Modelism - RHC Forum: Motor brushless din CD-Rom pt. aeromodele - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Motor brushless din CD-Rom pt. aeromodele

#91 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 651
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 13 January 2004 - 11:31 PM

mai partea electronica nu stiu daca poa sa cada...oricum controlleru pt motor duce pana la 7A.pt o placa de 4cm/2cm mi se pare destul de mult.dar ce ii mai nspa in romania nu se gasesc smduri!
am vazut acum pe site motor brushless...parea fainutz la prima vedere i poza dar si pretul era..."acceptabil"
0

#92 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 14 January 2004 - 12:05 AM

SMD-uri am gasit la o firma din Bucuresti, parca CONEX ELECTRONICS. Nu stiu daca mai exista si acuma si daca cu acelasi nume. Mi-a trimis prin posta cu ramburs. La ei am gasit si ceva cataloage pt aceste componente.
0

#93 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 14 January 2004 - 12:49 AM

Exista inca. Au si SMD-uri, dar cred ca la bucata preturile sunt mari. Am sa incerc sa cumpar de la ECAS desi cred ca preturi mici au doar la vânzare en-gros. Trebuie sa merg intr-o zi sa vad cu mânuta mea ce si cum...
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#94 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 14 January 2004 - 03:50 AM

Sunt de acord cu Sir_Vaska. Daca are cineva posibilitatea sa faca experiente ar fi perfect. Eu sunt aproape sigur ca rezultatele vor fi in functie de producator. Cu cat producatorul este mai "japonez" si a calculat motorul sa stoarca totul din el cu atat rezultatul va fi doar o incalzire mai mare si o durata mai mica de viata. Daca producatorul este mai "sovietic" vom obtine o marire a puterii. Dar fiindca suntem inspre limite cresterea puterii utile nu va fi pe masura cresterii puterii consumate.
Inainte de revolutie am lucrat sa producem la intreprinderea noastra motoare pt jucarii. Daca sunteti interesati va pot povesti la ce rezultate am ajuns. Despre materiale, magneti, perii, colector....Ajunsesem cu realizarea la 75 %.
Una din dificultatile mari a fost sa masor puterea efectiva la ax. Motorul meu avea ~5 W. O solutie ar fi fost sa folosec un alt motor cu magneti permanenti ca generator cuplat cu motorul nostru. Legand o rezistenta de sarcina la generator, masurand curentul si tensiunea ar fi trebuit sa aflu ceva. Asta in teorie deoarece la motoarele astea mici randamentul este mic, nu stim cum variaza cu puterea...Nu m-am lamurit.
Am incercat si varianta amintita mai sus. De tras nu se pune problema deoarece frecarile sunt mari. Si nici reductoare..Singurele rezultate cat de cat obiective le-am obtinut ridicand o greutate legata cu o ata cat mai subtire care se infasura spira langa spira pe axul ceva mai lung . Masuram timpul pe ultima portiune ca sa nu iau in consideratie fenomenele tranzitorii de la pornire. Eram limitat o anumita lungime...dar am aflat totusi cate ceva. Oricum a fost o activitate pentru chinezi batrani pensionari ( au timp mult) :D
0

#95 Useril este offline   KRI 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 197
  • Inregistrat: 04-February 03
  • Gender:Male

Postat 14 January 2004 - 11:37 PM

DA EU VREAU SA AUD MAI MULTE despre motoarele astea, pentru ca am urmarit o discutie foarte aprinsa, dar cu aceeasi concluzie, daca modifici numarul de spire si grosimea sirmei nu obtii nici o imbunatatire la motoarele electrice, ori asta m-a nelamurit total.
Atunci de ce la masinile 1/10 se folosesc motoare cu cit mai putine spire (TUNED MOTORS) daca nu se obtine nimic in plus, adica standard pentru Mabuchi 540 este 27 de spire si motoarele de competitie au pe la 11-12 spire
0

#96 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 15 January 2004 - 12:51 AM

Cand eu ma chinuiam, patetic, cu sforicica....au venit niste tineri ingineri electrotehnisti specialitatea masini electrice mici (eu sunt TCM-ist). Dupa ce s-au amuzat de standul meu au declarat ca fara o proiectare serioasa nu se poate. Ceasloave...calcule...discutii in contradictoriu...Rezultatele lor au fost hilare. Concluzia: la motoarele atat de mici trebuie facut asa: materiale cat mai bune(magneti,miez)si pe urma multe masuratori pe stand cu diferite valori la nr. de spire la o tensiune data. De aici rezulta cel mai mare diametru al sarmei ca infasurarea sa intre in fereastra. Cam asta-i. Motoarele de care spui tu sunt optimizate atat de mult incat, sigur, nu se mai poate face nimic. Pare ciudat ca la un numar de spire mai mic se obtine o putere efectiva mai mare. Dar pentru materialele folosite, geometria miezului...acesta este optimul. Fii sigur ca la 10 sau 13 spire mergea mai rau.
De exemplu mie personal mi s-a parut ciudat ca daca foloseam magneti mai slabi turatia in gol era mai mare. Bineinteles ca in sarcina era mai mica. Cu cat magnetii erau mai puternici turatia ramanea mai constanta functie de sarcina si nu se mai ridica atat de mult in gol.
0

#97 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 651
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 15 January 2004 - 10:54 PM

Sir_Vaska,bitex imi puteti da mai multe informatii despre firma de SMD-uri?
plssss
:D
0

#98 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 15 January 2004 - 11:07 PM

Pai mare lucru nu stiu nici eu. Vezi pe la http://www.ecas.ro/inde.shtml
http://www.telezimex.ro/default_IE.htm
http://www.adelaida.ro
Nu cunosc decât ce-i pe paginile lor, n-am cumparat prin posta sa vad ce si cum. Imi place de ecas la prima vedere desi din oferta s-ar parea ca sunt nevoit sa cumpar minim 500-1000 bucati din fiecare tip. Am sa vad exact preturile când voi cumpara.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#99 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 28 January 2004 - 02:56 AM

Salut cu rebobinatul greu de inteles ceva uni pro uni contra. din ce am inteles pana acum un argument ar fi reducerea tensiunii de alimentare si banuiesc incontestabil
un alt motiv pt rebobinare cred ca poate pleca de la discutia cu frecventa curentului si saturarea miezului cu cat frecventa mai mare cu atat saturarea miezului intarzie, logic nu? frecventa creste liniar cu turatia deci pt regimuri de turatie mai mari decat proiectate marim curentul fara sa saturam miezul, gresesc cu ceva??? atunci de ce nu trebuie rebobinate????
0

#100 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 28 January 2004 - 11:04 PM

Remarc totusi lipsa unui senzor hall fara de care nu prea ar putea sa functioneze motorul. la motorul pe care l-am desfacut dintr-un CD52X am vazut chiar 3 senzori dar din foto se vede ca ati renuntat la cablajul original
0

#101 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 28 January 2004 - 11:28 PM

Variantele mai vechi foloseau senzori. Se poate renunta la ei. Se comutau fazele in functie de pozitia rotorului detectata de senzori. Poti presupune ca rotorul va urmari câmpul electromagnetic si fara sa-i stii exact pozitia. Presupun ca e bine ce am zis. Oare-i bine?
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#102 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 28 January 2004 - 11:37 PM

Puterea motoarelor de cc este limitata de fapt de magnetii permanenti de aceea exista si o limita la rebobinare. Trebuie corelate valorile intensitatii campului magnetic la bobine cu cele ale magnetiilor permanenti (pt valori foarte mari a int. camp. magn. la bobine , vor exista forte de atractie si intre poli de acelasi tip intre bobine si magneti , rezultand un efect de franare)
0

#103 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 28 January 2004 - 11:41 PM

bitex, la 28 Jan 2004, 23:28, a spus:

Variantele mai vechi foloseau senzori. Se poate renunta la ei. Se comutau fazele in functie de pozitia rotorului detectata de senzori. Poti presupune ca rotorul va urmari câmpul electromagnetic si fara sa-i stii exact pozitia. Presupun ca e bine ce am zis. Oare-i bine?

Motoarele cu rotor magnet permanent (cum e la Cd-Rom , HDD , coolere , ...etc ) nu prea poate sa functioneze fara senzorii magnetici fiindca apare o desincronizare si instabilitate intre turatie si campul magnetic invartitor (care fara senzori se presupune ca are o frecventa fixa)

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 28 January 2004 - 11:43 PM

0

#104 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 29 January 2004 - 12:53 AM

Exista o posibilitate si fara senzori daca imi aduc bine aminte am vazut astfel de motoare la ceasurile electrice dar acolo nu prea mai e vorba de miscare de rotatie ca se misca asa cate juma de tura mai sta putin...
daca presupune controlerul care-i viteza de rotatie ce facem cand intra motorul in sarcina si scade turatia, peasta cum o mai presupune?
0

#105 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 29 January 2004 - 01:03 AM

Sir_Vaska, la 28 Jan 2004, 23:37, a spus:

Puterea motoarelor de cc este limitata de fapt  de magnetii permanenti de aceea exista si o limita la rebobinare. Trebuie corelate valorile intensitatii campului magnetic la bobine cu cele ale magnetiilor permanenti (pt valori foarte mari a int. camp. magn. la bobine , vor exista forte de atractie si intre poli de acelasi tip intre bobine si magneti , rezultand  un efect de franare)

Asta clarifica de ce nu poti mari puterea. cei drept trebuia sa existe o limita chiar daca nu o vedeam eu. o cauza la care ma gandeam era imposibilitatea de a disipa energia termica reziduala si deja gandeam un sistem de racire dar mai oprit la timp. Multam fain


Dar pt reducerea tensiunii se justifica rebobinarea???
0

#106 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 29 January 2004 - 12:03 PM

Pentru reducerea tensiunii de alimentare trebuie micsorat nr de spire si ales un diametru mai mare la conductor pentru ca va creste intensitatea curentului (I=P/U).
0

#107 Useril este offline   sebip 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 195
  • Inregistrat: 21-May 03

Postat 30 January 2004 - 09:33 AM

Semnal despre turatia motorului se poate obtine redresind o tensiune indusa intr-o infasurare care nu este alimentata, nu ?
Tot de aici ar rezulta si frecventa cu care trebuie alimentate infasurarile, ca doar de aceea se folosesc controlere care au si ceva logica altfel se foloseau niste registrii de deplasare ca sa se comande pe rind infasurarile, nu ?
0

#108 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 30 January 2004 - 11:39 PM

Ceva de acest gen am vazut in practica la ceva motoare de magnetofoane rusesti ' performante ' la vremea lor.Trebuie sa mai rasfoiesc prin scheme sa vad daca intradevar foloseau aceasta metoda.Dar e mult mai simplu cu senzori magnetici.
0

#109 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 31 January 2004 - 01:39 AM

Sa nu mai pierdem vremea cu ipotezele chiar nu are nimeni o schema de principiu a regulatoarelor sa ne ajute si pe noi? Din schema electrica nu reusesc sa inteleg prea mult si daca nu cunosc principiul n-am sa reusesc niciodata sa invartesc si eu motorasul asta.
0

#110 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 31 January 2004 - 04:58 AM

Din pacate tot un principiu. Dar mai intai o mica precizare. Eu nu am fost impotriva rebobinarii (pentru a lucra cu tensiuni mai mici) ci doar am spus ca puterea va fi aproximativ aceeasi.
Tu poti folosi motorul in doua moduri :
- ca motor trifazat
- ca motor de cc
In primul caz nu ai nevoie de senzori. Pur si simplu alimentezi bobinele ca la un motor trifazat si el va avea turatia fixa ( de fapt este un motor trifazat sincron) functie de frecventa si de numarul de poli. Faci un generator cu PIC-uri...sa ai cele trei faze corecte.
Al doilea mod te obliga sa folosesti un colector. Clasic sau cu senzori. Poti folosi si senzori optici. De exemplu cei de la mouse. Un disc cu fante...
Oricum motorul nu va putea concura cu unul pentru modelism...parerea mea.
Dar ca discutie si placere de a mesteri de ce nu ?

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 31 January 2004 - 05:00 AM

0

#111 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 31 January 2004 - 09:22 PM

Ca motor trifazat cu turatie fixa cu siguranta nu voi reusi sa storc maximul de putere din el dar cei drept as putea sa-l invart, cat despre senzor optic cred ca-i incomod daca tot se-n varte un magnet acolo, nu de senzori duc lipsa ca si el are trei bucati problema e ca nu inteleg principial functionarea regulatoarelor ale caror scheme sunt pe forum. Asa ma gandesc sa folosesc un regulator cu senzor integrat de genul celor din coolerele PC pe care cu inca doi tranzistori crd ca le-as putea adapta, dar gandesc eu ca regulatoarele pot fi mult mai destepte si nu inteleg prin ce? Altfel cum s-ar justifica pretul si complexitatea schemelor afisate aici????
0

#112 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 01 February 2004 - 01:30 AM

electronica folosita pentru a invarti un motor e una si regulatorul e altceva. Mai precis regulatorul cu schema complicata foloseste pentru modificarea turatiei motoarelor in cazul unei sarcini mecanice variabile. Cat despre electronica folosita pentru functionarea motorului , aceasta este necesara cand avem motor cu rotorul magnet permanent , ca altfel nu poate functiona.

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 01 February 2004 - 01:50 AM

0

#113 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 01 February 2004 - 01:33 AM

daca avem o sarcina aproximativ constanta , pentru a modifica uniform turatia motorului ne este suficient un regulator de tensiune. Daca sarcina nu este constanta atunci ne trebuie ceva electronica care sa ajusteze tensiunea sau impulsurile (la alimentarea motorului )pentru a obtine turatia dorita ( independent de sarcina ).
0

#114 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 01 February 2004 - 01:43 AM

Cele mai simple scheme de astfel de regulatoare sunt folosite la casetofoane si functioneaza conform principiului :daca creste cuplu motor va creste si curentul ;aceasta informatie este culeasa de pe o rezistenta in serie pe care va creste caderea de tensiune si care va determina prin electronica de comanda cresterea tensiunii de alimentare a motorului in asa fel incat se va obtine o stabilizare a turatiei (care poate fi reglata cu un trimer).
Schemele mai complexe decat cea descrisa mai sus ofera o stabilitate si protectie (la suprasarcina) mult mai mare !

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 01 February 2004 - 01:45 AM

0

#115 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 01 February 2004 - 01:46 AM

Deci pot sa comand linistit cu cipul din cooler motorul ca obtin maxim de putere din el
Dar ala alimenteaza 2 grupuri de bobine pe rand si atat daca as alimenta grupurile de bobine in acelasi timp dar cu polaritate opusa? ar trebui sa obtin de 2ori puterea teoretic nu?
0

#116 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 01 February 2004 - 01:58 AM

coolerele nu reprezinta motoare cu cel mai bun randament ci pe cele mai simple si ieftine. Iata si schema generala (extrasa de pe doua coolere demontate ). Montajul electronic creaza de fapt un 'galop' care determina sensul de rotatie.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 01 February 2004 - 02:01 AM

0

#117 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 01 February 2004 - 06:14 PM

Cred ca schemele tale sunt din modele mai vechi, dar oricum principiul pare acelasi cu astea pe care le am eu, atasej o foto sper sa se vada suficient de bine pt ati face idee de schema electrica

Singurul tranzistor este pt citirea turatiei probabil

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 02010005.JPG

0

#118 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 02 February 2004 - 12:32 AM

Imaginea este neclara dar pt. cine cunoaste se vede ca e vorba de un circuit integrat (piesa neagra cu 4 pini ) care echivaleaza cel putin toata schema desfasurata prezentata de mine (inclusiv senzorul magnetic ). Deci nu e vorba de 'SINGURUL TRANZISTOR ' !!!
Cat despre schemele prezentate de mine , a doua reprezinta un cooler folosit pentru procesoare AMD pana la XP2400. Asta inseamna ca nu are cum fi vechi. Ca precizare , coolere mai miniaturizate folosesc in general un circuit integrat echivalent , cele mari de regula au electronica cu tranzistoare. Dar asta depinde si de firma care le fabrica.

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 02 February 2004 - 12:42 AM

0

#119 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 02 February 2004 - 02:11 AM

Tranzistorul probabil nu se vede in foto stiu si eu ca ala mare nu-i tranzistor dar nu asta conteaza ci faptul ca m-am apucat sa pun pe hartie o schema care sa comande motorul de CD si surpriza are 9 bobine deci trebui comandat la 120grada nu 180 cum speram eu ai cumva o sugestie de schema pt asa ceva? Crezi ca 3 perechi de bobine comandate de 3 senzori distincti rezolva problema? Alta nedumerire ar fi ca am mers cu varful surupelnitei in jurul magnetului si se simt mai multe puncte in care atrage crezi ca sunt mai multi magneti intr-unul deci sa alterneze mai multe perechi de nord sud sau ai o sugestie cum as putea verifica asta?
Merci mult pentru ajutorul de pana acum esti singurul care-si bate capul pt un motor de genul asta, ma intreb daca ceilalti sunt prea secretosi ori poate foto pe care le-am vazut sunt doar machete statice si eu ca prostu vreau sa-l si invart.

Aceasta postare a fost editata de xorg: 02 February 2004 - 02:13 AM

0

#120 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 03 February 2004 - 12:24 AM

magnetul are mai multi poli si se verifica foarte simplu cu un alt magnet de dimensiuni mici care trebuie plimbat asa cum ai facut cu surubelnita. Cat despre senzori , trebuie conceputa schema in asa fel incat sa mearga cu unu singur.
0

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu