ESC Jeti probleme cu throttle-ul
#1
Postat 22 August 2007 - 09:46 AM
configuratie: Jeti ADVANCE 12 Plus, AXI 2208/34 GOLD, JR R16 - SCAN si JR MX-12
Am programat ESC-ul si cu frina si fara frina, si cu hard timeing si cu soft timeing.
Problema: daca misc stick-ul de throttle foarte incet, motoru nu porneste. Pot sa-l misc pina sus, cu rabdare, si motoru e mort!
Daca-l misc putin mai repede, porneste si raspunde normal.
Care poate sa fie baiu?
#2
Postat 22 August 2007 - 10:24 AM
cdan, la 22 Aug 2007, 09:46, a spus:
configuratie: Jeti ADVANCE 12 Plus, AXI 2208/34 GOLD, JR R16 - SCAN si JR MX-12
Am programat ESC-ul si cu frina si fara frina, si cu hard timeing si cu soft timeing.
Problema: daca misc stick-ul de throttle foarte incet, motoru nu porneste. Pot sa-l misc pina sus, cu rabdare, si motoru e mort!
Daca-l misc putin mai repede, porneste si raspunde normal.
Care poate sa fie baiu?
Eu am un motor Cyclon40 (cica frantuzesc facut in china) cu un regulator ieftin de 25A (Pheonix parca (kkmas' pe ea concurenta)) si face la fel.
Si pe mine m-a enervat chestia initial, dar am lasato balta ca nu m-a incurcat pana acum.
Succese
Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 22 August 2007 - 10:25 AM
#4
Postat 22 August 2007 - 11:52 AM
ZOD, la 22 Aug 2007, 11:32, a spus:
Ce-i aia? E cumva TRAVEL Adjust ?
#6
Postat 22 August 2007 - 02:08 PM
ZOD, la 22 Aug 2007, 11:32, a spus:
L-am pus pe 50% si la fel se comporta.
Mai am o configuratie identica doar ca merge cu Axi 2212/34 SILVER. Se comporta la fel.
Nici nu am bagat de seama pina acuma.
#7
Postat 22 August 2007 - 03:11 PM
Suntem cativa in zona care folosim acest regulator fara probleme. Pune in primul rand cursele la +/-100% asa cum le-ai avut. Verifica in primul rand daca sensul de pe canalul1 (banuiesc ca-i 1 fiindca este Graupner)este pe revers sau normal. Respecta exact ce-ti spune manualul. Porneste statia, mansa de gaz la minim, cupleaza bateria. Trebuie sa auzi un beep. Daca nu, atunci verifica sensul comenzii. Nu uita un lucru, daca cuplezi acumulatorul si ai auzit primul beep, ori dai un pic de gaz (1-2 secunde) sa se invarta motorul dupa care tai gazul, ori astepti pana ce isi face numarul si face beep de 5 ori. Daca intervii in acest interval la stick-ul de gaz, dai peste cap programarea.
Pentru 2208/34 scoate frana si da-i hard timing
#8
Postat 22 August 2007 - 03:20 PM
Ce e drept, am programat controlerul cu cardul de programare (n-are importanta!). Ale mele nu fac asa. Vezi ce zic golanii cu programatul "din emitzator" si respecta mot-a-mot ce zice carticica controlerului.
Asa cum zice Zozo, outrunner-ele merg cu timing hard. Nu stiu pe ce modele ai motoarele, dar exceptand cazul motoplanor+elice pliabila, NU SETA NICI UN FEL DE FRANA! Decat daca ai batiu+fuselaj dimensionate corespunzator.
#9
Postat 22 August 2007 - 03:22 PM
zozo, la 22 Aug 2007, 15:11, a spus:
Ba chiar vezi daca nu cumva poti seta cursa pe acceleratie la mai mult (125%). S-ar putea sa ai o surpriza placuta.
#10
Postat 22 August 2007 - 04:47 PM
ESCul tau nu are nici o problema. Nici motorul. Explicatia este urmatoarea:
La pornire ESCul trebuie sa parcurga o anumita procedura. Motorul este actionat initial in bucla deschisa, apoi, pe masura ce turatia creste si incepe sa apara tensiunea indusa (back EMF cum zic cei de peste garla), controlerul foloseste tensiunea respectiva pentru a inchide bucla de timing.
Functionarea in bucla deschisa de la pornire are un time-out. Daca pornesti motorul prea lent, turatia nu creste suficient de repede a.i. sa apara tensiune indusa inainte de expirarea time-out-ului. Ca urmare, ESCul declara ca motorul este blocat si intrerupe alimentarea ca sa protejeze finalii. Dupa asta, chiar daca te duci incet pana la capat, motorul nu mai porneste ptr ca ESCul zice ca a detectat o conditie de avarie.
Rearmarea se face prin readucerea gazului la zero. Conditia de avarie (ca stare interna a softului) este eliminata si se poate incerca o noua pornire.
In aer sansele sa apara asa ceva sunt reduse datorita curentului de aer permanent care invarte elicea la o turatie suficienta ca sa apara back EMF.
In concluzie, nu e nimic defect. Zbor placut si aterizari line!
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.