CNC (computer numerical control) masini cu comanda numerica
#1359
Postat 25 February 2006 - 11:05 AM
O masina la dimensiunile care le ceri tu nu este asa de greu de realizat parea mea ar fi sa realizezi conversia din miscsrea de rotatie in translatia piulita si surub sau prin clemariere si roti dintate a doua varianta este mai greu de realizat
Ce ar trebui sa iei in considerare la constructia masini ar mai fi ceea ce vrei sa faci cu ea pentru a sti cat de rigid trebuie sa fie cadrul sa nu fie ridicat capul de frezat la intrarea in material sau la vibrari in momentul intrari in material
Piesele masini se pot si cumpara dar sunt destul de scumpe mai ieftin ar fi daca ai putea realiza intr-un atelier
Spuneai de partea electrunica si soft daca le realizezi tu este OK daca nu va trebui sa te interesezi daca sunt compatibile si daca le po-ti adapta
#1360
Postat 25 February 2006 - 11:31 AM
Pentru partea electrica parea mea ar fi sa nu te coplici cu microcontrolere doar daca vrei sa realizezi miscare in micropasire alt fel nu prea se merita softul i-l vei realiza tu?Softul si partea electrica trebuie sa fie copatibile si aici apar probleme despre circuitul care l-ai mentionat ULN2803 va fi nevoie de un soft care sa trimita spre portul paralel(registrul de date si cel de control(pentru Z)) segventa de cod pentru comanda motoarelor si nu stiu nici un program care sa realizeze aceste lucru
Motoarele de care spuneai nu sunt scumpe fata de ce gasesc eu pe aici
Spunei ca partea ta mecanica este destul de sofisticata pentru a folosi motoarele ar trebui sa calculezi cuplul rezisiv al masini si sa te interesezi ce cuplu au motoarele sa poata misca cadrul liber si sa nu iutam ca apoi vine frezarea in timpul carea se impune un cuplu destul de mare si se poate intampla sa nu-ti mai miste nimic din cauza aceasta
#1361
Postat 25 February 2006 - 08:33 PM
Cand m-am referit la parte mecanica sofisticata, ma gandeam la suruburi cu bile, asta doar pentru ca nu multi le pot cumpara sau realiza. Pentru inceput ma gandeam sa folosesc un soft ce se gaseste pe net si-l folosesc multi...intradevar transferul de date il vreau pe paralel,...comanda capului de frezare este cred o problema.
Pai eu zic ca ma pot ajuta colegii de pe forum la realizarea partii electronice. Mai am o schema cu tranzistoare...dati-mi niste sfaturi despre aceasta...cred ca am mai pus-o odata pe forum mai in spate.
Imagini atasate
#1362
Postat 26 February 2006 - 11:01 PM
mie mi se pare ca bara pe care am ales-o eu pentru glisare este cam subtire (este o teava patrata de 10x10 mm de aluminiu) si imi e teama ca se va curba din cauza greutatii carului pe zonele din mijloc.
o solutie pentru asta ar fi ca tot carul sa se extinda pana jos si sa se sprijine pe 2 rulmenti ce vor urmarii masa. totusi ma gandesc daca merita sa pun tot bare de aluminiuin loc sa gliseze pe palul care este folosit ca baza in momentul acesta. palul are si niste nervuri destul de finute si nu stiu daca acestea vor influenta intr-un fel glisarea.
astept cu nerabdare parerile voastre.
p.s. nu stiu de ce nu pot face upload la poza. o sa incerc in urmatorul post
#1363
Postat 27 February 2006 - 09:38 AM
#1364
Postat 27 February 2006 - 10:21 AM
Este necesar deplasere in Bistrita, freza are 2 tone si nu poate fi mutat prin posta.
Este vorba de a lega electronica Lewetz care ea in sine sa leaga la calculator prin cablu parallel la electronica motorelor pas cu pas de la firma Bautz, Germania.
Dac nu ma insel trebuie doar gasit connectoare corecte si facut cablaje si setari.
#1365
Postat 27 February 2006 - 12:56 PM
Cam subreda constructia ta. Pt inceput insa du-o pana la sfarsit. Vei vedea dupa aceea la cate necunoscute ai de raspuns.
O prima observatie: rulmentii care ruleaza pe bara aceea de Al, vor face ca la impuritatile care se aseaza pe bara, tot ansamblu sustinut de ei sa topaie. Masina asta va produce multa mizerie care va ajunge si pe ghidaje. Trebuie o protectie care sa nu permita acest lucru.
Trebuie de asemenea sa folosesti rulmentii ZZ, altfel....
Era mai buna o bara cu sectiunea rotunda. Astfel contactul dintre rulmenti si bara ar fi mult mai mic, implicit mai putine impuritati vor impiedica rostogolirea rulmentilor.
Mai vorbim.
Spor la treaba.
#1368
Postat 27 February 2006 - 02:57 PM
Yak 52, la 27 Feb 2006, 10:21, a spus:
Este necesar deplasere in Bistrita, freza are 2 tone si nu poate fi mutat prin posta.
Este vorba de a lega electronica Lewetz care ea in sine sa leaga la calculator prin cablu parallel la electronica motorelor pas cu pas de la firma Bautz, Germania.
Dac nu ma insel trebuie doar gasit connectoare corecte si facut cablaje si setari.
Yak 52
Vezi MI.
Aceasta postare a fost editata de znecula: 27 February 2006 - 03:00 PM
#1372
Postat 27 February 2006 - 10:59 PM
frumoas ansamblu
barele pe cale culiseaza rulmenti find din profil gol in nauntru si din aluminiu, aluminiul este un material moale si sa nu ai probleme, sa se incovoaie si dupa un timp va trebui sa verifici precizia masini si jocul intre rulmenti si bara uzura fiind destul de mare la acest tip de material?
In legatura cu schema ta, m-am uita si nu inteleg sensul J1 J2 J3 care in electronica sunt notati mufe, acestea sunt legate printr-o poarta SI (AND) dar iesirea porti nu este conectata si nu inteleg sensul mufelor si portilor
In legatura cu programul, nu prea la curent cu softurile pentru masini de acest gen eu construiesc o placa pe batrana magistrala ISA si nu pot folosi softurile standart comnada placi tale se face foarte simplu pe langa registrul de data sunt folosi-ti si registri de control si cel de stare daca vrei sa i-ti faci singur softul te pot ajuta va fi mai greu la distanta dar nu imposibil
#1374
Postat 01 March 2006 - 02:57 PM
specificatii:
http://www2.quick-rotan.com/50.Betriebsanl...-47-ms-2-en.pdf
#1376
Postat 12 March 2006 - 07:12 PM
#1378
Postat 15 March 2006 - 01:02 AM
si pot sa spun ca lucreaza si lucreaza in 3d si cred ca as putea sa va explic cam ce pb am avut eu
in conditiile in care eu am lucrat cu "scule" adevarate si la preturi mari..ca de asa sint unii..." o musca" si tot asa... numai patanii
dar adevarul este ca este masina si nu jucarie
si putem vb mult despre asta
insa pb este ca nu stiu daca se vb despre masini de productie sau despre jucarii.
caci atunci vb despre subansamble diferite.
era sa uit... daca vreti calcule despre forte si eforturi se rezolva si asta
si nu uitati. mpp pierd pasi
si nu putini si nici rar
asa ca patea mecanica e simpla in comparatie cu restul
si spun asta pt ca eu sint afon in electronica si mi se pare grea.
ca urmare astept sa vb despre asta.
#1379
Postat 15 March 2006 - 07:59 PM
In primul rind bine ai venit in rindul oamenilor care se mai pricep si al altceva
in afara de politica si fotbal.Ca sa putem discuta despre realizarile tale cred
ca cel mai nimerit ar fi sa vi cu poze la diferite componente ale masini si cu
diverse lucrari pecare le realizezi cu ea.
O ZI BUNA
#1380
Postat 15 March 2006 - 08:45 PM
Cat priveste MPP-urile, intr-un sistem bine configurat NU SE PIERD pasi decat inh anumite conditii! Care conditii fac si servourile sa dea eroare :o. Parerea mea!
Sunt argumente pro si contra fiecarui tip. Depinde in mare masura de aplicatie. Si de buget!
#1381
Postat 15 March 2006 - 10:05 PM
mihaibardinici, la 15 Mar 2006, 01:02, a spus:
Astea sunt dimensiunile mesei? Sau ai pierdut vreo cifra?
Mi se pare cam disproportionat. Sau o fi pt. ceva aplicatii speciale?
Vino cu ceva poze poate ne mai inspiram si noi astia mai necajiti.
Ce fel de ghidaje ai folosit? Ce suruburi?
#1382
Postat 15 March 2006 - 11:01 PM
CIND PIERD MPP pasi?
Stima
#1384
Postat 15 March 2006 - 11:34 PM
mai concret cind apar anumite eforturi suplimentare datorate a n factori
de obicei cind alegi um motor e bine sa fie mai mare ceva fata de necesar
adica cam de trei ori
asta daca vrei sa nu ai erori de executie
ma rog.sint multe care contribuie la bunul mers al unei M.U.
#1385
Postat 16 March 2006 - 06:58 AM
mihaibardinici, la 15 Mar 2006, 23:34, a spus:
Corect ... :o
Deci cu o adincime de aschiere bine aleasa functie de material si un regim de aschiere asijderea se poate face treaba buna chiar si cu MPP.
#1387
Postat 16 March 2006 - 06:35 PM
Trimite si tu o poza cu "jucaria" ta, da mai multe detalii.. ce material prelucrezi, ce motoare ai folosit, de unde.?..poate apelam si noi la sursele tale. Asa si eu fac MU adevarate , cu CNC-uri adevarate, dar nu le pot folosi acasa...Si daca spui ca merge brici masina ta, spune-mi cum activezi functiile M3,M4, M5 si Speed, adica ce fel de motor ai in actionarea arborelui de frezare...banuiesc ca nu este o unealta tip masina de gaurit highspeed de pe la Practiker...Nici eu nu sunt expert in electronica, dar sper ca cei de pe forum care au experienta in asta sa ma ajute.
#1388
Postat 16 March 2006 - 07:44 PM
de altfel si f-tiile g tot asa.
si toate astea sunt standardizate
daca cineva doreste cauta pe automatech.ro si ai sa vezi cum arata jucaria mea.
adica f44
sint mpp pina pe la 15 nm su chiar mai mari.
eu acum urmeaza sa mai fac inca trei
adun date si informatii.si daca doreste careva...pot sa-l mai ajut la anumite socoteli
atit cit stiu eu(mecanica)
in colo..
de altfel eu lucrez in marmura si chiar am nevoie de ele.
si o sa arat niste poze.
m.u. pentru hobi sint una si cele pt treaba sint alta
si pretul e tot asa
adica se vb. de componente cu anumite proprietati
oricum ma bucur pt toti care incearca sa faca usa ceva
cit de mica si plapinda
si asta pt. nu este simplu si usor deloc.si eu am trecut prin asta
deci sint dispus oricaror schimb de opinii si colaborari.cred ca toata lumea invata de la toata lumea.eu am investit mult timp si bani pt masina asta si tot nu este perfecta si nici frumoasa
dar asta este.oricum de la voi am aflat de unde se pot cumpara chestii ieftine si bune.mev 2000 mi-a facut azi o aferta buna.analizam.
oricum daca aveti idee de unde se pot cumpara componente ieftine(suruburi cu bile ghidaje sau altele)
si cromsteel are preturi bune la bare.
numai bine.
sint interesat