Kit-uri, Home Made constructie, zbor
#2
Postat 27 January 2004 - 09:51 AM
de cand a inceput idea aici ma bate gindul si tot caut informatii pe internet. Pentru mine clar, numai Kiebitz si nu altceva. Dar cum era daca cuparasem planuri din Germania, construim aici di cum era cu omologare ca UL in Romania ?
Costul complet de cate am eu aflat inclusif motor ar fi de cam 15-18000 EUR in D plus cam 2000 de ore de munca. La munca ma gandesc sa angajezi 1-3 persoane cateva luni sa o construiesca.
Walter Born
#3
Postat 27 January 2004 - 11:25 AM
Cred ca aici este nevoie de mai multa motivatie decat maiestrie. Sculptura lenta caruia ii incredintezi viata...
V-am facut sa plangetzi, nu-i asa ? :rolleyes:
Si daca tot suntem la asta, fiti atenti:
http://www.starduster.com/SA900.html
si un biplan cu aripi pliabile:
http://www.ultraligh...sherwoodranger/
nu mai vorbesc de asta:
http://www.aircrafts...om/acrolite.php
#4
Postat 27 January 2004 - 12:06 PM
Sa spun ce fel de Ultrausor ma gandesc. NU experimental si in nici intre un caz ceva de compozite (nu de materiale, din cauza gustului meu, atit)
Acrolite arata bine si imi place si design aerodynamic. Numai sigur nu este la zbor ce imi trebuie mie. Adica ceva foarte usor de pilotat, cu viteza minima cat mai redus si cu aspect cat mai ca si un avion de inainte de 1940...
Kiebitzuri am vazut mai multe, am zburat , cam stiu performanta cu diferite motoare etc. si am curaj sa spun ca domnul Platzer este unul din putine pe piata care poti considera foarte serios si stie ce face din meserie.
Aparatul nu este as de complicat de facut si ma gandeam sa o am constructia in supraveghere totusi si omeni care o conosc. Sint cativa modelisti daca le spui, sa nu pune "floricele si imbunantatiri" si sa ramane strict la plan, in orice caz aveam incredere.
Cel mai probabil caz oricum va fo sa fac scolarizare de brevet romanesc si imi cumper ceva mai ieftin si gata facut, daca gasesc pentru portofelul meu...
Eu sigur nu am repdare sa construiesc ceva ani de zile.
Walter Born
#5
Postat 27 January 2004 - 07:59 PM
cilindrii si l-am ridicat.Eu ii dau 35-40kg.Poate mai vin fro 3 kile de ulei si atit.E racit cu aer .Iti spun io
mai rar un motor ca asta.Si daca dai ceva ban in plus poate sa-ti spuna 10 aprinderi pe el sa fie redundant
rau de tot. :) :D :D .Consumu jumatate fata de Rotax.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#7
Postat 27 January 2004 - 10:29 PM
Mai Wabo, sa stii ca si mie imi plac avioanele clasice. necazul ca inca nu imi pot permite sa ma gandesc la unul. Dar poate la pensie... Si Kiebitz-ul asta arata fain tare. Ala cu care ai zburat ce motor avea? si cuc at urca in dubla? Stii cam la ce factor de sarcina merge? -3, +5 G? sau mai mult?
BigGeeeeBeeeee
#8
Postat 27 January 2004 - 10:41 PM
lucrez in prezent si care este pritre cele mai bune firme cotate in lume in masini si instalatii de stins incendiu
a ales acest motor as avea si io incredere sa-l pun pe un ULM.Reducerea se poate face si cu curele dintate
nu neaparat cu reductor cu carcasa avind si avantajul de a nu fi asa de zgomotos.Motorul de BMW are o
turatie maxima cam de 5800 deci 70% ar fi cam 3800-4000 care nu cred ca ar fi o problema pt. el avind in
vedere ca are o racire buna de la elice si chiulasa are si ea racire cu ulei.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#9
Postat 27 January 2004 - 10:57 PM
Lista de materiale de pe internet.
Alumuniu 2550€
Inox 100€
Lemn 300€
Scule 300€
Nituri 500€
Pinza Ceconite
pt. acoperire 500€
Adeziv 200€
Instrumente 1000€
Roti 400€
Curent el. 100€
---------------------------------------
5750€
Motor BMW 52CP 2930+1Aprindere suplimentara 700€
3700€
---------------------------------------------
9450 = 10.000€ de la mine
Manopera 2000€
--------------------------------------------------------
12.000€ Avion ultrausor tip Kiebitz fabricat in Romania :) :D :D
Astept comentarii.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#11
Postat 28 January 2004 - 08:02 AM
Skyspy, la 27 Jan 2004, 22:57, a spus:
Astept comentarii.
Pacat ca nu ziceai :
"astept COMENZI"
Eu asi dadeam si mai mult pentru cine o construiesca in perioda de 6-7 luni dar in apropriere mea. Oricum o sa ma ocup saptemana viitoare sa cumper planurile macar. Adica sa scriu astas un mail la domnul Platzer sau o sun pe el, sa vad preturile si procedura actuala.
Asi totusi prefera varianta motorul Nissan MICRA. Am facut o gresala , Thomas nu are Subaru, are motorul Nissan modificat de Platzer. Climb rate numai cu Thomas = peste 6m/sec din cate stiu eu. Thomas nu are de cat intre 60-70kg.
Aceasta postare a fost editata de wabo: 28 January 2004 - 08:03 AM
Walter Born
#12
Postat 28 January 2004 - 08:22 PM
care e valabila pt . un singur avion altfel poate am fi facut planul jumi-juma.As fi fost curios sa aflu cit s-a
luat in calcul in Germania pt. costul materialelor si al manoperei sa fac o comparatie cu cit am calculat eu.
Poate il intrebi pe Michael ca el trebuie sa stie.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#13
Postat 29 January 2004 - 09:48 AM
Plan = 850 EUR care cum ai remarcat bine contine 1 licenta si omologare si 2 verificari technice pentru omologare.
Daca nu este vorba de omologare in Germania ci in Romania, puteai sa copiez planul usor...si faci omologare aici.
Materiale sa spune intre 7000-9000 EUR
Primul avion construiesti cam in 2000-2500 ore
Al doila minus 20%
Exista 3 variante:
1. 330 kg Platzer ( Urversion) nu sa mai foloseste
2. 400 kg Platzer
3. 450 Kg Heyduck
Datele detaliate de variante sa gaseste aici: Gerätekennblätter bei www.daec.de/lsgb
Consum intre 12,5 pana 18 litri/ora, indifirent de motor nu este ceva cosnum mai jos... cel mai mult consume 462 cu 18 litri dar nu sa mai foloseste...
Exista un Mailing list contra cost de 6 EUR pentru un an la care ma subscriu ;-)
Walter Born
#14
Postat 29 January 2004 - 07:46 PM
Mi-e ca de exemplu daca mergi la un meeting ULM in Germania si nu ai placheta te poate da Michael in
judecata pt furtul licentei sau mai stiu io ce.In ziua de azi te poti astepta la orice de la oricine o stiu pe
pielea mea ca am trecut prin multe.In ce priveste materialele acum nu stiu e numai pt. celula sau e si motorul
inclus.Ca de exemplu un motor de Nissan aproape nou il poti lua cam la 1000€ plus o modificare inca 1000€
si ai motorul.Iar manopera daca lucreaza 2 sau 3 muncitori se reduce substantial la numarul de ore .
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#15
Postat 29 January 2004 - 08:33 PM
Ajungi cu placheta cu tot usor la 20000 EUR in Germania. Ceva care EU nu dadeam pentru un avion cu care ma dau maxim 10 ore anual x sa zicem 10 ani = 100 ore de zbor = 200EUR ora fara costuri aferente, assig. benz., repar. si altele...
Idea prins ?
Aceasta postare a fost editata de wabo: 29 January 2004 - 08:40 PM
Walter Born
#17
Postat 30 January 2004 - 08:01 AM
Plus unde vreau eu sa zbor deja este greu sa ai numai UNUL care nu are lipsa de bani....unde duce asa ceva vezi la Lotul asta de Extra300 romanesc. In stil tipic sa reduce de la an la an, pe langa in alte "locuri" mondiale nu sa evapoare avioanelase asa de repede. Ori din ce cauza ? Lipsa de grija ? Lipsa de responzabilitate ? Sau scuza numar 1 : lipsa de"timp" ?
Sunt foarte sceptic sa functioneze asa ceva si aici. Dar consosc eu cam 2-3 persoane si aici cu care puteam sa ma imaginezi sa merge cu certuri mai putine.... Numai cu stau cam pana 400km departe unul de altul si cam greu puteau...in sens geografic.
Aceasta postare a fost editata de wabo: 30 January 2004 - 08:08 AM
Walter Born
#18
Postat 19 January 2011 - 10:45 PM
Amicul l-a construit el din kit si a zis ca a lucrat vreo 2000 de ore si il cred ca amfacut si eu ceva avioane nu un Kiebitz dar tot old timere.Cineva care stie sa construiasca un avion (nu un aeromodel) cred ca ar cere totusi ceva bani sa-l construiasca nu stiu asa vreo 10000 Euro.
Ciao Sorin
#19
Postat 20 January 2011 - 03:28 PM
Anul trecut a vazut in UK la un miting (imi cer scuze dar nu stiu denumiri ) sub o mie de ore de zbor , cu doua locuri sub 12.000 de lire
#20
Postat 20 January 2011 - 03:46 PM
vlad20, la Jan 20 2011, 03:28 PM, a spus:
Anul trecut a vazut in UK la un miting (imi cer scuze dar nu stiu denumiri ) sub o mie de ore de zbor , cu doua locuri sub 12.000 de lire
intamplator eu am planurile unui astfel de avion , imi doresc de mult sa ma apuc de el insa din anumite considerente am amanat , ce zice Sorin este cat se poate de realist , desigur gasesti avioane ready to fly si la 1500 de euro , dar atat face si de atata ai sa zbori (in cel mai fericit caz), materialele pt un Kiebitz , care este o replica a unui avion biplan de epoca , la o socoteala mica facuta de mine de pe la diverse surse, ma duceau catre vreo 7 mii, fara prelucrari (brutul), instrumente, motor, roti, daca socotesti si planurile care erau 6-800 de euro....apoi munca sa faci un astfel de avion... 10 mii sa-l dai la gata este pretul corect al muncii in care evident primesti garantia lucrului bine facut si raspunderea pentru. asa ca un kit de Kiebitz la care munca ta sa fie substantial usurata , cu 10 mii ...cam ala e pretul .E drept ca nici eu nu as da banii astia ,ca nu-i am si prefer sa muncesc mai mult ca sa mai reduc din costuri. asta e parerea mea !
Aceasta postare a fost editata de abu: 20 January 2011 - 03:48 PM
www.aerial.ro
0723196944
#22
Postat 21 January 2011 - 08:16 PM
vlad20, la Jan 21 2011, 07:34 PM, a spus:
Daca ala ar fi pretul per total ar fi extraordinar , dar slabe sperante avand in vedere ca o moto delta plan duce usor spre 7000-8000 e
stiu ce spune Sorin ,
10 mii este pretul corect pentru o Manopera,
Sorin stie ce vorbeste pentru ca el asta face construieste avioane,
este vina mea ca am mestecat pretul manoperei cu pretul kit-ului de Kiebitz in mesaj.
voiam sa-ti spun de pretul unui kit de Kiebitz ca la 13 mii nu este mult , avand in vedere ca numai materialele se duc lejer catre 8-9 mii. kit inseamna ca primesti altcvea decat materiale brute, primesti niste componente , parte din ele preansamblate sau pregatite pentru ansamblare, ceea ce inseamna foarte mult si ca timp de lucru si ca bani.
www.aerial.ro
0723196944
#23
Postat 23 January 2011 - 10:50 AM
Pretul ar fi pentru Romania ca prin germania nu cred ca ti-l face nimeni cu banii astia la atatea ore de lucru specializat pe care nu il poate face oricine.
Sa cumperi un Kit e un mare ajutor cum ar fi in cazul Kiebitzului sa ia fuselajul sudat la gata apoi probabil trenul de aterizare ,feruri de pridere a aripilor manse ,paloniere,batiu motor etc.numai cine a facut un avion de la zero nu di kit poate aprecia ce ajutor si ce economie de bani si de timp este sa poti lua nu kit.
Sa ma explic anumite piese nu le poti face daca nu ai un atelier dotat cu strung, freza,aparat de sudura in argon masina de indoit table mai terebuie sa faci o gramada de dispozitive pentru montaj si prelucrare... ca sa faci piesele singur trebuie sa cumperi aceste scule si utilaje, sau sa mergi pe la diverse firme care le au si pot executa piesele contra cost, analizati si voi.
Un avion nu se construieste ca un aeromodel, pe acest forum UN CRIS a postat o carte penutru constructii de planoare a lui Vladimir Novitchi care este un ABC al constructiilor cititi-o inainte de toate.
Ciao Sorin