domnilor,super motor!!!!!!!!!! se face in casa, fara pericol!!!!!!
#1
Postat 15 July 2007 - 12:16 AM
#2
Postat 15 July 2007 - 12:50 AM
Lasand gluma, asteptam noi sa reveniti cu detalii ca poate e ceva interesant si putem invata... De regula problemele noastre sunt legate de legislatie si de tot ce decurge din asta: imposibilitatea procurarii de substante pure, imposibilitatea practicarii in afara unui cadru organizat si nu in ultimul rand lipsa cunostintelor teoretice si a mijloacelor tehnice pentru constructii bune... Orice ajutor este binevenit!
Daca tot ati inceput ideea ar fi pacat sa n-o duceti pana la capat. V-as ruga sa reveniti cu ceva detalii ca precis sunt cativa rachetisti interesati!
Spor la treaba si pe curand!
PS. Si mai avem o problema. Putini au mai ramas pe forum care sa mai discute de rachetomodelism. E orice altceva, numai rachetomodelism nu.
Sunt curios daca ramanem in sfera rachetomodelismului sau stam cam pe langa, cum e obiceiul.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 15 July 2007 - 01:02 AM
Telefon: 0721 385365
#3
Postat 18 July 2007 - 07:23 PM
Noi stim de reteta ieftina de la dom`Nakka din Canada.Cica ingrasamant azotat de potasiu amestecat cu zahar topit la foc molcom.E adevarat e cam pericolo la fabricatie mai ales daca nu dispui de un termometru adecvat.
Dar mai e o varianta "la rece" folosind in loc de zahar rasina epoxi.Si asta e chiar nepericulosa.La altele nu ne bagam ca nu putem face rost de substante si arfi si mai
periculoase.
Ozy buna
Levi
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#4
Postat 19 July 2007 - 03:21 PM
Va amintesc ca este un amestec stabil,se poate realiza in bucatarie,fara termometre,prin simpla supraveghere:s-a topit,se amesteca cu un lemn,mai gros decat un creion,se ia cu o lingura,se varsa pe un abraziv cu granulatie mare(sa nu se lipeasca),se ruleaza cu mana inmanusata la grosimea dorita si gata!
Sant f.grabit,dar promit sa raspund la eventuale intrebari,iar daca sant idei mai bune de adaugat,sant bucuros sa la accept!
Va salut pe toti,cu respect,RO.
#5
Postat 19 July 2007 - 04:27 PM
de ce-mi seamana mie incredibil de mult cu KNSB? ah poate pentru ca aia e. cat despre treaba cu oxidu' de fier, e cam ca si aia a lui supreme....sulf dupa gust.
domnilor decat sa puneti tot felu' de retete......
1. fara un termometru de unde stiti ca se topeste la 156 de grade?
2. de fapt daca incalzesti combustibilul la 155-160 de grade acesta va deveni semilichid si poate fi turnat direct in matrita. (in ultima luna am turnat peste 6Kg din combustibiul acesta si stiu ce vorbesc).
3. Fara un core central nu ai forta de tractiune (ma rog ceva utilizabil) in vecii vecilor.
4. de ce e lustruit inox-ul? ce timp de ajutaj foloseste si ce rata de expansiune are? care e raportul suprafetelor de ardere?
5. cat despre se poate face super simplu....hai sa fim seriosi...la fel si treaba fara termometru...decat sa le dati idei celor care intra prima data pe forum mai bine nu scrieti.
Daca imi arata si mie cineva un site de om intreg la cap unde spune ca se poate face combustibil pe baza de zahar (SU, SB, DX, XY, etc.) fara termometru sau plita termostatata eu mananc cablu de la internet....
o sinngura data am incercat sa fac fara si era sa ajung sa arat ca scarface....NU E DE JOACA.
plita electrica, baie de ulei, termometru si protectie (manusi eventual si sort)...altfel nu e de lucru cu niciun combustibil de rachete...
Dex
#6
Postat 19 July 2007 - 05:00 PM
Am curajul sa raspund eu la intrebarile tale:
1. Cred ca la inceput a folosit un termometru si a aflat de acea temperatura de topire. Dupa destule masuratori si-a dat sema ca temperatura tot aia este si ca nu-i important s-o masori, ca sa topesti substanta. E spusa ca fapt divers.
2. Dupa cum zici si tu, nu e gresit ce spune, cu temperatura. Adica e pe undeva intre 155 si 160. Ca e o compozitie mai fluida sau mai vascoasa, ca poate fi turnata direct in motor sau ca poate fi modelata manual, e alta treaba. Felicitari pentru cele 6 kg de combustibil facut in ultima luna!
In momentul in care se topeste isi pastreaza temperatura pana se topeste tot continutul. Ai timp destul sa faci compozitia daca asta urmaresti.
3.Din ce am inteles eu pentru core foloseste acel "mot de inox lustruit", deci el exista.
4.De ce e lustruit inoxul? Posibil sa poata fi extras usor dupa intarirea compozitiei. Core-ul n-o fi perfect cilindric ci putin conic. Omul cred ca vorbeste de batonul de combustibil, n-are nici o treaba ajutajul aici. Legat de suprafetele de ardere, posibil daca avem putina rabdare sa aflam si ceva detalii, desi de la o anumita etapa in colo nu mai faci calcule sau masuratori la fiecare motor. Ceva precizari ar merge facute aici, deci nu strica sa ramana ca intrebare pentru mesajele viitoare. Daca tot a fost amabil si a raspuns cererilor noastre, cred ca o sa ne ajute si cu rapoartele astea.
5. Ca se face simplu, e relativ. Nici sexul nu-i simplu. Dar e mai bine sa-l incerci decat sa zici ca e greu de facut. Din cum ziceti voi, oricum e mai simplu ca motorul din BP.
Si treaba cu termometru nu este extrem de importanta. Daca substantele nu-s pretentioase si cresterea temperaturii este mica, se poate controla usor procesul. De exemplu mie nu-mi trebuie termometru sa stiu ca apa fierbe pe la 100 grade. Au masurat altii inainte. E bine sa fie un termometru, dar nu se moare daca nu este. Aproape nu stiu plite electrice fara un termostat electromecanic, electronic sau pe alte principii (poate pur "mecanice").
Posibil sa semene cu ce spui tu si sa fie asa cum spui tu. Neaparat plita electrica (ma indoiesc ca cineva face combustibil in secolul asta cu flacara deschisa), manusi de protectie, sort si alte maruntisuri prin apropiere. Doar nu sperai sa fie ceva facut chiar fara nimic.
Eu sunt multumit ca domnul romaka1954 a mai avut bunavointa sa raspunda in continuare la subiectul inceput, dupa modul in care l-am intampinat.
Ii multumesc eu personal si-l rog sa revina cu detaliile pe care le-ai solicitat, cu rapoartele intre suprafetele de ardere si ce mai considera necesar ca ne-ar ajuta. Nu vorbesc de sfaturi pentru expertii in "zaharel" ci pentru cei care au nevoie de un motiv in plus sa inceapa. Faptul ca si altcineva zice ca-i simplu ar putea fi un motov serios.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 19 July 2007 - 05:02 PM
Telefon: 0721 385365
#7
Postat 19 July 2007 - 05:01 PM
2.Poti sa torni si 100 de kile pe luna,eu pe pamant fac motoare sa ma distrez,de 6-12 gr combustibil,sa le pot arata copiilor si prietenilor nu sa ajung in spatiu!
3.Motul de inox este lustruit,sa iasa mai usor din compozitia intarita,iar el insusi dupa scoaterea din material,a creeat core-ul
4.Pentru rata de expansiune,puterea in N,viteza de revenire pe pamant si alte calcule,iti las dumitale placerea sa le descoperi,ca esti tanar si ai timp.
5.Am convingerea ca atunci cand ai avut accident ai gresit cu ceva...
6.Inca o data,cu Maltitol e sigur,de ce nu vrei sa incerci?
Eu personal am incercat si reteta ultra sigura cu rasina West System dar toti vreti ieftin...
Succes,si nu taia aripile celor care poate nu au posibilitatile dumitale,dar vor sa faca rachete cu motoare din carton,cu ajutaje din bentonita,nu din oteluri sau grafit!
Daca ma considerati inoportun,ma puteti da jos usor de pe forum,cei interesati ma pot contacta la "nikoloso@gmail.com"
Va salut cu respect,RO
#9
Postat 19 July 2007 - 05:14 PM
motul ala de inox ce diametru are? 1mm?
Cat despre taiatul aripilor...le-am expus doar lucrurile exact cum sunt...din cauza caracteristicilor fizico-chimice ale tipului acesta de combustibil (KN/zahar...ca maltitol, sorbitol, dextroza...mult succesi in a le gasi in romania) purn si simplu nu merg la motoare din carton/pvc. Daca nu ma credeti pe mine uitati-va la Nakka pe site sa vedeti ce zice la motoarele de PVC. Zaharul e prea "violent" pentru astfel de motoare.
Si decat sa-si zboare degetele, capul si alte alea facand experimente de care au fost avertizati de la bun inceput ca nu merg, mai bine cauta si isi fac un motor care sa mearga.
NU ai nevoie de aliaje super scumpe sau alte alea...otel cu continut scazut de carbon,care se gaseste mai prin toate atelierele. nici de grafit nu e nevoie (doar daca ai motor cu diametre mari de tot sau combustibili dubla baza, compoziti).
cat despre se topeste la x grade ca asa scrie pe net..noroc ca folositi cantitati mici ca altfel.....
oriunde veti cauta veti gasi acelasi lucru. combustibilii care se topesc la o anumita temperatura nu se fac fara termometru sau alt mijloc de control al temperaturii.
o poza cu motorul folosit se poate?
Dex
#10
Postat 19 July 2007 - 05:37 PM
Oare in ce se pot topi 6-12 grame de substanta? E si greu de inchipuit. Cu rulatul (nu ca as intelege de ce e rulat si nu-i turnat direct intr-o forma) cred ca se poate rezolva. Eu rulam tabla de alama de 0,1 mm grosime si 0,5 mm latime pe arbore de diametru 0,5mm, in spirala si taiam din teava astfel obtinuta segmente de 1,8 lungime. Ca treceri pentru cablajele electronice... Cu putina indemanare poti rula si orez sub forma de batoane de jumate de metru lungime, daca ai orezul potrivit.
Cu core pe toata lungimea batonul arde foarte violent, dar cu o conicitate bine aleasa poti controla putin arderea. O sa fie ceva intre cele doua extreme, poti alege spre care mergi in functie de carcasa si de ce vrei sa obtii. Din ce inteleg nu e vorba de motoare de competitie calculate la sange, nu e vorba de performante. Dar daca stau bine si gandesc nici ale voastre in metal nu-s de competitie sau mai legale ca altele. Cu atat mai putin sigure. Cred ca in destui ani de experienta poti face un motor si cu ceva foarte violent si cu ceva foarte slab ca ardere daca stii sa umbli la acele suprafete. Inca nu s-a ajuns la discuti de genul asta, dar cred ca se va ajunge. Sau macar sper asta.
Legat de temperatura de topire nu prea ai de ales, ea depinde de ce topesti. Ca o masori sau nu, aproape n-are importanta. Important e sa nu arzi ce topesti, si sa topesti pana la capat. Si topesti ce gasesti, la temperatura la care se topeste ce ai gasit pe piata. Nu poti topi la 150 ceva care se topeste in realitate la 170 si daca tii mult la 170 ceva ce se topeste la 150 s-ar putea sa arzi.
Intrebarile mele erau mai degraba spre posibilitatea de achizitionarii de materiale, despre problemele legate de lansari acolo, de activitatea de acolo, ca nu des apare pe forum un om din alta tara care poate spune ce-i la el. Si nu-i vorba de Bulgaria unde ajungi mai repede decat in Suceava.
Ca sa fac o pranteza ciudata, daca-i spun mamei sa-mi topeasca 1 kg de zahar fara sa-l caramelizeze si fara sa adauge apa in amestec te asigur ca o face bine chiar la foc deschis, fara nimic termostatat, fara termometru, fara manusi de protectie si fara sa aiba nici cea mai vaga idee de notiunea de rachetomodelism, in aceleasi conditii in care face asta de zeci de ani, folosind o oala si o lingura. Deci se poate si fara termometru.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 19 July 2007 - 05:40 PM
Telefon: 0721 385365
#11
Postat 19 July 2007 - 05:55 PM
Daca e vorba de el, e incredibil cata lipsa de fair play poate sa aiba.
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#12
Postat 19 July 2007 - 07:26 PM
Inca o data: te uti pur si simplu,vezi ca s-a topt,mesteci amestecul si il torni pe abraziv ca il faci in cuptoras,nu pe foc,nu va mai legati atat de termometre!Si daca neaparat vreti pirometre,se gasesc pe eBuy cu 10 dolari si masoara de la -40 la 1200 grade!Nu intelegeti ca incerc sa va dau solutii ieftine?
Merita de vazut http://home.mindspri...ie/Rolling.html
http://www.jamesyawn...ains/index.html
Din aceste situri am cules ce s-a potrivit pt.rachetele mele!Sper sa va placa romaka
#13
Postat 19 July 2007 - 07:51 PM
cat despre termometre...peste tot sefolosesc temperaturi exacte iar eu sincer fara un termometru nu as lucra...ma rog aici poate interveni si faptul ca de obicei topesc cantitati in genul a 500 grame sau mai mult care daca Doamne fereste ti s-au aprins in fata ai pus-o...iar daca l-ai caramelizat pierzi multa substanta...
Acum alta intrebare...Fum colorat...cum?
Dex
#14
Postat 19 July 2007 - 08:46 PM
Nu stu de fum dar voi studia problema.Preferinte de culoare? Cu respect, romaka
#16
Postat 19 July 2007 - 09:02 PM
#17
Postat 19 July 2007 - 09:13 PM
romaka1954, la 15 Jul 2007, 00:16, a spus:
cum...eu la asta ma refeream ca retete pe internet si eu gasesc http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
#18
Postat 19 July 2007 - 09:16 PM
Dexter_Jr, la 19 Jul 2007, 22:13, a spus:
romaka1954, la 15 Jul 2007, 00:16, a spus:
cum...eu la asta ma refeream ca retete pe internet si eu gasesc http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
poate se refera la culoarea materialului...bomboane rosii, verzi, albastre...nu la fum colorat...vorbiti de lucruri separate?
romaka1954, la 19 Jul 2007, 16:21, a spus:
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 19 July 2007 - 09:20 PM
Cu rabdare si ciocan.
#21
Postat 19 July 2007 - 09:32 PM
Sper sa gasesti ceva din toate astea! romaka
#23
Postat 20 July 2007 - 08:40 AM
eu am zis ca vreau FUM colorat...dupa retetele lui romaka iese FLACARA colorata...
vroiam sa folosesc reteta respectiva pentru niste fumigene care sa se aprinda pe ultima portiune a caderii pt tracking...
Dex
#25
Postat 23 July 2007 - 04:34 PM
Pentru cine cauta fumuri colorate,gasiti aici ceva...
http://members.internettrash.com/drtnt/com...ns.htm#chapter5
#26
Postat 13 August 2007 - 07:40 PM
#27
Postat 14 August 2007 - 06:19 PM
puteti va rog sami trimiteti si mie prin posta 1 baton?platesc dar spuneti cat e pretul
va rog foarte mult :lol:
#28
Postat 17 August 2007 - 05:37 PM
romaka1954
#29
Postat 19 August 2007 - 11:25 PM
o sa incerc si eu reteta, nu vad de ce sa nu mearga, daca o faci tu primul si iti iese, da de stire.
si pt romaka :kama ze ole? ca daca e prea scump nu merita.....
#30
Postat 19 August 2007 - 11:51 PM
de rachete ori te ocupi serios si documentat ori te lasi...nu exista cale de mijloc, mai ales cand vrei sa iti faci singur motoarele...
just my 2 cents...
Dex