CAP232-3D 3D aerobat balsa/ply
#1
Postat 22 August 2007 - 05:36 PM
am gasit urmatorul kit: CAP 232 - 3Dhttp://file.espritmodel.com/images/cap2323d1.jpg
Ei zic aici ca se recomanda urmatoarea motorizare:
Hacker B40 8L 4.4:1, 12x6
Engine: .25-.30
10/12-1700NiCD/3000NiMH
TP4200 3S2P
50mm spinner
----------------------------------------
dar eu vreau sa-i pun un termic : OS MAX 32 SX 5,23 ccm
??? " Use a regular 2c or 4c glow engine " ???
----------------------------------------
Pot dezmembra un elicopter Kyosho EP-CONCEPT ( electric ) si sa iau urmatoarele:
Sistem RC- statie: Futaba Skysprt 6canale + receiver Futaba Rx FUTABA FP-R127DF
servo: Futaba S3003 ( cele standard )
----------------------------------------
o sa mai am nevoide de rezervor, toba.
================================
Intrebare: Se pot monta toate aceste piese pe el ?
#2
Postat 22 August 2007 - 05:40 PM
#3
Postat 22 August 2007 - 05:52 PM
Ce motor este asta: Use a regular 2c or 4c glow engine ???? ca nu pot sa-mi dau seama http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/sad.gif
=====
Cu statia si receiver-ul nu am probleme nu ?!
Aceasta postare a fost editata de Porumbeu: 22 August 2007 - 05:54 PM
#4
Postat 22 August 2007 - 06:00 PM
#5
Postat 22 August 2007 - 07:15 PM
#7
Postat 22 August 2007 - 10:58 PM
Pe tower am vazut un magnum interesant.E de 4,57 si ca si greutate cei de la tower dau 287 gr(da, cu tot cu toba, pe site scrie w/muffler).La magazin la noi in tara la modelul de 4cmc este dat la 297grame.Probabil asta vine din cauza ca motorul foloseste acelasi bloc si este sapat in el ceva mai mult pt a obtine capacitatea.
In tot cazul vezi ce motor alegi ca sa nu adaugi greutate in plus pe model inutil.Adica daca pui un motor exagerat de puternic risti sa nu faci altceva decat sa cresti incarcarea alara a modelului si sa scazi din performantele de zbor(viteze si distante de aterizare/decolare mai lungi si mai mari,viteza de angajare mai mare,etc).Nu mai vorbesc de faptul ca ii strici si centrajul si trebuie sa pui plumb in coada, lucru care si el mareste greutatea si duce la performante si mai slabe.
Ehh, dracu nu e chiar asa de negru cum scriu eu dar daca scria ceva de 4cmc si totusi stai in dubii ca ar fi prea putin mergi pe 4,5 ca o solutie intermediara.Ai ceva putere in plus la aceeasi greutate, poate chiar mai mica(chiar daca sunt numa 10grame).Dej si un OS de .32 e destul de greu.Are 270g fara toba care eu zic ca ar avea inca 100gr; scrie acolo si greutatea cu toba in oz da mi-e lene sa stau sa caut convertor la ora asta).Alta chestie pe care trebuie sa o ai in vedere este elicea mai mare la OS-ul de .32 cu 1"(10x6 fata de 9X6), lucru care ar putea sa iti daca probleme cu garda la sol(mai ales pe pistele cu iarba de pe care zburam majoritatea;desi poate mai sunt norocosi intre noi care au acces si la betoane)
Prin ce am scris nu vreau sa te conving sa mergi sau nu pe, magnum OS, etc si nici pe .25 .27 sau .32(respectiv 4, 4,5 si 5,25).Cel mai bine iti iei toate variabilele in calcul si vezi ce se potriveste(in fond tu ai modelul si stii ce incape sau nu si cat trbuie sa fie de greu/traga).
Eu personal as vedea daca OS-ul nu este cumva prea greu si iti ingreuneaza modelu si in acelasi timp iti si strica centraju.Daca e bun go for it!!!
Daca nu magnumul ar trebui sa intre acolo fiind mai mic si mai usor(si toodata mai mare ca si capacityate la aceleasi dimensiuni)
#8
Postat 22 August 2007 - 11:10 PM
m-am uitat si la link si acolo scrie la greutate ceva de genu weight 3-4lbs(cam mare intervalul dupa gustul meu).La un calcul asa aproximativ eu iti pot spune k am avut un trainer 25 de la graupner cu motor de 4cmc(de unde ii vine si numele;din pacate a sfarsit cam devreme intr-un stalp;da asta se intampla cand zici ca mai merge un zbor chiar daca e aproape intuncric afara; da asta e alta poveste...) la care grapneru' scria ca are 1950gr si puteam sa fac toata gama clasica de acrobatie fara nici un stres cu magnum de 4.(peste 260grade/sec la trainer http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ohmy.gif ).
Daca stau sa ma gandesc bine 5.25 este cam overkill pt CAP-ul 232 ala daca ei zic k poate sa iasa si la 3lbs.Acum depinde daca greutatea e data cu sau fara toate hangaralele pe el(servo,acumulatori receptie, etc.)
Later Edit:
btw, red baron are dreptate la ce zice;
de pe site
Citeaza
Better: Hacker B40 8L 4.4:1, 12x6 si elice merge mai mare decat ziceam
Engine: .25-.30
10/12-1700NiCD/3000NiMH
TP4200 3S2P
50mm spinner
Asa ca s-a cam rezolvat cu teoriile mele daca aia pe site totusi scriu si de termic dimensiunea.Da asa mi se intampa mie cand ma grabesc(de fiecare data :lol: ) fara sa citesc inainte cu atentie si complet
Aceasta postare a fost editata de tomcat_ct: 22 August 2007 - 11:19 PM
#9
Postat 22 August 2007 - 11:33 PM
@Dexter_Jr : da, am zburat heli cu ea si e ok chiar daca nu are soft... ( am si una Futaba T9CHP ... asa ca sa ma laud )
@tomcat_ct : eu am deja OS-ul de 5.25cc ... sper sa fie greutatea cu toate piesele pe el ( ce naiba ? ajunge la 3 kg ?? )
multumesc
porumbeu
#10
Postat 23 August 2007 - 12:26 AM
Porumbeu, la 22 Aug 2007, 23:33, a spus:
@Dexter_Jr : da, am zburat heli cu ea si e ok chiar daca
@tomcat_ct : eu am deja OS-ul de 5.25cc ... sper sa fie greutatea cu toate piesele pe el ( ce naiba ? ajunge la 3 kg ?? )
multumesc
porumbeu
Eu cu x50 de 1.4m si motor de 15cc in 4t am ajuns la 3kg.....deci tu cred ca ai slabe sanse. Oricum felicitari pt model. E foarte frumos dupa parerea mea. Daca l-as avea as pune un motor oleaca mai mare ceva in gen magnum 7.5.....nu cred ca strica ff mult.
YAk 54
Fuego
Mustang
SJM - heli
Walkera 22d - heli
#11
Postat 23 August 2007 - 12:29 AM
dai acolo un 5,25 -6 ca iti ajunge cu varfi si indesat .....
lasa atata teorie despre greutatea motorului si dimensiuni... sa iasa centrajul si atat...
vezi cum iese cu motoru tau..daca e usor de bot ia-i motor mai mare ..si gata http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
7,5 e prea mult, 4 e multe [prea putin sa faci 3d..
in rest...depinde de ce vrei tu ... cu cat ii pui motor mai mare , cu atat creste incarcarea si va avea viteza mai mare , dar si o putere mai mare (o taie pe verticala mai nesimtit :lol: )
hai noroc
#12
Postat 23 August 2007 - 08:08 AM
RedBaron, la 23 Aug 2007, 01:29, a spus:
7,5 e prea mult,
BStancu avea un MVVS de 8.5cc pe unul identic!!...asta ca sa dau cu ceatza si mai mult!!!!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 23 August 2007 - 08:09 AM
Cu rabdare si ciocan.
#13
Postat 23 August 2007 - 08:44 AM
Nu stiu ce sa zic cu marimea motorului pt modelul ala. Chiar daca BogdanStancu zbura cu motorul ala avionul nu era in apele lui.. era prea greu. Lumea mai zice ca e gandit prost modelul ala si ca d'aia zboara prost.
Poate BogdanStancu sa ne povesteasca exact sau altii care au avut asa ceva.
#14
Postat 23 August 2007 - 09:29 AM
Schimba-i trenul original, la greutatea pe care o vei avea, doar daca nu esti un maestru, se va face muci la fiecare aterizare. Eu i-am pus un tren de Calypso (plastic).
Curse mici la suprafetele de comanda, altfel faci 300 de tonouri pe secunda.
Daca ar fi sa mai am modelul asta odata, i-as schimba echiile de la suprafetele de comanda, mie de aia mi s-a rupt, a cedat una de la un eleron la 5m, la aterizare si nu am mai avut timp sa reactionez cu directia sa compensez.
Ai grija cum si ce lipesti pe el, daca nu-l zbori aproape, aripile transparente si de aceeasi culoare o sa te induca in eroare rau de tot.
@Zod, modelul nu e prost gandit, la mine iesise prea greu, in frenezia mea de a supramotoriza totul; pe de alta parte, daca pui motor mic, asa cum spun ei, va iesi destul de usor(poate si de ceva 3d), dar vei zbura in permanenta cu motorul in plin....
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#15
Postat 23 August 2007 - 12:26 PM
@ZOD ... ideea este urmatoarea: Am un Heli Kyosho Nexus 30 la care am 2 motoare OS MAX 32 SX 5,23 ccm ... Unul este pe elicopter si altul este nou nout ...fara rodaj ...
Am vazut alta faza ... eu am servo de la Futaba S3003 si aia zic ca tre' sa fie micro!! Pot sa le bag p-astea cu unele modificari? sau tre' sa iau d-alea micro ?
cineva zicea ca statia Futaba Skysprt 6canale + receiver Futaba Rx FUTABA FP-R127DF NU sunt bune. De ce nu sunt bune?
Mai multe detalii -= AICI =-
multumesc
porumbeu
#16
Postat 25 August 2007 - 05:23 PM
daca bogdan s a p[us unu de 8 si zice ca e fasnetz eu as incerca cu unul de macar 8,5
nu crec ca merita sa iti bati joc de un cap 232 cu montaj de motoare de heli si elici improvizate
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#17
Postat 26 August 2007 - 07:19 AM
@nen77 :::: explica-mi te rog care este diferenta dintre un motor de heli si unul de avion, mai ales cand imi specifica pe site motor 2c sau 4c .25 - .30
Daca ziceam ca e motor de avion , sigur gaseai altceva de zis.
NU am zis ca-mi bat joc de nimic!!! ala este UN MOTOR iar elicii sigur nu vor fi improvizate. Poate ca sunt eu la inceput de drum dar sunt si altii mai rau ca mine care dau sfaturi ( un citat de la Parazitii .... Oamenii nepasatori , dau sfaturi de ... )
porumbeu
#18
Postat 26 August 2007 - 04:31 PM
La heli este aproape cam acelasi lucru cu auto. Motorul are turatii mai mari deoarece se foloseste un reductor. Nu mai vorbesc de sistemul de prindere al elicii. Il ai? Este drept ca la OS axul pare la fel ca la cele de aeromodel. Sugerez doar sa verifici.
In plus deoarece la cele de elicopter nu ai curent de aer sa raceasca motorul aripioarele de racire sunt supradimensionate. Daca tu il vei folosi la un aeromodel, deci in curentul elicii, va lucra la temperatura prea mica.
De aceea este bine sa fie folosit fiecare unde ii este destinatia. Fara suparare. Zic si eu.
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 27 August 2007 - 01:06 PM