buna ziua/seara
am cumparat de la revell o macheta de airbus 321 la scara 1/144 cu intentia de "a-mi face mana" pe ea pt ca nu am mai lucrat machete de avioane de pasageri pana acum. Ca botul avionului arata total aiurea (mai degraba seamana cu un bot de boeing 737) nu m-a speriat pt ca am la activ vreo 20 de machete din lemn de tei asa ca sper sa il aranjez eu cumva cu chit pt plastic dar cea mai aiurea faza e ca nu are plastic transparent pt geamuri. pe net am citit ca se poate folosi un fel de adeziv transparent pus in gaurile geamurilor si lasat sa se usuce. eu am incercat in fel si chip dar am obtinut urmatoarele rezultate:
cyanolit (superglue): se face opac (alb) la uscare
adeziv pt machete revell: se produc bule de aer (gaz) in masa substantei si ataca plasticul machetei defoirmand geamurile
zahar (nu radeti, asta-i treaba:)))) dizolvat in apa: cristalizeaza si nu face deloc priza la plastic
zahar dizolvat in benzina+putina acetona: cristalizeaza aiurea dar face oarece priza
stie cineva ceva util in directia asta?
merci
Pagina 1 din 1
geamuri machete avioane de pasageri
#2
Postat 30 September 2003 - 08:48 AM
Exista adezivi epoxy (din 2 componente) care sunt transparenti.
De ex. eu folosesc Bison Transparent 5 min.
Se gaseste de cumparat pe la mai toate supermarket-urile; personal l-am vazut la Metro, Carefour, Praktiker si la BricoStore.
Toate cele bune.
De ex. eu folosesc Bison Transparent 5 min.
Se gaseste de cumparat pe la mai toate supermarket-urile; personal l-am vazut la Metro, Carefour, Praktiker si la BricoStore.
Toate cele bune.
"Reversul medaliei" este dusmanul meu
#6
Postat 03 November 2003 - 11:29 PM
salut
multumesc pt sugestii
dupa incva niste incercari am ajuns la concluzia ca adezivul epoxy din 2 componente e cel mai bun.
1.Se aplica o banda scotch pe exteriorul fuselajului in dreptul geamurilor.
2.Se amesteca bine componentele, se trage amestecul intr-o seringa (fara ac deoarece e destul de vascos) se pune acul (care in prealabil are varful polizat astfel incat sa nu mai fie taiat oblic ci drept).
3. Se toarna rasina in gaurile geamurilor avand grija sa nu se produca bule de aer in interior deoarece se scot f greu, lichidul fiind vascos
4.dupa ce s-au terminat de turbat toate geamurile se niveleaza rasina cu o spatula la interiorul fuselajului pt a dispare convexitatea picaturilor de rasina (dupa ce se usuca par pe dinafara concave)
5. se lasa la uscat rasina 48 ore
6.se scoate scotchul
7. se lustruiesc eventual geamurile cu o pasta de lustruit sau pasta de dinti
Ce se obtine: geamuri aproape perfecte fara rosturi la imbinarea cu plasticul fuselajului (ies mai bine decat cele geamurile injectate in plastic transparent)
Avantaje:
1.calitate (cum spuneam mai bune decat cele "de fabrica")
2.rapiditate (cu ceva exercitiu geamurile unui B747 sint gata in 15 min)
Dezavantaje:
1.pret : un adeziv = 160 mii (aprox)
2.trebuie atentie la amestec...daca nu e corect nu se mai usuca niciodata = model compromis
3.timp..modelul e indisponibil 48 ore pt uscare
Metoda poate fi folosita la geamuri relativ plate pana la dimens de 3x4 mm, probabil in acelasi scop se pot folosi si lacuri incolore dar nu am abut posibilitatea sa incerc.
multumesc pt sugestii
dupa incva niste incercari am ajuns la concluzia ca adezivul epoxy din 2 componente e cel mai bun.
1.Se aplica o banda scotch pe exteriorul fuselajului in dreptul geamurilor.
2.Se amesteca bine componentele, se trage amestecul intr-o seringa (fara ac deoarece e destul de vascos) se pune acul (care in prealabil are varful polizat astfel incat sa nu mai fie taiat oblic ci drept).
3. Se toarna rasina in gaurile geamurilor avand grija sa nu se produca bule de aer in interior deoarece se scot f greu, lichidul fiind vascos
4.dupa ce s-au terminat de turbat toate geamurile se niveleaza rasina cu o spatula la interiorul fuselajului pt a dispare convexitatea picaturilor de rasina (dupa ce se usuca par pe dinafara concave)
5. se lasa la uscat rasina 48 ore
6.se scoate scotchul
7. se lustruiesc eventual geamurile cu o pasta de lustruit sau pasta de dinti
Ce se obtine: geamuri aproape perfecte fara rosturi la imbinarea cu plasticul fuselajului (ies mai bine decat cele geamurile injectate in plastic transparent)
Avantaje:
1.calitate (cum spuneam mai bune decat cele "de fabrica")
2.rapiditate (cu ceva exercitiu geamurile unui B747 sint gata in 15 min)
Dezavantaje:
1.pret : un adeziv = 160 mii (aprox)
2.trebuie atentie la amestec...daca nu e corect nu se mai usuca niciodata = model compromis
3.timp..modelul e indisponibil 48 ore pt uscare
Metoda poate fi folosita la geamuri relativ plate pana la dimens de 3x4 mm, probabil in acelasi scop se pot folosi si lacuri incolore dar nu am abut posibilitatea sa incerc.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1