aripa trainer
#1
Postat 31 October 2003 - 11:42 PM
hai ca va bat la cap din nou. asta-i pentru cei care stiu. si anume in planurile de la trainerul meu de coroplast care se naste weekendul asta se zice ca aripa trebuie sa aibe (unghi?) diedru
care este rolul punerii celor 2 jumatati de aripa sub un anume unghi si ce se intampla daca se renunta la el. respectiv eu ma gandeam ca mi-ar fi mult mai usor sa fac aripa dreapta si sa renunt la acel unghi.
cum se modifica caracteristicile de zbor in acest caz???????????
salutare B)
#2
Postat 01 November 2003 - 08:33 AM
Rol: 1. bataie de cap pentru modelisti, daca acel unghi exista; 2. creste stabilitatea modelului.
Efecte daca renunti la el: scade stabilitatea.
Dar nu e musai sa fie asa. Depinde si de restul constructiei. Daca forta portanta ar avea o rezultanta pe aripa, se prefera ca centrul de greutate al modelului sa fie sub acest nivel. Sunt multe planuri de planoare care nu au acel unghi pe toata aripa, ci doar pe capetele aripii. La radiocomanda mai mânaresti mansa, la zborul liber nu...
Daca mai ai rabdare afli si un raspuns serios, dar nu de la mine.
Bafta!
Telefon: 0721 385365
#3
Postat 01 November 2003 - 11:21 AM
in mare mi-am format o idee. treaba cu bataie la cap este adevarata ca daca n-ar fi nu as mai sta pe ganduri si as face cu acel unghi
sa inteleg ca nu este prea mare tragedie daca renunt la acel unghi. si pe deasupra mai pot face si niste acrobatii de baza daca aripa nu are unghiul respectiv. NUUUUUU???
#4
Postat 01 November 2003 - 11:43 AM
exista si modele fara unghi diedru insa la acestea CG este mult mai jos sub CP. exista si avioane cu diedru negativ dar asta este deja o alta poveste...
sfatul medicului: nu te apuca de modificari ale planului, asa la plezneala ca muncesti degeaba. construieste cat mai precis dupa planurile alea si lasa modificarile pe mai tarziu. ca e pacat.
Big
#5
Postat 01 November 2003 - 12:09 PM
respectiv la aripa mea de coroplast este destul de nasol sa fac unghiul, dar daca altii au reusit atunci o sa pot si eu.
hai merci :angry: B) :angry: :angry: :angry: :angry:
#6
Postat 01 November 2003 - 02:09 PM
Imi pare rau ca-s asa demodat dar nu cred sa mai pot schimba ceva. E soft-ul virusat... Pentru mine planorul e planor, are forma aia pe care o iubesti cu adevarat... La fel si la restul. Pentru unii e important sa zboare, pentru unii nu ajunge asta. Ce-ar fi sa zic ca-mi cumpar o "morisca" din aia, cu mâner, la care tragi de sfoara si zboara 5 metri o elice si sa zic ca mi-am facut rost de halicopca? Nu rezistam sa n-o spun.
Pentru inceput e de nota 10 ce faci! Si daca-i ieftin, poti face si multe probe. Daca nu treci prin asta o sa fii nevoit sa respecti cu sfintenie toate planurile de prin reviste, ca n-o sa stii sa faci modificari daca e cazul...
Habar n-am ce plan ai de facut. Dau si eu o idee, ca tot n-am ce face?
Nu poti incovoia capetele aripii cu un fir subtire de otel, nylon sau ceva similar, legat intre ele? Ca nu-i musai sa ai acelasi unghi pe toata lungimea aripii. Daca poti ridica macar capetele tot e mai bine decât deloc. Cu un fir cred ca obtii ceva acceptabil, daca totul e simetric. Depinde si cum e "croit" materialul. Repet, habar n-am ce-i acolo. Tu esti seful!
Spor la treaba!
PS. Fara acel unghi si fara indemânare mi-e teama ca o sa faci acrobatiile involuntar. Oricum, sunt spectaculoase si prind bine daca inveti ceva din asta!
Când erai mic nu faceai avioane din colile caietului de mate? De acolo invatai enorm despre unghiuri! Poate nu-i târziu.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 01 November 2003 - 02:17 PM
Telefon: 0721 385365
#7
Postat 02 November 2003 - 02:25 AM
Din locatie am inteles ca esti din Cluj-Napoca, daca vrei suna-ma ( de luni pana vineri de la 9 la 19 pe 0745264046 ) si am sa incerc sa ne intalnim sa mai povestim. modelele din coroplast sunt super, dar doar pentru antrenament ca sa-ti faci mana ( este o parere personala ), eu cel putin sunt de parerea lui bitex un model trebuie sa fie si frumos nu numai sa zboare. Pe vremea cand participam la competitii modelele le faceam exclusiv din balsa, placaj si incepuse sa apara fuselajele din fibra. Inchipue-ti ce placut era dupa 150-200 de ore de munca cand faceai surcele un model la primul zbor. Spor la treaba
Fisiere atasate
-
Forta_portanta.jpg (32.74K)
Number of downloads: 121
#8
Postat 03 November 2003 - 12:10 AM
bitex, cine ce tia facut de esti asa de suparat. aripa nu este inca facuta, abia daca sunt pe la jumate cu fuselajul. unghiul o sa il pun si pe el pe acolo ca este util din cate am inteles.
aripa are in interiorul ei o bagheta de balsa care ii da structura de rezistenta. ei bine din unirea a doua baghete se obtine respectivul unghi, asa ca treaba se rezolva
salutare baieti
#9
Postat 03 November 2003 - 11:30 PM
m=0.8 pt un unghi de 35 de grade graficul frecarii cu aerului creste brusc....m=1.4
ca sa realizezi o aripa zburatoare eficienta,unghiul dintre aripi va trebui cat de mic posibil...in acelasi timp o alta caracteristica geometrica a aripii se schimba si anume alungirea sa....acum sa mai punem in considerare si alte variabile:
bordul de scurgere
coef de frecare la inaintare
rezistenta de profil=rezistenta de presiune(forma)adica dif de presiune de pe o parte si alta a aripii (partea de sus,partea de jos)
=rezistenta de frecare a aerului cu suprafata aripii
si lista poate continua....
oricum...dupa cum ti s-a mai spus...planul este plan...dar prima data,daca poti sa faci niste calcule sa vezi daca merita sa faci avionasul acela....cateva integrale eliptice de gradul doi,putina geometrice si mult noroc!
have fun
PS
pt o aripa zburatoare cu unghi diedru.....dar nu se masoara unghiul dintre cele 2 aripi....se masoara unghiul dintre o dreapta imaginara,orizontala aflata in varful avionului si prima latura a aripii....bun.....sper ca v-ati prins...
#10
Postat 03 November 2003 - 11:38 PM
ce ti si cu avionele astea......
cartea ii un pic mai mare decat DEX-u...
#11
Postat 04 November 2003 - 09:01 AM
Aceasta postare a fost editata de bitex: 04 November 2003 - 09:23 AM
Telefon: 0721 385365
#12
Postat 04 November 2003 - 09:12 AM
Rares, la 3 Nov 2003, 23:38, a spus:
Unghiul diedru este unghiul format de intersectia a doua plane!!!
Cu rabdare si ciocan.
#13
Postat 04 November 2003 - 11:07 PM
PS la tine un avion,planor sau ce o fi....pe cate plane se intinde?
ia tu cartea "Aviatia Moderna" Zarioiu Gheorghe col-ing aeronautic si sapa...in introducere...
#14
Postat 04 November 2003 - 11:10 PM
spor la treaba
#15
Postat 04 November 2003 - 11:47 PM
Telefon: 0721 385365
#16
Postat 05 November 2003 - 08:19 AM
Rares, la 4 Nov 2003, 23:10, a spus:
spor la treaba
Daca doresti, iti arat 11 greseli numai in primele 8 pagini ale cartii lui Zarioiu...altfel e o carte buna...pentru cultura generala!
Cu rabdare si ciocan.
#17
Postat 05 November 2003 - 09:01 AM
Rares, la 4 Nov 2003, 23:07, a spus:
PS la tine un avion,planor sau ce o fi....pe cate plane se intinde?
ia tu cartea "Aviatia Moderna" Zarioiu Gheorghe col-ing aeronautic si sapa...in introducere...
Marinare, hai ca de data asta ti-a zis-o!
Bravo Rares!
Curaj!
...decat ca nu-teleg nimic!
#18
Postat 05 November 2003 - 09:06 AM
Rares, la 3 Nov 2003, 23:30, a spus:
m=0.8 pt un unghi de 35 de grade graficul frecarii cu aerului creste brusc....m=1.4
ca sa realizezi o aripa zburatoare eficienta,unghiul dintre aripi va trebui cat de mic posibil...in acelasi timp o alta caracteristica geometrica a aripii se schimba si anume alungirea sa....acum sa mai punem in considerare si alte variabile:
bordul de scurgere
coef de frecare la inaintare
rezistenta de profil=rezistenta de presiune(forma)adica dif de presiune de pe o parte si alta a aripii (partea de sus,partea de jos)
=rezistenta de frecare a aerului cu suprafata aripii
si lista poate continua....
oricum...dupa cum ti s-a mai spus...planul este plan...dar prima data,daca poti sa faci niste calcule sa vezi daca merita sa faci avionasul acela....cateva integrale eliptice de gradul doi,putina geometrice si mult noroc!
have fun
PS
pt o aripa zburatoare cu unghi diedru.....dar nu se masoara unghiul dintre cele 2 aripi....se masoara unghiul dintre o dreapta imaginara,orizontala aflata in varful avionului si prima latura a aripii....bun.....sper ca v-ati prins...
Rares, dupa cum ziceam, si ma repet, ca deci mai zic o repetare, decat ca sa revin inca o data ce ziceam?
Aaaa! Ca nu inteleg (mai) nimic!
Da' oricum, I have fun!
#19
Postat 05 November 2003 - 11:14 AM
Numai ce-am citit mesajele de mai sus si mi-a luat-o razna neuronu...a inceput sa faca ca electronu de valentza...si si-a scos pancarda de miting: E=mc2, E=mc2... :D :D
Din cate imi amintesc eu era vorba de o aripa de trainer cu sau fara diedru...
Ideea e urmatoarea: daca aeromodelul este in configuratie cu aripa sus atunci se poate micsora unghiul diedru chiar pana la anulare... e adevarat ca necesita ceva mai multa experienta la pilotare dar nu este o schimbare radicala in evolutia aeromodelului. Sper ca am fost suficient de scurt si la obiect.
Toate cele bune.
P.S. Mi-a placut gluma cu cartea lu' Zarioiu; in facultate erau un fel de "arici-pogonici" cartile astea :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de chiftirica: 05 November 2003 - 11:29 AM
#20
Postat 05 November 2003 - 04:39 PM
Dixit!
BigBroascaZburatoareInCelulaDeAlarma
#21
Postat 05 November 2003 - 06:36 PM
Big, la 5 Nov 2003, 16:39, a spus:
Dixit!
BigBroascaZburatoareInCelulaDeAlarma
Da' ce, nenea BIG?
Ca io n-am zis ca as fi citit ceva!
Marinaru' a zis!
#22
Postat 05 November 2003 - 06:40 PM
intradevar este interesant sa facem literatura si sa citim multe carti dar nu prea foloseste in momentul de fata. eu intrebam ce se intampla daca fac acea modificare la aripa si asteptam un raspuns simplu. si l-am primit...
si asta deoarece incepator fiind urmez planul modelului. literatura si bagatul la creatie il las pe mai tarziu cand voi creste un pic si voi fi in stare sa si inteleg ceea ce citesc si stiu cu adevarat ce sa modific in planul avionului
oricum, eu le multumesc celor care m-au ajutat sa inteleg rolul unghiului diedru. ca incepator am inteles ca nu trebuie renuntat la el si asa voi si face
salutare
#23
Postat 05 November 2003 - 07:12 PM
si tu ReD nu scapi cu 3 randuri scrise, dupa ce ai starnit asa o furtuna! dai bere la prima infatzoshare! poate la RR 2004?
Tov.Big
de la celula de baza
#24
Postat 09 November 2003 - 11:34 PM
cer scuze daca am insultat pe cineva dar asa sunt eu mai impulsiv!
acum fara bascalie sau cum zicei voi prin buc...caterinca....marinarule...daca ai reusit sa gasesti greseli in cartea aia mare....te admir...bravo tie
si.....despre ce mai vorbim?
#25
Postat 11 November 2003 - 07:48 PM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#26
Postat 26 November 2003 - 10:50 PM
#27
Postat 27 November 2003 - 12:29 PM
nr meu de telefon este 425776 (dupa 10 seara). vreau sa ies sambata sau duminica sa ii dau proba asa ca esti invitat la lansare.
sau 0722.266512
a durat o gramada de timp pana sa il gat ca nu am timp decat seara si ...
eu vreau sa merg in faget, daca ai alte propuneri atunci le astept cu nerabdare
salutare

Ajutor




















