zbor cu luky...prin tara
#1
Postat 20 August 2007 - 08:08 PM
nu am mai postat nimic de ceva vreme pentru ca am cam sistat aeromodelismul in ultima perioada din cauza examenelor.
incep acest subiect cu o intrebare, urmand ca atunci cand ajung acasa sa pun ceva poze si filmulete.
am o problema cu motorizarea avionului, zic motorizare pentru ca nu stiu care parte a ansamblului(motor, esc sau acc are probleme). incarc acc li-po 3 celule 1700mAh la max, pana cand se opreste incarcatorul, are 12,6V si merg la zbor. acolo, dupa cateva min de motor nu la max tot timpul, la un moment dat se opreste motorul. aterizez in graba, masor acc si are 12,2V...regulatorul este robbe si e nou, zburat prima data, acc sunt putin umflati, f putin, cel putin asa cred eu....
are cineva idee de la ce poate fi problema? am patit asta de 2 ori
azi dimineata a oprit motorul si aveam 9,4V, curentul zicea regulatorul ca-l oprese la 8,25, fiind 3 cell li-po, si acum l-a oprit la 12,2V...
va multumesc :)
#2
Postat 20 August 2007 - 08:25 PM
#3
Postat 20 August 2007 - 08:59 PM
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#4
Postat 20 August 2007 - 11:06 PM
#5
Postat 20 August 2007 - 11:59 PM
jester, la 20 Aug 2007, 20:08, a spus:
nu am mai postat nimic de ceva vreme pentru ca am cam sistat aeromodelismul in ultima perioada din cauza examenelor.
incep acest subiect cu o intrebare, urmand ca atunci cand ajung acasa sa pun ceva poze si filmulete.
am o problema cu motorizarea avionului, zic motorizare pentru ca nu stiu care parte a ansamblului(motor, esc sau acc are probleme). incarc acc li-po 3 celule 1700mAh la max, pana cand se opreste incarcatorul, are 12,6V si merg la zbor. acolo, dupa cateva min de motor nu la max tot timpul, la un moment dat se opreste motorul. aterizez in graba, masor acc si are 12,2V...regulatorul este robbe si e nou, zburat prima data, acc sunt putin umflati, f putin, cel putin asa cred eu....
are cineva idee de la ce poate fi problema? am patit asta de 2 ori
azi dimineata a oprit motorul si aveam 9,4V, curentul zicea regulatorul ca-l oprese la 8,25, fiind 3 cell li-po, si acum l-a oprit la 12,2V...
va multumesc :)
Tensiunea masurata de tine este in gol, iar regulatorul masoara tensiunea in sarcina, care evident ca nu o sa fie la fel cu cea in gol.....cred ca ai ceva probleme cu acumulatorii......incearca un al pack si vezi daca mai face......si am impresia ca nu o sa mai faca....tine modelul la sol da-i drumul la motor sa haleasca din pack si pune in paralel voltmetrul si ai sa vezi exact cum stau treburile cu acumulatorul.
Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 21 August 2007 - 12:01 AM
#6
Postat 21 August 2007 - 07:24 AM
#8
Postat 21 August 2007 - 10:28 AM
#9
Postat 21 August 2007 - 10:42 AM
jester, la 20 Aug 2007, 20:08, a spus:
nu am mai postat nimic de ceva vreme pentru ca am cam sistat aeromodelismul in ultima perioada din cauza examenelor.
incep acest subiect cu o intrebare, urmand ca atunci cand ajung acasa sa pun ceva poze si filmulete.
am o problema cu motorizarea avionului, zic motorizare pentru ca nu stiu care parte a ansamblului(motor, esc sau acc are probleme). incarc acc li-po 3 celule 1700mAh la max, pana cand se opreste incarcatorul, are 12,6V si merg la zbor. acolo, dupa cateva min de motor nu la max tot timpul, la un moment dat se opreste motorul. aterizez in graba, masor acc si are 12,2V...regulatorul este robbe si e nou, zburat prima data, acc sunt putin umflati, f putin, cel putin asa cred eu....
are cineva idee de la ce poate fi problema? am patit asta de 2 ori
azi dimineata a oprit motorul si aveam 9,4V, curentul zicea regulatorul ca-l oprese la 8,25, fiind 3 cell li-po, si acum l-a oprit la 12,2V...
va multumesc :D
Eu nu vad sa fi zis ce motor folosesti si cu ce elice, sa stim cam ce consum de curent ai. Poate chiar poti sa il masori daca ai multimetru ce masoara maxim 20A si curentul se incadreaza. Daca consumi 40A nici nu te astepta sa zbori cu el mai mult de 3min... asta e o ipoteza, dar trebuie sa ne dai date sa o confirmam sau nu.
Regulatorul se incinge cumva, poate sa aiba protectie la temperatura. Ce model este?
Si nu in ultimul rand ce marca sunt acumulatorii? Eu am foarte multi accu Li-Po chinezesti care nu dau mai mult de 2C (au 2000mAh si dau maxim 4A altfel se strica), bine asta o zice chiar in specificatie.
Ar mai fi o chestie, sa vezi cum variaza curentul in timpul incarcarii cu un multimetru. Trebuie sa fie musai doua etape: prima de incarcare la curent constant pana la 4.2v/celula, dupa care tensiunea sta constanta si scade curentul de incarcare.
Este un prag anume, de curent minim de incarcare la care oficial se termina incarcarea. Daca e setat prea mare (daca se seteaza, sau l-o fi setat aiurea producatorul) s-ar putea sa nu mai intre in etapa de incarcare la tensiune constanta. Dar sincer cred ca e destul de putin probabail sa se intample asta.
In rest ceea ce s-a mai zis: masoara tensiunea pe accumulator in timpul functionarii.
Sanatate si spor la toate.
#10
Postat 21 August 2007 - 10:55 AM
ce motor ai? ce regulator? ce pack? ce elice? datele exacte poate e undeva buba