ma pasioneaza zborul si vreau sa stiu daca e cineva care are vreun proiect de genul asta in curs, sau are de gand sa se apuce de asa ceva.............deasemenea ma intereseaza cam ce sanse am sa realizez asa ceva cu un buget limitat, si cam care sunt costurile comparativ cu cele ale unui avion tip kit! ma refer la avioane usoare!
multumesc anticipat :)
Pagina 1 din 1
construirea unui avion 1:1 stie cineva mai mult???
#2
Postat 23 October 2007 - 10:05 PM
sincer nu sunt cel mai in masura sa iti raspund , deoarece sunt antitalent la capitolul mecanica constructii etc , dar am vazut multe incercari esuate , si plus de asta cu tot cu munca cu materiale aduse de afara cu motor reglari si asa mai departe la sfarsitul drumului ai sa constati ca nu merita efortul. Cel mai accesibil e motodelta unde am vazut tricicle facute si reusite dar aripa si motorul originale. Cred ca sunt destui amatori pe forumul asta care iti pot da relatii mai bune decat mine , ce pot sa iti spun eu e sa-ti reconfirm ca merita sa faci orice ca sa zbori....
Radu
Radu
#4
Postat 25 October 2007 - 10:06 AM
Sunt oameni care au incercat sa faca asta si au reusit (primul exemplu e Andrei care a facut chiar mai multe si probabil poate da mult mai multe detalii) dar pornind de la un kit.
Oricum ai face trebuie sa ai cel putin planuri cum trebuie (ceva ce nu vei gasi gratis pe net) apoi toate materialele dedicate.
Ca sa iti dau un singur exemplu, surubarind la avionul pe care fac scoala am aflat ca exista suruburi "de aviatie" cu alte caracteristici decat cele "de duzina". Insa la urmatoarea intrebare (de unde se pot gasi?) raspunsul a fost "Faci rost". Altfel spus nu stiu sa existe o sursa oficiala de piese de aviatie in Ro.
Ca un alt exemplu, trei oameni (instructorul, eu si inca cineva) au muncit vreo 8 ore doar ca sa schimbe un parbriz si niste geamuri laterale (din policarbonat) la un ULM. Te las pe tine sa estimezi cat inseamna in ore*oameni asamblarea de la zero a unui avion ultrausor.
In opinia mea, pentru buget redus cel mai simplu e sa cauti un avion 2nd (3rd, etc..) hand pe undeva prin strainezia (la noi nu-s asa de multe) si sa ti-l aduci. (e mult mai ieftin si ca timp si ca bani)
Daca insa modelul respectiv nu este omologat in ro atunci ai doua optiuni:
1. renunti la omologare dar oficial nu poti lua pe nimeni cu tine in avion (nici gratis, nici sotie, nici nimic) si singurul caz in care legea permite 2 oameni in avionul ala este instructia proprietarului (adica e avionul tau si esti instruit de un instructor)
2. intri in hatisul birocratic al omologarii din care cred ca e destul de greu de iesit cu toate hartiile (eu inca nu am incercat varianta asta)
Ca o paranteza am o treime dintr-un ulm care momentan someaza pe clinceni pentru ca nici pana acum (si au trecut 2 luni si ceva) nu am primit autorizare pentru statia radio.
Cu ce am patit pana acum (plus ca l-am luat in 3, era mult mai bine in 2 - eu cu prietena) imi pare rau ca nu am luat - nu era pe vremea aia sau nu stiam eu - Ikarusul lui motofly.
Iertare daca ti-am omorat optimismul, insa cred ca atunci cand bugetul e limitat trebuie multa, foarte multa rabdare. Si noroc :D
Oricum ai face trebuie sa ai cel putin planuri cum trebuie (ceva ce nu vei gasi gratis pe net) apoi toate materialele dedicate.
Ca sa iti dau un singur exemplu, surubarind la avionul pe care fac scoala am aflat ca exista suruburi "de aviatie" cu alte caracteristici decat cele "de duzina". Insa la urmatoarea intrebare (de unde se pot gasi?) raspunsul a fost "Faci rost". Altfel spus nu stiu sa existe o sursa oficiala de piese de aviatie in Ro.
Ca un alt exemplu, trei oameni (instructorul, eu si inca cineva) au muncit vreo 8 ore doar ca sa schimbe un parbriz si niste geamuri laterale (din policarbonat) la un ULM. Te las pe tine sa estimezi cat inseamna in ore*oameni asamblarea de la zero a unui avion ultrausor.
In opinia mea, pentru buget redus cel mai simplu e sa cauti un avion 2nd (3rd, etc..) hand pe undeva prin strainezia (la noi nu-s asa de multe) si sa ti-l aduci. (e mult mai ieftin si ca timp si ca bani)
Daca insa modelul respectiv nu este omologat in ro atunci ai doua optiuni:
1. renunti la omologare dar oficial nu poti lua pe nimeni cu tine in avion (nici gratis, nici sotie, nici nimic) si singurul caz in care legea permite 2 oameni in avionul ala este instructia proprietarului (adica e avionul tau si esti instruit de un instructor)
2. intri in hatisul birocratic al omologarii din care cred ca e destul de greu de iesit cu toate hartiile (eu inca nu am incercat varianta asta)
Ca o paranteza am o treime dintr-un ulm care momentan someaza pe clinceni pentru ca nici pana acum (si au trecut 2 luni si ceva) nu am primit autorizare pentru statia radio.
Cu ce am patit pana acum (plus ca l-am luat in 3, era mult mai bine in 2 - eu cu prietena) imi pare rau ca nu am luat - nu era pe vremea aia sau nu stiam eu - Ikarusul lui motofly.
Iertare daca ti-am omorat optimismul, insa cred ca atunci cand bugetul e limitat trebuie multa, foarte multa rabdare. Si noroc :D
#5
Postat 25 October 2007 - 11:08 AM
multumesc de raspuns :D ...... pesimista viziune probabil realista! ma gandeam la un proiect care sa se definitiveze in cativa ani! nu prea sunt omul care inghite multe chiar si fiind vorba de statul roman si tot de birocratie mi-e teama si mie,.........adica e prea riscant sa investesc foarte multi bani in decursul unei perioade de timp si apoi sa stau sa ma uit la 'creatie' neputand zbura cu ea :D
cucu?
#6
Postat 25 October 2007 - 01:10 PM
Hawkuletz, la 25 Oct 2007, 10:06, a spus:
Cu ce am patit pana acum (plus ca l-am luat in 3, era mult mai bine in 2 - eu cu prietena) imi pare rau ca nu am luat - nu era pe vremea aia sau nu stiam eu - Ikarusul lui motofly.
Mai e si al meu disponibil aici http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif
Arata acest topic
Pagina 1 din 1