Modelism - RHC Forum: CNC (computer numerical control) - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 108 Pagini +
  • « Prima
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • Ultima »

CNC (computer numerical control) masini cu comanda numerica

#2709 Useril este offline   mihasimon 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 195
  • Inregistrat: 18-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Reghin MS

Postat 25 November 2008 - 01:13 AM

......si ceva mai complex

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Untitled___12.jpg

0

#2710 Useril este offline   mihasimon 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 195
  • Inregistrat: 18-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Reghin MS

Postat 25 November 2008 - 01:16 AM

...si ceva mai frumos

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Untitled___13.jpg

0

#2711 Useril este offline   mihasimon 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 195
  • Inregistrat: 18-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Reghin MS

Postat 25 November 2008 - 01:18 AM

....mai de aproape

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC01822.JPG

0

#2712 Useril este offline   mihasimon 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 195
  • Inregistrat: 18-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Reghin MS

Postat 25 November 2008 - 01:42 AM

Ca si planuri de viitor, lucrez la o masina destinata lemnului si nu numai, cu performante imbunatatite, calculata pana la cel mai mic detaliu. Masina reprezinta de fapt proiectul meu de licenta notat cu maximum, si care incepe sa se materializaze. Parti componente am in proportie de 20% realizate. Se vor investi bani seriosi si nu am vrut sa risc, si sa fac chesti doar din instinct ingineresc. Am preferat sa stau jos, sa mai studiez cate o carte sau catalog. Matematica aplicata este la nivel de liceu, si va poate salva multi banuti prin dimensionarea corecta a subansamblelor. NU MAI DORES SA JUDEC ARTIZANAL!!! aceasta a fost concluzia. ....in fine!

Datele de intrare ale priectului (caracteristicile masini) au fost:
- masa maÅŸini 1500X1000mm
- înălţimea mesei 800mm
- cursele maxime ale axelor X = 800mm Y = 1250mm Z = 200mm
- viteza maxima de poziţionare rapida = 0-6000mm/min (100mm/sec)
- viteza maxima de lucru = 3000mm/min
- acceleraţia = maxim suportat fără alunecări de paşi (stabilit prin teste)
- săgeata maxim admis a axelor aprox 0.1mm/m/100 kg
- miÅŸcare a axelor X Y Z interpolat
- forţa maxima dorita la efectorul final = 1000N
- turaţia frezei = reglabil intre 800 - 24000Rpm
- precizie de poziţionare +/- 0.03 mm
- repetabilitate /500mm+/- 0.015 mm
- rezoluţia mecanica < 0.01mm
- masa maxima a semifabricatului aprox 100Kg
- tensiune de lucru AC 220V 50Hz
- limbaj de comanda FANUC « G » cod
- sistem de operare utilaj MACH 3
- software compatibil Kcam software, Type3 software, Wentai software, Artcam software
- interfaţa de legătura cu calculatorul LPT (port paralel)
- PC-ul folosit Intel Pentium III 2000Mhz, minim 512MbRAM 10GbHDD
- sistem de operare PC WINDOWS XP

si a iesit:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Untitled___15.jpg

0

#2713 Useril este offline   mihasimon 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 195
  • Inregistrat: 18-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Reghin MS

Postat 25 November 2008 - 01:47 AM

..mai aproape

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Untitled___16.jpg

0

#2714 Useril este offline   mihasimon 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 195
  • Inregistrat: 18-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Reghin MS

Postat 25 November 2008 - 02:01 AM

Cand va fi gata asa cum vreau, voi posta poze, doar ca din pricina costurilor relativ mari si a dorintei optimizarii acestora, lucrurile merg incet. Momentan mai studiez procedeul de prelucrare EDM (electro eroziune cu electrod masiv) pt a gauri barele calibrate folosite la ghidaje. Sunt din otel CIF-at de calitate si se gauresc foooarte greu prin metodele clasice. Deja am electronica, e simpla azi am facut-o, urmeaza sa o testez. Actionarea este un motor pas cu pas care ridica si coboara electrodul prin intermediul unui surub conducator, in regim automat. http://www.youtube.c...h?v=1MtOfzxMnEI

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Untitled___1.jpg

0

#2715 Useril este offline   mihasimon 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 195
  • Inregistrat: 18-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Reghin MS

Postat 25 November 2008 - 02:42 AM

Alte detalii ale masinii ar fi :
-MPP x 4.2Nm y 2x6.5Nm z 2.9Nm (calculat)
-ghidaje cu bare calibrate (dublate pe Y) fi 25 montate sprijinit si rulmenti liniari deschisi cu posibilitate de reglaj al jocului
-surub fi 16X10mm pretensionat pentru a inlatura efectul de buclare si a mari viteza critica
-lagarele de capat ale suruburilor dotate cu rulmenti unghiulari 40gr pereche. Posibilitate de reglaj a jocului axial
-cuplaje cu element semielastic pt reducerea vibratiilor si a fenomenului de rezonanta
-batiu din teava rectangulara sudata 100x100 picioarele 80x80 traverse
-rezolutia electronica 1stp/128 max (pt inlaturarea vibratiilor, turatiei de rezonanta si a uzurilor premature ale surubului si piulitei conducatoare)
-viteza maxima de poziţionare rapida = 0-6000mm/min (100mm/sec)
- viteza maxima de lucru 3000mm/min cu incarcare datorita avansului de aschiere 1000N

una care merge binisor este: http://www.youtube.c...h?v=3_qdZB9iGhU
0

#2716 Useril este offline   celuster 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 124
  • Inregistrat: 04-January 07

Postat 25 November 2008 - 09:40 AM

Buna,

Foarte frumos ce faci, spor la treaba in continuare si multa multa rabdare ...ai mai multa nevoie decat de bafta.
Ca si sugestii (din experienta):
- daca tot folosesti profile de aluminiu foloseste ghiaje liniare profilate nu rotunde ca te scutesc de o groaza de probleme, inclusiv cele cu facutul filetelor in bara calita iar la pret, per ansamblu, nu e mare diferenta
- ai grija ca in realitate nu gasesti nimic perfect drept. Ca sa explic, profilele de aluminiu au si ele anumite tolerante, la fel si tevile pentru structura de baza iar cand le sudezi vezi ca o sa se defomeze si mai mult....tz'am spus toate astea referitor la preciziile care le-ai dat asa ca lasa-tzi posibilitati de reglare
- la axa actionata de cele doua motoare sincronizeazale
- foloseste comparator pentru alinierea pe axe si pentru masa de lucru
- piulita cu care faci pretensionarea rulmentilor ar trebui sa se blocheze, iar ca solutii ar fi odata sa mai pui o contrapiulita, iar alta e sa blochezi piulita cu un stift filetat. Aici ai grija sa nu strangi direct stiftul pe filetul surubului pentru transmisie ci pune intai o pastila din material mai moale (alama; bronz) si apoi strange cu stiftul filetat.
- nu stiu daca am observat bine dar cel putin pe axa X (echivalenta cu latimea masinii), in capatul unde e antrenarea, ai pus doi rulmenti radial/axial in "X" pentru eliminarea jocului dar cum "intinzi" surubul? ...fin'ca in capatul celalalt eu vad doar un rulment radial iar daca intinzi surubul pe el o sa-l blochezi.

De iesit o sa iasa masina foarte bine, o sa te poti folosi de ea iar ce tz'am spus eu e sa perfectionezi putin masina....daca vrei binenteles

numa' bine si spor la treaba celu
0

#2717 Useril este offline   katran 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1143
  • Inregistrat: 08-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:CNC , motociclism , aviatie
    comerciala , grafica 3D .

Postat 25 November 2008 - 10:33 AM

Super proiect , doar o singura observatie , foloseste ghidaje liniare in loc de "shaft-uri " , o spun din experienta , te va scuti de
multe batai de cap , masina mea tot pe acolo se invarte la curse , iar diferenta de pret nu e astronomica , merita .

Ce nu am inteles eu este daca folosesti "ballscrew" sau "leadscrew"...recomand ballscrew minim C7 , dia.20 , pas 5 , ( nu
sunt scumpe , probabil ai putea sa le salti de pe ebay la vreo 300USD setul / 300, 800 , 1100 , mai trebuie doar sa
masinezi capetele ( presupun ca "end support-urile le poti face singur , alea sunt cam scumpe ) .

Succes , spor la treaba , si s-o vedem la lucru !!!
0

#2718 Useril este offline   mihasimon 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 195
  • Inregistrat: 18-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Reghin MS

Postat 25 November 2008 - 12:52 PM

Vezi postareaceluster, la Nov 25 2008, 10:40 AM, a spus:

Buna,

Foarte frumos ce faci, spor la treaba in continuare si multa multa rabdare ...ai mai multa nevoie decat de bafta.
Ca si sugestii (din experienta):
- daca tot folosesti profile de aluminiu foloseste ghiaje liniare profilate nu rotunde ca te scutesc de o groaza de probleme, inclusiv cele cu facutul filetelor in bara calita iar la pret, per ansamblu, nu e mare diferenta
- ai grija ca in realitate nu gasesti nimic perfect drept. Ca sa explic, profilele de aluminiu au si ele anumite tolerante, la fel si tevile pentru structura de baza iar cand le sudezi vezi ca o sa se defomeze si mai mult....tz'am spus toate astea referitor la preciziile care le-ai dat asa ca lasa-tzi posibilitati de reglare
- la axa actionata de cele doua motoare sincronizeazale
- foloseste comparator pentru alinierea pe axe si pentru masa de lucru
- piulita cu care faci pretensionarea rulmentilor ar trebui sa se blocheze, iar ca solutii ar fi odata sa mai pui o contrapiulita, iar alta e sa blochezi piulita cu un stift filetat. Aici ai grija sa nu strangi direct stiftul pe filetul surubului pentru transmisie ci pune intai o pastila din material mai moale (alama; bronz) si apoi strange cu stiftul filetat.
- nu stiu daca am observat bine dar cel putin pe axa X (echivalenta cu latimea masinii), in capatul unde e antrenarea, ai pus doi rulmenti radial/axial in "X" pentru eliminarea jocului dar cum "intinzi" surubul? ...fin'ca in capatul celalalt eu vad doar un rulment radial iar daca intinzi surubul pe el o sa-l blochezi.

De iesit o sa iasa masina foarte bine, o sa te poti folosi de ea iar ce tz'am spus eu e sa perfectionezi putin masina....daca vrei binenteles

numa' bine si spor la treaba celu

Multumesc pentru parere.... foarte buna observatia cu sprijinul capetelor X Y (ma bucur ca vedeti detaliile), intradevar este sprijin radial-axial (mai precis doar radial cu rulment cu ace). Banuiam ca cineva va observa! Motivul este nefinalizarea proiectului. Cu alte cuvinte dupa ce am abordat metoda cu sprijin simplu, din calculul de verificare al surubului, mia dat ca la lungimea de 1000mmX respectiv 1500mmY voi avea efect de "buclare" cand "impinge" surubul in piulita. Rezolvarea fiind aceasta pretensionare. In proiect nu am apucat sa modific acest aspect. Ma gandeam sa pun suruburi de fi 20 (de 25 erau prea masive, au moment de inertie foooarte mare) dar: nu prea se gasesc, la forta dorita 1000N (100Kg) merg cele de 16, si dau un exemplu ca sa vedeti calculat cat din cuplul MPP se consuma si pe ce:

luam o axa la care
-surubul este de 1000mm cu tot cu prelucrarile capetelor, fi 16 cu pas de 10mm
-masa deplasata 20Kg
-forta necesara 1000N
-viteza 5000mm/min
-coeficient de frecare sa zicem ca nu avem

si iese:
-pentru incaracarea de 1000N: 1.6Nm
-pentru accelerarea masei deplasate pe orizontala: 1.65Nm
-pentru accelerarea surubului (invingerea momentului de inertie): 0.7Nm

rezulta 3.95Nm la care mai adaugam momentul de inertie al rotorului unui motor de 3.95Nm dat de producator, si iese totalul.
Observati ca 0.7Nm se duc pe accelerarea surubului conducator. Daca era mai gros, era mai mult, rezulta mai greu ansamblul, si poate inutil.

Alt aspect....la axa Y am doua MPP. Bineinteles ca sunt sincronizate, fiecare cu electronica lui, unul este Y si celalalt SLAVE din soft. Voi ghici un mecanism electronic care sa sesizeze daca vreunul din motoare ramane in urma, sau se defecteaza ..etc, ca altfel indoaie masina. Daca te referi la sincronizare cu curea dintata, asa este masina cu care sunt exemplele de mai sus facute (doua MPP pe Y cu curea dintata pentru siguranta, intre suruburi). Dar undeva fooooarte putin strangea cureaua (ceva excentric la rotile de curea sau prindere) si se intampla fenomenul ca MPP la un momentdat nu paseau intreg. Rezulatul era 'furt de pasi. Am dat-o jos automat, si merge masina de foarte mult timp si fara probleme de atunci. Parerea mea este ca nu merita aceasta sincronizare intre axele. Mai bine ceva electric-electronic care sa simta o diferenta, si sa dea automat Reset la soft in cazul in care apare o diferenat intre axe.

Ghidajele sunt cu bara calibrata pt ca asa am considerat ca e mai bine . Scump a fost suportul de bara. In rest preturile au fost Ok, mai mici decat ghidajele profilate, si ansamblu mai robust
Batiul din tevi rectangulare, asa este proiectat incat sa pot regla paralelismul ghidajelor, si daca iese din sudura deformat.
0

#2719 Useril este offline   celuster 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 124
  • Inregistrat: 04-January 07

Postat 25 November 2008 - 01:23 PM

[quote name='mihasimon' date='Nov 25 2008, 12:52 PM' post='256966']
Multumesc pentru parere.... foarte buna observatia cu sprijinul capetelor X Y (ma bucur ca vedeti detaliile), intradevar este sprijin radial-axial (mai precis doar radial cu rulment cu ace). Banuiam ca cineva va observa! Motivul este nefinalizarea proiectului. Cu alte cuvinte dupa ce am abordat metoda cu sprijin simplu, din calculul de verificare al surubului, mia dat ca la lungimea de 1000mmX respectiv 1500mmY voi avea efect de "buclare" cand "impinge" surubul in piulita. Rezolvarea fiind aceasta pretensionare. In proiect nu am apucat sa modific acest aspect. Ma gandeam sa pun suruburi de fi 20 (de 25 erau prea masive, au moment de inertie foooarte mare) dar: nu prea se gasesc, la forta dorita 1000N (100Kg) merg cele de 16, si dau un exemplu ca sa vedeti calculat cat din cuplul MPP se consuma si pe ce:

...eu am folosit pentru surub de Ø 16 rulmenti 7200 BE (codul SKF), sunt radial-axiali cu bile, au interiorul de 10 mm, exteriorul de 30 mm, iar latimea de 9 iar restul in regim propriu....mi sa parut solutia cea mai ieftina.
Dupa mine merge si surub de Ø 16 dar trebuie "intins", adeca constructiv sa nu-i dai voie sa se flambeze. Asta se poate face daca prinzi de capeti si "tragi".

numa' bine celu
0

#2720 Useril este offline   mihasimon 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 195
  • Inregistrat: 18-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Reghin MS

Postat 25 November 2008 - 02:02 PM

...eu am folosit pentru surub de Ø 16 rulmenti 7200 BE (codul SKF), sunt radial-axiali cu bile, au interiorul de 10 mm, exteriorul de 30 mm, iar latimea de 9 iar restul in regim propriu....mi sa parut solutia cea mai ieftina.
Dupa mine merge si surub de Ø 16 dar trebuie "intins", adeca constructiv sa nu-i dai voie sa se flambeze. Asta se poate face daca prinzi de capeti si "tragi".

numa' bine celu
[/quote]
Dap..exact asta am vrut sa zic si eu prin pretensionare surubului pt evitarea efectelor de buclare (flambare)...poate nu am fost foarte explicit la "sprijin radial-axial (mai precis doar radial cu rulment cu ace)". Se refera la capatul opus motorului, capatul liber.
0

#2721 Useril este offline   cnc77hobby 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 18-December 06
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi

Postat 25 November 2008 - 07:52 PM

Salut
Super frumos tot ce ai postat aici din realizarile tale ,tine-o tot asa.
Spor la treaba
0

#2722 Useril este offline   drosofila72 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 23
  • Inregistrat: 11-November 08

Postat 28 November 2008 - 11:02 AM

poate sa-mi spuna cineva ce MPP-uri se pot folosi la un CNC de aceste dimensiuni?
http://es.youtube.co...h?v=8viItUSoKx8
0

#2723 Useril este offline   drosofila72 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 23
  • Inregistrat: 11-November 08

Postat 28 November 2008 - 11:09 AM

Imagine atasata: 1.jpgce Controller i-mi sugerati http://www.hi-end.ro/utilaje-scule-si-comp...-c-265_284.html sa cumpar ptr aceste motoare?

Aceasta postare a fost editata de drosofila72: 28 November 2008 - 11:15 AM

0

#2724 Useril este offline   vrajitoru 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 10-July 07

Postat 28 November 2008 - 11:25 AM

Motoarele vad ca au 1A, poti folosi un controler cu L298 fara probleme
0

#2725 Useril este offline   isvflorin 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 135
  • Inregistrat: 13-October 08
  • Gender:Male
  • Location:constanta
  • Interests:sailing, boatbuilding

Postat 02 December 2008 - 04:46 PM

Salut,
as vrea un sfat in legatura cu achizitionarea unor motoare pas cu pas pentru o freza cnc.
Freza va prelucra plastic si aluminiu cu un spindle industrial de 18000RPM in regim hobby si productie usoara.
spatiul de prelucrare momentat o sa fie de 1200x1200x230mm

Ma tot uit pe la motoare dar nu stiu sa-mi dimensionez puterea motoarelor pas cu pas si mi-e sa nu ma arunc degeaba la motoare cu cuplu f mare.
Ce cuplu ar fi suficient pentru motoare ? 2Nm -7Nm ?
Peste 3Nm preturile urca f repede.

Florin
Florin
0

#2726 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 02 December 2008 - 05:05 PM

Motoare mici are toata lumea. As inclina sa spun ca nu sunt bune la ce vrei tu, chiar daca n-ai dat toate datele care ar ajuta la dimensionarea (alegerea) unui motor. Vezi masele care intra in discutie si cum vrei sa le misti. Conteaza mult cum faci transmiterea miscarii (surub, curea, cremaliera, cu reductor sau nu, etc...).
Sigur iti trebuie motor mare, poate peste 1,5-2 Nm ca sa ai si ceva viteza, altfel te omoara cursele in gol, desi la prelucrare ai tot ce-ti trebuie. E parerea mea si nu te arunca la cumparat pana nu faci calcule sau primesti si alte sfaturi. Cred ca o sa caut pe net ceva teorie gata scrisa cu dimensionarea motoarelor in functie de mecanica de acolo. Vorbim. Sper sa primesti ajutor si de la ceilalti pasionati de CNC-uri.
Pun 2-3 poze la nimereala cu cateva motoare. Desi sunt multe, sunt prea mici pentru ceva asa mare. Cu toate astea, de fiecare data cand am avut nevoie de motoare, am cumparat de pe net, noi si potrivite. Daca tot faci treaba buna, nu mai conteaza 100 euro pentru 3 motoare. Zic si eu...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_3814.JPG
  • Imagine atasata: IMG_3830.JPG
  • Imagine atasata: IMG_3831.JPG

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#2727 Useril este offline   isvflorin 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 135
  • Inregistrat: 13-October 08
  • Gender:Male
  • Location:constanta
  • Interests:sailing, boatbuilding

Postat 02 December 2008 - 05:54 PM

Bitex, merci pt sfaturi.
In principiu miscarea o sa se transmita cu suruburi cu bile, la o conversie ulterioara (planuiesc sa lungesc o axa cind o sa am mai muti bani) - o sa folosesc probabil curea sau cremaliera, surubul e f scump.

Am posibilitatea sa iau motoare de 3Nm in jur la 170E- 3 bucati
Ma gindesc ca cel putin pt axa Z 3Nm ar trebui sa fie suficienti, nu sint sigur cit de ok ar fi 3Nm pt X si Y.
Am gasit motoare cu ax dublu - ceea ce ma incinta tare mult ca pot sa folosesc scula si manual.
Cele care le-am gasit cu ax dublu sint convenabile ca pret pina la 3Nm,
la 4 Nm pretul se cam dubleaza fata de 3Nm. Ghidajele care le voi avea vor fi ghidaje liniare cu patine pe toate axele.
Nu vreau sa ma arunc la peste 3Nm decit dc este absolut necesar, e o diferenta de pret semnificativa.
Sinele pt x si y sint de 20mm latimeX 1440 lungime cu cite 2 patine pe sina (4 rinduri de bile). Ba chiar as putea sa le vind ca am gasit sine un pic mai lungi.
Florin
0

#2728 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 02 December 2008 - 07:52 PM

Vezi postareaisvflorin, la Dec 2 2008, 05:54 PM, a spus:

Bitex, merci pt sfaturi.
In principiu miscarea o sa se transmita cu suruburi cu bile, la o conversie ulterioara (planuiesc sa lungesc o axa cind o sa am mai muti bani) - o sa folosesc probabil curea sau cremaliera, surubul e f scump.


Daca nu gresesc mult, pretul uzual pentru dimensiunile folosite de noi (ale surubului) e pe undeva la 50 euro/m. Si trebuie doar 1 surub pe axa. De lungit ghidajele tot nu scapi. Asa ca nu cred ca surubul va fi o problema daca vei mai avea de pus inca jumate de metru la gabarit, ca restul ramane acolo. Sau oricum, cred ca e mult mai ieftin decat sa treci la 2 cremaliere , la sincronizarea pinioanelor, etc.
De fapt cred ca o sa-l pastrezi asa si o sa construiesti altul de la zero, in care o sa corectezi si eventualele neajunsuri constatate pe varianta asta.
Cred ca 3 Nm e suficient pentru toate axele.
Eu am motoare de 1,5 Nm. E drept ca nu ma omor cu viteza, ca am distante mici si prelucrarea prefer sa o fac cu avans mic dar pe aza Z am pus cand am facut teste un cub de otel cu latura de 160 mm si n-au fost probleme. Nici nu-l simtea. Motorul are 400 pasi, am mers fara micropasire si surubul e un 16x4 (pe bile). Viteza era acceptabila.
Am avut alte probleme, legate de paraziti electrici, pe care le-am rezolvat. E drept ca prea incet, dar acum e bine.
Din pacate nu ti-as recomanda sa le iei drept sfaturi, sunt simple pareri personale. Asteapta mai multe raspunsuri, verifica si alege ce-i bun.
Spor la treaba.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 02 December 2008 - 07:58 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#2729 Useril este offline   isvflorin 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 135
  • Inregistrat: 13-October 08
  • Gender:Male
  • Location:constanta
  • Interests:sailing, boatbuilding

Postat 02 December 2008 - 10:22 PM

Vezi postareabitex, la Dec 2 2008, 07:52 PM, a spus:

Din pacate nu ti-as recomanda sa le iei drept sfaturi, sunt simple pareri personale. Asteapta mai multe raspunsuri, verifica si alege ce-i bun.
Spor la treaba.


Corect, cred ca intrebarea era mai buna dc era asa : ce motoare aveti pe sculele voastre, ce prelucrati si dc sinteti multumiti de ele.
Pentru ca oricum putere mai mare e mai bine dar in situatia de hobby si bani putini trebuie sa ne descurcam cu ce avem/gasim.

Ce anume prelucrezi pe scula cu motoare de 1,5Nm si la ce dimensiuni ?
Florin
0

#2730 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 03 December 2008 - 12:21 AM

Am mai zis candva, din lipsa de timp sa termin ce aveam inceput, si ca am prins oferta convenabila, am fost nevoit sa cumpar doua batiuri incomplete, de euromod (unul P si unul F). Adica fara axele verticale (Z), fara motoare, fara cuplaje, fara placile de legatura cu axele Z, fara cabluri, fara electronica, fara sistemul de calcul si fara multe altele. Am luat o axa de pe unul, am adaptat-o la celalalt, am completat ce lipsea si am scos o structura convenabila (am pastrat-o pe aia cu cabinetul de protectie). De putin timp am schimbat si electronica cu una noua (facuta pe la noi, de Sofian dar luata prin hi-end), am rezolvat-o cu sursa de alimentare si e OK. Inainte aveam 3 motoare diferite cu 3 controlere diferite fiecare cu sursa lui de alimentare si toate insirate pe o masa. Mizerie adevarata. Plus ca in loc de cap de frezare aveam un motor de 15 euro pentru frezat lemn (e 30 cu tot cu setul de scule si motorul e jumatate din valoare). Paraziti la greu prin reteaua de 220V, paraziti la orice atingere de fire... Prefer sa uit. Nu pierdea pasi ci facea in plus. Da-i facea aleatoriu. :)
Ca sa revin la discutie, inca n-am schimbat motorul de frezare desi am cumparat convertizor de frecventa (urmeaza in curand si asta inseamna inca 1-2 ani la cum ma misc) si am probleme cu prinderea sculei. Practic am pensete doar pentru 6 si 8 mm. Am cumparat ceva freze cu coada de 6 si am mai improvizat cate o bucsa pentru cele de 3.
Ca sa spun pe direct, din cauza problemelor pe care le aveam, preferam o adancime mare de taiere si un avans mic. Practic debitam totul pana in 4-6 mm grosime dintr-o trecere dar cu viteza mica. Vorbesc numai de aliaje de aluminiu, la plastic sau lemn e altceva, acolo merg cu avans mare ca nu pot sa scad turatia frezei. Sper s-o rezolv... Foloseam 75 mm/min, la 11.000 rpm ale sculei de 2 mm diametru. De fapt asta e turatia cea mai mica. Acum pot merge in "gol"cu 1500 mm/min dar frezarea tot nu o fac cu mai mult de 75-100 mm/min daca freza e subtire. Si cum nu fac piese mari de regula setez totul pe viteza mica si mai fac ceva printre picaturi. Pana pe la 2500-3000 mm/min nu pierde pasi, dar nu-mi place sunetul scos. Prefer sa merg cu frecventa ceva mai mica, cu motoarele reci si electronica tot rece. E deranjant zgomotul si parca n-as risca prea mult. Nu mai pun la socoteala ca sunt anumite viteze care ma enerveaza din cauza vibratiilor si pe care le evit. Ori mai mult ori mai putin. Imi place si sa sune frumos...
Acum incerc sa completez si a doua structura. Si mai mesteresc la ce aveam inceput ca macar am pe ce-mi face piesele. Dupa ce schimb si motorul de frezare o sa merg cat permite scula sa nu se rupa sau deformeze, ca mecanica duce.
Pozele sunt din catalog, cu masinile complete. La mine n-a fost situatia asta. Acum e ceva mai bine.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: euromodf.jpg
  • Imagine atasata: euromodp.jpg

Aceasta postare a fost editata de bitex: 03 December 2008 - 12:29 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#2731 Useril este offline   Motorel 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 39
  • Inregistrat: 09-April 05

Postat 03 December 2008 - 10:31 PM

Pentru ca sunt satul de facut si refacut fel de fel de componente va cer ajutorul: pentru 1300 pe axa y din care caruciorul 300, pe doua bare de otel fi 20 nesprijinite(surubul nu stiu daca se pune ca sprijin), la o greutate sustinuta de cel mult 10 kg, credeti ca voi avea abateri importante de la planeitate sau vibratii importante? Stiu ca bara sprijinita este cea mai buna solutie dar nu gasesc "de gata" bara rectificata cu "talpa" si in acest caz trebuie sa apelez la serviciile locale. Aici nu se baga nimeni la diametre mici si lungimi mari iar mai apoi ramane problema talpii... Daca stiti un furnizor de asemenea repere va rog sa-mi spuneti.
0

#2732 Useril este offline   celuster 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 124
  • Inregistrat: 04-January 07

Postat 04 December 2008 - 08:52 AM

Vezi postareaMotorel, la Dec 3 2008, 10:31 PM, a spus:

Pentru ca sunt satul de facut si refacut fel de fel de componente va cer ajutorul: pentru 1300 pe axa y din care caruciorul 300, pe doua bare de otel fi 20 nesprijinite(surubul nu stiu daca se pune ca sprijin), la o greutate sustinuta de cel mult 10 kg, credeti ca voi avea abateri importante de la planeitate sau vibratii importante? Stiu ca bara sprijinita este cea mai buna solutie dar nu gasesc "de gata" bara rectificata cu "talpa" si in acest caz trebuie sa apelez la serviciile locale. Aici nu se baga nimeni la diametre mici si lungimi mari iar mai apoi ramane problema talpii... Daca stiti un furnizor de asemenea repere va rog sa-mi spuneti.



....eu zi ca la 1300 mm lingime o sa ai probleme cu barele de Ø 20, iar ca sugestie (inca odata) folositi ghidaje profilate ...pe care, binenteles, pot sa le aduc si eu.

numa' bine celu
0

#2733 Useril este offline   isvflorin 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 135
  • Inregistrat: 13-October 08
  • Gender:Male
  • Location:constanta
  • Interests:sailing, boatbuilding

Postat 04 December 2008 - 12:24 PM

Vezi postareaceluster, la Dec 4 2008, 08:52 AM, a spus:

....eu zi ca la 1300 mm lingime o sa ai probleme cu barele de Ø 20, iar ca sugestie (inca odata) folositi ghidaje profilate ...pe care, binenteles, pot sa le aduc si eu.

numa' bine celu


Corect,
nu ma pricep f tare, dar din cite am citit pina acum cel mai bine folosesti ghidaje liniare cu patine. (sine profilate)
Culmea este ca daca aduni pe hirtie si faci un total la ambele variante nu iesi mult mai scump la ghidajele cu patine.
Bara rotunda fara profil suport nu prea merge decit la dimensiuni mici si la preclucrari usoare si nepretentioase - dc te incadrezi aici atunci sint ok si barele rotunde.
Florin
0

#2734 Useril este offline   cres 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 306
  • Inregistrat: 09-May 06

Postat 05 December 2008 - 04:18 PM

am inceput si eu inca o masina pt frezat in aluminiu si am cumparat niste suporti de bara ,profilat din aluminiu de la mev2000 in ideea de a pune cam 5 sprijine pe lungime de 1000.aceste sprijine erau introduse intre cele 2 de capat.cind am inceput sa gauresc barele am si inceput sa injur iar cind am ajuns sa tai si filet... .in aceasta idee am renuntat la citeva din sprijine.in consecinta as avea ceva disponibil pt schimburi sau... .codul suportului e FTSN 20.
in alta ordine de idei are cinev,cumva o bucata de arbore calibrat de fi 16 lunga cam de 400 mm?
0

#2735 Useril este offline   celuster 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 124
  • Inregistrat: 04-January 07

Postat 05 December 2008 - 04:27 PM

Vezi postareacres, la Dec 5 2008, 04:18 PM, a spus:

am inceput si eu inca o masina pt frezat in aluminiu si am cumparat niste suporti de bara ,profilat din aluminiu de la mev2000 in ideea de a pune cam 5 sprijine pe lungime de 1000.aceste sprijine erau introduse intre cele 2 de capat.cind am inceput sa gauresc barele am si inceput sa injur iar cind am ajuns sa tai si filet... .in aceasta idee am renuntat la citeva din sprijine.in consecinta as avea ceva disponibil pt schimburi sau... .codul suportului e FTSN 20.
in alta ordine de idei are cinev,cumva o bucata de arbore calibrat de fi 16 lunga cam de 400 mm?


....am io Ø 16....fi = tzii apasat "alt" si faci din dreapta de la numere 1 apoi 5 apoi 7 si apoi lasi de tasta alt

numa' bine celu
0

#2736 Useril este offline   cres 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 306
  • Inregistrat: 09-May 06

Postat 06 December 2008 - 09:44 AM

Multumesc dar sint prea multe comenzi de tinut minte... .ma intereseaza o bucata de bara de 16.dca pot sa te ajut si eu cu ceva spune
toate cele bne
0

#2737 Useril este offline   mishu_g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 541
  • Inregistrat: 22-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Deva - Hunedoara

  Postat 07 December 2008 - 05:34 PM

Am si eu o intrebare pentru cei ce cunosc Mach3 Mill

Folosesc (sau incerc sa folosesc...) mach 3 pentru o masina de taiat polistiren care are axa x controlata cu un motor iar axele y cu doua motoare configurate y respectiv A slave pentru y.
Desenul de prelucrat este realizat in Lazy Cam (de fapt am incercat sa decupez niste litere realizate cu utilitarul din Lazy Cam) iar problema este ca indiferent de viteza pe care o setez din Motor configuration, la prelucrare masinaria merge cum vrea ea, adica ingrozitor de incet !!!
Unde sa fie problema ???
0

#2738 Useril este offline   cnc77hobby 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 18-December 06
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi

Postat 07 December 2008 - 08:42 PM

Vezi postareamishu_g, la Dec 7 2008, 05:34 PM, a spus:

Am si eu o intrebare pentru cei ce cunosc Mach3 Mill

Folosesc (sau incerc sa folosesc...) mach 3 pentru o masina de taiat polistiren care are axa x controlata cu un motor iar axele y cu doua motoare configurate y respectiv A slave pentru y.
Desenul de prelucrat este realizat in Lazy Cam (de fapt am incercat sa decupez niste litere realizate cu utilitarul din Lazy Cam) iar problema este ca indiferent de viteza pe care o setez din Motor configuration, la prelucrare masinaria merge cum vrea ea, adica ingrozitor de incet !!!
Unde sa fie problema ???

Salut
Viteza nu se seteaza din motor configuration, ci din feed rate unde poti seta o valoare mai mare decat cea care este default (adica 6) sa zicem ca poti pune o valoare de 60 apoi mai reglezi din cursorul ala mai mult sau mai putin in functie de cat ai nevoie. Acelasi lucru il poti face daca editezi fisierul de prelucrat in mod txt si bagi o valoare mai mare la feed rate. Oricum nici prea repede nu e bine mai ales daca electronica si motoarele nu sunt de calitate, asta din cauza ca poti avea surpriza ca iti sare pasi , si oricum nu te prea poti descurca cu viteza mare la masina de taiat cu fir :) .
Spor la treaba
0

Arata acest topic


  • 108 Pagini +
  • « Prima
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu