Aripa rotativa Cum functioneaza?
#31
Postat 14 November 2006 - 07:21 PM
Chiar are rol de eleron, de spoiler si MAI ALES de tractiune! Am vazut in Ungaria o chestie identica cu cea prezentata de Padre! Mi-as fi dorit sa achizitionez una, dar nu existau de vanzare. Poate o sa construiasca cineva de pe acest forum un model.
--------------------
Locuri de munca - Angajari - Companii: myFirstJob.ro
Publicitate aproape gratuita: tag-uri.ro
#32
Postat 14 November 2006 - 07:38 PM
#33
Postat 14 November 2006 - 07:40 PM
Nu m-am gandit insa niciodata c-ar putea zbura http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif
#34
Postat 15 November 2006 - 12:16 AM
poza de la MK
Fisiere atasate
-
PIC00731.JPG (51.57K)
Number of downloads: 229
#35
Postat 15 November 2006 - 08:26 AM
jester, la 15 Nov 2006, 01:16, a spus:
poza de la MK
Este realizarea lui Iustin Capra, impreuna cu inca un inginer al carui nume, spre rusinea mea, nu l-am retinut! 4000-ul de pe fuselaj reflecta capacitata motorului de 4000 cc.
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 15 November 2006 - 08:28 AM
Cu rabdare si ciocan.
#36
Postat 15 November 2006 - 02:25 PM
Citeaza
Ok. Daca explici si cum functioneaza... Am mazgalit 20 foi incercand sa-mi dau seama... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/huh.gif
Este vorba de „aerodina cu decolare si aterizare verticala“ a lui Iustin Capra?! Daca da, cine-mi poate explica principiul, ca nu-l inteleg!
Aceasta postare a fost editata de ranet: 15 November 2006 - 06:38 PM
--------------------
Locuri de munca - Angajari - Companii: myFirstJob.ro
Publicitate aproape gratuita: tag-uri.ro
#37
Postat 15 November 2006 - 06:38 PM
Aceasta postare a fost editata de florin100%: 15 November 2006 - 06:46 PM
#38
Postat 15 November 2006 - 09:34 PM
Chestiile alea din capetele bratelor par a avea o forma aerodinamica. Poate prin rotire produc portanta si asa zboara minunea... :angry:
#39
Postat 15 November 2006 - 10:43 PM
Marinaru, la 15 Nov 2006, 08:26, a spus:
Asa, ca simpla sugestie : moderatorii nu l-ar putea invita sa explice aici modul de functionare ?
Date de contact :Justin Capra
#40
Postat 15 November 2006 - 11:19 PM
oricum, o explicatie din partea inventatorilor ar fi binevenita.
Aceasta postare a fost editata de jester: 15 November 2006 - 11:28 PM
#41
Postat 16 November 2006 - 08:43 AM
Iustin Capra: Inventez, deci exist!
Aerodina DAV (decolare – aterizare verticala) Vir Vas
Savantul stie totul, dar, din pacate, numai atat. Pentru ca pierde esenta, se artificializeaza, devine el însusi.
Dupa „Rucsacul zburator†a urmat un aparat de zbor, construit în anul 1968, care, la vremea respectiva, reprezenta o noutate: nu folosea aripi, elice si jet. Atat sustentatia cat si propulsia erau asigurate de un ansamblu de aripi toroidale fluide care rezolva problema aterizarii, decolarii si propulsiei. Ca si elicopterele, putea stationa în aer, se putea misca în orice directie, dar viteza atinsa putea fi dubla si, în plus, printr-un sistem original de autorotatie, posibilitatea de prabusire era exclusa. Aparatul era micut (avea doar doua locuri) si era echipat cu un motor Walter de 150 CP. A fost construit cu sprijinul unui prieten, Vasile Sebe, de profesie parasutist si a fost botezat VirVas (o combinatie între prenumele celor doi si capacitatea motorului: 4 l). Aparatul nu a zburat decat la nivel de studiu, întrucat, atunci cand a fost terminat, inventatorul Iustin Capra a fost reclamat de vecini (era la moda delatiunea) ca a construit în curte un misterios aparat de zbor. Toata truda, care s-a consumat mai ales în eforturile de procurare a materialelor (colegii de la Fabrica din Baneasa îl ajutasera sa mai procure cate ceva din cimitirul de avioane), s-a dus. Aparatul a fost ridicat de un echipaj de militie si transportat la Turnul de Parasutism din parcul 23 August, unde a fost dezmembrat. Au mai ramas doar cateva piese care au ajuns la Ministerul Apararii Nationale în ideea refacerii aparatului, dar, în absenta fondurilor, totul a ramas pe planseta. Cat de actual mai este aparatul l Ar fi mai performant si mai usor de manevrat decat elicopterul datorita dimensiunii sale: 3 metri înaltime si 4 metri latime l Poate fi garat în spatii mici (ideea initiala a fost de a-l pune la dispozitie parasutistilor) si are un consum apropiat de cel al automobilelor l Aparatul este brevetat si înregistrat la OSIM
#42
Postat 16 November 2006 - 11:03 AM
jester
Mai ai si alte imagini (din alte unghiuri)?
Aceasta postare a fost editata de ranet: 16 November 2006 - 11:16 AM
--------------------
Locuri de munca - Angajari - Companii: myFirstJob.ro
Publicitate aproape gratuita: tag-uri.ro
#43
Postat 16 November 2006 - 11:10 PM
incerc sa intreb pe cineva daca mai are poze cu el si voi mai posta daca vreti.
#44
Postat 17 November 2006 - 10:22 AM
Chiar ma intereseaza foarte mult!
--------------------
Locuri de munca - Angajari - Companii: myFirstJob.ro
Publicitate aproape gratuita: tag-uri.ro
#45
Postat 17 November 2006 - 11:20 PM
Fisiere atasate
-
post_3_1162927516_1_.jpg (45.73K)
Number of downloads: 147
#46
Postat 19 November 2006 - 08:01 PM
--------------------
Locuri de munca - Angajari - Companii: myFirstJob.ro
Publicitate aproape gratuita: tag-uri.ro
#47
Postat 22 November 2006 - 07:27 PM
#48
Postat 22 November 2006 - 08:37 PM
#49
Postat 22 November 2006 - 08:59 PM
de la a-z pe cand domnu`Capra are citeva inventii la activ.Nu mi-o lua in nume de rau dar ti-o spun ca unul care s-a intalnit personal cu dansul si-i stie aprecia valoarea.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#50
Postat 22 November 2006 - 09:37 PM
#51
Postat 22 November 2006 - 10:04 PM
Hai sa lasam subiectul sa se dezvolte la valoarea lui si nu la a noastra.
#52
Postat 22 November 2006 - 10:30 PM