Motor brushless din CD-Rom pt. aeromodele
#91
Postat 13 January 2004 - 11:31 PM
am vazut acum pe site motor brushless...parea fainutz la prima vedere i poza dar si pretul era..."acceptabil"
#93
Postat 14 January 2004 - 12:49 AM
Telefon: 0721 385365
#94
Postat 14 January 2004 - 03:50 AM
Inainte de revolutie am lucrat sa producem la intreprinderea noastra motoare pt jucarii. Daca sunteti interesati va pot povesti la ce rezultate am ajuns. Despre materiale, magneti, perii, colector....Ajunsesem cu realizarea la 75 %.
Una din dificultatile mari a fost sa masor puterea efectiva la ax. Motorul meu avea ~5 W. O solutie ar fi fost sa folosec un alt motor cu magneti permanenti ca generator cuplat cu motorul nostru. Legand o rezistenta de sarcina la generator, masurand curentul si tensiunea ar fi trebuit sa aflu ceva. Asta in teorie deoarece la motoarele astea mici randamentul este mic, nu stim cum variaza cu puterea...Nu m-am lamurit.
Am incercat si varianta amintita mai sus. De tras nu se pune problema deoarece frecarile sunt mari. Si nici reductoare..Singurele rezultate cat de cat obiective le-am obtinut ridicand o greutate legata cu o ata cat mai subtire care se infasura spira langa spira pe axul ceva mai lung . Masuram timpul pe ultima portiune ca sa nu iau in consideratie fenomenele tranzitorii de la pornire. Eram limitat o anumita lungime...dar am aflat totusi cate ceva. Oricum a fost o activitate pentru chinezi batrani pensionari ( au timp mult) :D
#95
Postat 14 January 2004 - 11:37 PM
Atunci de ce la masinile 1/10 se folosesc motoare cu cit mai putine spire (TUNED MOTORS) daca nu se obtine nimic in plus, adica standard pentru Mabuchi 540 este 27 de spire si motoarele de competitie au pe la 11-12 spire
#96
Postat 15 January 2004 - 12:51 AM
De exemplu mie personal mi s-a parut ciudat ca daca foloseam magneti mai slabi turatia in gol era mai mare. Bineinteles ca in sarcina era mai mica. Cu cat magnetii erau mai puternici turatia ramanea mai constanta functie de sarcina si nu se mai ridica atat de mult in gol.
#98
Postat 15 January 2004 - 11:07 PM
http://www.telezimex.ro/default_IE.htm
http://www.adelaida.ro
Nu cunosc decât ce-i pe paginile lor, n-am cumparat prin posta sa vad ce si cum. Imi place de ecas la prima vedere desi din oferta s-ar parea ca sunt nevoit sa cumpar minim 500-1000 bucati din fiecare tip. Am sa vad exact preturile când voi cumpara.
Telefon: 0721 385365
#99
Postat 28 January 2004 - 02:56 AM
un alt motiv pt rebobinare cred ca poate pleca de la discutia cu frecventa curentului si saturarea miezului cu cat frecventa mai mare cu atat saturarea miezului intarzie, logic nu? frecventa creste liniar cu turatia deci pt regimuri de turatie mai mari decat proiectate marim curentul fara sa saturam miezul, gresesc cu ceva??? atunci de ce nu trebuie rebobinate????
#101
Postat 28 January 2004 - 11:28 PM
Telefon: 0721 385365
#102
Postat 28 January 2004 - 11:37 PM
#103
Postat 28 January 2004 - 11:41 PM
bitex, la 28 Jan 2004, 23:28, a spus:
Motoarele cu rotor magnet permanent (cum e la Cd-Rom , HDD , coolere , ...etc ) nu prea poate sa functioneze fara senzorii magnetici fiindca apare o desincronizare si instabilitate intre turatie si campul magnetic invartitor (care fara senzori se presupune ca are o frecventa fixa)
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 28 January 2004 - 11:43 PM
#104
Postat 29 January 2004 - 12:53 AM
daca presupune controlerul care-i viteza de rotatie ce facem cand intra motorul in sarcina si scade turatia, peasta cum o mai presupune?
#105
Postat 29 January 2004 - 01:03 AM
Sir_Vaska, la 28 Jan 2004, 23:37, a spus:
Asta clarifica de ce nu poti mari puterea. cei drept trebuia sa existe o limita chiar daca nu o vedeam eu. o cauza la care ma gandeam era imposibilitatea de a disipa energia termica reziduala si deja gandeam un sistem de racire dar mai oprit la timp. Multam fain
Dar pt reducerea tensiunii se justifica rebobinarea???
#107
Postat 30 January 2004 - 09:33 AM
Tot de aici ar rezulta si frecventa cu care trebuie alimentate infasurarile, ca doar de aceea se folosesc controlere care au si ceva logica altfel se foloseau niste registrii de deplasare ca sa se comande pe rind infasurarile, nu ?
#109
Postat 31 January 2004 - 01:39 AM
#110
Postat 31 January 2004 - 04:58 AM
Tu poti folosi motorul in doua moduri :
- ca motor trifazat
- ca motor de cc
In primul caz nu ai nevoie de senzori. Pur si simplu alimentezi bobinele ca la un motor trifazat si el va avea turatia fixa ( de fapt este un motor trifazat sincron) functie de frecventa si de numarul de poli. Faci un generator cu PIC-uri...sa ai cele trei faze corecte.
Al doilea mod te obliga sa folosesti un colector. Clasic sau cu senzori. Poti folosi si senzori optici. De exemplu cei de la mouse. Un disc cu fante...
Oricum motorul nu va putea concura cu unul pentru modelism...parerea mea.
Dar ca discutie si placere de a mesteri de ce nu ?
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 31 January 2004 - 05:00 AM
#111
Postat 31 January 2004 - 09:22 PM
#112
Postat 01 February 2004 - 01:30 AM
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 01 February 2004 - 01:50 AM
#113
Postat 01 February 2004 - 01:33 AM
#114
Postat 01 February 2004 - 01:43 AM
Schemele mai complexe decat cea descrisa mai sus ofera o stabilitate si protectie (la suprasarcina) mult mai mare !
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 01 February 2004 - 01:45 AM
#115
Postat 01 February 2004 - 01:46 AM
Dar ala alimenteaza 2 grupuri de bobine pe rand si atat daca as alimenta grupurile de bobine in acelasi timp dar cu polaritate opusa? ar trebui sa obtin de 2ori puterea teoretic nu?
#116
Postat 01 February 2004 - 01:58 AM
Fisiere atasate
-
coolere.pdf (55.68K)
Number of downloads: 428
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 01 February 2004 - 02:01 AM
#117
Postat 01 February 2004 - 06:14 PM
#118
Postat 02 February 2004 - 12:32 AM
Cat despre schemele prezentate de mine , a doua reprezinta un cooler folosit pentru procesoare AMD pana la XP2400. Asta inseamna ca nu are cum fi vechi. Ca precizare , coolere mai miniaturizate folosesc in general un circuit integrat echivalent , cele mari de regula au electronica cu tranzistoare. Dar asta depinde si de firma care le fabrica.
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 02 February 2004 - 12:42 AM
#119
Postat 02 February 2004 - 02:11 AM
Merci mult pentru ajutorul de pana acum esti singurul care-si bate capul pt un motor de genul asta, ma intreb daca ceilalti sunt prea secretosi ori poate foto pe care le-am vazut sunt doar machete statice si eu ca prostu vreau sa-l si invart.
Aceasta postare a fost editata de xorg: 02 February 2004 - 02:13 AM