. Cu un motor 700/13T elice de 45, 50, 60 mm (care da randament mai bun ?)
2. Cu doua motoare 755/40 elice de 40, 45, 50 mm (?)
Alimentarea : 1 Acumulator plumb acid 12V/10 Ah
Coca tip catamaran, de aproximativ 55 litri volum/ care va transporta o greutate de aprox. 4,5 kg (nada plus electronica, plus tractiune 2 fire a doua mulinete)
Intrebari:
1. Care din cele doua variante de motorizare vi se par mai bune respectand raportul viteza/autonomie , cu accentul pus oarecum pe viteza !?
2. Ce elice recomandati pentru fiecare din variante?
PS. Componentele ar trebui sa ajunga azi-maine. In seara asta sper sa mai pun niste poze cu constructia cocai. Mult de masurat, mult de taiat.....dracu m-a pus sa fac catamaran :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de nch: 16 November 2007 - 03:23 PM
Bucuresti/Rahova